![]() |
|
206 Coilover ile ilgili merak ettiğiniz herşey |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |||
furkanyakar ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 566 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkanyakar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2013 Saat 22:57 |
||
Merhaba arkadaşlar... tigerland adlı arkadaşımızdan coilover ile ilgili biraz bilgi almış ve çok dikkatimi çekmişti daha sonra başladım araştırmaya... ne kadar çok bilgi varsa hepsi de genellikle ne yazdığını bilmeyen, yada ne sattığını bilmeyen değişik ve farklı bilgileri içeriyordu... Ben ürünü aldım taktım ve test edip onayladım. şimdi edindiğim tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim.
(uygulama öncesinde aracımda orjinal amortisör ve 3,5 eibach yay vardı) ürünü taktırdıktan sonra eski yüksekliğinde ayarlattım ve aracıma bindim... eskisi gibi yavaş gidiyordum ve içini hala sallıyordu. biraz canım sıkıldı onca para vermiştim ne değişmişti ki? sonra sert bir çukura düştüm kaşımı oynattım gözümün birisini kapattım aha die, ama tık diip geçmişti aracım. o anda ilk farkı hissettim. yani -Araç düşük hızlarda çok fazla konforlu değil ama büyük çukurlarda amortisörün dibe vurarak aracınıza verdiği zararı sıfıra indirmiş bulunmakta daha sonra evime geldim. işlerimi hallettim ve hazırlanıp okula çıktım. her zaman geçtiğim asfalt olan ama iyi sıkıştırılmamış zemine sahip olan düzlük yoksa 90'ın üzerinde giderken hoplaya zıplaya gidiyordum ama 130-140'a ulaştığım halde araç dümdüz yolda gidiyor gibi süzülüyordu... -Araç yüksek hızlarda yoldaki kusurları çok daha hissedilebilir bir şekilde emip size yansıtmıyor. aynı günün akşamı idi. 4 kişi uzaklarda olan bir mekana oturmuştuk, biraz geç kaldık oradan dolmuş olmadığı için cafe sahibi 2 bayanı da bırakmamızı istedi, değil 6 kişi 4 kişi bile olsa aracım amortisörlerde esneme payı kalmadığı için hoplaya zıplaya gidiyor ve araca zarar veriyordu... neyse dedik bindik araca... allahtan bizden olan 2 kişi de bayan ve zayıf olunca araç 206 da olsa arkayı 4ledik... ana yola çıktım gayet yolundaydı herşey... 110-120 ye kadar bastım ve araçta ne bir sekme nede içini rahatsız etme vardı... sanırım çift yay olduğu için birisi her koşulda bırakıyordu esneme payını... -araçta fazla ağırlık olduğunda dahi esneme oluyor ve sürüş sırasındaki yoldaki kusurların araca verdiği zararı en aza indirgiyor. bir de en önemli yaşadığım tecrübelerden bitanesi... coilover seti taktıktan sonra bir sefer makasa girdim, dreksyonu kırınca çok çabuk kaptı yolu ve kaldırıma çıkıyordum ucundan döndüm.. yani -araçdaki direksyon tepsi süresi ve yol tutuşu iyileştiği için eskiye nazarar biraz daha yavaş tepki verin. bugün aracımla çıktığımda yavaş da gittim ilk güne göre biraz daha yumuşak idi, bu da benim hoşuma gitmedi değil, bunu kırmızı ile yazmaya gerek yok emin değilim çünkü ama coiloverleri kullandıkça biraz yumuşuyor ilk taktığınızda biraz sert olabilir. ürün olarak TA Technix (2. versyon dediler kodu da GFPE04VAL) kullanıyorum... pişmanlığım yokmu? evet var NEDEN DAHA ÖNCE ALMADIM !!! tek pişmanlığım bu yönde :) Dikkatt !! arka yükseklik ayarı var diye belirtiyorlar zannetmeyin ki tekerleri söküpde siz ayarlayacaksınız :) ayarı tamirciye gidip de 50 tl bayılıp torsyondan yaptıracaksınız... bilginiz olsun. arka amortisörlerde ayrıca ayar yok aklıma takılan tek birşey ise bana satarken 2. versyon deyip de yaklaşık 150 tl fazla aldılar.. inşAllah kazıklanmadık, kandırılmadık... Benim edindiğim tecrübelerim bu kadar. umarım sizlere faydalı olabilmiştir. şimdi kendi çektiğim resimleri paylaşma vakti. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
okan4037 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 17 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 06 Ekim 2009 Konum: Mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 511 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sertlik dışında herşeyi iyi bende kullandım. tamamen prof ürün caddeye uygun değil aslında. alınabilir ama söylemeden edemeyecem, normal spor yay kesik yay bunlardan daha konforlu. ama bu ürün aracın orjinal amortısorune yayına vs başka yerlerine zarar vermiyor. uzun vade spor kullanacak olanlara mantıklı çözüm öneririm
|
|||
MEÜ... 2004 307 1.6 Cc
|
|||
![]() |
|||
EmSul ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
3.5 luk eibach yayları naptın sattın mı?
|
|||
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|||
![]() |
|||
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hayırlı olsun.. Dip bas bide ohh :)
|
|||
206 RG 2000
206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black |
|||
![]() |
|||
_semihk_ ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011 Konum: afyon/konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 518 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kardeşim z baglantı noktası çok önde duruyor... coiller sağ sol ters tarafa takılmış olabilirmi?
|
|||
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver |
|||
![]() |
|||
herry ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Kasım 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
hayırlı olsun, cok guzel paylasım. aracın cadde uzerinde yere basan resimlerini de bekliyoruz.
![]() |
|||
![]() |
|||
furkanyakar ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 566 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkanyakar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
reality59 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1030 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı reality59
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum; aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :) |
|||
Peugeot 307 - 2004 HDI XR Peugeot 106 - 2002 QuickSilver Tekirdağ / ÇORLU |
|||
![]() |
|||
furkanyakar ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 566 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkanyakar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Düzenleyen furkanyakar - 04 Şubat 2014 Saat 15:05 |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
reality59 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1030 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı reality59
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
olabilir aslında tigerland'ta coilover var onun aracı benim araçtan daha konforlu aynı marka coilover olmasına rağmen, araç ağırlığından dolayı da fark gösteriyor olabilir. benim araç 307 +140km yapınca araç içerisinde horon tepiyoruz ha uşağum :)
|
|||
Peugeot 307 - 2004 HDI XR Peugeot 106 - 2002 QuickSilver Tekirdağ / ÇORLU |
|||
![]() |
|||
gogo46 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2013 Konum: ist Durum: Aktif Değil Mesajlar: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bu zamana kadar farklı araçlarda farklı kombinasyonlar yaptım... spor yaylı oem amörtisör, spor yaylı amörtisörmilden kısaltma,sarı koni oem yay,koni yay koni strt amörtisör,aracı yay tablasından indirip sertleştirilmiş amörtisör,oem yayı kıstırarak aracı indirme gibi.hiç coliver kullanmadım.bunlarında sertlik dereceleri kendi arasında degişiyor.bagzı modellerde sertlik yumuşaklık ayarı bile oluyor.sizinkinde yok galiba...paylaşım için teşekkürler :))
|
|||
110hp 1020kg
|
|||
![]() |
|||
furkanyakar ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 566 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkanyakar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
furkanyakar ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: Kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 566 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkanyakar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |