![]() |
|
207 depollution system faulty |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Bayer ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Kasım 2019 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 109 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2021 Saat 19:29 |
Hayırlı günler. 135bin km 207 aracım var. 2 hafta önce İstanbul'dan Bodrum'a geldim. Yağ ve su kaçırma problemleri olan bir araç. Motor kapağının kenarlarından hep yağ kaçırıyor. Götürdüğüm ustalar, bu nesil araçlarda normal olduğunu söyledi ve conta ya da kapak değişimi yapmadılar. Su da eksiltiyordu. Bu kış başka bir servise götürdüm. Haznede çatlak olduğunu söyleyip yenisini taktılar. O zamandan, tatile gelene kadar çok az kullandım aracı, belki 500 km. Hal böyle olunca da suyu kontrol etme ihtiyacı duymamıştım ancak yola çıkmadan öneki gün kontrol ettiğimde gene eksilmişti ki baktık yeni takılan haznede de çatlak var. (Hava tutunca içeri kaçıyor)
Bodrum'a geldikten sonra 1-2 kısa mesafe hariç araç pek çalıştırılmadı ve güneşin altında park halinde bekledi. Geçen hafta bir iş için kullanmamız gerektiğinde depollution system faulty uyarısını verdi. Önceki senelerde de bu uyarıyı vermişti, o zaman sorun bobinlerde ve bujilerde çıkmıştı. Ancak bu sefer ekstradan, kadranda sol aşağıda motor simgesi de gözüktü. Arabanın viteste ve park vitesinde de çok az da olsa anormal devir yaptığını fark ettim. En yakın ustaya götürüp bilgisayara bağlattığımda şanzımandan geliyor dedi, uyarıyı sildi. Ancak tekrar çıktı uyarı aynı gün içinde. Eve dönüş yolunda "low motor oil pressure" gibi bir yazı yazdı. Ancak motor yağ seviyesi normal ve ibreler normal ısı seviyesindeydi. Bodrum'da bu işlerden anlayan bir abimiz var. Bodrum'da bu arabayı tamir edecek usta yok, mundar ederler arabayı dedi. En yakında İzmir'de güvenilir bir usta varmış tanıdığı. Arabayı çekici ile oraya götürmeye karar verdik. Başka bir yakınımızdan da Üç El otomotiv Erkan Ustanın numarası verildi. Bizden önceki sahibi 90 bin km'de şanzımanı sıfırlatmış. 4 ileri vites otomatik şanzıman. Hafif yokuşlarda bazen ufaktan zorlandığını hissediyorum bazen de hızlanırken vuruntu değil ama bir sallantı yapıyor. Şanzıman yağı azalmış olabilir. Motor kapağından çok yağ kaçırıyor, contanın etrafı yağ dolu. 1 litre yağı doldurduktan sonra neredeyse 1000 kilometre sonra yağ az diye uyarı veriyor, yenisini koyuyoruz. İsmini bilmiyorum ancak yağ konulan deliğin altında bulunan halka şeklindeki parçanın üzerinde olmaması gereken şekiller ve izler varmış. Böyle devam ederse motoru eline alırsın, arabayı acilen yaptırmamız lazım, yatak sarar dedi abim. Çok anladığım işler değil o yüzden terimlere vs hakim değilim. Bu araçta sorun nedir, neler değişecek, nasıl bir masraf çıkacak bir de Bodrum'dan İzmir'e önereceğiniz ucuz çekici var mıdır? Acil yardımlarınızı bekliyorum. İyi akşamlar.
|
|
![]() |
|
Bayer ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Kasım 2019 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 109 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Erkan Usta, Bodrum Konacık sanayi sitesinde.
Hızlanırken sallantı yapıyor dediğim de araba yeni çalıştıktan sonra çok düşük süratlerde hızlanırken.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |