Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Coilover ile ilgili merak ettiğiniz herşey

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32778
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 01:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Coilover ile ilgili merak ettiğiniz herşey
Mesajı Yazan: furkanyakar
Konu: 206 Coilover ile ilgili merak ettiğiniz herşey
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2013 Saat 22:57
Merhaba arkadaşlar... tigerland adlı arkadaşımızdan coilover ile ilgili biraz bilgi almış ve çok dikkatimi çekmişti daha sonra başladım araştırmaya... ne kadar çok bilgi varsa hepsi de genellikle ne yazdığını bilmeyen, yada ne sattığını bilmeyen değişik ve farklı bilgileri içeriyordu... Ben ürünü aldım taktım ve test edip onayladım. şimdi edindiğim tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim.
(uygulama öncesinde aracımda orjinal amortisör ve 3,5 eibach yay vardı)

ürünü taktırdıktan sonra eski yüksekliğinde ayarlattım ve aracıma bindim... eskisi gibi yavaş gidiyordum ve içini hala sallıyordu. biraz canım sıkıldı onca para vermiştim ne değişmişti ki? sonra sert bir çukura düştüm kaşımı oynattım gözümün birisini kapattım aha die, ama tık diip geçmişti aracım. o anda ilk farkı hissettim. yani
-Araç düşük hızlarda çok fazla konforlu değil ama büyük çukurlarda amortisörün dibe vurarak aracınıza verdiği zararı sıfıra indirmiş bulunmakta

daha sonra evime geldim. işlerimi hallettim ve hazırlanıp okula çıktım. her zaman geçtiğim asfalt olan ama iyi sıkıştırılmamış zemine sahip olan düzlük yoksa 90'ın üzerinde giderken hoplaya zıplaya gidiyordum ama 130-140'a ulaştığım halde araç dümdüz yolda gidiyor gibi süzülüyordu...
-Araç yüksek hızlarda yoldaki kusurları çok daha hissedilebilir bir şekilde emip size yansıtmıyor.

aynı günün akşamı idi. 4 kişi uzaklarda olan bir mekana oturmuştuk, biraz geç kaldık oradan dolmuş olmadığı için cafe sahibi 2 bayanı da bırakmamızı istedi, değil 6 kişi 4 kişi bile olsa aracım amortisörlerde esneme payı kalmadığı için hoplaya zıplaya gidiyor ve araca zarar veriyordu... neyse dedik bindik araca... allahtan bizden olan 2 kişi de bayan ve zayıf olunca araç 206 da olsa arkayı 4ledik... ana yola çıktım gayet yolundaydı herşey... 110-120 ye kadar bastım ve araçta ne bir sekme nede  içini rahatsız etme vardı... sanırım çift yay olduğu için birisi her koşulda bırakıyordu esneme payını...
-araçta fazla ağırlık olduğunda dahi esneme oluyor ve sürüş sırasındaki yoldaki kusurların araca verdiği zararı en aza indirgiyor.

bir de en önemli yaşadığım tecrübelerden bitanesi... coilover seti taktıktan sonra bir sefer makasa girdim, dreksyonu kırınca çok çabuk kaptı yolu ve kaldırıma çıkıyordum ucundan döndüm.. yani
-araçdaki direksyon tepsi süresi ve yol tutuşu iyileştiği için eskiye nazarar biraz daha yavaş tepki verin.

bugün aracımla çıktığımda yavaş da gittim ilk güne göre biraz daha yumuşak idi, bu da benim hoşuma gitmedi değil, bunu kırmızı ile yazmaya gerek yok emin değilim çünkü ama coiloverleri kullandıkça biraz yumuşuyor ilk taktığınızda biraz sert olabilir.

ürün olarak TA  Technix (2. versyon dediler kodu da GFPE04VAL) kullanıyorum... pişmanlığım yokmu? evet var NEDEN DAHA ÖNCE ALMADIM !!! tek pişmanlığım bu yönde :)

Dikkatt !! arka yükseklik ayarı var diye belirtiyorlar zannetmeyin ki tekerleri söküpde siz ayarlayacaksınız :) ayarı tamirciye gidip de 50 tl bayılıp torsyondan yaptıracaksınız... bilginiz olsun. arka amortisörlerde ayrıca ayar yok

aklıma takılan tek birşey ise bana satarken 2. versyon deyip de yaklaşık 150 tl fazla aldılar.. inşAllah kazıklanmadık, kandırılmadık...

Benim edindiğim tecrübelerim bu kadar. umarım sizlere faydalı olabilmiştir.

şimdi kendi çektiğim resimleri paylaşma vakti.




-------------



Cevaplar:
Mesajı Yazan: okan4037
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2013 Saat 23:41
sertlik dışında herşeyi iyi bende kullandım. tamamen prof ürün caddeye uygun değil aslında.  alınabilir ama söylemeden edemeyecem, normal spor yay kesik yay bunlardan daha konforlu. ama bu ürün aracın orjinal amortısorune yayına vs başka yerlerine zarar vermiyor. uzun  vade spor kullanacak olanlara mantıklı çözüm öneririm

-------------
MEÜ... 2004 307 1.6 Cc


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2014 Saat 14:13
3.5 luk eibach yayları naptın sattın mı?


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2014 Saat 14:56
Hayırlı olsun.. Dip bas bide ohh :)

-------------
206 RG 2000
206 GTI 2001
206 XS 2004
206 RC 2004
206+ 2012
206 GTI 2002
206 RED RC
207 GT
206 RC Black


Mesajı Yazan: _semihk_
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2014 Saat 17:28
kardeşim z baglantı noktası çok önde duruyor...  coiller sağ sol ters tarafa takılmış olabilirmi?

-------------
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2014 Saat 19:01
hayırlı olsun, cok guzel paylasım. aracın cadde uzerinde yere basan resimlerini de bekliyoruz. Thumbs Up


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 03 Şubat 2014 Saat 17:08
Orjinalini yazan: _semihk_ _semihk_ Yazdı:

kardeşim z baglantı noktası çok önde duruyor...  coiller sağ sol ters tarafa takılmış olabilirmi?
valla sorunsuz biniyorum. belki daha bitmemişti çekerken ben. ondan öyle görünüyor olabilir.

-------------


Mesajı Yazan: reality59
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2014 Saat 14:43
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

daha sonra evime geldim. işlerimi hallettim ve hazırlanıp okula çıktım. her zaman geçtiğim asfalt olan ama iyi sıkıştırılmamış zemine sahip olan düzlük yoksa 90'ın üzerinde giderken hoplaya zıplaya gidiyordum ama 130-140'a ulaştığım halde araç dümdüz yolda gidiyor gibi süzülüyordu...
-Araç yüksek hızlarda yoldaki kusurları çok daha hissedilebilir bir şekilde emip size yansıtmıyor.

yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum;
aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :)


-------------

Peugeot 307 - 2004 HDI XR
Peugeot 106 - 2002 QuickSilver
Tekirdağ / ÇORLU


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2014 Saat 15:04
Orjinalini yazan: reality59 reality59 Yazdı:

yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum;
aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :)
rica ederim merak edenlere bilgi sahibi olmak isteyenlere faydası olur diye yazmak istedim. bende eskiden orjinal amortisör ve eibach yay vardı. onun hissettirdiğinin yanında bununki hiçbirşey değil :))

-------------


Mesajı Yazan: reality59
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2014 Saat 15:20
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

Orjinalini yazan: reality59 reality59 Yazdı:

yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum;
aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :)
rica ederim merak edenlere bilgi sahibi olmak isteyenlere faydası olur diye yazmak istedim. bende eskiden orjinal amortisör ve eibach yay vardı. onun hissettirdiğinin yanında bununki hiçbirşey değil :))
olabilir aslında tigerland'ta coilover var onun aracı benim araçtan daha konforlu aynı marka coilover olmasına rağmen, araç ağırlığından dolayı da fark gösteriyor olabilir. benim araç 307 +140km yapınca araç içerisinde horon tepiyoruz ha uşağum :)




-------------

Peugeot 307 - 2004 HDI XR
Peugeot 106 - 2002 QuickSilver
Tekirdağ / ÇORLU


Mesajı Yazan: gogo46
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2014 Saat 15:54
bu zamana kadar farklı araçlarda farklı kombinasyonlar yaptım... spor yaylı oem amörtisör, spor yaylı amörtisörmilden kısaltma,sarı koni oem yay,koni yay koni strt amörtisör,aracı yay tablasından indirip sertleştirilmiş amörtisör,oem yayı kıstırarak aracı indirme gibi.hiç coliver kullanmadım.bunlarında sertlik dereceleri kendi arasında degişiyor.bagzı modellerde sertlik yumuşaklık ayarı bile oluyor.sizinkinde yok galiba...paylaşım için teşekkürler :))

-------------
110hp 1020kg


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2014 Saat 18:08
Orjinalini yazan: gogo46 gogo46 Yazdı:

bu zamana kadar farklı araçlarda farklı kombinasyonlar yaptım... spor yaylı oem amörtisör, spor yaylı amörtisörmilden kısaltma,sarı koni oem yay,koni yay koni strt amörtisör,aracı yay tablasından indirip sertleştirilmiş amörtisör,oem yayı kıstırarak aracı indirme gibi.hiç coliver kullanmadım.bunlarında sertlik dereceleri kendi arasında degişiyor.bagzı modellerde sertlik yumuşaklık ayarı bile oluyor.sizinkinde yok galiba...paylaşım için teşekkürler :))
profesyönel bir coilover de tekeri içe dışa bile alabiliyorsunuz. bizimkiler ucuzlaştırılmış coilover... profesyönel kitler sizde bilirsiniz ki 4000-5000 tl ve cadde kullanımı için biraz maliyetli. yalnızca yükseklik ayarı var benimkinde.

-------------


Mesajı Yazan: furkanyakar
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2014 Saat 18:19
Orjinalini yazan: reality59 reality59 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

Orjinalini yazan: reality59 reality59 Yazdı:

yazdıklarınızın hepsini okudum emeğinize sağlık;
ancak bu paragrafa malesef ben katılamıyorum;
aksine yüksek hızlarda(140km+) yol nasılsa sizde o şekil gidiyorsunuz aracın içerisinde yol düz ise sizde düz gidiyorsunuz yoldaki çok hafif eğilimleri bile hissediyorsunuz :)
rica ederim merak edenlere bilgi sahibi olmak isteyenlere faydası olur diye yazmak istedim. bende eskiden orjinal amortisör ve eibach yay vardı. onun hissettirdiğinin yanında bununki hiçbirşey değil :))
olabilir aslında tigerland'ta coilover var onun aracı benim araçtan daha konforlu aynı marka coilover olmasına rağmen, araç ağırlığından dolayı da fark gösteriyor olabilir. benim araç 307 +140km yapınca araç içerisinde horon tepiyoruz ha uşağum :)


benim aldığım bir de ta technix in 2. versiyonu. 1. versiyona göre daha iyileştirilmiş.

-------------



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net