Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >5008 (2010-2016)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 2011 5008 vites kutusu arızası(çözüldü)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

2011 5008 vites kutusu arızası(çözüldü)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Ahmet Altaş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2025
Konum: İşçi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ahmet Altaş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 2011 5008 vites kutusu arızası(çözüldü)
    Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2025 Saat 15:15
Orjinalini yazan: Mucahitdmr Mucahitdmr Yazdı:

Merhaba herkese ,

Benim araç pejo değil fakat kardeşi citroen c4 vites kutusu arızası mağdurlarından biriyim araç 136 binde elime geçti ve aldığımdan beri araç soğukken ilk çalıştırmada hatayı veriyor , ben almadan önce  triger seti devir daim , şanzuman yağı robot yağı ve debriyaj seti değişmiş. Sonradan keşfettim ki araç eğer ilk çalıştırmada ikaz ışıkları sönmeden çalıştırılırsa hatayı veriyor , söndükten sonra çalıştırırsam hiçbir sorun yok. Bugün 146 binde ve yolda giderken pek hata vermedi 1 2 kez dışında ondada 1 kere a dan n pozisyonuna düştü kenara çekip tekrar n ve a yaptım düzeldi devam ettim. Fakat gerçekten aşırı piskoloji bozan bir durum çünkü aracı ne zaman valeye versem araç hiç bana gelemedi hep ben ona gittim. Ama verdirmemeyi de valelerle neyi farklı yapıyoruz konuşmalarımız sırasında anladım.
Bugün 146 bin bakımı sırasında orjinal arıza tespit cihazı ile baktık ve şu 3 kod var. P0944 , p1733 , p1755 . Bunları sildirdik ve tekrar vermesi halinde yine gel bakalım diyeb ustama yarın sabah gideceğim bakalım aynı kodlar devam ediyor mu. Bu arada akü den bende şüphelenip mutlu 70amper agm aküyü 70 amper varta agm ile 2 ay önce değiştirdim hiçbir şey düzelmedi. Tek sorunum bu ve ben bu sorunu çözmeden en azında  sebebi gerçekten öğrenmeden satmıyacağım.
......slm alyk arkadaşlar aynı arıza bendede var Citroen sahşbiyim bulduysanız arızayı benimle paylaşır mısınız email altasahmet38@gmail.com 
Yukarı Dön
Ahmet Altaş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2025
Konum: İşçi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ahmet Altaş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2025 Saat 15:07
Slm alyk bende Citroen C4 grand Picasso var aynı arıza benimde başıma geldi araştırıyorum siz bulabildiyseniz irtibata geçebilsekde bana yardımcı olursanız sevinirim iyi günler 
Yukarı Dön
Ahmet Altaş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2025
Konum: İşçi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ahmet Altaş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2025 Saat 15:00
Slm alyk bendede Citroen C4 grand Picasso var aynı arıza benimde başıma geldi araştırıyorum siz bulabildiyseniz irtibata geçebilsekde bana yardımcı olursanız çok sevinirim iyi günler 
Yukarı Dön
Adam01 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2021
Konum: Mersin
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Adam01 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2024 Saat 06:54
Bende 2011 model 5008 var, otomatik kullanımda 6.vitese geçince kavrama boşa düşüyor.2 3 yıl önce volant baskı balata değişimi yapmıştım.Titreme sarsıntı yok..
Yukarı Dön
kaya_suat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 10 Şubat 2024
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaya_suat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2024 Saat 15:38
Start Stop Aküsünün voltajı düşük olabilir ölçtürdünüz mü
Yukarı Dön
gairdneri Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gairdneri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Şubat 2024 Saat 14:03
Orjinalini yazan: satas2325 satas2325 Yazdı:

Ali bey selamlar. Bendede 2011 mod. 5008 var. Baskı balata ile sorunlar yaşıyorum. Arabanın vites geçişlerinden sonra çekişi gayet normal olmasına rağmen otomatik modda vites geçişlerinde gaz pedalı basılı pozisyonda devir çok fazla artıyor kavrama daha sonradan geliyor bu sebeple hep manuel modda kullanıyorum. Kocaeli'de yaşıyorum burada özel servise ve yetkili servise gittim. Özel servis Peugeot Citroen servisten ayrılma arkadaşlar baskı balatanın normal ama kavrama robotunun işini tam yapamadığını söylediler. Yetkili servis ise zaten baskı balata ve etrafındaki bütün donanımların değişmesi gerektiğini bayağı da yüksek bir meblağ olarak söylediler. Size sormak istediğim baskı balata robot yağı ve şanzıman yağı, bunları yazmışsınız bu yağları değiştirerek çözüme kavuşma durumun var mı acaba? Tşk ederim.


selam .benim araçta aynı durumda izmittetim .çözbildinizmi
Yukarı Dön
gairdneri Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gairdneri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Şubat 2024 Saat 13:38
merhaba aynı durum bendede mevcut nasıl çözdünüz acaba
Yukarı Dön
volkirick Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 10 Kasım 2023
Konum: Aydın
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı volkirick Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Kasım 2023 Saat 13:43
Merhabalar,

Aracım Peugeot 3008, 2011 model otomatik vites. 2023 Nisan'da 2. el olarak aldım.
270.000 km'de.

Arabayı çalıştırırken bazen vites N'den otomatiğe geçmiyor. 
Bazen 2. denemede geçiyor bazen 30 kere deniyorum geçmiyor. 
Arabayı bırakıp gidiyorum sonra tekrar deniyorum ve vites geçiyor.
Bazen sorunu aylarca yaşamıyorum, bazen art arda 3 gün oluyor. 

Tamirci kodlara bakıp, "gittiği yere kadar kullan" gibi bir yorum yaptı. 
Ne yapmalıyım?
Benzer bir durum yaşayan varsa bilgilendirirse sevinirim.
Volkan
Yukarı Dön
inmetwetrust Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2023
Konum: Giresun
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı inmetwetrust Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Eylül 2023 Saat 17:48
herkese merhabalar,

benim aracım da 2011 citroen C4 THP motor MCP şanzıman

1 haftadır vites kutusu arızası veriyor.
2 ve 4. viteslere çok zor geçiyor.
özellikle 2. vitese çok zor geçiyor hatta geçemeyip 3. vitesi denediği ve devir düşük olduğu için tekrar 1. vitese geçtiği çok oluyor.

bu arıza ilk olarak 3 hafta önce otobanda kırmızıdan kalkarken başıma geldi. çok korkarak ne yapacağımı bilmeden tek çare olarak akü kutup başını söküp yerine taktım ve arıza gitti. ve daha da vermedi aynı arızayı.

1 hafta önce de aracı güvendiğim ve tüm tamirlerini yaptırdğım servise bırakıp olanları anlattım.
vites ayarı yapalım düzelir dediler.
ertesi gün arayıp debriyaj seti ve volantın değişmesi gerek dediler.
toplam tüm masraflar dahil 37 bin gibi bir fiyat verdiler. tüm parçaları psa kullanıyorlar.
ve artık bu debriyaj kutusu arızası sürekli olarak her kontak çevirdiğimde geliyor ve yolda sürekli olarak sıkıntıya düşüyorum.

daha mayıs ayında kurum temizliği vs vs bir sürü masraff yaptım toplam 48 bin liralık. detaylı faturası var ama şuan aklımda bi kurum kalmış.
artık 37 bini verebilecek ne maddiyatım kaldı ne de moralim.

aldığım günden beri aracın motoruna masraf etmekten kozmetiğine 1 kuruş bile harcayamadım.
2 aydır sileceğim kırık. kafamı yolcu tarafına uzatarak yola bakıyorum.
farları bile temizletmedim.
1 aydır da yıkamıyorum. elim varmıyor. bütün keyfimi kaçırdı araba. 

2020 temmuzda satın aldım. o günden bugüne araca yaptığım toplam masraf 65 bin lira. 
ama bi gün de keyifle bi uyarı sesi duymadan gaza bastın mı derseniz, hayır! 
her kontak çevirdiğimde bi korku, her gaza bastığımda bi korku. işe gidip gelirken kullanıyorum bir de. hersabah işe giderken, iş yerinden eve gelirken bugün kime rezil olacağım korkusu da cabası. hanımla da aramı kötü etmeye başladı araba. çatır çatır keyifle yiyebileceğimiz, çocuğumuza harcayacağımız parayı arabaya harcıyoruz.

maalesef giresunda ustası da en ufak arıza için orduya gidiyorum. ordudaki abime de güveniyorum ancak dediğim gibi 37 bin liralık masraf artık bana urada dur diyor.

satışa koydum bakan eden de yok maalesef. aracımı çok seviyordum. araçta olan özellik çoğu 2020 model araçta yok. duruşu gidişi harika ama satıp volkswagen grubu bi araca geçersem diye adak adadım yeminle. :(

bu sorun başına gelen, daha ucuza çözülmesine yardımcı olabilecek, akıl verebilecek arkadaşlar var ise en azından 1-2 kelam ederse memnun olurum.


Yukarı Dön
Serdar02 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Eylül 2022
Konum: Adıyaman
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serdar02 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Eylül 2022 Saat 14:38
Arkadaslar herkese selamlar. Vites kutusu arızası için ilk yapmanız gereken şey fren müşürü değişimi yapın. Fren müşürü kitlenince bu hatayı verir. Benim 2 defa başıma geldi. İlkinde tamircim akıllı diye o değişmişti. İkincide kendiniz bile değişe bilirsiniz. 
Yukarı Dön
Mucahitdmr Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2022
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mucahitdmr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Temmuz 2022 Saat 01:17
Merhaba herkese ,

Benim araç pejo değil fakat kardeşi citroen c4 vites kutusu arızası mağdurlarından biriyim araç 136 binde elime geçti ve aldığımdan beri araç soğukken ilk çalıştırmada hatayı veriyor , ben almadan önce  triger seti devir daim , şanzuman yağı robot yağı ve debriyaj seti değişmiş. Sonradan keşfettim ki araç eğer ilk çalıştırmada ikaz ışıkları sönmeden çalıştırılırsa hatayı veriyor , söndükten sonra çalıştırırsam hiçbir sorun yok. Bugün 146 binde ve yolda giderken pek hata vermedi 1 2 kez dışında ondada 1 kere a dan n pozisyonuna düştü kenara çekip tekrar n ve a yaptım düzeldi devam ettim. Fakat gerçekten aşırı piskoloji bozan bir durum çünkü aracı ne zaman valeye versem araç hiç bana gelemedi hep ben ona gittim. Ama verdirmemeyi de valelerle neyi farklı yapıyoruz konuşmalarımız sırasında anladım.
Bugün 146 bin bakımı sırasında orjinal arıza tespit cihazı ile baktık ve şu 3 kod var. P0944 , p1733 , p1755 . Bunları sildirdik ve tekrar vermesi halinde yine gel bakalım diyeb ustama yarın sabah gideceğim bakalım aynı kodlar devam ediyor mu. Bu arada akü den bende şüphelenip mutlu 70amper agm aküyü 70 amper varta agm ile 2 ay önce değiştirdim hiçbir şey düzelmedi. Tek sorunum bu ve ben bu sorunu çözmeden en azında  sebebi gerçekten öğrenmeden satmıyacağım.
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2022 Saat 09:06
Orjinalini yazan: Gamaxd Gamaxd Yazdı:

Aracıma ağır bakım yaptırdım. (Triger seti vs.) Bu sırada şanzıman robotunun yağ deposu yağ kaçırdığı için yağ deposunu değiştirdik. Depo değişirken bir tane vida için robotda sökülüp takıldı. Ancak sonrasında elektronik olarak defalarca şanzıman alıştırması yapılmasına rağmen şanzımanım otomatik vites kutusu arızası veriyor. Baskı balata bir önceki değişimi 140.000 km iken daha 65.000 km oldu ve aracım bu işleme kadar sorunsuzdu asla kaçırma vs. yapmıyordu. Şuan yaptığı sorun: aracım ve şanzımanım ısınırsa kalkarken silkeleme yapıyor. ( devirli kaldırırsam sorunsuz) ancak asıl büyük problem eğer araba tamamen soğursa asla yerinden kalkmıyor çünkü debriyaji o kadar hızlı bırakıyorki aracım stop ediyor sonrasında ise otomatik vites kutusu arızalı uyarısı vererek olduğu yerde kalıyor. Usta baskı balatayı değiştirirsek düzelir diyor ancak asla ve asla aracımda baskı balata sorunu yoktu. Robotla alakalı arıza yaşayan var mı ? Araç peugeot 3008 1.6 hdi allure 2011

Usta hatasından kaynalı bir durum kardeşim soketleri takarken vs. bir şeylere zarar vermiş olabilir. Koyulan yağ bile uygun değilse bu sıkıntılar olabiliyor. yağ seviyesinde bir eksilme varmı. kontrol ettiniz mı.  
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
Gamaxd Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Mayıs 2022
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Gamaxd Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2022 Saat 10:50
Aracıma ağır bakım yaptırdım. (Triger seti vs.) Bu sırada şanzıman robotunun yağ deposu yağ kaçırdığı için yağ deposunu değiştirdik. Depo değişirken bir tane vida için robotda sökülüp takıldı. Ancak sonrasında elektronik olarak defalarca şanzıman alıştırması yapılmasına rağmen şanzımanım otomatik vites kutusu arızası veriyor. Baskı balata bir önceki değişimi 140.000 km iken daha 65.000 km oldu ve aracım bu işleme kadar sorunsuzdu asla kaçırma vs. yapmıyordu. Şuan yaptığı sorun: aracım ve şanzımanım ısınırsa kalkarken silkeleme yapıyor. ( devirli kaldırırsam sorunsuz) ancak asıl büyük problem eğer araba tamamen soğursa asla yerinden kalkmıyor çünkü debriyaji o kadar hızlı bırakıyorki aracım stop ediyor sonrasında ise otomatik vites kutusu arızalı uyarısı vererek olduğu yerde kalıyor. Usta baskı balatayı değiştirirsek düzelir diyor ancak asla ve asla aracımda baskı balata sorunu yoktu. Robotla alakalı arıza yaşayan var mı ? Araç peugeot 3008 1.6 hdi allure 2011
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ocak 2022 Saat 16:58
Orjinalini yazan: Mmtdrgt Mmtdrgt Yazdı:

Merhaba arkadaşlar.2011 179bin km Auto 6r 3008 kullanıcısıyım. Benim aracımdaki soruna benzer bir sorundu sizinki sanırım. Sabahları genelde ilk çalıştırmada yaşıyorum bu sorunu otomatik modda 1 vitesle kalkış yaptıktan sonra ikiye atıyor aracı bir anda 3 vitese geçiş yapıp devir birden yükselip kavrama olmuyor gibi 2 ye atıyor sonra orda da aynı şekilde bir kavrama yapmıyormuş gibi olup normale dönüyor genelde ilk kalkışlarda yasıyorum bu sorunu manuel modda kullandıgımda bu sorun olmuyor gibi bende genelde ilk kalkışlarda manuel kullanıyorum yetkili servis ayrılma sanayi ustası baskı balatadır o dedi ama baskı balata konusunu araştırdıgım şekilde herhangi bir kvrama sorunu yaşamadım ekranda da herhangi bir arıza kodu belirmiyor bu konuda bilgisi olan var mı yada sizin arıza sorunu da bu şekildeniydi herkese teşekkür ederim.

Muhtemelen hocam yağ seviyesi sıkıntısı olabilir. yada uzun süre değişmedi ise ondan kaynaklıda olabilir. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
aliozdemir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2019
Konum: KAMU
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 6
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aliozdemir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2022 Saat 21:46
Merhaba eğer  daha baskı balata ve bilyeniz değişmedi ise öncelikle buradan başlayın şayet yakın bir km de değiştirdiyseniz bilye sorunlu olabilir birde robotizenin bilyeye basınç sağlayan yağını değiştirin bazı ustalar  bu yağa ömürlük deselerde değiştirmek doğru olanı  bendeki sorunlar baskı balata volant bilye ve yağ değişimi sonra çözüldü 
Yukarı Dön
Mmtdrgt Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2022
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mmtdrgt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2022 Saat 20:27
Merhaba arkadaşlar.2011 179bin km Auto 6r 3008 kullanıcısıyım. Benim aracımdaki soruna benzer bir sorundu sizinki sanırım. Sabahları genelde ilk çalıştırmada yaşıyorum bu sorunu otomatik modda 1 vitesle kalkış yaptıktan sonra ikiye atıyor aracı bir anda 3 vitese geçiş yapıp devir birden yükselip kavrama olmuyor gibi 2 ye atıyor sonra orda da aynı şekilde bir kavrama yapmıyormuş gibi olup normale dönüyor genelde ilk kalkışlarda yasıyorum bu sorunu manuel modda kullandıgımda bu sorun olmuyor gibi bende genelde ilk kalkışlarda manuel kullanıyorum yetkili servis ayrılma sanayi ustası baskı balatadır o dedi ama baskı balata konusunu araştırdıgım şekilde herhangi bir kvrama sorunu yaşamadım ekranda da herhangi bir arıza kodu belirmiyor bu konuda bilgisi olan var mı yada sizin arıza sorunu da bu şekildeniydi herkese teşekkür ederim.
Yukarı Dön
satas2325 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Eylül 2021
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı satas2325 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2021 Saat 14:52
Ali hocam sağol. Baski balata ile alakalı hic bir islem olmamış sanirim. Bende olmadı onu biliyorum. Km 123 binde. Sende yağ degisiminde bazi kecelerden  yada conta ,o ring v.s. bahsetmişsiniz . O konuda biraz daha detay verebilir misiniz. Birde robot yagi ne kadar alıyor.Tşk ederim. Çok sağol.

Düzenleyen satas2325 - 22 Eylül 2021 Saat 15:04
Yukarı Dön
aliozdemir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2019
Konum: KAMU
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 6
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aliozdemir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2021 Saat 10:51
Merhaba eğer baskı balata bilye ve volant değişimi yapmadı iseniz km nizi bilmiyorum ancak öncelikle bunlara değiştirin tabiki bu değişimde  mutlaka robot yağı ve şanzıman yağınızıda değişecek iaksiyoner(robot) yağı zamanla deforme oluyor.  Bende sorun yaşadığında bir çok servis beyin arızası, robot arızası gibi teşhisler koydular bizim araçlarda  km olarak vakti geldi ise baskı balatanın tam olarak bitmesini beklememek gerek 
Yukarı Dön
satas2325 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 22 Eylül 2021
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı satas2325 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2021 Saat 09:58
Ali bey selamlar. Bendede 2011 mod. 5008 var. Baskı balata ile sorunlar yaşıyorum. Arabanın vites geçişlerinden sonra çekişi gayet normal olmasına rağmen otomatik modda vites geçişlerinde gaz pedalı basılı pozisyonda devir çok fazla artıyor kavrama daha sonradan geliyor bu sebeple hep manuel modda kullanıyorum. Kocaeli'de yaşıyorum burada özel servise ve yetkili servise gittim. Özel servis Peugeot Citroen servisten ayrılma arkadaşlar baskı balatanın normal ama kavrama robotunun işini tam yapamadığını söylediler. Yetkili servis ise zaten baskı balata ve etrafındaki bütün donanımların değişmesi gerektiğini bayağı da yüksek bir meblağ olarak söylediler. Size sormak istediğim baskı balata robot yağı ve şanzıman yağı, bunları yazmışsınız bu yağları değiştirerek çözüme kavuşma durumun var mı acaba? Tşk ederim.
Yukarı Dön
aliozdemir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2019
Konum: KAMU
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 6
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aliozdemir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Mart 2021 Saat 21:46
Merhaba 1,5 yıl önce yukarıda yazdığım sorun, havaların soğuk olduğu sabah saatlerinde aracı çalıştırmam sırasında yeniden görülmeye başlandı. 1 yıl önce her ihtimale karşı baskı balatayı set halinde almıştım. Aracımın 158.000km de olması ve sıfır olarak alındıktan sonrada hiç baskı balata değişimi yapılmaması nedeniyle sorunun çözümüne yönelik olarak ilk olarak baskı balata, bilye, volant, şanzıman yağı ve robotize(robot) yağı değişimine gittim. Çok şükür sorun çözüldü.
Baştan itibaren robot yağından(yağın özelliğini kaybetmesi) şüpheleniyordum. Gerçekten de yağ hafif köpüklenmiş su gibiydi ve depo kapağında bulunan tahliye deliğinden dışarıya doğru akıntı yapmıştı. Balatada tam olarak bitmemiş 10-15 bin daha gider gibiydi. Aksiyoner pompa ile deposunu söküp depodaki yağı boşaltıp içini de güzelce temizledikten sonra yeni yağı koyduk.Araç çalıştıktan sonra aksiyoner pompası depodaki yağı baya çekiyor çalışırken eksileni tamamladık.
Aksiyoner pompası ile depo bağlantı yerindeki plastik contayı ve yatağını iyi temizledik gerçekten aksiyoner pompa yatağında ve conta da ciddi çapaklamalar vardı. Bu da contadan yağ sızmasına neden olabilir. Sağ olsun Hüseyin Usta (Mersin Toroslar UÇAR OTOMOTİV) her şeyi ciddi bir özenle ve itinayla yaptı.
Aracın Şanzıman yağı, fabrika olarak 2,2 lt olarak belirmiş olmasına rağmen Hüseyin usta araçın şanzıman haznesinin 5 lt ye yakın olduğunu bu araçlara genelde 3 lt yakın şanzıman yağı koyduklarını ve şu ana kadarda sorun yaşamadıklarını hatta vites geçiş seslerini ciddi derecede azalttığını söyleyip 3 litreye yakın yağ koydu. Şuan itibariyle vites geçişleri gayet sessiz ve stabil inşallah sorun yaşamayız.Gerçi forumlarda daha çok tam otomatik araçiarın şanzıman yağlarının fazla konulmasının sorun yaratacağı belirtiliyor. Auto6R araçlardaki şanzıman aslında manuel ek olarak robot var ve manuel şanzuman yağları kullanılmakta.
şanzıman yağı olarak total gear 8 75w80
Robot yağı olarak ELF Speedmatic yağ
baskı balata volant bilye(FTE) alarakta Valeo kullanıldı. Aracın Orjinalinde çıkan baskı balata ve volant ta Valeo
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 97 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 4464 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 3728 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 988 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 211 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 1764 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 36022 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 105370 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 2453 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 32137 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 54312 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1233 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 18528 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 2567 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 496 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 447 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16991 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 2222 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 2269 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3944 14 Buketstlmş
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 MAY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 2
torekV 1
AtomAdnan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English