Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Ani Hararet yükselmesi ve düşmesi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47006
Tarih: 04 Ocak 2025 Saat 10:36
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Ani Hararet yükselmesi ve düşmesi
Mesajı Yazan: savasdemirci
Konu: Ani Hararet yükselmesi ve düşmesi
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2018 Saat 11:14
Merhaba, aracım 2007 model 1.6hdi executive. Aracı 3000-3500 devirlerde klima açıkken biraz zorlayınca 96 derecede fan açıyor ama biraz daha yükselince aniden göstergede maksimuma dayanıyor, ekranda motor çok ısındı durun uyarısı çıkıyor, biraz bekleyince gösterge normale dönüyor. Elm327 test cihazı ile o sırada takip ediyorum su sıcaklığı 98 derecelerde. 

Termostat değişti, radyatör ve radyatör fanı (yan sanayi) değişti, ısı müşürü değişti ama durum aynı. Radyatör çok eskidiği için parçalanmaya başlamış o yüzden , fan ise dönerken çok yalpalıyordu sağa sola vuruyordu o yüzden değişti.

1. 407 1.6 hdi için korkmam gereken su sıcaklığı nedir?
2. Bu arıza konusunda fikri olan var mı?





Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2018 Saat 11:42
normalde 90 dereceyi pek geçmemesi lazım hocam. devirdaim pompası ne zaman değişti değişmedi ise sorun devirdaim pompasında olabilir. bana su sirkülasyonu rahar deil gibi geldi araçta. peki araca entifiriz eklendimi. yada araç önceden antifirizsiz kullanıldımı.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2018 Saat 11:50
Merhaba, antifirizsiz kullanılmadı dün boşaltıp yeni organik 3lt antifiriz ve üstüne safsu ekleyerek doldurduk ama sorun değişmedi. Devirdaim pompasının değişip değişmediğini açıkcası bilmiyorum.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2018 Saat 12:53
Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

biraz daha yükselince aniden göstergede maksimuma dayanıyor

Fan rezistansı arızası. Fan 2. kademe çalışmıyor ya da fan açtığı halde dört pinli soketteki 4 nolu kontrol pininden ecuya dönüş hattında temassızlık var.

Gösterge sona dayandığında 1. pinde şase (normalde +12volt olur, ECU fanı açmak için şaseye çeker) ve 4. pinde +12 olduğunu kontrol edin.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2018 Saat 16:22
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

biraz daha yükselince aniden göstergede maksimuma dayanıyor

Fan rezistansı arızası. Fan 2. kademe çalışmıyor ya da fan açtığı halde dört pinli soketteki 4 nolu kontrol pininden ecuya dönüş hattında temassızlık var.

Gösterge sona dayandığında 1. pinde şase (normalde +12volt olur, ECU fanı açmak için şaseye çeker) ve 4. pinde +12 olduğunu kontrol edin.
Fan resistansi ve rolesi aynı şey olarak mı geçiyor bilmiyorum ama dediginiz gibi bende de hararet anlık kırmızıya dayanıp iniyordu. Ön tarafta bulunan yeşil roleyi kontrol ettim oksit yapmış. Anladığım  kadarıyla sizin dediğiniz gibi role arızalı olunca araba bir nevi roleyi devre dışı bırakıyor ve fan otomatik çalışıyor. Bir süre sonra aynısını tekrarlıyor hararet çıkıyor role elektirik iletmeyince hararet sona dayaniyor, araba rolede problem oldugunu anlayınca otomatik fan açıyor ve hararet iniyor.
Teknik bir açıklama yapamadım ama sanırım aynı şeyden bahsediyoruz:)  


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2018 Saat 10:29
Arkadaşlar yardımınız için teşekkür ederim, sorun radyatör fanındaymış ve dediğiniz gibi 2. kademe açmıyormuş fan değişti düzeldi. 
Normal olması gereken derece ne olmalıdır? 96 derecede fan açıyor zorlayınca 104 dereceleri görüyorum ortalama 95 derecelerde çalışıyor bu ısılar normal mi?


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2018 Saat 11:41
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

araba bir nevi roleyi devre dışı bırakıyor ve fan otomatik çalışıyor

Fan rezistansında 2 röle ve 1. kademede ısıyı algılayıp fan devrini ayarlamak için ısıyla değeri değişen bir direnç yani ntc tipi bir termistör vardır.

ECU tarafından yönetilen fanın çalıştırılması bu parça üzerinden yapılır yani fan rezistansı arızalıysa fan çalışmaz.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2018 Saat 12:02
Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

96 derecede fan açıyor zorlayınca 104 dereceleri görüyorum ortalama 95 derecelerde çalışıyor

80 derecenin biraz üzerinde termostat açmaya, motor içinde dolaşımda olan sıcak sıvı yavaş yavaş radyatördeki soğuk sıvıyla karışmaya başlar. Isı artmaya devam ediyorsa bir süre sonra termostat tam açılmış ve tüm sıvı aynı sıcaklığa ulaşmış olur.

Soğutma sistemi problemli değilse 75-90 derece arasında kalır hatta 90 derece pek görülmez. Klimanın açık olması ısının daha hızlı yükselmesine sebeptir ancak ayarlı max sıcaklığı yükseltmez. Trafikte dur/kalk, uzun rampa çıkma, motoru sıkıştırma yoksa klima kapalı iken fan 2. kademede çalışmaz ısı 90 dereceye ulaştığında 1. kademede çalışır ve soğutma için bu yeterli olur.

Aracı kullandığınız şartlara ve göstergedeki ısıya göre soğutma sisteminde problem olup olmadığına kendiniz karar vermelisiniz. Dağ yolunda düşük vites rampa çıkma gibi istisnalar hariç uzun yolda yük ve hava sıcaklığı ne olursa olsun gösterge 90ı çok geçmez, genelde 80 derece civarı sabit kalır.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2018 Saat 12:05
Cevabınızdan anladığım kadarı ile benim soğutma sistemimde sorun olabilir mi?


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2018 Saat 15:47
Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

Cevabınızdan anladığım kadarı ile benim soğutma sistemimde sorun olabilir mi?

Verdiğiniz değerler odb cihazından elde ettikleriniz mi, veriler doğru mu ? Göstergede durum nedir ?

Motor dışı tüm parçaları değiştirmişsiniz motora bağlı devirdaim ve hortumlar kalmış geriye. Değişim öncesi durum neydi ? Sistemde hava var mı ? Sorun değişimden sonra başladıysa en önemli parça radyatör, bazı yan sanayi ürünler yeterli soğutmayı sağlayamayabilir. Bir zamanlar kale marka montaj ürünüydü. Yeni takılan termostat olması gerekenden yüksek ısıda açıyor olabilir vs. vs.

Öte yandan hararet yükselmesinin soğutma sistemi parçaları dışında egsoz tahliyesindeki problemler, motor içi su kanallarının daralması/tıkanması gibi farklı nedenleri olabilir.

Daha önce yazdığım gibi net durumu ancak siz anlayabilirsiniz. Trafik ve fazla eğimli olmayan bir güzergahta 20-30 km aracı kullanın. Yolun yarısını 90km/s civarında geriye kalanı 130 km/s ve üzerinde kat edin. Her iki kısımda hararet göstergesi aynı pozisyonda kalmalıdır. Yüksek hızda ibre daha fazla ısıyı işaret ediyorsa veya her durumda bahsettiğiniz gibi göstergede 100 dereceleri görürseniz bir problem vardır. 


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: savasdemirci
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2018 Saat 16:11
Değer odb cihazı sonuçları, gösterge de 90 ile 90 dan sonraki çizgi arasında kalıyor.

Değişim öncesi böyle bir sorun yoktu. Hava nın olup olmadığını bilmiyorum açıkçası. Termostat geç açıyorsa bir ayarı var mıdır?


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 30 Ağustos 2018 Saat 12:48
Orjinalini yazan: savasdemirci savasdemirci Yazdı:

Değer odb cihazı sonuçları, gösterge de 90 ile 90 dan sonraki çizgi arasında kalıyor.

Değişim öncesi böyle bir sorun yoktu. Hava nın olup olmadığını bilmiyorum açıkçası. Termostat geç açıyorsa bir ayarı var mıdır?

Şehir içinde gösterge 90 civarı duruyor ise hararet sorunu yoktur bu durumda riske girmemeniz adına tavsiye etiğim 20-30 km yol yapmak yerine yoğun trafiğe girdiğinizde göstergede artış olup olmadığını kontrol ederek soğutma sisteminde problem olup olmadığını test edebilirsiniz. Takılan termostatın derecesi sabittir, kalitesiz ürünlerde üzerinde yazan ile gerçek derecesi bir miktar farklılık gösterebilir. Gösterge 90 civarında iken ODB üzerinden 104 gibi farklı değerler alıyorsanız farklı bir kaç app yükleyerek verileri karşılaştırın.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net