![]() |
|
Fiat Chrysler CEO'su: Volkswagenle Birleşme |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 09 Mart 2017 Saat 11:20 |
Fiat Chrysler CEO'su: Volkswagen Birleşme Görüşmelerine Gelecek
Fransız eugeot Citroen Grubu'nun (PSA) General Motors'un (GM) Opel birimini satın alarak Avrupa'nın ikinci büyük otomobil üreticisi haline gelmesinden sonra, konsolidasyonlarda bir sonraki adımın Alman Volkswagen ve Fiat Chrysler arasında olabileceği iddia edildi. "YENİ BİR ŞİRKET EVLİLİĞİ YAPMAK İSTİYORUM" Hürriyet'ten Emre Özpeynirci'nin Cenevre Otomobil Fuarı'ndan yazdığı habere göre bu iddia doğrudan bizzat Fiat Chrysler Automobiles'in (FCA) CEO'su Sergio Marchionne tarafından ortaya atıldı. 2019 yılında Fiat Chrysler'deki görevinden emekli olacağını açıklayan ve bu süre zarfında yeni bir şirket evliliği yapmak istediğini her ortamda dile getiren Marchionne, Cenevre fuarında yaptığı değerlendirmede, "Volkswagen'in çok kısa bir süre sonra birleşme görüşmeleri yapmak için sohbete geleceğinden eminim" dedi. Marchionne'nin bu kadar iddialı konuşmasının altında ise PSA-Opel birleşmesinin en çok VW'nin Avrupa'daki liderliğini tehdit etmesi yatıyor. "ÇALACAK BAŞKA KAPILAR VAR" Marchionne, aslında en başından beri otomotiv şirketlerinin aynı teknolojiyi geliştirmek için ayrı ayrı büyük paralar harcadığını, bunun yerine bu teknolojilerin ortak olarak geliştirilmesi gerektiğini savunuyor. Marchionne, 2 yıl önce yaptığı birleşme teklifini GM'in reddetmesinden bu yana Fiat'ın borçlarını azaltıp, daha cazip bir ortak haline getirmeye çalışıyordu. "GM'in kapısı benim için hiç açık değildi. Çaldım ama kimse cevap vermedi" sitemini tekrarlayan Marchionne, "PSA-Opel birleşmesinden sonra ortaklık için tekrar GM'in kapısını çalar mıyım? Neden olmasın. Ama çalacak başka kapılarda var" açıklamasını yaptı. REKABET İÇİN ŞART Kuşkusuz Cenevre fuarında birleşmeler ve evlilikler sadece VW-Fiat iddiasından ibaret değil. Otomotiv sektöründe önümüzdeki günlerde özellikle elektrikli ve otonom (sürücüsüz) otomobil geliştirme konusunda yeni satın almaların ve birleşmelerin artacağı da konuşuluyor. Geçtiğimiz yıl Japon Mitsubishi'yi de alıp bünyelerine katan Renault-Nissan ittifakının Başkanı Carlos Ghosn da Cenevre'de yaptığı açıklamada, "Otomotiv endüstrisi konsolidasyona doğru ilerliyor. Ölçek açısından kazanmaya çalışan oyuncu sayısı giderek daha fazla olacak. Bu mantıklı, çünkü rekabet için büyük yatırım yapmanız gerekiyor" değerlendirmesinde bulundu. Teknolojinin gelişmesine bağlı olarak yeni nesil şirketlerin ortaya çıkması, önümüzdeki süreçlerde mevcut markaların güçlerini birleştirmesini zorunlu kılacak. Çünkü yapılacak yatırımlar için maliyetlerin artmasına bağlı olarak, tasarruflar ön plana çıkacak. PSA'nın Opel'i almasının altında yatan gerçekte işte bu. |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
ALLEX ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2015 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Guclerin dengelenmesi icin ne kadar manidar bir zamanlama ama
![]() ![]() ![]() Haber icin tesekkurler soner. ![]() |
|
MORALİ AĞRIYOR....
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aynen abicim manidar bir zamanlama avrupa pazarında pay yarışları devam ediyor. ah şu ötv kaldırsalar ya bizde adam gibi arabalar binsek.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
Oktkor ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 871 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2 3 sene içinde ya da daha kısa bir zaman içinde devlet ÖTV'yi indirecek. İndirmek zorunda kalacak. Bu şartlarda insanların sıfır araba alabilecek kadar parası olacağını düşünmüyorum. Avrupada normal bir çalışanın atıyorum 10 maaşla aldığı arabayı bizde 100 maaşla alıyoruz. Bu makas açılmaya devam edecek böyle giderse. Daha da fakirleşeceğiz. Devlet de bu satışlardan vergiyi alamadığı için piyasa hareketlensin diye indirmek zorunda kalacak.
Bu iyi ihtimal. Tamamen batma ihtimali de var. Uzun vadede bu vergilerle önce halk sonra devlet fakirleşir. |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |