Merhaba arkadaşlar... tigerland adlı arkadaşımızdan coilover ile ilgili biraz bilgi almış ve çok dikkatimi çekmişti daha sonra başladım araştırmaya... ne kadar çok bilgi varsa hepsi de genellikle ne yazdığını bilmeyen, yada ne sattığını bilmeyen değişik ve farklı bilgileri içeriyordu... Ben ürünü aldım taktım ve test edip onayladım. şimdi edindiğim tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim.(uygulama öncesinde aracımda orjinal amortisör ve 3,5 eibach yay vardı)
ürünü taktırdıktan sonra eski yüksekliğinde ayarlattım ve aracıma bindim... eskisi gibi yavaş gidiyordum ve içini hala sallıyordu. biraz canım sıkıldı onca para vermiştim ne değişmişti ki? sonra sert bir çukura düştüm kaşımı oynattım gözümün birisini kapattım aha die, ama tık diip geçmişti aracım. o anda ilk farkı hissettim. yani -Araç düşük hızlarda çok fazla konforlu değil ama büyük çukurlarda amortisörün dibe vurarak aracınıza verdiği zararı sıfıra indirmiş bulunmakta
daha sonra evime geldim. işlerimi hallettim ve hazırlanıp okula çıktım. her zaman geçtiğim asfalt olan ama iyi sıkıştırılmamış zemine sahip olan düzlük yoksa 90'ın üzerinde giderken hoplaya zıplaya gidiyordum ama 130-140'a ulaştığım halde araç dümdüz yolda gidiyor gibi süzülüyordu... -Araç yüksek hızlarda yoldaki kusurları çok daha hissedilebilir bir şekilde emip size yansıtmıyor.
aynı günün akşamı idi. 4 kişi uzaklarda olan bir mekana oturmuştuk, biraz geç kaldık oradan dolmuş olmadığı için cafe sahibi 2 bayanı da bırakmamızı istedi, değil 6 kişi 4 kişi bile olsa aracım amortisörlerde esneme payı kalmadığı için hoplaya zıplaya gidiyor ve araca zarar veriyordu... neyse dedik bindik araca... allahtan bizden olan 2 kişi de bayan ve zayıf olunca araç 206 da olsa arkayı 4ledik... ana yola çıktım gayet yolundaydı herşey... 110-120 ye kadar bastım ve araçta ne bir sekme nede içini rahatsız etme vardı... sanırım çift yay olduğu için birisi her koşulda bırakıyordu esneme payını... -araçta fazla ağırlık olduğunda dahi esneme oluyor ve sürüş sırasındaki yoldaki kusurların araca verdiği zararı en aza indirgiyor.
bir de en önemli yaşadığım tecrübelerden bitanesi... coilover seti taktıktan sonra bir sefer makasa girdim, dreksyonu kırınca çok çabuk kaptı yolu ve kaldırıma çıkıyordum ucundan döndüm.. yani -araçdaki direksyon tepsi süresi ve yol tutuşu iyileştiği için eskiye nazarar biraz daha yavaş tepki verin.
bugün aracımla çıktığımda yavaş da gittim ilk güne göre biraz daha yumuşak idi, bu da benim hoşuma gitmedi değil, bunu kırmızı ile yazmaya gerek yok emin değilim çünkü ama coiloverleri kullandıkça biraz yumuşuyor ilk taktığınızda biraz sert olabilir.
ürün olarak TA Technix (2. versyon dediler kodu da GFPE04VAL) kullanıyorum... pişmanlığım yokmu? evet var NEDEN DAHA ÖNCE ALMADIM !!! tek pişmanlığım bu yönde :)
Dikkatt !! arka yükseklik ayarı var diye belirtiyorlar zannetmeyin ki tekerleri söküpde siz ayarlayacaksınız :) ayarı tamirciye gidip de 50 tl bayılıp torsyondan yaptıracaksınız... bilginiz olsun. arka amortisörlerde ayrıca ayar yok
aklıma takılan tek birşey ise bana satarken 2. versyon deyip de yaklaşık 150 tl fazla aldılar.. inşAllah kazıklanmadık, kandırılmadık...
Benim edindiğim tecrübelerim bu kadar. umarım sizlere faydalı olabilmiştir.
şimdi kendi çektiğim resimleri paylaşma vakti.
-------------
|