|
Ani Hararet yükselmesi ve düşmesi |
Yanıt Yaz |
Yazar | ||
savasdemirci
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı savasdemirci
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2018 Saat 11:14 |
|
Merhaba, aracım 2007 model 1.6hdi executive. Aracı 3000-3500 devirlerde klima açıkken biraz zorlayınca 96 derecede fan açıyor ama biraz daha yükselince aniden göstergede maksimuma dayanıyor, ekranda motor çok ısındı durun uyarısı çıkıyor, biraz bekleyince gösterge normale dönüyor. Elm327 test cihazı ile o sırada takip ediyorum su sıcaklığı 98 derecelerde.
Termostat değişti, radyatör ve radyatör fanı (yan sanayi) değişti, ısı müşürü değişti ama durum aynı. Radyatör çok eskidiği için parçalanmaya başlamış o yüzden , fan ise dönerken çok yalpalıyordu sağa sola vuruyordu o yüzden değişti. 1. 407 1.6 hdi için korkmam gereken su sıcaklığı nedir? 2. Bu arıza konusunda fikri olan var mı? Düzenleyen savasdemirci - 28 Ağustos 2018 Saat 11:17 |
||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
normalde 90 dereceyi pek geçmemesi lazım hocam. devirdaim pompası ne zaman değişti değişmedi ise sorun devirdaim pompasında olabilir. bana su sirkülasyonu rahar deil gibi geldi araçta. peki araca entifiriz eklendimi. yada araç önceden antifirizsiz kullanıldımı.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
savasdemirci
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı savasdemirci
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Merhaba, antifirizsiz kullanılmadı dün boşaltıp yeni organik 3lt antifiriz ve üstüne safsu ekleyerek doldurduk ama sorun değişmedi. Devirdaim pompasının değişip değişmediğini açıkcası bilmiyorum.
|
||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Fan rezistansı arızası. Fan 2. kademe çalışmıyor ya da fan açtığı halde dört pinli soketteki 4 nolu kontrol pininden ecuya dönüş hattında temassızlık var. Gösterge sona dayandığında 1. pinde şase (normalde +12volt olur, ECU fanı açmak için şaseye çeker) ve 4. pinde +12 olduğunu kontrol edin.
|
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
||
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Fan resistansi ve rolesi aynı şey olarak mı geçiyor bilmiyorum ama dediginiz gibi bende de hararet anlık kırmızıya dayanıp iniyordu. Ön tarafta bulunan yeşil roleyi kontrol ettim oksit yapmış. Anladığım kadarıyla sizin dediğiniz gibi role arızalı olunca araba bir nevi roleyi devre dışı bırakıyor ve fan otomatik çalışıyor. Bir süre sonra aynısını tekrarlıyor hararet çıkıyor role elektirik iletmeyince hararet sona dayaniyor, araba rolede problem oldugunu anlayınca otomatik fan açıyor ve hararet iniyor. Teknik bir açıklama yapamadım ama sanırım aynı şeyden bahsediyoruz:)
|
||
savasdemirci
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı savasdemirci
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Arkadaşlar yardımınız için teşekkür ederim, sorun radyatör fanındaymış ve dediğiniz gibi 2. kademe açmıyormuş fan değişti düzeldi.
Normal olması gereken derece ne olmalıdır? 96 derecede fan açıyor zorlayınca 104 dereceleri görüyorum ortalama 95 derecelerde çalışıyor bu ısılar normal mi?
|
||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Fan rezistansında 2 röle ve 1. kademede ısıyı algılayıp fan devrini ayarlamak için ısıyla değeri değişen bir direnç yani ntc tipi bir termistör vardır. ECU tarafından yönetilen fanın çalıştırılması bu parça üzerinden yapılır yani fan rezistansı arızalıysa fan çalışmaz.
|
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
80 derecenin biraz üzerinde termostat açmaya, motor içinde dolaşımda olan sıcak sıvı yavaş yavaş radyatördeki soğuk sıvıyla karışmaya başlar. Isı artmaya devam ediyorsa bir süre sonra termostat tam açılmış ve tüm sıvı aynı sıcaklığa ulaşmış olur. Soğutma sistemi problemli değilse 75-90 derece arasında kalır hatta 90 derece pek görülmez. Klimanın açık olması ısının daha hızlı yükselmesine sebeptir ancak ayarlı max sıcaklığı yükseltmez. Trafikte dur/kalk, uzun rampa çıkma, motoru sıkıştırma yoksa klima kapalı iken fan 2. kademede çalışmaz ısı 90 dereceye ulaştığında 1. kademede çalışır ve soğutma için bu yeterli olur. Aracı kullandığınız şartlara ve göstergedeki ısıya göre soğutma sisteminde problem olup olmadığına kendiniz karar vermelisiniz. Dağ yolunda düşük vites rampa çıkma gibi istisnalar hariç uzun yolda yük ve hava sıcaklığı ne olursa olsun gösterge 90ı çok geçmez, genelde 80 derece civarı sabit kalır.
|
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
||
savasdemirci
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı savasdemirci
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Cevabınızdan anladığım kadarı ile benim soğutma sistemimde sorun olabilir mi?
|
||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Verdiğiniz değerler odb cihazından elde ettikleriniz mi, veriler doğru mu ? Göstergede durum nedir ? Motor dışı tüm parçaları değiştirmişsiniz motora bağlı devirdaim ve hortumlar kalmış geriye. Değişim öncesi durum neydi ? Sistemde hava var mı ? Sorun değişimden sonra başladıysa en önemli parça radyatör, bazı yan sanayi ürünler yeterli soğutmayı sağlayamayabilir. Bir zamanlar kale marka montaj ürünüydü. Yeni takılan termostat olması gerekenden yüksek ısıda açıyor olabilir vs. vs. Öte yandan hararet yükselmesinin soğutma sistemi parçaları dışında egsoz tahliyesindeki problemler, motor içi su kanallarının daralması/tıkanması gibi farklı nedenleri olabilir. Daha önce yazdığım gibi net durumu ancak siz anlayabilirsiniz. Trafik ve fazla eğimli olmayan bir güzergahta 20-30 km aracı kullanın. Yolun yarısını 90km/s civarında geriye kalanı 130 km/s ve üzerinde kat edin. Her iki kısımda hararet göstergesi aynı pozisyonda kalmalıdır. Yüksek hızda ibre daha fazla ısıyı işaret ediyorsa veya her durumda bahsettiğiniz gibi göstergede 100 dereceleri görürseniz bir problem vardır.
|
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
||
savasdemirci
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı savasdemirci
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Değer odb cihazı sonuçları, gösterge de 90 ile 90 dan sonraki çizgi arasında kalıyor.
Değişim öncesi böyle bir sorun yoktu. Hava nın olup olmadığını bilmiyorum açıkçası. Termostat geç açıyorsa bir ayarı var mıdır?
|
||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Şehir içinde gösterge 90 civarı duruyor ise hararet sorunu yoktur bu durumda riske girmemeniz adına tavsiye etiğim 20-30 km yol yapmak yerine yoğun trafiğe girdiğinizde göstergede artış olup olmadığını kontrol ederek soğutma sisteminde problem olup olmadığını test edebilirsiniz. Takılan termostatın derecesi sabittir, kalitesiz ürünlerde üzerinde yazan ile gerçek derecesi bir miktar farklılık gösterebilir. Gösterge 90 civarında iken ODB üzerinden 104 gibi farklı değerler alıyorsanız farklı bir kaç app yükleyerek verileri karşılaştırın.
|
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |