|
406 motor yağ sıcaklık göstergesi sorunu(çözüldü) |
Yanıt Yaz | Sayfa <123> |
Yazar | ||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bu arada açtığım benzer konuyu nasıl kaldırabilir veya silebilirim.
|
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Soyle dusunelim. Motorda bir yanma veya patlama oluyor ve bunun sonucunda isi ortaya cikiyor. Bu isi ile motor yagi ve motor sogutma suyu isiniyor. Motor sogutma suyunun gorevi motorun sicakligini belirli bir aralikta tutmak ve asiri isinmalara korsu korumak. Sizin durumunuzda eger motor sogutma suyu sabit kaliyor ve motor yagi sicakligi cok yukseklere cikiyor ise iki ihtimal var ortada, 1. Sogutma sisteminde bir problem var, motor isiniyor ama sogutma suyu sogutamiyor, 2. Motor yagi sicakliginda bir problem yok ama onu ekrana ve beyine ileten sensorlerde bir problem var.
Ben hallettim. Düzenleyen koliva - 25 Mart 2012 Saat 12:34 |
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
harikasınız teşekkürler size... içim biraz rahatladı. demekki, sensörde, müşirde arıza ihtimali de var. çünkü motor suyu sıcaklığı 90 da sabit sadece yağ sıcaklığı artıyor. ikiside aynı mekanizma ile soğutuluyorsa, müşir veya benzer bir teknik arıza ihtimali var. ama bilgisayar onu da arıza olarak algıladığından hata veriyor ve şanzıman korumaya geçiyor ihtimali de yüksek.
otomatik şanzıman normalde geçişler mükemmel. testte bilgisayarda almadan % üzerinden 100 almıştı. beygir ve tork kaybı sıfır çıkmıştı. muhtemel yağ basıncının düşük olmasının nedeni nedir acaba. unuttum sanırım araçta yağ kaçağı var. motorun altında görülüyor. ama öylesine abartı değil. keçelerden dedi usta. açılmasına gerek görmedi yani
|
||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bende o gösterge yok ama motoru stop edip bir müddet sonra çalıştırınca hararet ibresi kırmızıya 1 çizgi kalana kadar yaklaşıyor. Tekrar çalıştırınca 10 saniye içinde 90 yada altına düşüyor.En son pc ye bağladığımda otomatik vites eşanjöründe arıza tespit ediyordu. Şanzımanı sıfırlayalı 1 seneye yakın oldu ve eşanjör dışında içinde bulunan bütün parçaları,dişli gruplarını tork konverteri değiştirdim ama o parça hiç aklıma gelmemişti.Fırsatını bulursam bir ara bu parçayı değiştiricem neticeyi paylaşırım.
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
aspirinxlarge
2. Vites 23 - Ocak - 1983 Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 325 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aspirinxlarge
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Benim bilfiğim kadarı ile yağ sürtünmenin fazla olduğu yerlerde artış gösterir, Araçta doğru yağ kullanıldığından emin misiniz. Sonuç itibari ile yağ özelliğini yitirdiğinde sürtünme devreye girecek ve ısı artışı olucak . ama ben bu konuda uzman değilim fikri olan uzman arkadaşlar ve gerçek ustalar teşhis koyabilir. Arıza tespiti için uzman bir servis ile görüşmenizi dilerim. |
||
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
araç otomatik malum. şanzıman yağını yeni değiştim. mobil in oto şansıman için olanı. sarımsı bir renkte. sonuç değişmedi. normal motor yağını ise değiştirmedim. aracı yeni aldım. oto şans. yağı kapalı olduğu için çubuk felan da yok ve önemli hemen değiştirdim. normal yağ değerler min ile max arasında max değerinde. bir çözersem bu sorunu keyifle binecem araca. yakıtı birazcık fazla olsa da. karmada ankara da 9 lt üzerinde ki yolun yarısı şehir merkezi yarısı dışı
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
http://f1203.hizliresim.com/v/s/3tjff.jpgarkadaşlar çözümü buldum. müşürün kablosunu iptal ettim. serviste 190 tl dediler.
ama su soğutma çalışıyorsa yağ sıcaklığının max çıkması imkansız gibi birşey. müşürden kaynaklı olsa gerek dediler. çözüm müşürü iptal ettirdim. bağlantı kablosunu söktürdüm. bişey olmaz dedi usta. ne dersiniz çözüm nasıl sizce. veya anlayan arkadaşlar ne yorum yapar bu duruma. |
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
üzülerek ifade ediyorum. sanırım müşür doğru gösteriyormuş. sorun yeniden nüksetti. yokuşta yüklü vaziyette çıkarken tekrardan korumaya geçti motor.demekki müşür işini yapıyor.peki şanzıman yağı neden ısınır ve soğutma tertibatı nelerdir. bilgisi olan var mı?selenoidden ziyade yağın ısınması sorunu benimki sanırımbasınç yağ basıncı 2.75 boşta ve viteste. buda ayrı bir muamma tabioff of.
|
||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Planet 2000 programına bağlattığında Esanjör debisi kumanda elektro vanası çıkışı arızası açık devre arızası vermesi gerekiyor benim aklıma gelen sadece bu.. Parça fiyatı 175 TL idi geçen gün sordum..Muhtemel arıza bu olsa gerek.
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
azizim monur kardeşim.cihaza baglamıslardı. dediğin arızayı almadılar sanırım. yağ basıncı düşük uyarısı aldı cihaz. oda 2.75.ama sizin bahsettiğiniz hata kodunun açıklaması veya benim anlayacağım türden anlamı nedir?teşekkürler
|
||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bu parça şanzıman yağ sıcaklığını dengeleyen bir parçadır ve arıza kodunu inanın hatırlamıyorum ve sizi yanlış bilgilendirmek de istemem.Yalnız arıza kodunun açılımı ve sizin sıkıntınızla örtüşen bir parçadır. http://imageshack.us/photo/my-images/37/debimetre.jpg/ Düzenleyen monur - 03 Mayıs 2012 Saat 22:00 |
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bir ihtimal daha var; bu araçlarda radyatörün sol tarafında dikdörtgen bir yağ soğutucu haznesi olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam onda bir tıkanıklık söz konusu olabilirmi acaba?
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
çok teşekkür ederim azizim
yolun ve bahtın açık olsun. kazasız belasız sür inşallah
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
o dediğin dikdörtgen turbo soğutucu dediler bana bende merak ettim. tam gaz yüklenince emiş gücünden anlaşılıypr. o turbo sogutucu yani bende merak ettim iki ustaya sormuştum
su ile soguyormus bir hortum şanzumana gidiyormus
|
||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Mütabık, AL4 ve 6 lar su soğutuculudur. Bu saydığım 2 parcayı da bir gözden geçirtin derim ben. Arızasız günler :)
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
eyvAllah diyorum azizim. saygılar....
|
||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bahsetmek istediği intercoller ve benim bildiğim sizin aracınızda mevcut bir parça değil.O yeni nesil turbo dizel araçlarda kullanılmaya başlanılan ara soğutucu anlamına gelen bir parça.
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
teşekkür ederim dostum |
||
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bu konu hakkında tekrardan bilgi düzeltelim arkadaşlar. en soldaki gösterge motor yağı sıcaklığına aitmiş. bugün iki tane şanzıman ustasına gittik ankarada mekanik ustamla. şanzımanın ısısının normal olduğunu bilgisayarda baktı söyledi. zaten o göstergenin de motor yağına ait olduğunu, şanzımanla ilgili bir sıkıntı olmadığını söyledi.usta saolsun yağ soğutucularına suyun gidip gitmediğini kontrol etti hortumları çıkardı.devirdaim suyu gidiyor soğutuculara. lütfen söyler misiniz o sıcaklık yağa ait kırmızıya yaklaşması normal mi, düşmüyorsa nedeni nedir?ne şanzıman ustası nede mekanik ustası nede yetkili servis kesin birsey söylemedi.sadece yağ soğutucudan olabilir deniliyor. 390 tl alsam taksam sorun devam etse içim yanar.yardımlarınızı bekliyorumtüm 406 kullanıcıları yorum yapın yardım edin dua alın lütfen
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa <123> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |