Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - sıkıştırma oranı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

sıkıştırma oranı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: sıkıştırma oranı
    Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 12:35
Sıkıştırma oranı:
içten yanmalı motorlarda piston silindirde üst ölü noktadayken en alt noktaya indiğinde emdiği hava yakıt karışımını tekrar üst noktaya geldiğinde kaç kere sıkıştırdığının hesabıdır.
önce tek bir silindir hacmi ve yanma odası hesaplanmalı

yanma odası hacmi: piston üst boşluğu silindir kapak boşluğu ve silindir kapak contası delik çapı kalınlığının hesaplanana hacminin toplam ölçüsüdür.
1600 olan bir motorun tek silindir hacmi 400 cc dir. buna göre silindir yanma odası hacmi 50 cc olduğunu eklersek silindir hacmi bölü yanma hücresi artı bir sayısı 400/50 +1= 9 çıkar pistonun emdiği karışımı 9 kere sıkıştırdığını ifade eder sıkıştırma oranı arttıkça performans artar ancak o orandada motor ömrü kısalır. 

bazı araçların motoru şişer diye bahsettiğim olay vardır, işte bu olay sıkıştırma oranının artışından dolayıdır ki rakibiniz nekadar modifiyeli olursa olsun gazlarken aracınızı çok yormazsanız Silindir kapağı işlenmiş Blok taşlanmış hertürlü modifiyeli aracı geçmeniz mümkündür yeterki sürücüsü bu işten anlamasın
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 12:44
Paylaşım icin tesekkur ederiz.
 
Bu kapak taşlamanın faydası nedir.
 
Yada daha'da açim.
Hangi kapak taşlanıyor? Neden taşlanıyor? Ne fayda saglıyor? Ne zarar veriyor?
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 13:00
kapak taşlamayıda başka bi arkadaş anlatsın ben daha sonra açıklama yaparım genişce
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 13:03
BEN ANLATAYIM SENCER KARDESIM KAPAK TASLAMA UST KAPAGIN ALTINDAN 0.1 VE 0.30 ARASINDAKI OLCULERDE TORNA TEZGAHINDA INCELTIMESIDIR SIKISTIRMA ORANI DAHA FAZLA OLDUGU ICIN YAPILAN BIR ISLEMDIR DAHA FAZLA BENZIN YAKAR ARAC VE DAHA HIZLI GIDER GERIYE DONUSU OLMAYAN BIR UYGULAMADIR BANA KALIRSADA GEREKSIZ BIR UYGULAMADIR...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 13:06
Eyvallah abi sagolasın.Geri dönüşü olmayan uygulamalar satarken bize büyük handikap çıkaracagı icin bizden uzak olsun.
 
 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 13:07
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Eyvallah abi sagolasın.Geri dönüşü olmayan uygulamalar satarken bize büyük handikap çıkaracagı icin bizden uzak olsun.
 
 
 
gelelım kule gergısıne bunun gerı donusu var fıyatları 100-200 arasında degısıyor marka ve kalıtesıne gore...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2008 Saat 09:16

bu taşlama işlemi iki şekilde olmaktadır 1. işlem silindir kapağı üzerinde yapılan traşlama 2. işlem ise silindir gömleği üzerinde yapılan işlem, silindir yuvası taşlanarak hacim benişletilir ve daha büyük silindirler takılarak motor hacmi büyütülür bu işlem genellikle sıralı ve V tipi motorlarda uygulanır beraberinde hararet sorunlarıda getirdiği için pek tavsiye edilmez.

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2008 Saat 10:33
Orjinalini yazan: mustfox mustfox Yazdı:

bu taşlama işlemi iki şekilde olmaktadır 1. işlem silindir kapağı üzerinde yapılan traşlama 2. işlem ise silindir gömleği üzerinde yapılan işlem, silindir yuvası taşlanarak hacim benişletilir ve daha büyük silindirler takılarak motor hacmi büyütülür bu işlem genellikle sıralı ve V tipi motorlarda uygulanır beraberinde hararet sorunlarıda getirdiği için pek tavsiye edilmez.

 
Eyvallah Mustfox teşekkür ederiz.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 211 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 179 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 1126 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 736 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13492 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3461 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22063 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 1633 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5459 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 1447 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 8152 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 16981 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 12178 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 3345 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2940 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25183 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 1648 0 tarhansmt
konu icon 2008 motor arıza ışığı uyarısı son mesaja git 2578 1 GökhaN
konu icon peugeot 308 t9 hayalet ekran son mesaja git 2714 1 GökhaN
konu icon Parkları yakınca hararet yükseliyor son mesaja git 1642 1 GökhaN
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
heavyburak26 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Fero13 1
206cc57 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English