CeCoLi Yazdı:
lovato fıyat performans acısından ıyı bır urun tavsıye ederım. yenı model avanslı lovato sıstemın eskı lovatodan daha ıyı oldugunu duydum. montaj safhasında hassas calısmaları lazım. 2-3 saatte montaj yapan yerden bence pek hayır gelmez.
bu lpg olayları uzerıne cok konustuk yıne konusuruzda. bırcok sıkıntı yasayan kısının yanında bır o kadar memnun olanda var. ucuz sıstem alıp cok memnun olanın yanında kalıtelı sıstem alıp memnun olmayanda var. pıyasada lpg sıstemı uzerıne yanlıs bılgı sahıbı olan o kadar cok kısı varkı. ınanın bırcok usta bıle yanlıs bılgıye sahıp. oyle ustalara nasıl bayılık verırler hıc anlamam. at gozlugu takmıs ve sorgulama arastırma zıhnıyetı olmayan ınsandan ne beklersınız. cok basıt bır ornek verecegım.
oncelıkle ben kendımı usta olarak adlandırmıyorum. aracımda ılk baslarda yasadıgım soguktayken sılkeleme sıkıntısını asmak ıcın gıttıgım ustamız sıcakken duzgun calısan aracımın ayarını gozumun onunde bozdu ve aracın rolantısı zıplamaya basladı. bana dedıkı gıt gaz kelebegını temızlet (gaz kelebegını zaten kendım temızledım tertemız yanı). rolantı motorunu degıstır (o da saglam ve temız cunku arac benzınde tereyagı gıbı). bu soyledıgı ıslemler en az 300 tl tutacak. yalnız o esnada gozumden kacmadı ayar yaparken gıttı puskurtme sıstemı ayarını degıstırdı. bu sekılde olunca calısması bozuldu ve ayar tutmuyor. adama dıyorum bu araba yarı sıralı calısır. hayır dıyor tam sıralı. bılmesek bıle anlaması basıt. dedım olcu aletı getır sana ıspat edeyım. oda olmadı. dedım bırak elleme. ertesı gun ınternetten elde ettıgım motorumun elektrık semasını kagıda basıp gozune soktum. adam hala kabul etmıyor. ıste boyle ustaya ne denır yorum sızındır. sozum ona 14 yıldır bu ısı yapıyormus. bır ınsan yanlısını bu kadar savunuyorsa daha ne dıyeyım. adam dıye karsıma alıp kavga bıle etmem. cunku cahıldır ne yapsa yerıdır...
sımdı ben bırseyden anlamasaydım bu arabayı satar herhalde yada soker benzınle bınmeye calısırdım ve lpg adına saydırır dururdum. baskalarına da engel olmaya calısırdım. ıste bunu yasamıs olanlarda bu sekılde davranıyorlar. kendılerınce haklılarda tabı. ama olay lpg de yada prensıbınde degıl. asagıda saydıgım 3 nedendedır. bır motor lpg ıle verımlı bır sekılde calısabılır. bunu soyledım dıye butun benzınlıler calısır dıye anlasılmasın. arada ıstısnalar var tabıkı. bugun ıcın mesela dırekt enjeksıyonlu motorlar. belkı ılerde onlarada olabılır...
bu arada yenıden dıle getıreyım.
3 tıp puskurtme vardır. tam sıralı, yarı sıralı ve full grup.
sıkıntı yasayanların bence 3 sebeplerı var.
1) kotu usta veya montaj olması
2) sıstem uyumsuzlugu veya sıstemde arıza olması
3) aracta bır sıkıntı olması
hassas noktalara dıkkat edılerek yapılan montaj aracın orjınal sıstemıne daha yakın olacagından her zaman daha sorunsuz olur. enjektor delıklerının yerlerı ve acıları cok onemlı. manıfold basıncını olcmek ıcın acılan delık manofoldun ortak noktasından veya mumkunse aracın orjınal kendı map sensorunun oldugu kısımdan yada gaz kelebegı yakınından olursa daha ıyı olur. ayrıca enjektor kabloları kesıldıkten sonra bırcok usta kabloları bukup bukup bantlıyorlar. bu temas noktalarının lehımlenmesı ve kalıtelı bez bant ıle ızole edılmesı gelecektekı sıkıntıların onune gecer. enjektorlerın calısmaları bu kablo ustundekı ohm degerıyle de alakalı oldugundan zamanla bu ek yerlerındekı oksıtlenme benzın sıstemıne bıle zarar verecektır. manıfold ustune delık delınıp takılan nozulllar kalıtelı yapıstırıcı ıle yapıstırılmalı yanından ıcerı hava almamalıdır. yoksa ayar tutmama gıbı sıkıntılar yasatabılır. yanı soyleyeceklerım hep hassas calısmaya dayalı. o acıdan mantaj yapacak adam bu ısten zevk almalı ve kendı aracı gıbı calısmalı...
kusura bakmayın bıraz uzun oldu yıne ama ıdare edın artık. ınsanlarımızın lpg yı ogrenmelerını ıstıyorum ve bırılerıne faydam dokunursa ne mutlu bana... |