|
307 DV4TD Motoru Sunum .. |
Yanıt Yaz |
Yazar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2010 Saat 17:44 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B1BB19K1 - 307 DV4TD MOTORU SUNUM MOTORU 1 - AÇİKLAMA Doğrudan enjeksiyonlu dizel motor . 4 sıralı silindir, eşanjörsüz sabit geometrili turbokompresör ile aşırı besleme . Emme manifoldunu, hava filtresini, silindir kafası kapağını ve yağ ayırıcıyı (yağ buharlarını yeniden emme) içeren dahili emme . Üstten eksantrik milli, silindir başına 2 supaplı cross flow tip alüminyum alaşımdan silindir kapağı . Silindir kapağı contası, damarlı metal tabakalardan meydana gelmiştir . Silindir kollu supap kumandası ve hidrolik itecekler . Kalıba dökülmüş dökme gömlekli alüminyum alaşımdan silindir bloğu . Kalıba dökülmüş dökme yatak kepli alüminyum alaşımdan yatak kepi karteri . Krank mili tarafından çalıştırılan dağıtım tarafındaki çift merkezli yağ pompası . 8 ağırlıklı ve 5 yataklı dövme demir krank mili . Bölmeli biyel kafalı dövme demirden biyel, 2 vida ile kep tesbiti . Triger kayışı tarafından çalıştırılan yüksek basınç pompalı enjeksiyon COMMON RAIL BOSCH EDC 16 sistemi . Otomatik gergi makara ile senkron kertik kayışlı dağıtım . Çentikli triger kayışıyla tahrik edilen su pompası . Serbest titreşim amortisörlü bir kasnak ile aksesuarların tahriki . Standarda EURO 3 uygun çevre koruma . Egzos manifoldu çıkışı üstüne bağlanmış oksitlenme katalizörü . Kağıt filtre elemanlı gövdeli yağ filtresi (ekolojik tip) . 2 - MOTOR TANITIMI Motor tertibatı . 3 - VERI
4 - KARTER SILINDIR GRUBU Alüminyum alaşımdan silindir bloğu kalıba dökülmüş dökme gömlekleri içerir . Silindir çapları ø 73.7 mm çap . (a) mm çapta enlemesine ø 3.6 delikler ile silindirlerin arasını soğutma . Kalıba dökülmüş 5 dökme yatak kepli alüminyum alaşımdan yatak kepi karteri . 26 vida ile kep karterinin tesbiti (10 M9 x 125 kepler için ve 16 M6 x 100 kep karteri için) ve 10 tam kopilya . 5 - IŞARETLEME BÖLGESI Motor volanı tesbiti için pimle sabitleme (1) deliği . (B) Damgalama :
(C) Damgalama Motorun tanımlanması :
(D) Damgalama :
6 - HAREKETLI BAĞLANTİ Krank mili . (4) Biyel . (5) Pistonlar . (6) Volan . (7) Titreşim amortisörü kasnağı . (8) Sızdırmaz halkalar . (9) Krank mili yan aralığının yarım ayar takozu . (10) Krank mili yarım yatağı . 7 - KRANK MILI Krank mili :
Krank mili sızdırmazlığı motor volanı ve dağıtım tarafındaki sızdırmaz bir halka ile gerçekleştirilir . (3a) 'daki dağıtım dişlisini sokma . Yan boşluk 2 nolu yatak üzerindeki 2 yarım kamaları ile saptanmaktadır. (Tek bir kalınlık sınıfı) . Mil hattı ( üst bloklar + yatak başlıkları ) ve krank mili yatakları alt bloklar ve krank mili üzerinde işaretlerle eşlenmişlerdir. . (G) 'daki yatak sınıflarının mürekkep püskürtme ile işaretlenmesi . (B) 'daki silindir bloğu üstündeki yatak sınıflarının işaretlenmesi (mikro-perküsyon) . Yan yana getirme, merkezleme çarkı olmaksızın 3 düz yarım yatak sınıfı yardımıyla gerçekleştirilir . Uygun yarım yatak seçimi (G) ve (B) işaretleriyle bir yan yana getirme tablosu ile gerçekleştirilir . Silindir bloğu tarafında sadece tek bir merkezleme çarklı yarıklı yarım yatak sınıfı vardır . 8 - BIYEL (4) Bölmeli kafalı biyel . (h) Biyel ayağı duyu . Biyel :
Biyel ayağı duyu (j) 'da delinmiştir . Biyeller mürekkep püskürtme ile işaretlendikten sonra (I) 'ya bölünürler . 9 - PISTONLAR, SEGMANLAR (5) Alüminyum alaşımlı pistonlar . (k)Trapezoidal üst sızdırmaz segmen : Top işareti ile : Kalınlık 2.5 . (l)Konik alt sızdırmaz segman : Top işareti ile : Kalınlık 1.95 . Sarmal yaylı yağ segmanı (genişletici) : Kalınlık 2.5 . Piston üstüne soğuk ((n)) basma ile veya supap kalıplarını egzos manifolduna doğru yönlendirerek işaretleme DIST . Piston aksları, iki emniyet segmanının nakli ile hareketsizleşirler . 10 - VOLAN Çelik bir marş motoru ayna dişlisi ile dökme demir volan . Eşit aralıklı 6 vida ile motor volanının tesbiti . (o) Dönen krank milini hareketsizleştirmek için kör delikler (krank mili kasnağının sıkılmasında ve gevşetilmesinde gereklidir) . UYARİ : delikler (o), dağıtımın sökülmesi sırasında pimleme delikleri değildir . 11 - SİZDİRMAZ HALKALAR Sızdırmaz halkalar, yağ pompası ve motor volanı tarafındaki krank mili üstünde ve de dağıtım dişlisi tarafındaki eksantrik mili ucunda sızdırmazlığı sağlar; önoluşlu teflon bir dudaktan oluşurlar . Motorun çalıştırılmasından itibaren yağ basıncı, aks üstünde bir yağ şeridi bırakarak kapanan ve böylece sızdırmazlığı sağlayan dudak (L) üstüne bir güç uygular . UYARİ : sızdırmaz halkayı montaj (S) mesnedi üstünde bırakınız; müdahale durumunda halkayı mesnedi üstüne yeniden koyunuz ve yeniden takmadan önce 30 dakika boyunca grubu bırakınız . Eğer dudak deforme olmuşsa sızdırmaz halkayı değiştiriniz . 12 - SILINDIR KAPAĞİ GRUBU 12 - 1 - KARTERIN EKSANTRIK MILI YATAĞİ KEPI Karterin eksantrik mili yatağı kepi : Alüminyum alaşımı . (D) Üst eksantrik mili yatak karteri . (E) Alt eksantrik mili yatak karteri . Karterler (D) ve (E) ve karter (11)/silindir kapağı arasındaki sızdırmazlık, tek bileşenli silikon conta macunu ile sağlanır . İki yatak karteri 2 'dan (Z) pim ile birbirlerinin üstüne konumlanır ve 10 vida ile birleştirilir . Dahili emme sisteminin tesbiti kep 8 karteri üstündeki (D) vida ile sağlanır . Karter (11), 2 kopilya ile silindir kapağı üstüne konumlanır ve 13 vida (M6 x 100) ile sabitlenir . Kep karteri içindeki eksantrik milinin yan aralık ayarı dağıtım tarafındaki yatak köşesindeki bir boyun (g) ile sağlanır . Eksantrik mili sızdırmazlığı eksantrik mili kasnağı tarafındaki dudaklı bir halka ile sağlanır . 12 - 2 - SILINDIR KAPAJİ (12) Silindir kapajı . (13) Supap gaydları . (14) Supap yatakları . (CE) Egzos boruları . (CA) Emme boruları . Müsterek rampa tarafında emme manifoldu ve yağ filtresi tarafında egzos manifoldu ile silindir başına 2 supaplı cross flow tip alüminyum alaşımdan silindir kapağı . Stellit çelikten supap yuvaları ve kılavuzları . Silindir kapağı yüksekliği88 ± 0.05 mm . 10 torks vida ile silindir kapağının silindir bloğu üstüne tesbiti . Ön ısıtma bujileri silindir kapağı yüzeyini 3 mm, supaplar ise 1.25 mm aşarlar . Egzos manifoldu, 10 saplama ve tesbit burçlu 10 bakır somun ile tutturulur . 12 - 3 - SILINDIR KAPAJİ CONTASİ (V) Bu motora uygun tanımlama işareti (1 çentik) . Silindir kapağı contaları çentik kombinezonu ile tanımlanabilirler . 13 - DAĞİTİM GRUBU 13 - 1 - EKSANTRIK MILI (15) Eksantrik mile, çelik bir boru üstüne takılmış sinterli kam . Dağıtım tarafındaki dudaklı bir halka ile sağlanan sızdırmazlık . Motor volanı tarafındaki vakum pompasının tahriki . Vakum (M) pompası tarafındaki eksantrik milinin ucundaki 'dan tanımlama işareti . 13 - 2 - SUPAP KUMANDASİ (L) Silindir kollar . (Y) Otomatik aralık ayarlı hidrolik itecek . 13 - 3 - ZAMANLAMA DIŞLISI Motor ön kapağı . (PS) Üst bölüm . (PF) Alt bölüm . Plastik karterler . Eskimeyen 2 vida ile sabitlenmiş 10 karter grubu . 13 - 4 - TRIGER KAYİŞİNİN DEVINIMI (16) Eksantrik mili kasnağı . (17) Yakıt yüksek basınç pompasının kasnağı . (18) Dinamik gergi makara . (19) Ana yatak dişlisi . (20) Kilit pimi . (44) Devirdaim pompasi . (21) Eksantrik kayışı . Dağıtım grubu 2 pimleme deliği ile senkronizeleştirilir . Veri :
Normal kullanımda değiştirme sıklığı : 240 000 km, 149 160 mil ya da 10 yıl . Zorlayarak kullanımda değiştirme sıklığı : 180 000 km, 112 000 mil ya da 10 yıl . 13 - 5 - KRANK MILI ÜSTÜNDEKI DAĞİTİM DIŞLISI Motor devri bilgisi elektromanyetik (37) bir pist ile donatılmış dişli (40) üstündeki algılayıcı tarafından verilir . Güvenlik talimatları :
14 - YAJLAMA (52) Yağ çıkış kanalı . (53) Dönüş engelleyici klape . (54) Silindir kapağı içindeki yüksek basınç yağ rampası . (55) Motor üst kısım besleme kanalları . (56) Vakum pompası kanalı . (57) Filtre kartuşu . (58) Turbokompresör yağlaması . (59) Yag/sogutma suyu sogutucusu . (60) Yağ basınç şalteri . (61) Yaj filtresi . (62) Yağ haznesi . (63) Yaj pompası . (64) Piston dibi jiklesi . Silindir bloğu (64) üstündeki piston (1) dibi jiklelerinin yerleştirilmesi . Yağlama devresinin 3.75 dm3 'lık bir kapasitesi vardır . Tortu 3.6 dm3 'lı yağ karteri için 0.2 dm3 . Yağ filtresi için 0.4 dm3 . Mini ve maksi 1.8 dm3 arasındaki mesafe . Motor yağlarının doğru olarak seçilmesi .
Yağ pompası 2 kopilya ile silindir bloğu üstündeki emme tarafına konumlanmıştır ve 2 yüzey tarafından çalıştırılır . Yağ pompası ve silindir bloğu arasındaki sızdırmazlık tek bileşenli silikon conta macunu ile sağlanır . Yağ pompası çıkışı ve silindir bloğu borusu arasındaki sızdırmazlık kare 22 seksiyon elastomer bir o ring conta ile sağlanır . Yağ basıncı deşarj valfı (c) 'da bulunmaktadır . Motor üstündeki basıncı sınırlandırmak için eksantrik mili yataklarını yağlama kanalı üstünde bir yağ basınç düzenleyicisinin bulunması . Yağın geri dönüşünü önleyen valf, hidrolik itecekler için motorun üstünde yağ rezervini saklayan yağ çıkış borusu seviyesindeki silindir kapağına yerleştirilmiştir . Yağ basınç şalteri, motor plakasının solundaki motor egzos yüzeyinin üstünde bulunmaktadır . Elektrik çubuğu, silindir bloğu içinde emme tarafındaki yağ karteri seviyesine konumlanmıştır . Kağıt filtre elemanlı gövdeli yağ filtresi (ekolojik tip) su/yağ eşanjörü mesnedinin üstüne takılmıştır . Değiştirme dönemleri :
Montaj (r) işareti . 15 - BESLEME DEVRESI 15 - 1 - DAHILI (SAI) EMME SISTEMI Bu motor, (2) bölümü kapsayan karışık malzemeden yapılmış bir dahili emme sistemi ile donatılmıştır . (F) Üst bölümün içindekiler :
(G) Alt bölümün içindekiler :
Emme sistemi eksantrik mili kepi karteri üstündeki 8 vida ve silindir kapağı üstündeki 2 vida ile sabitlenir . Emme sistemi ve motor grubu arasındaki sızdırmazlık önoluşlu ve değiştirilebilir bir conta ile sağlanır . Filtre kartuşunun bakım dönemi :
16 - TURBOŞARJ (EA) Emme hava girişi . (SA) Emme hava çıkışı . (EG) Egzos gazı girişi . (SG) Egzos gazı çıkışı . (R) Aşırı besleme basınç düzenleyicisi . (23) Turbokompresör tipi . (24) Üretim tarihi . (25) Sajlayıcı parça nosu . Tedarikçinin KKK turbokompresörü sabit geometrilidir ve rölantide 0.5 bar ve tam yükte 1 bar'lık bir aşırı besleme basıncı gerçekleştirir . Bir ısı kalkanı ile kaplı oksitlenme katalizörünün üstündeki egzos manifoldunun üstünde bulunur . 17 - EGZOZ GAZİ GERI DEVRI Egr vanası, motor volanı tarafındaki müşterek rampa yüzeyinin üstüne konumlanmıştır . Emme ve vana arasındaki bağlantı klik kelepçeler ile tutturulmuş alüminyum alaşımdan bir boru hattı ile gerçekleştirilir . Egr vanasının kontrolü silindir kapağının egzos yüzeyi üstündeki bir elektrovana ile sağlanır . Elektrovana motor kontrol beyni tarafından yönetilir . 18 - YAKİT SISTEMI 18 - 1 - SUNUM Bu motor müşterek rampa BOSCH EDC16 doğrudan enjeksiyon sistemi ile donatılmıştır . Bu sistem yakıt basınç pompasının bulunmaması ile diğerlerinden farklılık gösterir . Yakıt besleme sistemi . (26) Yakıt deposu . (27) Yakıt besleme devresine paralel takılmış mazot filtresi hava alma pompası . (28) Dahili ön ısıtıcı ve su detektörlü yakıt filtresi . (36) Su boşaltma vidası . (29) Yüksek basınç pompası . (30) Dahili yüksek basınç düzenleyicili müşterek rampa . (31) Enjektörler . (32) Emme ve egzos supapları . (33) Yakıt ısı vericisi . 18 - 2 - MONOBLOK YAKİT FILTRESI (34) Monoblok yakıt filtresi . (E) Depodan gelen yakıtın girişi . (S) Yüksek basınç pompasına doğru yakıt çıkışı . (35) Filtre elemanı . (36) Su boşaltma vidası . (37) Elektrikli yakıt ön ıstıcısı (yerinden çıkartılabilir) . (38) Yakıt içinde su detektörünün pozisyonu (yerinden çıkartılabilir) . 5 mikrondan fazla pisliklerin filtre edilmesi . Yakıt filtresini değiştirme süresi (ön ısıtıcı ve su detektörü hariç) :
19 - SOJUTMA SISTEMI (39) Gaz alma kutusu . (40) Soğutma radyatörü . (41) Dahili termostatik vanalı su çıkış kutusu . (42) İsıtıcı matrisi . (43) Boşaltma vidalı su giriş manifoldu (çok soğuk olan ülkelerde kol, boşaltma vidasının yerine kulllanılır) . (43a) Boşaltma kapaklı montaj (çok soğuk olmayan ülkeler hariç hepsi) . (43b) Isıtıcı kollu montaj . (44) Devirdaim pompasi . (45) Yag/sogutma suyu sogutucusu . Soğutma sıvısı ömür boyudur . Devridaim pompası triger kayışı ile çalışır . Pompa ve su çıkış kutusu arasındaki bağlantı, pompa tarafında o ring conta ile ve su çıkış kutusu tarafında yüksek boru üstündeki kilitlenen ile ve alçak boru üstünde lehimsiz tutturma ile sızdırmazlığı garanti altına alınmış demir bir boru ile sağlanmıştır . Su çıkış kutusu 4 vida ile motor volanı tarafındaki silindir kapağına sabitlenmiştir, sızdırmazlık elastomer bir o ring conta ile sağlanır . 20 - AKSESUARLARİN TAHRIKI Poly v tip aksesuar kayışı . 2 ekipmanları olasıdır (araca göre ve ekipman seviyesinde) . (46) Kırank mili kasnajı . (47) Alternatör kasnağı . (48) Otomatik gergi makarası . (49) Kilit pimi . (r) Motor dönme yönü . KLIMA (46) Kırank mili kasnajı . (47) Alternatör kasnağı . (48) Otomatik gergi makarası . (50) Kompresör . (r) Motor dönme yönü . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rifatseker
3. Vites 02 - Ağustos - 1981 Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009 Konum: ADANA-ÇUKUROVA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1371 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rifatseker
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eline sağlık Emrah. :)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)
Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |