|
Şanzıman Yağı Basıncı Sorunu ve Yağ Değişimi |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
kuantum
1. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2011 Saat 16:37 |
|
Aracım 2006 model makyajlı kasa 307 SW otomatik şanzıman, benzin+lpg'li. Şanzıman yağ basıncımı ölçtürdüm; 2.5 un altında çıktı. Yani 2.45 ve 2.40 seviyesinde. Aracımda vites geçişlerinde sertlik vardı. Usta selenoid valflerinin ve şanzıman değişmesi gerektiğini söyledi. Sorum şu: yağ basıncımın bu seviyede olması mutlaka selenoidlerle alakalı mıdır, yoksa yağ ile alakalı da olabilir mi? sadece yağı değiştirsem sorunun düzelme şansı var mı? Yoksa selenoidleri de değiştirmem şart mı? O zaman çok pahalıya gelecek. Yaklaşık 900 TL. bir de sadece yağ değişimi ne kadar zaman alır? Saat olarak.. |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Aracinizdaki yag basinci icin beklenen degerler sunlardir:
N'de Rolantide: 2,4 - 2,8 bar. D'de Rolantide: 2,8 - 3,1 bar. 2200 rpm'de tam gucte: 11,3 - 11,7 bar. Araciniz hata veriyor mu yani kar ve spor isiklari yanip sonuyor mu ya da ekranda Automatic Transmission Fault uyarisi beliriyor mu? |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bende bir sey sorabilir miyim benım aracımda aracı N ye takıp aracı calısır vazıyette 5 dakka bekleyınce kar modu ve sport mod ısıkları yanıp sonuyor ama normalde hıc bır sekılde bu hatayı vermıyor...
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Peki isiklar yanip sonmeye basladiginda aracta guc kaybi, gaz yememe oluyor mu? Birde araci stop edip tekrar calistirinca bu isiklarin yanip sonmesi gibi bir sey ortadan kalkiyor degil mi? |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
yanarken gittim cekıs filan degısıklık yok...
evet ıstop edıp calıstırıncada hıc bır sorun kalmıyor. ve bu olayı her zamanda yapmıyor arada yapıyor...
Düzenleyen 60de106 - 20 Ağustos 2011 Saat 17:50 |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bilgisayara baglatip ECU'daki hata kodunu okumamiz gerekiyor. Hata buyuk ihtimalle "Intermittent fault. Pressure regulation fault, recommendation/variation" dur. Eger bu hata varsa sorunun kaynagi icin 5 farkli nokta mevcut ve hepsi bu hataya neden olabilir. Ufaktan(ucuzdan) baslayarak birer birer deneyip gormek gerekecek. Ilk soruyu soran arkadas icin de bu gecerli. Bilgisayara baglattiniz mi? Hata kodu var miydi varsa neydi? Düzenleyen koliva - 20 Ağustos 2011 Saat 17:52 |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
evet vardı p0700 hatası verıyor ama...
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bu sanirim peugeot planet 2000 sistemi ile okunmamis bir hata. Daha onceden de sanirim bahsetmistim, bu hata kodu sadece sanziman sisteminde hata oldugunu gosterir ama daha detayini vermez. Yani samanlikta igne aramak gibi. Siz peugeot planet 2000 sistemi olan bir yerde hatayi okutun. |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
abi N'de rolantide bide hararet yüksek iken 2,5 barın altında olursa vites geçişleri sarsıntılı oluyor. bu sebeple revize edilmiş yeni tip selenoid valf takılarak bu sorun ortadan kalkıyor.
tecrübe ile sabittir.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
F-Eren
2. Vites 23 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010 Konum: Tekirdağ - İst. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 377 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
otomatik araçlarda vites n yani boş konumuna alındığında yağlama kesildiği için basınç düşüyor ve bu tarz uyarılar veriyor diye biliyorum. sürüş sırasında bir problem yok ise sıkıntı yok. mesela d konumunda trafik lambasında beklerken diyelim 2 dakika beklediniz uyarı veriyor veya ışıklar yanıp sönüyor ise bi baktırmakta fayda var ama n konumunda yapıyor ise sadece sıkıntı yoktur...
|
||
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh - |
||
kuantum
1. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Merhaba, aracımı peugeot planet 2000 sistemine soktum. Yukarıda yazdığım yağ basınç değerleri dışında iki adet şanzıman hatası gösterdi. bunlar: 1- Otomatik Şanzıman Hesaplayıcısı: Aralıklı arıza. Vites kutusu giriş devir sinyali arızası. sinyal yok 2- Otomatik Şanzıman Hesaplayıcısı: Uzak münferit hata. CAN motor torku bilgisi. Sinyal yok Usta yağ basıncının rolantide 2.40-45 seviyesinde olduğunu görünce(1-2 kez de 2.30lara düşmüş, ben göremedim bakarken..) selenoid valflerin ve şanzıman yapının değişmesi gerektiğini, o da sorunu çözmezse hidrolik bloğunun değişmesi gerektiğini söyledi. Valfler ve yap değişimi 900 TL civarı, hidrolik blok da değişirse 1.500 civarı bir masraf tutacağını söyledi.. Sonra bir başka ustaya gösterdiğimde bu usta yağ basınç değerinin normal olduğunu söyledi. Aracı kaldırıp altına baktığında sorunun şanzıman kulakçığında olduğunu söyledi. Aracımda vites geçişlerinde sertlik ve hafifi vuruntu var, ve ayrıca araç rölantide iken ara ara titriyor. Tüm bunlardan sonra sorunun ne olabileceği konusunda fikriniz nedir? Ben ilk planda şanzıman kulakçığını değiştireceğim. Çünkü aracım 61.000 km de ve temiz kullanılmış bir araç. VAlflerde sorun olmayabilir giibi geldi. Ayrıca çok ciddi vuruntusu yok. Çok hafif bir vuruntu var.
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Evet Metin dedigin gibi eski selenoidler 2574.10 referansi ile gelir ve ilk resimdeki gibidir. Ancak yeni tip denilen selenoid valf vardir ve bunun adi Borg Warner valfidir. Ikinci resimdeki gibidir. Bu arada eger Borg Warner tipi selenoid takilirsa ECU yaziliminin guncellenmesi sarttir cunku eski yazilim ile Borg Warner calismaz. Part No. 2574.10 (eski) Part No. Borg Warner valf: 2574.16 Düzenleyen koliva - 21 Ağustos 2011 Saat 08:23 |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
evet abi noktası virgülüne kadar doğru. fabrika çıkışı eski kasa 307 lerde fabrika çıkışı olan model vardır bu yüzden sıkıntı çıkarır ve kamuoyunda "otomatik 307 ler yaramaz" dedikoduları dolaşmaktadır. fakat aracı aldıkdan sonra eski tip selenoidi çıkartıp yenisini taktırırsanız hiçbir skıntı kalmıyor otomatik 307 yi kötüleyenleri memnuniyetle bişey ederim problem olmaz (:
ayrıca seninde dediğin gibi değişim olduğunda kesinlikle ve kesinlikle yeni yazılım atılarak yeni tip valflerin tanıtılması gerekli aksi taktirde çalışmaz boşuna değiştirmiş olursun. Bu yüzden özel servisler yazılım atamadığı için selenoid valf değiştirme işlemini YETKİLİ SERVİS te yapılmasını tavsiye ediyorum. tabi bazı özel servisler yazılımda atabiliyor onlarda da değişim yapılabilir. Yazılım şart.
saygımlarımla koliva abi (:
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Ilk ustanin soyledikleri dogru ancak zaten soylediklerinden baska yapilabilecek birsey pek yok. Herhalde o da olmadi komple sanzimani degistir diyecektir Ilk once sanziman yaginin seviyesini kontrol etmek gerek. Fazla yag, az yag kadar zararlidir. Ikinci ustanin dedikleri sanki bana daha mantikli geldi. Yerinizde olsam sanziman kulakcigini ve sanziman yagini degistirtirdim ve sorunun devam edip etmedigini kontrol ederdim. Olmadi o zaman daha pahali cozumlere yonelebiliriz. |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Yetkili servisler yapabiliyor cunku lisansli Peugeot Planet 2000 yazilimlari var. Cin mali kopya olanlarda yazilim atilamiyor Genellikle yetkili servis hariclerinde bu ekipmanlar oldugundan bu isi basaramiyorlar. Onlar da hakli arada 10 misli fiyat farki var Saygilar bizden Düzenleyen koliva - 21 Ağustos 2011 Saat 09:58 |
||
g-demir
2. Vites 09 - Şubat - 1985 Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2010 Konum: İST/Esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 546 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
çok karışık iş bu otomatik yaw. gözünü seveyim manuel vitesin. sol ayağımın canına kuvvet!..
|
||
2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz
|
||
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ah şu servisler yok mu direk revizyon.
al4 şanzımanın kitabını yazacam, herşeye revizyon korkmayın genelde revizyona gerek kalmadan sandığınzdan çok küçük masraflara şanzımanınızdüzelir.
|
||
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
yüzde 10 eğim yeter yani istinat duvarı gibi olan bir yere gidin 30 adım yürüdüğünüzde tahmini 3 metre kot farkı olan yer demektir, pejo şanzımanı d konumunda oldugu yerde durur yada çok yavas şekilde geri kaçırırsa normal sayılır ileri giderse mükemmeldir :).
arkadaşlar bir araştırma yapmıştım size özetleyim. 1)tork konvertöründen aracı mümkün oldugunca çabuk çıkarmanız lazım,bununda en kolay yolu ilk k kalkışta gaza çok hafif basarak aracın hemen 2 ye geçmesini sağlamanızdır. 2)Zorunlu olmadıkca vites en fazla 3000 devirde atacak şekilde sürün. 3) triptronicde az sürün. özellikle bizim araçlarda 4)sakın araç giderken n ye almayın d de kalsın araç gaza basmayn ama hızda giderken n den d ye almak sıkıntı verir. 5)şanzıman yağını 2 yılda bir veye 30-40 binde bir değiştirin.mobil marka yağ ve bu siteden öğreneceğiniz servislerde yaptırın. 6) araçınız şanzıman hatası verirse servisin dediklerine kulak asmayın servisin istediği paraların çok altına halledersiniz. 7)al4 şanzımanlar 200 bini rahat görebilecek şanzımanlardır sonrasında ise revizyonla devam edersiniz. ama bu yazdıklarıma çok dikkat edin.
|
||
kuantum
1. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
allah razı olsun, güzel bilgiler. ama benim yazdığım şeyler biraz havada kaldı sanırım. hala net birşey söyleyen olmadı. şöyle toparlayacak olursam: 1- 2.40-2.50 arasında gidip gelen yağ basıncı normal midir? yoksa sıkıntıya işaret eder mi? 2- alisuat bey'in dediği şekilde bir yokuşta aracım kesinlikle kaçırmıyor, belki ileri bile gider. bu durum şanzımanın iyi olduğunun delili imiş. ama 2.5 basıncının altında olursa da selenoid valflerinin değişmesi gerektiğine dair söylenenler var. hangi bilgi ile hareket etmeliyim? ya da iki bilgiyi nasıl harmanlamalıyım? 3- yağ basıncı şanzıman yağının bozuk olmasından dolayı düşer mi? eğer düşerse şanzıman yağı 60.000'de iken bozulur mu? aynı şekilde valfler de bu km'de zarar görür mü? ustaların çoğu bu km'de böyle bir şeyin olmasına düşük ihtimal gözüyle baktılar. 4- dün baktırdığım bir usta aracı kaldırıp şanzıman kulakçığını kontrol etti, ve sorunun ondan olduğunu, değişmesi gerektiğini söyledi. bugün gösterdiğim iki usta ise kulağın normal olduğunu, sağlam olduğunu söyledi. hangisine inanmam lazım. şanzıman kulağı bozulunca vites geçişlerinde ve viteslerin yüksek devirlerde atmasında, aracın rölantide çalışırken hafif hafif sallanmasında etkisi var mıdır? 5- son olarak şanzıman yağının ve filtresinin değişimini en uygun kaç paraya ve nerede yaptırabilirim? istanbul anadolu yakasındayım.
|
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
+1
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |