Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Niçin 5 bin km fark var?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 301
Forum Tanımlaması: Peugeot 301, B Segmentindeki araçlar arasında en uzun şase ve iç mekan büyüklüğüne sahip ekonomik sedandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44448
Tarih: 25 Temmuz 2025 Saat 17:39
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Niçin 5 bin km fark var?
Mesajı Yazan: lazianke
Konu: Niçin 5 bin km fark var?
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2017 Saat 21:42
yetkili servis 1.6 HDI için bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. bunu ikişer kez iki farklı yetkili serviste teyid ettirdim. ancak yakın tanıdığım özel bir servisçi arkadaşım 10 binde bir bakıma almak gerektiğini, türkiye şartlarının bunu gerektirdiğini ifade ediyor. yetkili servis ağır bakım şartlarının çok soğuk ve çok sıcak ülkeleri kapsadığını peugeot un türkiye için normal bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. 

(önceden skoda tdi leri yetkili servisler 7500 de bir bakıma alırdı. avrupada 10 binde bir bakıma alırlardı. türkiyenin yakıt kalitesi düşük diye erken bakıma mazeret ederlerdi. sonradan türkiyede de 10 bine çıkardılar. 7500 iken kimse garanti bitince bir daha 7500 km de bir servise gitmezdi. özele gider ve 10 binde bir bakıma girerlerdi. mazot filtresi de yanlış hatırlamıyorsam 2 ya da 3 bakımda bir değişilirdi. )

açıkçası özel servisteki arkadaşın önerisi bana çok erken bir aralık olarak geldi. 

bunun yanında yeni bir araç 2 yıl içinde kaç kez 15 binde bir yetkili servise bakıma gelir de 10 bin yerine 15 bin aralığında yağ değiştirmeden ötürü arıza yapar sorusu da aklıma gelmiyor değil. yani servis bunu göze alıyor olabilir, belki arabasına 2 yıl güvendiği için 15 bin diyordur

özelin 10 bin aralığı elbette çok sağlam ama bugün orijinal sarf malzemesi kullanılınca özelde bile 300 tl. yi bulan bir bakım  maliyeti oluyor. bu da bana fazla geliyor. bugün malum marketten aldığım sarf malzemesi (160 tl)ile 40 tl işçilikle bakım yaptırdım. 200 tl.ye mal oldu ama ustam filtreleri beğenmedi. kendi malzemesini kullansa 300 e mal olacaktı. üstelik 10000 km sonra tekrar gideceğim ve tekrar mazot dahil ( ki sadece onun orijinali 100 tl civarında) tüm filtreler değişecek.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2017 Saat 22:41
Yağ
Yağ filtresi.
Mazot filtresi.
Polen filtresi.
Hava filtresi.

Toplam 300 tl.

Sonraki bakım kmsini yazarken yahu dedim 15 bin normal mi? En iyisi 10 bin aslında dedi. Dediğiniz sebepleri saydı yollar yakıt kalitesi vs. Kendi citroen aracını 7 bin 8 bin gibi değiştiriyormuş.

11 bin km olmuştu benim filtreler için.

Performans aynı nerdeyse. Araba daha sessizleşti. Bir fark da yol bilgisayarında çıktı 5.7 civarı olan tüketim 5.1 civarına indi.

Tabi bu 300 kmlik sonuç ortalama için daha net konuşmak adına pek yeterli değil.


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2017 Saat 23:23
bizim şirket araçlarında 25 adet citroen c-elysee var,
%90ı 2017 model, bunları 15.000 km de bakıma çağırıyorlar. 



-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2017 Saat 00:43
Aklıma takılan bir başka şey de çırağı hiç cihaz takmadan SERVICE yazısını sildi ve 10 bin km bakım aralığı girdi. Bunu göstergelerin oradaki küçük çubukla oynayarak yaptı. Acaba nasıl yapılıyor?


Mesajı Yazan: ersin61
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2017 Saat 02:15
Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Aklıma takılan bir başka şey de çırağı hiç cihaz takmadan SERVICE yazısını sildi ve 10 bin km bakım aralığı girdi. Bunu göstergelerin oradaki küçük çubukla oynayarak yaptı. Acaba nasıl yapılıyor?
 
Çubuğa basılı tut kontağı yarım aç.10 saniyeden geri sayar.bu kadar.


-------------
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2017 Saat 06:41
Orjinalini yazan: ersin61 ersin61 Yazdı:

Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Aklıma takılan bir başka şey de çırağı hiç cihaz takmadan SERVICE yazısını sildi ve 10 bin km bakım aralığı girdi. Bunu göstergelerin oradaki küçük çubukla oynayarak yaptı. Acaba nasıl yapılıyor?

 
Çubuğa basılı tut kontağı yarım aç.10 saniyeden geri sayar.bu kadar.

Aralığı nasıl girdi?


Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2017 Saat 09:06
Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Orjinalini yazan: ersin61 ersin61 Yazdı:

Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Aklıma takılan bir başka şey de çırağı hiç cihaz takmadan SERVICE yazısını sildi ve 10 bin km bakım aralığı girdi. Bunu göstergelerin oradaki küçük çubukla oynayarak yaptı. Acaba nasıl yapılıyor?

 
Çubuğa basılı tut kontağı yarım aç.10 saniyeden geri sayar.bu kadar.

Aralığı nasıl girdi?



Aralık girişi yok. Service uyarısı genelde 15 bin oluyor. Yani sıfırlayınca 15 binden geriye düşüyor. Bazıları 10 bin diyor ama daha 10 bin görmedim kimsede.


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2017 Saat 11:59
Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

yetkili servis 1.6 HDI için bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. bunu ikişer kez iki farklı yetkili serviste teyid ettirdim. ancak yakın tanıdığım özel bir servisçi arkadaşım 10 binde bir bakıma almak gerektiğini, türkiye şartlarının bunu gerektirdiğini ifade ediyor. yetkili servis ağır bakım şartlarının çok soğuk ve çok sıcak ülkeleri kapsadığını peugeot un türkiye için normal bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. 

(önceden skoda tdi leri yetkili servisler 7500 de bir bakıma alırdı. avrupada 10 binde bir bakıma alırlardı. türkiyenin yakıt kalitesi düşük diye erken bakıma mazeret ederlerdi. sonradan türkiyede de 10 bine çıkardılar. 7500 iken kimse garanti bitince bir daha 7500 km de bir servise gitmezdi. özele gider ve 10 binde bir bakıma girerlerdi. mazot filtresi de yanlış hatırlamıyorsam 2 ya da 3 bakımda bir değişilirdi. )

açıkçası özel servisteki arkadaşın önerisi bana çok erken bir aralık olarak geldi. 

bunun yanında yeni bir araç 2 yıl içinde kaç kez 15 binde bir yetkili servise bakıma gelir de 10 bin yerine 15 bin aralığında yağ değiştirmeden ötürü arıza yapar sorusu da aklıma gelmiyor değil. yani servis bunu göze alıyor olabilir, belki arabasına 2 yıl güvendiği için 15 bin diyordur

özelin 10 bin aralığı elbette çok sağlam ama bugün orijinal sarf malzemesi kullanılınca özelde bile 300 tl. yi bulan bir bakım  maliyeti oluyor. bu da bana fazla geliyor. bugün malum marketten aldığım sarf malzemesi (160 tl)ile 40 tl işçilikle bakım yaptırdım. 200 tl.ye mal oldu ama ustam filtreleri beğenmedi. kendi malzemesini kullansa 300 e mal olacaktı. üstelik 10000 km sonra tekrar gideceğim ve tekrar mazot dahil ( ki sadece onun orijinali 100 tl civarında) tüm filtreler değişecek.

Hocam daha ben hiçbir servisin 2 yılda bir bakım dediğini duymadım. Genelde bakım süreci yıllıktır. 10bin veya 15 bini 1 yıldan önce doldurursanız yine bakıma gitmesi gerekir. Yağ kimyasal oldugundan belli bir kullanımdan sonra özelliğini kaybediyor. O nedenle bence 10bini gecirmemekde fayda var veyada 1 yılı. Kullandıgınız arac için bence 300 tl cok değil. Zira ben20bin tllik corsama gecen hafta 200 tl verdim bakımına castrol 5 30  yag filtreler vs. 30-40bin liralık arac içinde bence 300 çok değil.


-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2017 Saat 06:10
Orjinalini yazan: KILIÇ KILIÇ Yazdı:

Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

yetkili servis 1.6 HDI için bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. bunu ikişer kez iki farklı yetkili serviste teyid ettirdim. ancak yakın tanıdığım özel bir servisçi arkadaşım 10 binde bir bakıma almak gerektiğini, türkiye şartlarının bunu gerektirdiğini ifade ediyor. yetkili servis ağır bakım şartlarının çok soğuk ve çok sıcak ülkeleri kapsadığını peugeot un türkiye için normal bakım aralığının 15 bin km olduğunu söylüyor. 

(önceden skoda tdi leri yetkili servisler 7500 de bir bakıma alırdı. avrupada 10 binde bir bakıma alırlardı. türkiyenin yakıt kalitesi düşük diye erken bakıma mazeret ederlerdi. sonradan türkiyede de 10 bine çıkardılar. 7500 iken kimse garanti bitince bir daha 7500 km de bir servise gitmezdi. özele gider ve 10 binde bir bakıma girerlerdi. mazot filtresi de yanlış hatırlamıyorsam 2 ya da 3 bakımda bir değişilirdi. )

açıkçası özel servisteki arkadaşın önerisi bana çok erken bir aralık olarak geldi. 

bunun yanında yeni bir araç 2 yıl içinde kaç kez 15 binde bir yetkili servise bakıma gelir de 10 bin yerine 15 bin aralığında yağ değiştirmeden ötürü arıza yapar sorusu da aklıma gelmiyor değil. yani servis bunu göze alıyor olabilir, belki arabasına 2 yıl güvendiği için 15 bin diyordur

özelin 10 bin aralığı elbette çok sağlam ama bugün orijinal sarf malzemesi kullanılınca özelde bile 300 tl. yi bulan bir bakım  maliyeti oluyor. bu da bana fazla geliyor. bugün malum marketten aldığım sarf malzemesi (160 tl)ile 40 tl işçilikle bakım yaptırdım. 200 tl.ye mal oldu ama ustam filtreleri beğenmedi. kendi malzemesini kullansa 300 e mal olacaktı. üstelik 10000 km sonra tekrar gideceğim ve tekrar mazot dahil ( ki sadece onun orijinali 100 tl civarında) tüm filtreler değişecek.

Hocam daha ben hiçbir servisin 2 yılda bir bakım dediğini duymadım. 
2 yıldan kasıt garanti sürecidir ki 1000 tl vererek 2 yıl daha uazatabiliyorlardı.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net