Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 Coilover ile ilgili merak ettiğiniz herşey
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 Coilover ile ilgili merak ettiğiniz herşey

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 Coilover ile ilgili merak ettiğiniz herşey
    Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2013 Saat 22:57
Merhaba arkadaşlar... tigerland adlı arkadaşımızdan coilover ile ilgili biraz bilgi almış ve çok dikkatimi çekmişti daha sonra başladım araştırmaya... ne kadar çok bilgi varsa hepsi de genellikle ne yazdığını bilmeyen, yada ne sattığını bilmeyen değişik ve farklı bilgileri içeriyordu... Ben ürünü aldım taktım ve test edip onayladım. şimdi edindiğim tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim.
(uygulama öncesinde aracımda orjinal amortisör ve 3,5 eibach yay vardı)

ürünü taktırdıktan sonra eski yüksekliğinde ayarlattım ve aracıma bindim... eskisi gibi yavaş gidiyordum ve içini hala sallıyordu. biraz canım sıkıldı onca para vermiştim ne değişmişti ki? sonra sert bir çukura düştüm kaşımı oynattım gözümün birisini kapattım aha die, ama tık diip geçmişti aracım. o anda ilk farkı hissettim. yani
-Araç düşük hızlarda çok fazla konforlu değil ama büyük çukurlarda amortisörün dibe vurarak aracınıza verdiği zararı sıfıra indirmiş bulunmakta

daha sonra evime geldim. işlerimi hallettim ve hazırlanıp okula çıktım. her zaman geçtiğim asfalt olan ama iyi sıkıştırılmamış zemine sahip olan düzlük yoksa 90'ın üzerinde giderken hoplaya zıplaya gidiyordum ama 130-140'a ulaştığım halde araç dümdüz yolda gidiyor gibi süzülüyordu...
-Araç yüksek hızlarda yoldaki kusurları çok daha hissedilebilir bir şekilde emip size yansıtmıyor.

aynı günün akşamı idi. 4 kişi uzaklarda olan bir mekana oturmuştuk, biraz geç kaldık oradan dolmuş olmadığı için cafe sahibi 2 bayanı da bırakmamızı istedi, değil 6 kişi 4 kişi bile olsa aracım amortisörlerde esneme payı kalmadığı için hoplaya zıplaya gidiyor ve araca zarar veriyordu... neyse dedik bindik araca... allahtan bizden olan 2 kişi de bayan ve zayıf olunca araç 206 da olsa arkayı 4ledik... ana yola çıktım gayet yolundaydı herşey... 110-120 ye kadar bastım ve araçta ne bir sekme nede  içini rahatsız etme vardı... sanırım çift yay olduğu için birisi her koşulda bırakıyordu esneme payını...
-araçta fazla ağırlık olduğunda dahi esneme oluyor ve sürüş sırasındaki yoldaki kusurların araca verdiği zararı en aza indirgiyor.

bir de en önemli yaşadığım tecrübelerden bitanesi... coilover seti taktıktan sonra bir sefer makasa girdim, dreksyonu kırınca çok çabuk kaptı yolu ve kaldırıma çıkıyordum ucundan döndüm.. yani
-araçdaki direksyon tepsi süresi ve yol tutuşu iyileştiği için eskiye nazarar biraz daha yavaş tepki verin.

bugün aracımla çıktığımda yavaş da gittim ilk güne göre biraz daha yumuşak idi, bu da benim hoşuma gitmedi değil, bunu kırmızı ile yazmaya gerek yok emin değilim çünkü ama coiloverleri kullandıkça biraz yumuşuyor ilk taktığınızda biraz sert olabilir.

ürün olarak TA  Technix (2. versyon dediler kodu da GFPE04VAL) kullanıyorum... pişmanlığım yokmu? evet var NEDEN DAHA ÖNCE ALMADIM !!! tek pişmanlığım bu yönde :)

Dikkatt !! arka yükseklik ayarı var diye belirtiyorlar zannetmeyin ki tekerleri söküpde siz ayarlayacaksınız :) ayarı tamirciye gidip de 50 tl bayılıp torsyondan yaptıracaksınız... bilginiz olsun. arka amortisörlerde ayrıca ayar yok

aklıma takılan tek birşey ise bana satarken 2. versyon deyip de yaklaşık 150 tl fazla aldılar.. inşAllah kazıklanmadık, kandırılmadık...

Benim edindiğim tecrübelerim bu kadar. umarım sizlere faydalı olabilmiştir.

şimdi kendi çektiğim resimleri paylaşma vakti.


Yukarı Dön
okan4037 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
17 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 06 Ekim 2009
Konum: Mersin
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 511
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı okan4037 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2013 Saat 23:41
sertlik dışında herşeyi iyi bende kullandım. tamamen prof ürün caddeye uygun değil aslında.  alınabilir ama söylemeden edemeyecem, normal spor yay kesik yay bunlardan daha konforlu. ama bu ürün aracın orjinal amortısorune yayına vs başka yerlerine zarar vermiyor. uzun  vade spor kullanacak olanlara mantıklı çözüm öneririm
MEÜ... 2004 307 1.6 Cc
Yukarı Dön
EmSul Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 874
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EmSul Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ocak 2014 Saat 14:13
3.5 luk eibach yayları naptın sattın mı?
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"
Yukarı Dön
tigerland Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010
Konum: Tekirdağ/Çorlu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3440
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tigerland Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ocak 2014 Saat 14:56
Hayırlı olsun.. Dip bas bide ohh :)
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black
Yukarı Dön
_semihk_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011
Konum: afyon/konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 518
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _semihk_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ocak 2014 Saat 17:28
kardeşim z baglantı noktası çok önde duruyor...  coiller sağ sol ters tarafa takılmış olabilirmi?
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver
Yukarı Dön
herry Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Kasım 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3168
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı herry Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ocak 2014 Saat 19:01
hayırlı olsun, cok guzel paylasım. aracın cadde uzerinde yere basan resimlerini de bekliyoruz. Thumbs Up
Yukarı Dön
furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Şubat 2014 Saat 17:08
Orjinalini yazan: _semihk_ _semihk_ Yazdı:

kardeşim z baglantı noktası çok önde duruyor...  coiller sağ sol ters tarafa takılmış olabilirmi?
valla sorunsuz biniyorum. belki daha bitmemişti çekerken ben. ondan öyle görünüyor olabilir.
Yukarı Dön
reality59 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012
Konum: Tekirdağ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1030
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı reality59 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 14:43
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

daha sonra evime geldim. işlerimi hallettim ve hazırlanıp okula çıktım. her zaman geçtiğim asfalt olan ama iyi sıkıştırılmamış zemine sahip olan düzlük yoksa 90'ın üzerinde giderken hoplaya zıplaya gidiyordum ama 130-140'a ulaştığım halde araç dümdüz yolda gidiyor gibi süzülüyordu...
-Araç yüksek hızlarda yoldaki kusurları çok daha hissedilebilir bir şekilde emip size yansıtmıyor.

yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum;
aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :)

Peugeot 307 - 2004 HDI XR
Peugeot 106 - 2002 QuickSilver
Tekirdağ / ÇORLU
Yukarı Dön
furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 15:04
Orjinalini yazan: reality59 reality59 Yazdı:

yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum;
aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :)
rica ederim merak edenlere bilgi sahibi olmak isteyenlere faydası olur diye yazmak istedim. bende eskiden orjinal amortisör ve eibach yay vardı. onun hissettirdiğinin yanında bununki hiçbirşey değil :))

Düzenleyen furkanyakar - 04 Şubat 2014 Saat 15:05
Yukarı Dön
reality59 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012
Konum: Tekirdağ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1030
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı reality59 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 15:20
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

Orjinalini yazan: reality59 reality59 Yazdı:

yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum;
aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :)
rica ederim merak edenlere bilgi sahibi olmak isteyenlere faydası olur diye yazmak istedim. bende eskiden orjinal amortisör ve eibach yay vardı. onun hissettirdiğinin yanında bununki hiçbirşey değil :))
olabilir aslında tigerland'ta coilover var onun aracı benim araçtan daha konforlu aynı marka coilover olmasına rağmen, araç ağırlığından dolayı da fark gösteriyor olabilir. benim araç 307 +140km yapınca araç içerisinde horon tepiyoruz ha uşağum :)



Peugeot 307 - 2004 HDI XR
Peugeot 106 - 2002 QuickSilver
Tekirdağ / ÇORLU
Yukarı Dön
gogo46 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2013
Konum: ist
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 62
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gogo46 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 15:54
bu zamana kadar farklı araçlarda farklı kombinasyonlar yaptım... spor yaylı oem amörtisör, spor yaylı amörtisörmilden kısaltma,sarı koni oem yay,koni yay koni strt amörtisör,aracı yay tablasından indirip sertleştirilmiş amörtisör,oem yayı kıstırarak aracı indirme gibi.hiç coliver kullanmadım.bunlarında sertlik dereceleri kendi arasında degişiyor.bagzı modellerde sertlik yumuşaklık ayarı bile oluyor.sizinkinde yok galiba...paylaşım için teşekkürler :))
110hp 1020kg
Yukarı Dön
furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 18:08
Orjinalini yazan: gogo46 gogo46 Yazdı:

bu zamana kadar farklı araçlarda farklı kombinasyonlar yaptım... spor yaylı oem amörtisör, spor yaylı amörtisörmilden kısaltma,sarı koni oem yay,koni yay koni strt amörtisör,aracı yay tablasından indirip sertleştirilmiş amörtisör,oem yayı kıstırarak aracı indirme gibi.hiç coliver kullanmadım.bunlarında sertlik dereceleri kendi arasında degişiyor.bagzı modellerde sertlik yumuşaklık ayarı bile oluyor.sizinkinde yok galiba...paylaşım için teşekkürler :))
profesyönel bir coilover de tekeri içe dışa bile alabiliyorsunuz. bizimkiler ucuzlaştırılmış coilover... profesyönel kitler sizde bilirsiniz ki 4000-5000 tl ve cadde kullanımı için biraz maliyetli. yalnızca yükseklik ayarı var benimkinde.
Yukarı Dön
furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 18:19
Orjinalini yazan: reality59 reality59 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

Orjinalini yazan: reality59 reality59 Yazdı:

yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum;
aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :)
rica ederim merak edenlere bilgi sahibi olmak isteyenlere faydası olur diye yazmak istedim. bende eskiden orjinal amortisör ve eibach yay vardı. onun hissettirdiğinin yanında bununki hiçbirşey değil :))
olabilir aslında tigerland'ta coilover var onun aracı benim araçtan daha konforlu aynı marka coilover olmasına rağmen, araç ağırlığından dolayı da fark gösteriyor olabilir. benim araç 307 +140km yapınca araç içerisinde horon tepiyoruz ha uşağum :)


benim aldığım bir de ta technix in 2. versiyonu. 1. versiyona göre daha iyileştirilmiş.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 4124 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 3300 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 774 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 208 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 1134 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 35701 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 104864 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 2109 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 31330 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 53929 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1150 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 18242 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 2252 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 492 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 440 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16979 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 1898 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 1947 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3936 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 1859 0 tulpar737
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 MAY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 2
torekV 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English