Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

406 motor yağ sıcaklık göstergesi sorunu(çözüldü)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22186
Tarih: 28 Kasım 2024 Saat 02:03
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 406 motor yağ sıcaklık göstergesi sorunu(çözüldü)
Mesajı Yazan: toga406
Konu: 406 motor yağ sıcaklık göstergesi sorunu(çözüldü)
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 11:33
Mrb. arkadaşlar 2003 model 406 aracımda en soldaki gösterge 140 dereceye kadar olan, motor yağına mı ait, yoksa otomatik şanzımanın yağ sıcaklık göstergesi mi?
bilen varsa lütfen yanıt versin ne olur? ustalara gitmekten bıktım. şanzıman yağını değiştirdim yine aynı, gösterge 130 lara dayanıyor. birdefasında 140 ı gördü motor korumaya geçti flaşlamaya başladı kar ve spor ışıklar.
bu gösterge motor yağı mı, şanzıman yağına mı ait? yükseliyorsa çok fazla muhtemel arıza nedir?
lütfen 406 kullanıcıları yardımlarınızı bekliyorum. ankaradan anlayan 406 bva ustası önerebilecek var mı?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 12:37
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

Mrb. arkadaşlar 2003 model 406 aracımda en soldaki gösterge 140 dereceye kadar olan, motor yağına mı ait, yoksa otomatik şanzımanın yağ sıcaklık göstergesi mi?
bilen varsa lütfen yanıt versin ne olur? ustalara gitmekten bıktım. şanzıman yağını değiştirdim yine aynı, gösterge 130 lara dayanıyor. birdefasında 140 ı gördü motor korumaya geçti flaşlamaya başladı kar ve spor ışıklar.
bu gösterge motor yağı mı, şanzıman yağına mı ait? yükseliyorsa çok fazla muhtemel arıza nedir?
lütfen 406 kullanıcıları yardımlarınızı bekliyorum. ankaradan anlayan 406 bva ustası önerebilecek var mı?
o gösterge 406'larda nasıl, nedir bilmiyorum ama gtilerde tam sağda duruyor ve yağ basınç,sıcaklık göstergesi oluyor.


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 13:51
tamam dostum dağ basıncı diyorsunda. otomatik şanzumanın mı yoksa normal motor yağının mı sıcaklık göstergesi. birde 90-140 derece arasını gösteriyor. resmini bulursam eklerim yada ilk inince araca çekerim. birkez daha değerlendirip yanıt verir misin?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 14:01
şu olsa gerek göstergeniz... 

http://bit.ly/c25MCx" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 14:07
valla aynen öyle en soldaki neyin göstergesi 140 a dayanıyorsa neye bakmam gerek. otomatik şanzıman mı normal motor yağı mı o gösterge


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 14:08
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

tamam dostum dağ basıncı diyorsunda. otomatik şanzumanın mı yoksa normal motor yağının mı sıcaklık göstergesi. birde 90-140 derece arasını gösteriyor. resmini bulursam eklerim yada ilk inince araca çekerim. birkez daha değerlendirip yanıt verir misin?
yağ basınç derken şanzıman yağı değil, motor yağı basıncı, sıcaklığı demek istedim. tabi bu otomatik şanzıman araçlarda nasıl olur bilmem belkide şanzıman yağı sıcaklığıdır. genelde bu tip arızalarda müşürden kaynaklanıyor, müşürleri kontrol edip değiştirmende fayda olabilir. 


-------------
206 gti 2.0 2000


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 14:10
o sıcaklık 140 a dayandı. ve tüm araçlarda göstergeler genelde ortada durur. benimki 140 a dayanında motor korımaya geçti vites geçmedi. geçince küt diye vuruntu yaptı ve hemen falshlamaya basladı kar ve spor ısıkları. sonrasında stop ettim devam etti. gündelik şehir içinde o sıcaklık 130 ları buluyor bana kalırsa anormal bir durum yağ ve motor için çok yüksek ısı bence. şanzıman yağını mobil otomatik ile yenilettim yine aynı.
yağ soğutma da mı sorun acaba. daha göstergenin ne olduğunu bile bulamadım. aracı yeni aldım da


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 14:12
ok. ustaya gittim özel ustaya o bile bisey diyemedi. her ihtimale karşın şanzıman yağını değiştirdim. ben de dedim yani müşüre felan baksan kontrol etsen ama ya acemiler ya anlamadılar. malum bva olunca otomatik olunca bazı ustalar anlamıyor ve söyleyemiyor


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 14:15
bilgisayara bağladılar yağ basıncı düşük uyarısı verdi boşta ve viteste 2.70 de sabitleniyor yağ basıncı normal değerleri oysa 3.10 a kadar çıkmalı diyor usta. araç keçelerden az da olsa yağ bırakıyor. ama motoorun açılmasını gerektirecek kadar değil. 2003 model nede olsa. çok araçta karşılaşılan derecede.. anlamadım. aracın kullanımı mükemmel yakıtına bile alıştım. puntom dan sonra dizel, bu nerdeyse 2 kat yakıyor ama keyifli ve konforlu. birtek su gösterge ve sıcaklık sorununu çözersem okadar.
saolasın yardımın için dostum


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 14:33
kendi sitesinde buldum peugeot un motor yağı sıcaklık göstergesi diyor okadar. ayrım yok. off anlamadım gitti valla


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 15:53
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

kendi sitesinde buldum peugeot un motor yağı sıcaklık göstergesi diyor okadar. ayrım yok. off anlamadım gitti valla


O gosterge motor yaginin sicakligini gosterir. Sanziman yagi icin bir gosterge olmamasi gerek.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 16:36
arkadaşlar bakın aracımı şehir içi az önce 5 km yolda kullandım. sizce sıcaklığın o dereceye çıkması normal bir durum mu? resim de
koymaya çalıştım ama beceremedim. forumdan araştırıyorum, how to do it?
 


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 23:26
evet işte şikayetime ait sıcaklık göstergesinin değeri. bu 140 a bile çıktı ve motor kendini korumaya aldı. yardımcı olabilecek var mı?
resmi yükledim. motor ısısı en sağdaki 90 asla yükselmiyor. ama yağın sıcaklığı max a geliyor.



Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 23:40
http://f1203.hizliresim.com/v/s/3tjff.jpg - http://f1203.hizliresim.com/v/s/3tjff.jpg



Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2012 Saat 23:41
en sonunda resmi koymayı nihayet başardım arkadaşlar normal mi bu durum


Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 01:05
140 derece olan gösterge motor yağı sıcaklığını gösteriyor ancak 140 demek aracınızda hararet var demek. Yani normal de hararet ile aynı ölçüde olmalı yani 90-95 gezmeli.   Ayrıca hararet 90 motor yağ sıcaklığı sürekli hareketliyse bence müşür vs. arızası olabilir. Benim aracımda ilk kontaktan sonra 1-2 dakka 140 olup 90 a geliyor. Ama bu bir arıza değil aslında yani bana göre değil çünkü ilk 2 dakka içinde bu asıl sıcaklığı buluyor.


Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 01:09
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

en sonunda resmi koymayı nihayet başardım arkadaşlar normal mi bu durum


Su yani hararet aslında 100 dereceden yukarı çıkmaz, yani su 100 derecede kaynamaya başlar ama yağ daha yüksek derecelere çıkabildiği için doğal oalrak ibreyi 140 ' a kadar gösteriyorlar. yag hararetten ayrı bir şekilde yükseliyorsa motot için bir anormallik olabilir. Dediğim gibi normal seviyesi hararet ile aynı olmalıdır. 80-80    90-90


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 10:31

aracımdan memnunum sadece yağ sıcaklığını anlayan bir usta bulupta halledebilirsem sorunu, ne mutlu bana. aklıma müşür benimde geldi. nihayetinde araçta yol bilgisayarı var o değer 140 a gelince sesli yazılı "auto gear fault" spor ve kar mod ışıklarında yanıp söznmeler başlıyor. bu şikayet selenoid valflerde olur genelde. ancak aracın vites geçişleri yağ ısısı 140 a varmadan önce harikulade. şanzıman da 100 üzerinden 100 almıştı testte.

tek sorunum yağın ısısının neden arttığını çözmek. acaba motor yağını soğutan ayrı bir sistem mi var. yağ filtresinin oralarda. yani motor yağını da soğutan radyatör suyu mu bilen var mı? öyle ise su hareret göstergesi doğru ise, arıza burada değil demektir.
yardım bekliyorum dostlarım.
saolun.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 10:45
Resimdeki goruntu gayet normal. Kirmizi bolgeye ciktigi anda aracinizin harareti ne kadardi?
Motor sogutma suyunun derecesi aracin yuku, hizi gibi bilesenlere bagli olarak degisir. Motor yagi ise bu sogutma suyu sicakligi derecesinden her zaman yuksektir. Bir motorun en verimli calistigi sicaklik ise motor yaginin 125-130 derecelerde oldugu zamandir. O yuzden su resimdeki goruntu gayet normal.

Not: Forumda kirliligi onlemek adina lutfen bir soruyu bir konu altinda soralim. Farkli konular acmayalim. Tesekkurler.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 11:56
azizim yağ sıcaklığı 140 a dayandığında ve sesli yazılı ve ışıklı uyarı verdiği anda motor suyu sıcaklığı yerinde sabitti. yani en sağdaki 90 dereceyi hiç çıkmadı. buna karşın yağ sıcaklığı 140 a dayandı. mevkim ankara cinnah yokuşu. yani köşke çıkan yol araçta iki kişiyiz ve yük yok. bu durum bana anormal geldi.
çözüm konusunda açıkçası fikir ve yorum bekliyorum.
saolasın


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 11:56
bu arada açtığım benzer konuyu nasıl kaldırabilir veya silebilirim.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 12:33
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

azizim yağ sıcaklığı 140 a dayandığında ve sesli yazılı ve ışıklı uyarı verdiği anda motor suyu sıcaklığı yerinde sabitti. yani en sağdaki 90 dereceyi hiç çıkmadı. buna karşın yağ sıcaklığı 140 a dayandı. mevkim ankara cinnah yokuşu. yani köşke çıkan yol araçta iki kişiyiz ve yük yok. bu durum bana anormal geldi.
çözüm konusunda açıkçası fikir ve yorum bekliyorum.
saolasın


Soyle dusunelim. Motorda bir yanma veya patlama oluyor ve bunun sonucunda isi ortaya cikiyor. Bu isi ile motor yagi ve motor sogutma suyu isiniyor. Motor sogutma suyunun gorevi motorun sicakligini belirli bir aralikta tutmak ve asiri isinmalara korsu korumak. Sizin durumunuzda eger motor sogutma suyu sabit kaliyor ve motor yagi sicakligi cok yukseklere cikiyor ise iki ihtimal var ortada,

1. Sogutma sisteminde bir problem var, motor isiniyor ama sogutma suyu sogutamiyor,
2. Motor yagi sicakliginda bir problem yok ama onu ekrana ve beyine ileten sensorlerde bir problem var.

Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

bu arada açtığım benzer konuyu nasıl kaldırabilir veya silebilirim.


Ben hallettim.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 12:44
harikasınız teşekkürler size... içim biraz rahatladı. demekki, sensörde, müşirde arıza ihtimali de var. çünkü motor suyu sıcaklığı 90 da sabit sadece yağ sıcaklığı artıyor. ikiside aynı mekanizma ile soğutuluyorsa, müşir veya benzer bir teknik arıza ihtimali var. ama bilgisayar onu da arıza olarak algıladığından hata veriyor ve şanzıman korumaya geçiyor ihtimali de yüksek.
otomatik şanzıman normalde geçişler mükemmel. testte bilgisayarda almadan % üzerinden 100 almıştı. beygir ve tork kaybı sıfır çıkmıştı.
 
muhtemel yağ basıncının düşük olmasının nedeni nedir acaba.
unuttum sanırım araçta yağ kaçağı var. motorun altında görülüyor. ama öylesine abartı değil. keçelerden dedi usta. açılmasına gerek görmedi yani


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 13:20
Bende o gösterge yok ama motoru stop edip bir müddet sonra çalıştırınca hararet ibresi kırmızıya 1 çizgi kalana kadar yaklaşıyor. Tekrar çalıştırınca 10 saniye içinde 90 yada altına düşüyor.En son pc ye bağladığımda otomatik vites eşanjöründe arıza tespit ediyordu. Şanzımanı sıfırlayalı 1 seneye yakın oldu ve eşanjör dışında içinde bulunan bütün parçaları,dişli gruplarını tork konverteri değiştirdim ama o parça hiç aklıma gelmemişti.Fırsatını bulursam bir ara bu parçayı değiştiricem neticeyi paylaşırım. 

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 13:57
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

azizim yağ sıcaklığı 140 a dayandığında ve sesli yazılı ve ışıklı uyarı verdiği anda motor suyu sıcaklığı yerinde sabitti. yani en sağdaki 90 dereceyi hiç çıkmadı. buna karşın yağ sıcaklığı 140 a dayandı. mevkim ankara cinnah yokuşu. yani köşke çıkan yol araçta iki kişiyiz ve yük yok. bu durum bana anormal geldi.
çözüm konusunda açıkçası fikir ve yorum bekliyorum.
saolasın



Benim bilfiğim kadarı ile yağ sürtünmenin  fazla olduğu yerlerde artış gösterir, Araçta doğru yağ kullanıldığından emin misiniz. Sonuç itibari ile yağ özelliğini yitirdiğinde sürtünme devreye girecek ve ısı artışı olucak .  ama ben bu konuda uzman değilim fikri olan uzman arkadaşlar ve gerçek ustalar teşhis koyabilir.  Arıza tespiti için uzman bir servis ile görüşmenizi dilerim.


-------------
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 16:04
araç otomatik malum. şanzıman yağını yeni değiştim. mobil in oto şansıman için olanı. sarımsı bir renkte. sonuç değişmedi. normal motor yağını ise değiştirmedim. aracı yeni aldım. oto şans. yağı kapalı olduğu için çubuk felan da yok ve önemli hemen değiştirdim. normal yağ değerler min ile max arasında max değerinde. bir çözersem bu sorunu keyifle binecem araca. yakıtı birazcık fazla olsa da. karmada ankara da 9 lt üzerinde ki yolun yarısı şehir merkezi yarısı dışı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 15:40
http://f1203.hizliresim.com/v/s/3tjff.jpg" rel="nofollow - http://f1203.hizliresim.com/v/s/3tjff.jpg
arkadaşlar çözümü buldum. müşürün kablosunu iptal ettim. serviste 190 tl dediler.
ama su soğutma çalışıyorsa yağ sıcaklığının max çıkması imkansız gibi birşey. müşürden kaynaklı olsa gerek dediler. çözüm müşürü iptal ettirdim. bağlantı kablosunu söktürdüm. bişey olmaz dedi usta.
ne dersiniz çözüm nasıl sizce. veya anlayan arkadaşlar ne yorum yapar bu duruma.
 


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2012 Saat 15:41

 



Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 19:28
üzülerek ifade ediyorum. sanırım müşür doğru gösteriyormuş. sorun yeniden nüksetti. yokuşta yüklü vaziyette çıkarken tekrardan korumaya geçti motor.
demekki müşür işini yapıyor.
peki şanzıman yağı neden ısınır ve soğutma tertibatı nelerdir. bilgisi olan var mı?
selenoidden ziyade yağın ısınması sorunu benimki sanırım
basınç yağ basıncı 2.75 boşta ve viteste. buda ayrı bir muamma tabi
off of.


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 21:04
Planet 2000 programına bağlattığında Esanjör debisi kumanda elektro vanası çıkışı arızası açık devre arızası vermesi gerekiyor benim aklıma gelen sadece bu.. Parça fiyatı 175 TL idi geçen gün sordum..Muhtemel arıza bu olsa gerek.

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 21:28
azizim monur kardeşim.
cihaza baglamıslardı. dediğin arızayı almadılar sanırım. yağ basıncı düşük uyarısı aldı cihaz. oda 2.75.
ama sizin bahsettiğiniz hata kodunun açıklaması veya benim anlayacağım türden anlamı nedir?
teşekkürler


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 21:58
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

azizim monur kardeşim.
cihaza baglamıslardı. dediğin arızayı almadılar sanırım. yağ basıncı düşük uyarısı aldı cihaz. oda 2.75.
ama sizin bahsettiğiniz hata kodunun açıklaması veya benim anlayacağım türden anlamı nedir?
teşekkürler

Bu parça şanzıman yağ sıcaklığını dengeleyen bir parçadır ve arıza kodunu inanın hatırlamıyorum ve sizi yanlış bilgilendirmek de istemem.Yalnız arıza kodunun açılımı ve sizin sıkıntınızla örtüşen bir parçadır.

http://imageshack.us/photo/my-images/37/debimetre.jpg/






-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 22:05
Bir ihtimal daha var; bu araçlarda radyatörün sol tarafında dikdörtgen bir yağ soğutucu haznesi olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam onda bir tıkanıklık söz konusu olabilirmi acaba?

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 22:06
çok teşekkür ederim azizim
yolun ve bahtın açık olsun. kazasız belasız sür inşallah


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 22:07
o dediğin dikdörtgen turbo soğutucu dediler bana bende merak ettim. tam gaz yüklenince emiş gücünden anlaşılıypr. o turbo sogutucu yani bende merak ettim iki ustaya sormuştum
su ile soguyormus bir hortum şanzumana gidiyormus


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 22:13
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

o dediğin dikdörtgen turbo soğutucu dediler bana bende merak ettim. tam gaz yüklenince emiş gücünden anlaşılıypr. o turbo sogutucu yani bende merak ettim iki ustaya sormuştum
su ile soguyormus bir hortum şanzumana gidiyormus

Mütabık, AL4 ve 6 lar su soğutuculudur. Bu saydığım 2 parcayı da bir gözden geçirtin derim ben. Arızasız günler :)


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 22:14
eyvAllah diyorum azizim. saygılar....


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 22:19
LOL bahsetmek istediği intercoller ve benim bildiğim sizin aracınızda mevcut bir parça değil.O yeni nesil turbo dizel araçlarda kullanılmaya başlanılan ara soğutucu anlamına gelen bir parça.

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2012 Saat 22:51

teşekkür ederim dostum



Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2012 Saat 15:05
bu konu hakkında tekrardan bilgi düzeltelim arkadaşlar.
en soldaki gösterge motor yağı sıcaklığına aitmiş. bugün iki tane şanzıman ustasına gittik ankarada mekanik ustamla. şanzımanın ısısının normal olduğunu bilgisayarda baktı söyledi. zaten o göstergenin de motor yağına ait olduğunu, şanzımanla ilgili bir sıkıntı olmadığını söyledi.
usta saolsun yağ soğutucularına suyun gidip gitmediğini kontrol etti hortumları çıkardı.
devirdaim suyu gidiyor soğutuculara.
lütfen söyler misiniz o sıcaklık yağa ait kırmızıya yaklaşması normal mi, düşmüyorsa nedeni nedir?
ne şanzıman ustası nede mekanik ustası nede yetkili servis kesin birsey söylemedi.
sadece yağ soğutucudan olabilir deniliyor. 390 tl alsam taksam sorun devam etse içim yanar.
yardımlarınızı bekliyorum
tüm 406 kullanıcıları yorum yapın yardım edin dua alın lütfen


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2012 Saat 16:51
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

bu konu hakkında tekrardan bilgi düzeltelim arkadaşlar.
en soldaki gösterge motor yağı sıcaklığına aitmiş. bugün iki tane şanzıman ustasına gittik ankarada mekanik ustamla. şanzımanın ısısının normal olduğunu bilgisayarda baktı söyledi. zaten o göstergenin de motor yağına ait olduğunu, şanzımanla ilgili bir sıkıntı olmadığını söyledi.
usta saolsun yağ soğutucularına suyun gidip gitmediğini kontrol etti hortumları çıkardı.
devirdaim suyu gidiyor soğutuculara.
lütfen söyler misiniz o sıcaklık yağa ait kırmızıya yaklaşması normal mi, düşmüyorsa nedeni nedir?
ne şanzıman ustası nede mekanik ustası nede yetkili servis kesin birsey söylemedi.
sadece yağ soğutucudan olabilir deniliyor. 390 tl alsam taksam sorun devam etse içim yanar.
yardımlarınızı bekliyorum
tüm 406 kullanıcıları yorum yapın yardım edin dua alın lütfen

O halde geriye 2 şey kalıyor yağ soğutucusu ve müşür ikisini beraber değiştirmek. Makinanın çalışma prensibine göre yağa hararet yaptırtacak başka bir sistem yok çünkü.

Şöyle düşünelim; Bu aracın yağının bir şekilde soğuması gerekiyor ki ona bir ayrı soğutucu ünite koymuşlar.Bu ünite sağlıklı çalışmazsa yağ sıcaklığı artacak ve bunu bize görsel olarak iletecek ki sizin aracınız da bunu yapıyor.

Aklıma başka bir şey gelmiyor maalesef :(


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2012 Saat 20:45
teşekkür ederim dostum.
geçmişte benzer sorunu yaşamış ve çözüm bulmuş arkadaşlar varsa paylaşsınlar lütfen
 


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2012 Saat 21:37
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Planet 2000 programına bağlattığında Esanjör debisi kumanda elektro vanası çıkışı arızası açık devre arızası vermesi gerekiyor benim aklıma gelen sadece bu.. Parça fiyatı 175 TL idi geçen gün sordum..Muhtemel arıza bu olsa gerek.
 
aziz dostum. bugün iki şanzıman ustası gezdim. baktılar bağladılar ve dediler ki, "o yağ sıcaklık göstergesi motora ait, şanzımanla alakalı değil"
şanzıman gayet mükemmel dediler.. hem sevindim hem üzüldüm.
sevindim şanzıman iyi
üzüldüm çünkü yorum dışında ustalar çaresiz kaldı. anlamadım.
en kafama yatan senin yorumun oldu inan ki, Ankara dan ustan var mı tanıdığın bu söylediğin tespit için danışsam.
veya bahsettiğin parçanın resmini koyabilir misin çok duacı olurum sana
saolasın


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2012 Saat 23:33
Değerli dostum, o parçanın resmi elbette var  
http://imageshack.us/photo/my-images/37/debimetre.jpg/" rel="nofollow - http://imageshack.us/photo/my-images/37/debimetre.jpg/  bu adresten ulaşabilirsin fakat bu şanzımanın üzerinde olan bir parçadır.Senin sorunun da o göstergenin sadece motor yağı ile alakalı olduğunu gösteriyorsa gösterdiğin ustalardan net cevap alamamanın sebebi ise yağ soğutucusumu arızalı? yoksa sorun yağ pompasındamı ikileminde kaldıklarından.

Sistemin çalışmasını ben kısaca aktarayım belki kafanda bir şekil oluşur (nihayetinde bunu gören sensin)

Yağ pompası yardımı ile yapılan basınçlı yağlamada.Motorun çalışması ile birlikte yağ pompası da çalışmaya başlar. Karterdeki yağ önce kaba süzgeçten, sonra yağ filitresinden geçirilerek basınçlı olarak yağ kanallarına gönderilir. aynı zamanda biyel kollarında bulunan ince yağ kanallarından silindirlere püskürtülerek silindirleri yağlar.İşi biten yağ geri dönüş kanallarından kartere gelir. Yağ sistemde dolaşırken pislikleri temizler, soğutmaya yardımcı olur. Kartere indiğinde pisliklerini bırakır, soğur ve tekrar kanallara gitmeye hazır olur.Bu sistem günümüz araçlarında kullanılan sistemdir

Bir diğer ihtimal ise yanlış,kalitesiz yada uygun olmayan yağ kullanılmasıdır.Tabiki bunlar,burada yazdıklarımız hep bir ihtimalden öte bir şey değildir. Öyle bir gerçek de var ki yağ soğumuyorsa sebepleri bellidir burada öne çıkan tek sıkıntı maddiyattır maalesef.

Benim aklıma bakılması gereken 2 parça geliyor 1 yağ soğutucusu 2 yap pompası ve tel filitresi.Zaman içerisinde tortulaşan yağ bu filitreyi tıkar ve motorun yeterli yağlama yapamamasına yol açar.Yeteri kadar yağlama yapamayan motor yağ hararetini yükseltir.VW grubun da 1.4 8v benzinli araçların kronik sıkıntısıdır mesela bu olay.

Umarım yeterli bilgiyi aktarabilmişimdir. 


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 09:48
teşekkürler dostum yağ filtresini ded değiştireyim bir önce ucuzlardan baslayayım bari.
deselerki yağ soğutucudan ama diyemiyorlar kesin.
bosuna para savurmak istemiyorum. ama kesin çözüm koyan da yok ne usta ne şanzımancı
şanzımanla hiç alakası yok diyor.
 
o göstergenin 130 lara çıkmasına ne dersin dostum en önemlisi benim için o


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 11:17
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

teşekkürler dostum yağ filtresini ded değiştireyim bir önce ucuzlardan baslayayım bari.
deselerki yağ soğutucudan ama diyemiyorlar kesin.
bosuna para savurmak istemiyorum. ama kesin çözüm koyan da yok ne usta ne şanzımancı
şanzımanla hiç alakası yok diyor.
 
o göstergenin 130 lara çıkmasına ne dersin dostum en önemlisi benim için o
 
Yağ filitresi demedim dikkatli okursanız Wink Yağ süzgeci bunun için karterin sökülmesi gerekiyor bunun maliyeti pek fazla bir şey tutmaz.Ben bunlar yapılmışken yağın da kaliteli bir yağ ile değiştirilmesini öneririm. Yağ soğutucusu da sökülüp bu arada temizlenmiş olur..
 
O göstergenin 130 lara çıkmasının 2 nedeni var basit olan tarafı gösterge arızalı olması zor olan ki düşünmek bile istemediğim yağın soğuyamaması..
 
Madem ben size bir öneride daha bulunayım yağ harareti 130 larda olduğunda aracı pc ye bağlatıp yağ sıcaklık değerlerine baktırın.Eğer yağ göstergeden okuduğunuzdan düşük bir sıcaklıktaysa yağ müşürünü değiştirin sorununuz düzelecektir.
 
Aynı değeri okuyorsanız işe yağ ve yağ filitresiyle devam edin,hala çözüm olmadımı? yağ soğutucusunu söktürüp temizletin yine mi devam ediyor? karter açılıp yağ pompasına bakılacak.Yağ köpürüyorsa sorun ciddi demektir köpürmüyorsa yağ pompası altındaki filitre temizlenecek %90 başarı sağlar bu uygulama.
 
İşi ucuza mal edeceğim diye çabalamayın nihayetin de motorun yanması size daha pahalıya mal olacağını unutmamanızı tavsiye ediyorum.Bana kalırsa aracın tamiratını yaptıracak bütçeyi sağlayana kadar aracı kullanmamanızı tavsiye ederim.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 12:33
tşkr ederim dostum. kafama yattı saolasın
yolun açık olsun
 


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2012 Saat 23:35
bu nasıl iştir. iki şanzıman ustasına götürdük mekanik ustası ile aracımı
her ikiside şanzımanın mükemmel olduğunu ve yağ sıcaklığının normal olduğunu söylediler.
ankara dan
ancak sıcaklığın artmasının motor yağının sogumamasından olduğunu belirttiler ve bu sorunu da mekanik ustasının halletmesi gerek dediler
mekanik ustam komple sogutma suyu sistemini bosalttı kontrol etti
birdaha cıkarsa hata gene gel. yağ sogutucuya bakalım dedi
ama değiştirsem de kesin ondan demediler
dedikleri selenoidden değil. sanzımandan değil.
ama sorumu çözemediler.
yardımcı olacak yok mu?
sorunum motor yağ sıcaklığının 130 ları geçmesi kırmızı yere gelmeden aracın sapıtması 140a gelince sanzımanın korumaya geçmesi
yardım lütfen
birisi eşanjör demiş
nedir ne işe yara
akıl ve fikir lütfen


Mesajı Yazan: hayatiozturk66
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2013 Saat 18:23
vallaha kardesim yardim edemiyecegim ama  bende kullandim 406 2.2  136 piyesinden  kisin 100 den fazla cikmiyo ama yazin sicak havalarda uzun yolda yata sikisik trafikte  tabi 140 degil ama 120 yada 130 goruyodu   arkadaslarinda dedikleri gibi yag sogumuyo sanirim  kolay gelsin 


Mesajı Yazan: hayatiozturk66
Mesaj Tarihi: 13 Mart 2013 Saat 21:54
kontagi actigin zaman o 90 ve 140 derecenin altinda kirmizi ve turuncu isikli  cizgi var o yagin seviyesini gosterir motorun soguk olmasi yani yagin tamaminin kartere inmesi lazim  turuncunun en ust seviyesi yag tam dolu  kirmizinin en ust seviyeside limitte demek 20 sn filan  orta kalir yagi olcer ve sonra  yagin derecesine gecer  dedigim gibi bende sicak havada yazlari  arabaya bastigim zaman 130 filan bazen gordum ama seninkisi normal degil dedikleri gibi yag yagfilitresi degistir  sonra sogutucu oda olmadi  yag pompasi  eger yag pompan sorunlu ise hic surme bile  yeterli yaglama olmayacagindan  subop iticileri  yatak v.s herseyi kira bilirsin  ufacik bisey cok sey acar kolay gelsin 


Mesajı Yazan: Genco
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2023 Saat 12:37
Kardeş merhaba , 
2002 406 hdi otomatik vites aracımda aynı sorunları yaşıyorum ve çözemiyorum. Yağ harareti 140 oluyor , araba vites değiştirmiyor , motoru stop edin uyarısı veriyor.  Aynı şeyler. 
Siz çözüm bulabildiz mi , bilgi verirseniz sevinirim.


Mesajı Yazan: Genco
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2023 Saat 15:45
Merhaba arkadaşım , epey eskide kalmış ama toga406 rumuzlu arkadaşla aynı sorunları yaşıyorum. Çözüm ile ilgili forumda bilgi bulamadım. Çözüldü ise nasıl  çözüm bulundu acaba , bilgi verirseniz sevinirim.


Mesajı Yazan: Genco
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2023 Saat 13:14
Bu sorun nasıl çözüldü , aynı dertten muzdaripim. Bilgi verirseniz çok sevinirim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net