Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >301
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Niçin 5 bin km fark var?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Niçin 5 bin km fark var?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
lazianke Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016
Konum: RİZE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı lazianke Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Niçin 5 bin km fark var?
    Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2017 Saat 21:42
yetkili servis 1.6 HDI için bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. bunu ikişer kez iki farklı yetkili serviste teyid ettirdim. ancak yakın tanıdığım özel bir servisçi arkadaşım 10 binde bir bakıma almak gerektiğini, türkiye şartlarının bunu gerektirdiğini ifade ediyor. yetkili servis ağır bakım şartlarının çok soğuk ve çok sıcak ülkeleri kapsadığını peugeot un türkiye için normal bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. 

(önceden skoda tdi leri yetkili servisler 7500 de bir bakıma alırdı. avrupada 10 binde bir bakıma alırlardı. türkiyenin yakıt kalitesi düşük diye erken bakıma mazeret ederlerdi. sonradan türkiyede de 10 bine çıkardılar. 7500 iken kimse garanti bitince bir daha 7500 km de bir servise gitmezdi. özele gider ve 10 binde bir bakıma girerlerdi. mazot filtresi de yanlış hatırlamıyorsam 2 ya da 3 bakımda bir değişilirdi. )

açıkçası özel servisteki arkadaşın önerisi bana çok erken bir aralık olarak geldi. 

bunun yanında yeni bir araç 2 yıl içinde kaç kez 15 binde bir yetkili servise bakıma gelir de 10 bin yerine 15 bin aralığında yağ değiştirmeden ötürü arıza yapar sorusu da aklıma gelmiyor değil. yani servis bunu göze alıyor olabilir, belki arabasına 2 yıl güvendiği için 15 bin diyordur

özelin 10 bin aralığı elbette çok sağlam ama bugün orijinal sarf malzemesi kullanılınca özelde bile 300 tl. yi bulan bir bakım  maliyeti oluyor. bu da bana fazla geliyor. bugün malum marketten aldığım sarf malzemesi (160 tl)ile 40 tl işçilikle bakım yaptırdım. 200 tl.ye mal oldu ama ustam filtreleri beğenmedi. kendi malzemesini kullansa 300 e mal olacaktı. üstelik 10000 km sonra tekrar gideceğim ve tekrar mazot dahil ( ki sadece onun orijinali 100 tl civarında) tüm filtreler değişecek.
Yukarı Dön
Oktkor Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 871
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Oktkor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2017 Saat 22:41
Yağ
Yağ filtresi.
Mazot filtresi.
Polen filtresi.
Hava filtresi.

Toplam 300 tl.

Sonraki bakım kmsini yazarken yahu dedim 15 bin normal mi? En iyisi 10 bin aslında dedi. Dediğiniz sebepleri saydı yollar yakıt kalitesi vs. Kendi citroen aracını 7 bin 8 bin gibi değiştiriyormuş.

11 bin km olmuştu benim filtreler için.

Performans aynı nerdeyse. Araba daha sessizleşti. Bir fark da yol bilgisayarında çıktı 5.7 civarı olan tüketim 5.1 civarına indi.

Tabi bu 300 kmlik sonuç ortalama için daha net konuşmak adına pek yeterli değil.
Yukarı Dön
maximusti Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1207
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı maximusti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2017 Saat 23:23
bizim şirket araçlarında 25 adet citroen c-elysee var,
%90ı 2017 model, bunları 15.000 km de bakıma çağırıyorlar. 

Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
Yukarı Dön
lazianke Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016
Konum: RİZE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı lazianke Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2017 Saat 00:43
Aklıma takılan bir başka şey de çırağı hiç cihaz takmadan SERVICE yazısını sildi ve 10 bin km bakım aralığı girdi. Bunu göstergelerin oradaki küçük çubukla oynayarak yaptı. Acaba nasıl yapılıyor?
Yukarı Dön
ersin61 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2014
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 499
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı ersin61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2017 Saat 02:15
Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Aklıma takılan bir başka şey de çırağı hiç cihaz takmadan SERVICE yazısını sildi ve 10 bin km bakım aralığı girdi. Bunu göstergelerin oradaki küçük çubukla oynayarak yaptı. Acaba nasıl yapılıyor?
 
Çubuğa basılı tut kontağı yarım aç.10 saniyeden geri sayar.bu kadar.
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM
Yukarı Dön
lazianke Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016
Konum: RİZE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı lazianke Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2017 Saat 06:41
Orjinalini yazan: ersin61 ersin61 Yazdı:

Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Aklıma takılan bir başka şey de çırağı hiç cihaz takmadan SERVICE yazısını sildi ve 10 bin km bakım aralığı girdi. Bunu göstergelerin oradaki küçük çubukla oynayarak yaptı. Acaba nasıl yapılıyor?

 
Çubuğa basılı tut kontağı yarım aç.10 saniyeden geri sayar.bu kadar.

Aralığı nasıl girdi?
Yukarı Dön
Oktkor Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 871
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Oktkor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2017 Saat 09:06
Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Orjinalini yazan: ersin61 ersin61 Yazdı:

Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Aklıma takılan bir başka şey de çırağı hiç cihaz takmadan SERVICE yazısını sildi ve 10 bin km bakım aralığı girdi. Bunu göstergelerin oradaki küçük çubukla oynayarak yaptı. Acaba nasıl yapılıyor?

 
Çubuğa basılı tut kontağı yarım aç.10 saniyeden geri sayar.bu kadar.

Aralığı nasıl girdi?



Aralık girişi yok. Service uyarısı genelde 15 bin oluyor. Yani sıfırlayınca 15 binden geriye düşüyor. Bazıları 10 bin diyor ama daha 10 bin görmedim kimsede.
Yukarı Dön
KILIÇ Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3438
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı KILIÇ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2017 Saat 11:59
Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

yetkili servis 1.6 HDI için bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. bunu ikişer kez iki farklı yetkili serviste teyid ettirdim. ancak yakın tanıdığım özel bir servisçi arkadaşım 10 binde bir bakıma almak gerektiğini, türkiye şartlarının bunu gerektirdiğini ifade ediyor. yetkili servis ağır bakım şartlarının çok soğuk ve çok sıcak ülkeleri kapsadığını peugeot un türkiye için normal bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. 

(önceden skoda tdi leri yetkili servisler 7500 de bir bakıma alırdı. avrupada 10 binde bir bakıma alırlardı. türkiyenin yakıt kalitesi düşük diye erken bakıma mazeret ederlerdi. sonradan türkiyede de 10 bine çıkardılar. 7500 iken kimse garanti bitince bir daha 7500 km de bir servise gitmezdi. özele gider ve 10 binde bir bakıma girerlerdi. mazot filtresi de yanlış hatırlamıyorsam 2 ya da 3 bakımda bir değişilirdi. )

açıkçası özel servisteki arkadaşın önerisi bana çok erken bir aralık olarak geldi. 

bunun yanında yeni bir araç 2 yıl içinde kaç kez 15 binde bir yetkili servise bakıma gelir de 10 bin yerine 15 bin aralığında yağ değiştirmeden ötürü arıza yapar sorusu da aklıma gelmiyor değil. yani servis bunu göze alıyor olabilir, belki arabasına 2 yıl güvendiği için 15 bin diyordur

özelin 10 bin aralığı elbette çok sağlam ama bugün orijinal sarf malzemesi kullanılınca özelde bile 300 tl. yi bulan bir bakım  maliyeti oluyor. bu da bana fazla geliyor. bugün malum marketten aldığım sarf malzemesi (160 tl)ile 40 tl işçilikle bakım yaptırdım. 200 tl.ye mal oldu ama ustam filtreleri beğenmedi. kendi malzemesini kullansa 300 e mal olacaktı. üstelik 10000 km sonra tekrar gideceğim ve tekrar mazot dahil ( ki sadece onun orijinali 100 tl civarında) tüm filtreler değişecek.

Hocam daha ben hiçbir servisin 2 yılda bir bakım dediğini duymadım. Genelde bakım süreci yıllıktır. 10bin veya 15 bini 1 yıldan önce doldurursanız yine bakıma gitmesi gerekir. Yağ kimyasal oldugundan belli bir kullanımdan sonra özelliğini kaybediyor. O nedenle bence 10bini gecirmemekde fayda var veyada 1 yılı. Kullandıgınız arac için bence 300 tl cok değil. Zira ben20bin tllik corsama gecen hafta 200 tl verdim bakımına castrol 5 30  yag filtreler vs. 30-40bin liralık arac içinde bence 300 çok değil.


Düzenleyen KILIÇ - 10 Mayıs 2017 Saat 12:03
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı
Yukarı Dön
lazianke Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016
Konum: RİZE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı lazianke Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2017 Saat 06:10
Orjinalini yazan: KILIÇ KILIÇ Yazdı:

Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

yetkili servis 1.6 HDI için bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. bunu ikişer kez iki farklı yetkili serviste teyid ettirdim. ancak yakın tanıdığım özel bir servisçi arkadaşım 10 binde bir bakıma almak gerektiğini, türkiye şartlarının bunu gerektirdiğini ifade ediyor. yetkili servis ağır bakım şartlarının çok soğuk ve çok sıcak ülkeleri kapsadığını peugeot un türkiye için normal bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. 

(önceden skoda tdi leri yetkili servisler 7500 de bir bakıma alırdı. avrupada 10 binde bir bakıma alırlardı. türkiyenin yakıt kalitesi düşük diye erken bakıma mazeret ederlerdi. sonradan türkiyede de 10 bine çıkardılar. 7500 iken kimse garanti bitince bir daha 7500 km de bir servise gitmezdi. özele gider ve 10 binde bir bakıma girerlerdi. mazot filtresi de yanlış hatırlamıyorsam 2 ya da 3 bakımda bir değişilirdi. )

açıkçası özel servisteki arkadaşın önerisi bana çok erken bir aralık olarak geldi. 

bunun yanında yeni bir araç 2 yıl içinde kaç kez 15 binde bir yetkili servise bakıma gelir de 10 bin yerine 15 bin aralığında yağ değiştirmeden ötürü arıza yapar sorusu da aklıma gelmiyor değil. yani servis bunu göze alıyor olabilir, belki arabasına 2 yıl güvendiği için 15 bin diyordur

özelin 10 bin aralığı elbette çok sağlam ama bugün orijinal sarf malzemesi kullanılınca özelde bile 300 tl. yi bulan bir bakım  maliyeti oluyor. bu da bana fazla geliyor. bugün malum marketten aldığım sarf malzemesi (160 tl)ile 40 tl işçilikle bakım yaptırdım. 200 tl.ye mal oldu ama ustam filtreleri beğenmedi. kendi malzemesini kullansa 300 e mal olacaktı. üstelik 10000 km sonra tekrar gideceğim ve tekrar mazot dahil ( ki sadece onun orijinali 100 tl civarında) tüm filtreler değişecek.

Hocam daha ben hiçbir servisin 2 yılda bir bakım dediğini duymadım. 
2 yıldan kasıt garanti sürecidir ki 1000 tl vererek 2 yıl daha uazatabiliyorlardı.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 159 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2228 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 8193 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 7429 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 191 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 124 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1220 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 54696 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 262 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 409 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 914 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 175 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1523 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 547 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 718 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15300 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17888 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 813 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 1189 0 rekasparov
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English