Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Mitsubishi Colt CZT incelenmesi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Mitsubishi Colt CZT incelenmesi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Mitsubishi Colt CZT incelenmesi
    Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:36
 
 
Colt CZT'yi kullanmak, 1990lı yıllarda Renault 11 Flash kullanmaya benzer bir duygu yaratıyor. "Faça" diye tabir edilen, helezonları kesilmiş modelleri de olan Flash, dönemi için, 1.7 litrelik yaklaşık 100 beygir gücündeki motoru ve makul fiyatı ile yolların kralı idi. Tabii ki Opel GSI, Peugeot GTI ya da Honda CRX ile boy ölçüşemezdi, ama yine de Tofaşlardan hızlıydı.

Colt CZT dikkat çeken bir otomobil. Daha Temsa'dan yeni çıkmıştım ki, yanıma yaklaşan sokak yarışçısı ile "tiki" karması iki genç, herhalde plakanın da CZT olduğunu görüp, "bu herif kesin arabasına hasta" diye düşünerek, otomobilin nasıl olduğunu sordular. Haftaya okuyabileceklerini söylediğimde, biraz şaşırıp, teşekkür edip, araçları ile "olaya" hakim olduklarını göstermek istercesine, anlamsız hareketler yaparak uzaklaştılar. Otomobili teslim etmeye giderken de, Kurtlar Vadisi dizisini çok izlemiş gibi bakışlar atan birisinin, "teğet atması", bu konudaki fikrimi iyice kesinleştirdi; Kırmızı CZT tahrik ediyor.

 
 
CZT'de gaza bastığınızda birinci viteste genelde patinaj çekiyor, ikinci viteste de burnu sağa sola gitmek isteyerek deli gibi hızlanıyor. Motor gücünü vermeye başladığında gaz tepkileri çok güzel, 3000 devir gibi devreye giren turbo tutarlı bir hızlanma sağlıyor. Aracın birinci vitesi biraz uzun, ya da ikinci vitesi biraz kısa olsaymış, sanki daha iyi olurmuş. Ama şehir içinde uzun oranlı birinci vites pek makbul olmaz; sıkışık trafikte ayağınızı debriyajdan çekemezdiniz.

Koltukları sizi çok güzel sarıyor, direksiyon ve vitesin ele oturuşu da çok iyi ama, sürüş pozisyonu spor bir hatchback için biraz yüksek, gerçi şehir içinde bu yükseklik avantaj yaratıyor, ancak konsept ile uyuşmuyor.

Yol tutuşuna gelince.Virajda hızınız yüksek ise, biraz dikkatli olmanız lazım, çünkü otomobilin arkası hafif kalıyor, ve tam ortasında ayağınızı gazdan çeker veya fren yaparsanız, dengesi kolayca bozuluyor. Bu arada stabilite programı devreye giriyor ve "trr, trr" diye sesler çıkararak durumu kontrol etmeye çalışıyor.

2004-2006 yılları arasında üretilmiş Smart Forfour ile şase, süspansiyon ve bazı motor tipleri gibi, aracın bir çok ortak yanı var. Tam bir şehir otomobili olan Colt'un turu çok iyi, en olmaz yerlerde manevra yapabiliyorsunuz.

Otomobilin içi, dış boyutlarının o kadar küçük olmasına rağmen çok ferah. Öyle ki 4 yetişkin rahatça seyahat edebiliyor. Bunun bir nedeni de, arka koltuğun bagaja kayarak fazladan yer yaratabilmesi. Diğer yandan arkada oturduğunuzda ön cam size inanılmaz uzak duruyor ve büyük bir otomobil hissi veriyor.

Direksiyon, koltuklar ve göstergeler çok havalı ama, aynı şeyi göğüs için söylemek biraz zor. Birkaç analog gösterge, örneğin bir turbo basınç göstergesi daha havalı yapabilirdi. Gerçi  dışardan bu kadar dikkat çeken bir otomobilin göğsü, havalı olsa ne olur da diyebilirsiniz. Haklısınız..

Otomobili sakin sakin kullanırsanız, güçlü ve benzinli bir otomobil için oldukça ekonomik olabiliyor. 7.5 litrelik bir ortalama tutturmak ya da 9.5 litrelik bir ortalama ile gezmek tamamen sağ ayağınızın yani sizin vereceğiniz bir karar. CZT'nin fiyatı 42,000 YTL.

Kullanması çok eğlenceli olan CZT ile olan birlikteliğe son vermek biraz üzücü oldu. Temsa Pazarlama Müdürü sevgili Aytuğ Bük'e bu kullanması zevkli test otomobili için teşekkürler. Anahtarı verirken, "motosiklet, motosiklet" demişti. Evet öylemiş, aynı bir Gilera Runner gibiymiş.

Teknik Özellikler
Motor Hacmi ve silindir: 1468 cm^3 Sıralı 4
Sıkıştırma Oranı: 9:1
Beygir gücü/devir (ps) 150 / 6000
Tork / devir (nm) 210 / 3500
Çekiş Önden
Şanzıman 5 Düz
Ağırlık (kg) 1130
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 3820/1695/1520
Dingil Mesafesi (mm) 2500
depo Lt 47
Son Hız Km/h 210
0-100 Km/h Hızlanma (sn) 8
Jant-Lastik  205/45 R 16 V
 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:40
içi çok basıt geldı bana

ve bu acıklama herseyı anlatıyort bence hehe

Tabii ki Opel GSI, Peugeot GTI ya da Honda CRX ile boy ölçüşemezdi, ama yine de Tofaşlardan hızlıydı.
Yukarı Dön
iLLeGaL Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2008
Konum: YenibosnA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 552
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı iLLeGaL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:40
dışardan bakıldıgında güzel görünüyor al benisi var ama içi biraz yavan gibi en azından daha elektornik bi konsol yapılabilirdi daha detaya inilebilirdi yinede güzel sonuçta mitsubıshı motor.
Bugünü unut, dün geçti, acaba yarın var mı?
Gençliğine güvenme, ölen hep ihtiyar mı?
Ya İslam'da erirsin, ya inkar'da çürürsün.
Yol Mezar'da bitmiyor,
GİRDİĞİNDE GÖRÜRSÜN
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:52
aynı arac bızde var...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 15:42
acaba yürüşü nasıl cok konuşulmadı bu araçalar..2 . elide cok zayıf..
Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 16:21
Güzel araç..2.eli sıfır
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 68 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 12476 6 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhabalar son mesaja git 3 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 679 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 328 0 ergunasaf
konu icon Peugeot 206 kilit unutma sorunu son mesaja git 1085 0 Sabri45
konu icon 2008 Turbo Hava Hortumu Yağlanması son mesaja git 2771 1 Peugeotturkey123
konu icon 2023 Model Peugeot 208 GT kablosuz şarj hk son mesaja git 628 0 mhakan71
konu icon 2008 Kedi Çiziği Kırmızı ELIXIR son mesaja git 784 0 55adige1919
konu icon 2004 1.4 HDI Klima ile ilgili son mesaja git 1011 0 Samet1697
konu icon Lastik basınç sensörü son mesaja git 7 0 DVRM77
konu icon 3008 2022 Far yüksekliği ayarı ve motor titremesi son mesaja git 811 0 berter
konu icon Peugeot 208 GT yeni nesil yakıt tüketimi hk son mesaja git 942 0 mhakan71
konu icon Adblue seviyesini Kaç litre nasıl öğrenirim artık son mesaja git 618 0 Lepromer
konu icon 208 Yağ Azaltma Problemi son mesaja git 6497 8 selahattnsahman
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 37685 23 delroy
konu icon Peugeot 307 motor değişimi son mesaja git 299 0 delroy
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 3267 0 Abdullah B.
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
brs3393brs 3
Warcry 2
tunakrf 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English