|
206 Ön fren Diskleri ve Balataların Değişimi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
hasimayaz
3. Vites P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 26 Mart 2009 Saat 09:27 |
Aracın lastiklerini yerden kesin ve sağlam bir şekilde sabitlediğinizden emin olun. Kuvvetli bir düz tornavida ile kaliper gövdesi ve diskten destek alarak hidrolik pistonunu geri itelim. (önceden Fren hidrolik deposunun kapağını gevşetmiş olmayı unutmayalım, çünkü pistondan depoya hidrolik dönüşü olacaktır) Kaliperi tutan alttaki vidayı (M6x20mm) uygun anahtar ile söküyoruz. Şu an için üstteki mili sadece gevşetiyoruz. Alt vidası sökülmüş kaliperimizi yukarı doğru çevirerek balatalarımızı boşa çıkarıyoruz. Bu noktada fabrika çıkışı hiç bir parça yağlanmaz ve greslenmez ama arzu edilirse pas sökücü spreylerle temizlik yada boyama işlemi yapılabilir. Bu tamamen kişisel seçiminiz. Diski sökmeye devam edeceksek, üstteki milide (M8x20mm) artık sökmemiz gerekiyor. Ve artık kaliperimizi sökerek uygun bir yere askıya alıyoruz. Askıya aldığımız yerin hidrolik borusuna zarar vermemesine özen gösteriyoruz. arka taraftaki M10x20mm vidaları söküyoruz. Sonunda kaliper kuşağı boşa çıkıyor. Diskin ön yüzeyindeki M6-Torx30 vidalarını söküyoruz. Disk yıllardır sökülmemiş olması sebebiyle porya ya bir hayli yapışmış. Plastik çekiç yada tahta sap ile (Kesinlikle metal çekiç değil) diske arka taraftan hafifçe vurarak poryadan ayrılmasını sağlıyoruz. Bir elimizlede ön taraftan destekliyerek diskin yere sert düşmemesini sağlıyoruz. yeni disklerimizi ve balatalarımızı tam tesi sırayı izleyerek takıyoruz. aşağıda vidalar için gerekli tork değerleri var.. M10x20 mm 80Nm
|
|
serkan719
2. Vites Kayıt Tarihi: 29 Aralık 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 410 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkan719
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
güzel anlatım teşekkürler.
peki ben 206 hdi disk - balata ve kaliperi yerine 206 gti disk - balata ve kaliperini kullansam yerine otururmu. amaç balata ve diski büyütmek. belki disk de deliklerde açabilirim. daha iyi soğusun diye. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
|
|
gemlikli_55
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Nisan 2014 Konum: bursa / gemlik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 90 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı gemlikli_55
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
tesekkurler bende kendım değiştirmeyı deneyeceğim bakalım haftaya...
2000 model 1.4 xr sanırım aynıdır :)
|
|
2000 1.4 XR AUTO
|
|
Baran0619
1. Vites Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Baran0619
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
çok teşekkürler
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |