Fransız eugeot http://www.sondakika.com/citren/" rel="nofollow - Citroen Grubu'nun (PSA) http://www.sondakika.com/general-motors/" rel="nofollow - General Motors 'un (GM) http://www.sondakika.com/opel/" rel="nofollow - Opel birimini satın alarak http://www.sondakika.com/avrupa/" rel="nofollow - Avrupa 'nın ikinci büyük otomobil üreticisi haline gelmesinden sonra, konsolidasyonlarda bir sonraki adımın Alman http://www.sondakika.com/volkswagen/" rel="nofollow - Volkswagen ve http://www.sondakika.com/fiat/" rel="nofollow - Fiat http://www.sondakika.com/chrysler/" rel="nofollow - Chrysler arasında olabileceği iddia edildi.
"YENİ BİR ŞİRKET EVLİLİĞİ YAPMAK İSTİYORUM"
Hürriyet'ten Emre Özpeynirci'nin http://www.sondakika.com/cenevre/" rel="nofollow - Cenevre Otomobil Fuarı'ndan yazdığı habere göre bu iddia doğrudan bizzat http://www.sondakika.com/fiat/" rel="nofollow - Fiat http://www.sondakika.com/chrysler/" rel="nofollow - Chrysler Automobiles'in (FCA) CEO'su http://www.sondakika.com/sergio-marchionne/" rel="nofollow - Sergio Marchionne tarafından ortaya atıldı.
2019 yılında http://www.sondakika.com/fiat/" rel="nofollow - Fiat http://www.sondakika.com/chrysler/" rel="nofollow - Chrysler 'deki görevinden emekli olacağını açıklayan ve bu süre zarfında yeni bir şirket evliliği yapmak istediğini her ortamda dile getiren Marchionne, http://www.sondakika.com/cenevre/" rel="nofollow - Cenevre fuarında yaptığı değerlendirmede, "Volkswagen'in çok kısa bir süre sonra birleşme görüşmeleri yapmak için sohbete geleceğinden eminim" dedi.
Marchionne'nin bu kadar iddialı konuşmasının altında ise PSA-Opel birleşmesinin en çok VW'nin http://www.sondakika.com/avrupa/" rel="nofollow - Avrupa 'daki liderliğini tehdit etmesi yatıyor.
"ÇALACAK BAŞKA KAPILAR VAR"
Marchionne, aslında en başından beri otomotiv şirketlerinin aynı teknolojiyi geliştirmek için ayrı ayrı büyük paralar harcadığını, bunun yerine bu teknolojilerin ortak olarak geliştirilmesi gerektiğini savunuyor. Marchionne, 2 yıl önce yaptığı birleşme teklifini GM'in reddetmesinden bu yana http://www.sondakika.com/fiat/" rel="nofollow - Fiat 'ın borçlarını azaltıp, daha cazip bir ortak haline getirmeye çalışıyordu.
"GM'in kapısı benim için hiç açık değildi. Çaldım ama kimse cevap vermedi" sitemini tekrarlayan Marchionne, "PSA-Opel birleşmesinden sonra ortaklık için tekrar GM'in kapısını çalar mıyım? Neden olmasın. Ama çalacak başka kapılarda var" açıklamasını yaptı.
REKABET İÇİN ŞART
Kuşkusuz http://www.sondakika.com/cenevre/" rel="nofollow - Cenevre fuarında birleşmeler ve evlilikler sadece VW-Fiat iddiasından ibaret değil. Otomotiv sektöründe önümüzdeki günlerde özellikle elektrikli ve otonom (sürücüsüz) otomobil geliştirme konusunda yeni satın almaların ve birleşmelerin artacağı da konuşuluyor. Geçtiğimiz yıl http://www.sondakika.com/japon/" rel="nofollow - Japon Mitsubishi'yi de alıp bünyelerine katan Renault-Nissan ittifakının Başkanı Carlos Ghosn da http://www.sondakika.com/cenevre/" rel="nofollow - Cenevre 'de yaptığı açıklamada, "Otomotiv endüstrisi konsolidasyona doğru ilerliyor. Ölçek açısından kazanmaya çalışan oyuncu sayısı giderek daha fazla olacak. Bu mantıklı, çünkü rekabet için büyük yatırım yapmanız gerekiyor" değerlendirmesinde bulundu. Teknolojinin gelişmesine bağlı olarak yeni nesil şirketlerin ortaya çıkması, önümüzdeki süreçlerde mevcut markaların güçlerini birleştirmesini zorunlu kılacak. Çünkü yapılacak yatırımlar için maliyetlerin artmasına bağlı olarak, tasarruflar ön plana çıkacak. PSA'nın http://www.sondakika.com/opel/" rel="nofollow - Opel 'i almasının altında yatan gerçekte işte bu.