|
Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler |
Yanıt Yaz | Sayfa 123 9> |
Yazar | |
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2011 Saat 21:03 |
AL4 ŞANZIMAN HAKKINDA BİLDİKLERİM Bu yazıyı,teknik terimleri çok fazla kullanmadan herkesin anlayabilmesi için, hiçbirşekilde teknik araştırmaya girmeden tatilde bir internet kafede yazıyorum, umarım yardımcı olabilirim. Hergün büyüyen dünyada,insanın sonsuz ihtiyaçlarıda beraberinde büyür, bu ihtiyaçlardan bir tanesinde hareket edebilme ihtiyacıdır, işte bu durumda insanlar binlerce yıl sürekli bir şeyler yapmış olup, kayadan yapılma tekerlekten günümüz arabalarına ulaşılmıştır. Otomotiv endüstrisi dünyadaki en büyük rekabet ortamlarından biridir, hergeçen gün yeni özelliklerde araçlar üretilmekte ve insanların beğenesine sunulmaktadır,bu gelişmelerden biride araçlarda otomatik vites olmasıdır ve bu ortamdaki üreticilerden biride Fransız Peugeot markasıdır ve Peugeot araçlarında genellikle AL4 adı verilen şanzımanları kullanır. Şanzımanla ilgili bildiklerimi yazmadan önce burayı dikkatlice okumanızı rica ediyorum, zamanında bu ülkede maliyeti 1500 lira olan bakın sadece maliyeti 1500 lira olan mal yurtdışından 1000 liraya alınabildiği için üretimi durdurulmuştur,ancak bu 1000 liralık malın yedek parçaları aracın maliyetinden fazlaya gelmeye başladığı zaman nasıl büyük bir hata yapıldığı fark edilmiştir ancak iş işten geçmiştir, işte bu kapital düzen içerisinde Türkiye fiyatlarıyla 20 000 tlye aldığınız aracı parçalamaya başladığınız zaman içindeki parçalar “yetkili serviste” 100 000 tlden fazladır, o yüzdendir ki 15 000 tlye 206 alan bir vatandaşımızın şanzımanı ilk hata verdiği zaman direk revizyon 4000 tl lafı duyduğu zaman gözleri dolmasın nasıl ödeyeceği derdine düşmesin diye bu yazıyı yazacağım, keşke bu vatandaş bilse Peugeotun %120 den fazla yedek parçada kar koyduğunu ama işte Kapital düzen,neyse böyle devam ederse on sayfa yazarım ben şanzımanla ilgili bildiklerimi yazayım. AL4 Şanzıman nedir: Kısaca 4 vitesten oluşan,tam otomatik şanzımandır, bildiğimiz üzere 2 çeşit şanzıman kullanılır genellikle, robotize edilmiş manuel şanzımanlar(2tronik Peugeot,dualogic fiat,multimode Toyota,i shift Honda,easytronic opel) şimdilik aklıma gelenler bu şanzımanlar yarı otomatiktir, manuel şanzımandan farkı,debraj yoktur sizin yerinize bir robot debraja basar vitesi atar(tam olarak olmasada herkes anlasın genel hatlarıyla budur) bu şanzımanlar tam otomatik şanzımanlara göre,yakıt tasarrufu yapar,manuellerinden bile az yakar, manuellere yakın performans sunar, ancak konforsuzdur,vites geçişleri hissedilir,baskı bakata yakılabilir,kısacası sürmeyi bilmek gerekir,yokusta araç geri kaçırmasın diye gazla dengede durmaya çalışan hanım ablamız sonra sıfır araca binlira masraf açınca aa bu araçlar çok dandikmiş derler.Dünyada bildiğim kadarıyla bu işi çift kavramayla adam gibi beceren tek firma dsg ile vw dir. Tam otomatik şanzımanlara geçecek olursak,bu araçlarda kısaca bir Tork Konvertörü vardır, bu parça araçın durma halinde ve ilk hareket halinde devrededir,motordan belli bir gücü sürekli tekerlere aktarır,bu sayede bu araçlar yokuşta geri kaçırmaz,Vites geçişleri bir yağ bloğundaki valfler aracılığıyla gerçekleştiği için, bir sorunu olmayan tam otomatik şanzımanlarda vites geçişleri hissedilmez,çok konforludur ancak robotize şanzımanlara göre yüzde 20 fazla yakarlar,yüzde 10 performans kaybı belki daha fazlası vardır ancak KONFOR ön plandadır,şimdi konforu neden büyük yazdın diyenler olursa birazdan açıklayacağım. Bu şanzımanlara örnek vericek olursak Hondanın CVT si dünyada bir numaradır diyebilirim. Peugeot AL4,opelin 4 vites şanzımanı,Toyotada gene 4 vitesli şanzıman bulunur,Fordda da 4 vitestir,yani sevgili abim Peugeot ne dandik 4 vitesli araba mı olur deme diye yazdım. Şimdi bir tane ağabeycimde hani :Mercedes BMW ehehe derlerse,onlar varsa öyle bir forum oradan baskınız bizim için bahsi geçen konular 50 binin altındaki arabalar için J AL4 Şanzıman kullanırken dikkat edilecek hususlar: Biraz önce bağıra bağıra konfor dedim,şimdi açıklıyorum, bu şanzımanlar konforlu sürüş içindir, aracı devirli sürmeyi seven 5 binde önce vites atmayan sürekli gazı basıp vites küçültenler varsa bence satsın araçlarını yazık. 1)AL4 şanzımana sahip araçların biran önce aracı Tork Konvertöründen çıkartması gerekir,bunun için en geçerli metod araca ilk kalkışta az gaz vererek biran önce 2000 devir civarı 2 ye atmasını sağlamaktır. 2) Zorunlu olmadıkça işte bir yere acele yada yokuş çıkma gibi, aracınız en fazla 3000 devirde vites atacak şekilde sürün böylece vuruntu da daha az olacaktır,bazen bizim şanzımanlar takılabilir vitesi geç atabilir hemen triptronike alıp vites atıp D ye atın. 3)Aracı triptronikte sürmenin net olarak bir açıklamayla zarar verdiğini sanmıyorum ama yılların ustaları aracın çok fazla triptronikte sürülmesinin zarar verdiğini söyler bende aynı fikirdeyim.Yani “D” iyidir. 4)Araç trafikte beklerken N ye yada P ye alalım mı,cevap hayır durduğunuz zamanlarda aracınız D de ayağınız frende olsun zaten bu sistemi yapanlar bunu düşünerek yapmışlardır,uzun süreli durmalarınızda zaten aracı P ye alıp stop edebilirsiniz. 5)Araç hareket halindeyken N ye atmayın , Çünkü N de şanzıman yağlama yapmaz, ayrıca tekrar D ye aldığınız zaman aşınır. 6)Araç ilk çalıştığı zaman STOP yazısının sönmesini mutlaka bekleyin hatta 1-2 saniye ekstra bekleyin ve sonra vites atın. 7) D den R ye yada R den D ye takıcağınız zamanlarda aracın durmasını bekleyin araç geri geri giderken daha D ye alıp gaza yüklenmenin bir yararı yoktur emin olun. AL4 Şanzıman bakımı Her ne kadar servisler aksini iddaa etsede bu şanzımanların yağ ömrü 30-35 bindir, Mercedes 40binde Honda 20binde bir yağı değiştirir VW bu durumu kabul etti artık,yani şanzıman yağı ömürlüktür bir yalandır buna inanmayın 2 yıl veya 30 binde bir değiştirin zaten 100 tl falan tutuyor. Buraya kadarki kısım şanzımanı hala tam randımanla çalışan kişiler içindi şimdi ise şanzımanlarında hatalar olan kişiler için bildiklerimi yazayım. Şunu öncelikle kesin olarak bilin Şanzıman bir laptopsa,servis ekran kartı yansa laptopu değiştirir, virüs girse format atmaz harddiski değiştirir bunu bilmek lazım. Bu şanzımanlar ömürlük demek kendimizi kandırmak olur ama çok rahat 200 binleri görebilecek şanzımanlardır. Tabi arada 1-2 ististna olabilir ama genel olarak şunları öğrenirsek rahatlarız. 1)
Hiç bir uyarı vermeden vuruntu varsa,yağ
değişimi büyük olasılıkla düzeltir. 2)Fren münşürü bozuksa mutlaka yenisini
alın 20 tl birşey(eğer araç dururken vites p de takılı kalıyorsa ve kapatıp
yeniden çalıştırınca düzeliyorsa bunu birkez bile yapsa bozuk demektr) 3)Eğer Auto Gear Fault uyarısı veriyorsa
bakmanız gereken durumlar. yokuşta geri kaçırmıyorsa eğer büyük
olasılıkla valf değişimiyle sorununuz düzelir. yokuşta geri kaçırıyorsa yağ bloğu
değişimiyle düzelir. çıkmacıda 300-500 arası bulursunuz yada sıfırı valfler
dahil 1500 tl dir. 4)şanzımanda
hem geri kaçırma var boşa kaçırma var fışlama varsa revizyon vakti gelmiştir. Son olarak burayı dikkatle okuyun, bu sorunların tümünde genelde servisler revizyon der korkmayın paniklemeyin,inadına bastırın unutmayın servis yüzde yüzonsekiz karla parça satar, bende aynı problerm varken bir servis revizyon 4000 tl dedi,biri yağ blogu 1500 tl olmazsa revizyon dedi,ben bu forum sayesinde çok daha düşük bir miktara hallettim. Düzenleyen AlbaYDemircaN - 24 Ağustos 2011 Saat 22:04 |
|
2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT
0554 941 25 90 A(+) |
|
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şu an tatildeyim, Ankaradaki PCmde dökümanlar var bu yazdıklarımı şu anda bir internet cafede yazdım, bu bilgileri forumdaki Metin,Koliva,Monur,Berk ve aklıma gelmeyen bazı kişilerin yardımı ve kendi araştırmalarımla yazdım teknik konularda ekleme yapılır ama burada internetim yok bayramdan sonra eklemeler yaparım.
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ali bravo çok faydalı bir paylaşım...teşekkür ederim kardeşim...
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yararlı Paylaşım... Emeğine Sağlık Ali Usta
|
|
izmit_Lee
1. Vites 14 - Temmuz - 1987 Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı izmit_Lee
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Emeğine sağlık
|
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Metin kardeşime sesleniyorum burdan ara vites diye birşey yok yani 2.5 diye olayı açıklayım genel olarak bütün otomatik şanzımanlarda BMW, Honda ; PEUGEOT vs. butun markalarda vitesteyken araba devir düşerek vites atlamıs gıbı yapar ama hala 2 dedir bazı şanzımanlarda bariz hissedilir bazıları hissettirmez BMW gibi bu olay tork konvertöründeki fazla basıncı alma işlemidir konvertöre zarar vermemesi için basıncın fazlası sıstem tarafından atılır ve devir düşürülür bu sayede araba daa kolay vites değiştirir
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bu arada bende revizyondan sonra sert vites geçişleri vardı ve bunuda cıkma kazalı 307 bırınınden 300 lıraya hıdrolık blok alarak bu hafta cozdum yağ gibi akıyo araba sımdı :D
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
tolga35
1. Vites 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
berk kardeşim anladığım kadarıyla bir nevi yarım debriyajmı yapıyor o anda araç?çünkü dediğin gibi bazan yokuşta aynı viteste olmasına rağmen devir yükseliyo motor rahatlıyo gibi oluyor...
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
kuantum
1. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bugün görüştüğüm bir usta bu şanzımanların ortalama ömrünün 100.000 km olduğunu ve yağ değiştirmenin de herhangi bir faydası olmadığını söyledi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
|
|
taksicicocuk
1. Vites 15 - Ocak - 1988 Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011 Konum: İST, pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 222 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı taksicicocuk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
on numara paylaşım teşekkür
|
|
2004 307 xt auto. 65000 km de orijinale
|
|
kizilhakan
1. Vites 05 - Temmuz - 1976 Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kizilhakan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
üstadım paylaşım için çok teşekkür edrim ama benim biraz kafam karıştı triptoniklerde geri kaçırma yapar derler hep sen geri kaçırıp boşa atıyorsa revizyon önermişsin normal eğimlerde değil ama dik eğimlerde geri kaçırıyor birde geçen kontrol ettiler ön sağ tekerleği boşta dondurunçe ileri geri tık diye bir ses geleiyor normalmi bilmiyorum teşekkürler
|
|
206 x line 2004 otomatik benzin bağımlısı
|
|
tolga35
1. Vites 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Alisuat üstadım bu güzel yazı için teşekkürler. İlk adımı attın kitabı yazmak konusunda. Buraya yazacak olan arkadaşlar yaşamış oldukları sorunları ve çözümlerini yazarlarsa elimizde harika bir kaynak olacak. Monur, koliva, metin ve diğer arkadaşların yardımlarıyla bir kitap oluşur inşaallah. emeğin için teşekkürler. Benim yaşadıklarım çok fazla bir şey değil ancak bilgi bilgidir. 1. Ara sıra vuruntulu vites geçişleri vardı. Aracı N konumuna alıp gaza 4 bin devir civarına kadar yüklenince sarsıntı yapıyordu. Sanki araç ileri hareket edecekmiş gibi. Teknik serviste yağını değiştirttim. Vuruntulu geçişler tamamen kayboldu. Ara vites denilen durum kayıptı ortaya çıktı. Sorun yoktu. 2. Aracın altında yağlanma tespit ettim. Şanzıman kısmından sızıntı vardı. Teknik servise gittim (Yağ değişiminden 15 gün falan sonra) contalar değişecek olmazsa revizyon dediler Samsun'da bir ustayı aradım. Durumu izah ettim. Usta telefonda tarif etti biz yaptık fazlalık yağı aldık. Aracı N konumunda çalışır vaziyette lifte kaldırıp şanzıman yağ tıpasını açtık biraz aktı sonra kesildi. Tıpayı geri kapatıp aracı indirdik. Fazlalık yağın alınma yöntemi buymuş. Öğrenmiş olduk. Sorun kalmadı yağ kaçağı durdu. 3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu. Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. Düzenleyen kapagan - 25 Ağustos 2011 Saat 18:45 |
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
kapagan kardeşim elktro valf değişimi yaptınmı hiç veya araç sogukken yada çok zorlayınca "Automatic Gear Fault" hatası veriyomu
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tolga35 kardeşim şöyle oluyo tarif edeyim 2. viteste araba 3 bin devirdeyken birden devir duser 2500 civarlarına vites değiştirmiş gibi olur ama değiştirmez konvertördeki fazla basıncı almıs olur ve sonra tekrar yukselerek vites atar devir dustugunde cekıs bıraz daha artar yarım debrıyaj yapmıs gıbı hıssedersın
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
kuantum
1. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Anlamadığım şekilde yetkili ya da işini iyi yapan servisler yağ değişimini önermiyorlar. Bir bildikleri olmalı. Ama diğer yandan da yağ değişimi yaptıranlar çok memnun kalıyorlar. Ben henüz yağ değişimi yaptırmadım. Ama yaptırmak istiyorum. Fakat güvenilir ustalar şanzıman yağının değişimini doğru bulmuyorlar. Fakat selenoid valflerini değiştirirken yağ değişimini de yapıyorlar. Bana kalırsa yağ değişiminin zararı olmamalı. Sizce ne zararı olabilir??
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Diger baslik ile bu cakisti. Iki farkli yerde oldu dokumanlar. Birlestirsek cok daha iyi olur.
Asagidaki yazi bir ceviri. O yuzden bazi kelimeler tam oturmamis olabilir. Aslinda tamirci dilindeki karsiliklarini tam bilmedigimden kaynaklaniyor. Ornegin overflow plug = tasirma tapasi diye cevirdim. AL4 Sanziman Hakkinda Genel BilgiAl4 sanziman ilk Peugeot 306 ve 406 modellerinde ve Citroen Xantia ve Xsara'da daha sonra Peugeot 206, 307 ve Citroen C5'te kullanilmistir. Cok az degistirilmis versiyonu ise Fiat gibi diger otomotiv ureticilerince de kullanilmistir. Bazi durumlari ve ozelliklerini soyle siralayabiliriz:
|
|
kuantum
1. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şanzıman yağını değiştirmek şanzımanda problemlere neden olur mu? yetkili servis ustası ve bir özel servis ustası yağ değiştirmenin bir iyileşmeye neden olmayacağını, bilakis başka problemlere de neden olabileceğini söylediler. Oysa gerek bu forumda, gerek diğer forumlarda şanzıman yağını düzenli değiştirenler, ya da yağı değiştirip vites geçişlerinin yağ gibi olduğunu söyleyenler var. BEnim vites geçişlerim de sorunlu ve şanzıman yağımı değiştirmek istiyorum. Fakat ustaların "yağ değiştirmeyi önermemeleri" kafamı karıştırıyor.. Ne yapmalıyım??
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sanziman yaginin degistirilmesi hic bir probleme neden olmaz. Bu konuda Metin daha tecrubeli cunku benim otomatik aracim yok ancak yanlis hatirlamiyorsam her 20-30 bin km. de bir aracinizda sorun olsun olmasin yagi degistirseniz isinizi garantiye almis olursunuz. Aklinizda bulunmasi gereken onemli bir nokta ise yagin hangi yag oldugu. Eger sanziman yagini degistirme islemini yetkili servis disinda bir yerde yaptiriyorsaniz hangi cesit yagdan koyduklarina emin olur. AL4 sanzimanlar baska herhangi bir yag ile calismazlar. Düzenleyen koliva - 25 Ağustos 2011 Saat 22:14 |
|
tolga35
1. Vites 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bu arada ben doğru tercüme yapmışımama dikkat edersen koliva arıza ışıkları (kar ve spor) yanmadan değiştirmeyin diyor km vermemiş.ayrıca araç ısındıkçaşanzıman konforunun azaldığını bende gözlemledim,benim aracım şu an 56binde ve ful servis bakımlı o yüzden yağ hiç değişmemiş ama 18binde garantiden valfler değişmiş inş.yeni tiptir.birde yağın ömürlük olması eşyanın tabiatına aykırı ne olursa olsun eskir,iyi bir usta yağ rafta bile dursa 3 yılda özelliğini kaybeder demişti mantıklı geldi bana lastiklerde öyle biliyosunuz...
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 123 9> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |