Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Hyundai i30 incelenmesi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Hyundai i30 incelenmesi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Hyundai i30 incelenmesi
    Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:31
Artık her şeyin, her ürününün “akıllı”sı var. Cep telefonları, müzik çalarlar, kumaşlar, ayakkabılar, mobilyalar… Ürünler sadece temel işlevlerini gerçekleştirmekle kalmıyor, gelişmişlikleri; birçok özelliği aynı anda sunabilmeleri sayesinde, türlü türlü sorunlara çözümler sunuyorlar.

Herhalde, “Hyundai’nin yeni modeli i30 da böyle bir araç” diye düşünmeye başladınız. Evet i30 gelişmiş bir Hyundai modeli, ancak, başında “i” harfi olan son nesil cep telefonları ile ilk cep telefonları kıyaslandığında ortaya çıkan fonksiyonellik farkını hissettiren bir durumu yok. Tabi Yeni i30’un, internete girmesini, “Outlook” ile senkronize olmasını, fotoğraf video veya ses kaydı yapmasını beklemek büyük haksızlık da olur.

i30 gövde tasarımı ile diğer Hyundai modellerinden farklı bir araç olduğunu hissettiriyor. Bindiğinizde sizi daha kaliteli bir atmosfer sarıyor. Ön göğüs, kapı panelleri ve koltuklar, insanda kalite hissi uyandırıyor. Sürmeye başladığınızda, aracın konforlu olduğunu fark ediyorsunuz fakat yollar bozulunca bir sertliği olduğunu da anlıyorsunuz. Bunu olumsuz yorumlamayın, çünkü bozuk zemindeki sertlik, iyi bir yol tutuşunun habercisi; şöyle ki, aracı virajlarda zorlamaya başladığınızda tahmin edilir bir tavır sergiliyor, tek rahatsız eden şey direksiyonun yumuşaklığı oluyor. Tabi aracımızın bir aile otomobili olduğu için, bu olumsuz bir özellik değil: zaten aracın her kontrolü yumuşak. Vites geçişleri, debriyaj ve fren pedalları, sizi hiç zorlamıyor ve güç uygulatmak durumunda bırakmıyor, şehir içi kullanımında yolcularını ve şoförü yormuyor.

Aracın iç hacminin genişliği ise, bir üst sınıf bir otomobilleri kıskandıracak kadar başarılı. Arka koltuklardaki omuz ve baş mesafesi, 4 yetişkinin rahatlıkla seyahat etmesini mümkün kılıyor. 60/40 oranında katlanabilen ve düz bir zemin oluşturan arka koltuklar i30’un 340 litrelik bagaj hacmini, 1250 litreye kadar büyütülebiliyor.

i30’un, göğüs tasarımı ve kontrol düğmelerinin yeri ise çok ergonomik. Gece sürdüğünüzde iç aydınlatma o kadar kuvvetli parlıyor ki, kısma ihtiyacı duyuyorsunuz. Artık bir çok otomobilde görmeye başladığımız oryantasyon ışıklandırması, i30 da bulunmuyor. Etkileyici gösterge ışıkları ile aynı renkte bir LED vites kolu ve çevresini aydınlatsa, aracın içindeki ambiyans daha da etkileyici olabilirdi.

Koltukların yan destekleri ortalama bir otomobilinkinden daha fazla. Direksiyonun tasarımı ve malzemesi de insan keyif veren cinsten. 

Beni en etkileyen özelliği ise araca iPod’un “aynen” bağlanabiliyor olması. Direksiyondaki kontrol düğmeleri ile müzik sisteminin ekranından cihazı istediğiniz gibi kontrol etmeniz mümkün. Bu, müziği seven biri için etkileyici bir özellik, hele çok daha pahallı otomobillerde bu özelliğin para karşılı olduğunu hatta bulunmadığını düşününce, içimden “bravo” demek geliyor.

i30 ülkemize, 1.6 litre hacmindeki bir benzinli ve iki dizel motor seçenekleri ile ithal ediliyor. motorlarda uzun ömürlü triger zinciri kullanılmış. Benzinli motor seçeneğinde hem düz vites hem de otomatik vitesli şanzıman sunulurken dizel motorda şimdilik otomatik şanzıman seçeneği bulunmuyor. Ancak 115 PS gücündeki 1.6 dizel motor da, Kasım ayından itibaren otomatik şanzıman seçeneği de sunulacak.

Aracımız sürekli değişken supap zamanlaması teknolojisine sahip benzinli motora sahip. 6200 devirde 122 beygir ve 4200 devirde 154 Nm tork üretiyor. 5 ileri düz şanzımanın oranları şehir kullanımında ekonomiye yönelik olarak tasarlanmış. Fabrika verilerine göre 192 km/s maksimum hıza çıkabilen i30’un 0-100 km/s hızlanması 11.1 saniye sürüyor.
Test aracımızda, aktif güvenlik sistemleri arasında da, elektronik fren gücü dağılımı (EBD) destekli ABS fren sistemi, stabilite programı (ESP) ve lastik basınç uyarı sistemi bulunuyor. Şoför-yolcu hava yastıklarına ilaveten, araçta perde hava yastıkları da bulunuyor. Aracın enteresan bir güvenlik sistemi ise, arka koltukta oturun yolcuların emniyet kemeri takıp takmadıkları bilgisini veriyor.

Genel olarak görüşü iyi olan i30, geri manevralarda bir zorluk yaşatmıyor, aynaları yeterli büyüklükte ve kör noktaları ortalamanın altında.

Sürüş dinamikleri son derece gelişmiş olan Hyundai’nin yeni modeli i30, geniş iç hacmi, kaliteli işçiliği ve yüksek sayılabilecek donanım seviyesi ile sınıfının cazip seçeneklerinden biri olmaya aday.
 
 
 
 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 14:38
pejoyu almadan once yakından ıncelemıstık o zmm fıatı bıze pahalı gelmıstı o fıyata bu arac yerıne pejoyu ercıh ettık ıyıde yaptık bence hehe :)

i30 da guzel bır arac ama konforu ve ozellıklerı guzel
Yukarı Dön
taylan43 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Temmuz 2008
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 146
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı taylan43 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 15:07

bence tasarimi alisilmis gibi geliyor, yani sokaktan geçerken dönüp bakacaginiz bir otomobil degil bence... Ayrica içi gece masmavi oluyor, o kadar fazla isik var ki, yolcu bile rahatsiz oluyor. Sonucta kore mali bir araca bu kadar para verilmez benim görüsüm...

Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Kasım 2008 Saat 16:20
i30 fena deil.Ama kalitelide deil..
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Merhabalar son mesaja git 1 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 521 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 207 0 ergunasaf
konu icon Peugeot 206 kilit unutma sorunu son mesaja git 947 0 Sabri45
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 12229 5 Sabri45
konu icon 2008 Turbo Hava Hortumu Yağlanması son mesaja git 2647 1 Peugeotturkey123
konu icon 2023 Model Peugeot 208 GT kablosuz şarj hk son mesaja git 487 0 mhakan71
konu icon 2008 Kedi Çiziği Kırmızı ELIXIR son mesaja git 648 0 55adige1919
konu icon 2004 1.4 HDI Klima ile ilgili son mesaja git 972 0 Samet1697
konu icon Lastik basınç sensörü son mesaja git 6 0 DVRM77
konu icon 3008 2022 Far yüksekliği ayarı ve motor titremesi son mesaja git 676 0 berter
konu icon Peugeot 208 GT yeni nesil yakıt tüketimi hk son mesaja git 906 0 mhakan71
konu icon Adblue seviyesini Kaç litre nasıl öğrenirim artık son mesaja git 586 0 Lepromer
konu icon 208 Yağ Azaltma Problemi son mesaja git 6421 8 selahattnsahman
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 37462 23 delroy
konu icon Peugeot 307 motor değişimi son mesaja git 270 0 delroy
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 3226 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 9034 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 4622 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 8187 7 konfor
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
tunakrf 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English