Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Turbo Dizel ve Atmosferik Turbo Arasındaki Farklar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Turbo Dizel ve Atmosferik Turbo Arasındaki Farklar

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Turbo Dizel ve Atmosferik Turbo Arasındaki Farklar
    Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 23:20
 
Herkese iyi akşamlar :))
Atmosferik motor patlayıcı benzin-hava karışımını elde etmek için ihtiyacı olduğu havayı silindirlerin içerisinde aşağı ve yukarı hareket eden pistonların yarattığı basınç farkı ile emmektedir. Bu nedenle tüm devir bandında homojen bir güç ve tork artışı izlenir. Emme valfi açılır, piston aşağıya doğru hareket eden, deniz seviyesinde atmosferik 1 bar basınçla hava emilir, silindire dolarken enjektörden emme manifolduna veya silindirin içine doğrudan benzin de püskürtülür,emme valfi kapanır, silindirin içindeki benzin-hava karışımı piston tarafından sıkıştırılır, buji kıvılcımı çakar, patlayıcı karışım infilak eder ve pistonu aşağıya doğru iter, o da biyel kolu ile krankı çevirir ve volan dişlisi dönmeye başlar. Gerisi zaten bilinen hikaye. Eksoz gazının dışarıya tahliyesi için eksoz valfi açılır, piston yeniden hava emmeye başlamadan gazı dışarıya iter.

Dizeldeki çalışma sistemi de aşağı yukarı aynıdır (yakıt-hava karışımı bujinin kıvılcımı yerine ısınmadan mütevellit kendi kendini patlatır).

Turbo peki ne yapar: Turbo birbirine göbekten bir mille bağlı kanatçıklı iki pervaneden oluşur. Her pervane kendi odasında giriş ve çıkış ağızları arasında pompalama ve pompalanma görevi görür. Eksoz gazı silindirden çıkarken bir artçı kuvvete sahiptir ve bu kuvvet mesela bir pervaneyi çevirmek için kullanılabilir. Turbodaki eksoz tarafının girişinde eksoz manifoldundan gelen sıcak gazlar girer, bu gazlar turbonun eksoz pervanesini çevirir, sonra çıkıştan dışarıya alınarak eksoz boruları ve susturucuları vasıtasıyla atmosfere yayılır. Turbodaki eksoz tarafının çevirdiği pervanedeki mil emiş tarafındaki pervaneyi çevirerek pervanenın hava emme kanalında bir alçak basınç yaratmasına ve daha fazla hava emilmesine sebep olur. Alçak basınç sayesinde daha fazla hava motora emilir ve motor aynı hacimde birden daha fazla hava ile dolduğundan daha fazla güç üretmeye başlar. Anahatları ile sistem böyle çalışır.

Turbo alt devirlerde hava sevkiyatını yüksek devirlerdeki kadar verimli yapamadığından alt devirlerde kompresör, üst devirlerde de turbo kullanan sistemler de geliştirilmiştir.

Dezavantaj olarak gaza bastıktan sonra TURBO LAG dedikleri gecikme olur. Bu gaza bastıktan sonra güç artışının hemen değil de eksoz gazlarının önce turboyu çevirmesi, havanın emilmesi ve silindirlere dolması için 1-2 saniye sürenin geçmesi demek.

KOMPRESÖR (SUPERCHARGER) de bir (aşırı) hava dolum sistemidir, ancak turbodan farksız eksoz gazı ile değil, kranktan aldığı mekanik enerji ile çalışır, bu nedenle de gaza basınca hemen devreye girdiğinden güç artışı da hemen olur. Her ikisine sahip sistemlerde küçük hacimden dahi çok yüksek, daha önce ulaışlamayan, güçler elde edilebilmiştir.

1. ATMOSFERİK
2. TURBO
3. KOMPRESÖR
4. TURBO + KOMPRESÖR

Hepsinin destekçileri de vardır, karşı çıkanları da ama şu sabittir ki bir içten patlamalı motor ne kadar çok fazla hava alırsa o kadar çok güç üretir. Bazen atmosferik ama 6 silindirli bir motor turbolu ama 4 silindirli bir motordan daha fazla güç üretir. Trend ise daha az hacimle daha fazla gücü yine daha az yakıtla elde etmektir.

Tabi bunlar yüksek hızda, yüksek ısıda çalışan ve arızaya eğilimi yüksek olan parçalar. Tabi o da apayrı bir konu... Turbonun suyla soğutulanı var, yağla soğutulanı var, kompresörün vidali ya da pervaneli olanı var. Çeşit ve sayı, marka ve model kadar çok var.



Düzenleyen I Love My Pug - 10 Ekim 2011 Saat 23:20
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
hakankarakas Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
10 - Kasım - 1985

Kayıt Tarihi: 22 Nisan 2011
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 88
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakankarakas Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 23:41
bilgiler için teşekkürlerHug
407 EXECUTİVE BLACK 2007 1.6 HDİ SPEEDBUSTER CHİPBOX SİYAH
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 01:35
Orjinalini yazan: hakankarakas hakankarakas Yazdı:

bilgiler için teşekkürlerHug
 
Rica ederim ne demek :))
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 08:00
Turbo sonradan devreye giren birşey değil yani herkes okursa sevinirim devir 30u geçince devreye giriyo diyen arkadaşlarımız varda Gülme
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 10:15
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Turbo sonradan devreye giren birşey değil yani herkes okursa sevinirim devir 30u geçince devreye giriyo diyen arkadaşlarımız varda Gülme

Burada doğru olan birşey var, 30u değil de genelde 1800 devirlerde falan girer (en azından ben öyle hissediyorum), sebebi yukarıda da yazıldığı gibi turbo lag dır, turbonun önünde sıkışmış (basınçlı) hava vardır ve tahminimce ilk etapta o havayı yenmesi için gereken gücün türbin (egzoz tarafındaki kanatçıklar) tarafından üretilmesi gerekir ki bu da o devirlere denk gelir. Turbonun alt devirlerde de devreye girmesi için önündeki basınç alınmalıdır ki bunun için BOV (blow off valve) kullanılır, genelde artistlik olsun diye takılan bu alet kompresör önündeki basıncı aldığı için faydalı olarak görülse de bizim gibi küçük turbolu araçlarda çok işe yaramadığı aşikardır. Zaten önündeki basıncı da alsan, yine yukarıda söylendiği gibi alt devirlerde pek işe yaramamaktadır. 

Not: Tahmin yürüterek söyledim, söylediklerimin aksi olma ihtimali de vardır:)

Ayrıca süper bir bilgi sağlamışın abi kompresörü hep merak etmişimdir teşekkür ederim:)


Düzenleyen mustafa_uslu - 11 Ekim 2011 Saat 10:16
Yukarı Dön
sedataksu Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
21 - Eylül - 1978

Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011
Konum: İST, Kartal
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 654
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sedataksu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 10:20
Güzel anlatım olmuş.Emeğe saygıAlkışAlkış
 
Dizel araç kullanıcısı olarak dizelde atmosferik motor yerine bir sonraki tercihim kesinlikle turbo motor olacaktır.
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal
Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler...
* 28 ÇOTANAKLAR *
Yukarı Dön
Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 10:46

I love FSI:D

PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 11:07
Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

Turbo sonradan devreye giren birşey değil yani herkes okursa sevinirim devir 30u geçince devreye giriyo diyen arkadaşlarımız varda Gülme

Burada doğru olan birşey var, 30u değil de genelde 1800 devirlerde falan girer (en azından ben öyle hissediyorum), sebebi yukarıda da yazıldığı gibi turbo lag dır, turbonun önünde sıkışmış (basınçlı) hava vardır ve tahminimce ilk etapta o havayı yenmesi için gereken gücün türbin (egzoz tarafındaki kanatçıklar) tarafından üretilmesi gerekir ki bu da o devirlere denk gelir. Turbonun alt devirlerde de devreye girmesi için önündeki basınç alınmalıdır ki bunun için BOV (blow off valve) kullanılır, genelde artistlik olsun diye takılan bu alet kompresör önündeki basıncı aldığı için faydalı olarak görülse de bizim gibi küçük turbolu araçlarda çok işe yaramadığı aşikardır. Zaten önündeki basıncı da alsan, yine yukarıda söylendiği gibi alt devirlerde pek işe yaramamaktadır. 

Not: Tahmin yürüterek söyledim, söylediklerimin aksi olma ihtimali de vardır:)

Ayrıca süper bir bilgi sağlamışın abi kompresörü hep merak etmişimdir teşekkür ederim:)


Aynen öyle kardeşim, Turbodaki bu gecikmeyi azaltmanın en iyi yolu Turbo içindeki dönen ana parçaları hafifletmekle olur.Hafifletmekte küçültmekle olur.Bu da pervanenin ve kompresorun daha hızlı çalışmasına olanak sağlayarak erken devreye girmesine yol açar.Dünyada bunu en iyi başaran firma WW firmasının 1700 rpm de devreye giren passat modelleri için ürettiği turbochargerlardır.Fakat bu turbochargerlar büyük turbolar gibi yüksek basınç üretemezler.

Dump Valve / Blow off Valve

Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını sürekli yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için üretilmiş bir parçadır.

Turbo beslemeli araçlarda ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı  yaşanır. Dump Valve işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

Faydaları

* Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.

* Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.

* Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.

306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 11:10
Demekki ara frenlerde gazdan çekmeden sol ayak frenini kulanmada fayda var güç kaybı olmaması için :D
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 11:17
Orjinalini yazan: Engin Tepe Engin Tepe Yazdı:

Demekki ara frenlerde gazdan çekmeden sol ayak frenini kulanmada fayda var güç kaybı olmaması için :D


Paraya kıyıp bi blow off taktırma yanii :)) sol ayaklada fren çok değişik oluyo camdan çıkarır adamı valla :)))
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 24 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 306 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 34041 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103289 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 564 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 29924 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 53084 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1066 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 16647 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 570 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 429 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 385 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16918 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 1053 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 514 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3897 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 978 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3179 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34647 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 1979 0 tayfuny1
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Fatih4624 1
Mehmetx 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English