![]() |
|
yanak ölçüsü??? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
BuRÇaK ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Temmuz - 1981 Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 923 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2010 Saat 11:54 |
Arkadaşlar merhaba
Kafama takılan bir soruya sizden cvp alabileceğimi umuyorum. 175-65-14 orjinal 206 alaşımlı janlarım var ve resimdeki gibi araç arka torsiyondan 1 diş düşürüldü önlerdede 5 cm yay var. 185-55-15 jant takarsam aracım yerden yüksekliği aynımı kalır yoksa nasıl bir değişim olur? Daha fazla yere yaklaşsın istemiyorum ama 14" janttan 15" janta geçerken yanakta 65'ten 55'e düşecek. Yanak küçülürken jant büyüyecek 1 inç . çok farketmez diye tahmin ediyorum ama emin olamadım.
Düzenleyen BuRÇaK - 12 Mayıs 2010 Saat 11:55 |
|
![]() |
|
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mantık olarak
1 inc = 2.54 cm büyüyecek yanaklarda toplamda 2 cm kücülecek |
|
![]() |
|
BuRÇaK ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Temmuz - 1981 Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 923 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yani 0.54 cm yükselecek. yanlış anlamadım değilmi?
|
|
![]() |
|
okan77 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2008 Konum: KasımpaşaKartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
206 istediğin ebat emanet gibi durabilir.... Genelde 195 45 15 takıyorlar
|
|
![]() |
|
BuRÇaK ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Temmuz - 1981 Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 923 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Emanet derken anlamadım. 45 yanakta yere daha fazla basmasın sonra araba kardeşim?
|
|
![]() |
|
okankrgz ![]() 2. Vites ![]() ![]() 27 - Nisan - 1982 Kayıt Tarihi: 12 Mart 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 472 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bence 15*55*185 yada 195 tak Burçak, Gökhan gerekli mm rik hesaplarla açıklamayı yapmış zaten sana....ince yanakta sıkıntı yaşayabilirsin alışık olmadığın için hatırlarsan İmese geldiğimde benim araçtada ince yanak vardı ama sıkıntı ya başlı başına bana sorarsan + 45 takarsan dediğin gibi biraz daha alçalma olacak
|
|
Koceli/İZMİT
1982 |
|
![]() |
|
MirakGTI ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: TU5J4L Durum: Aktif Değil Mesajlar: 680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benim 206da coilover vardı sona kadar basık 205 45 16 vardı ebat büyük oldugu ıcın tam turlarda plasiği yiyordu. En ideali 195-45-15
|
|
![]() |
|
individual ![]() 2. Vites ![]() ![]() 23 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2008 Konum: kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 996 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı individual
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
175/65/14 ün yüksekliği 58,31 cm , yuvarlanma mesafesi 183.26 cm'dir
185/55/15 in yüksekliği 58,45 cm , yuvarlanma mesafesi 183.7 cm'dir.
yükseklik olarak fark 0.14 cm'dir. lastik araca takıldığında ise bu fark yarıya yani 0.07 cm ye düşer.
araç üzerinde hesap yapıldığında lastiğin çapı değil yarı çapı değerlendirilir.
yani 185/55/15 e geçtiğinde 0,7mm aracın yerden yükselecek .
bu değer yeni bir lastik ile eski lastiğin arasındaki farktan 10 kat daha küçüktür.
gönül rahatlığı ile kullanılabilir.
yuvarlanma mesafesindeki hata oranı ise %0.2 dir.
gördüğün hız %0.2 hata yapacaktır ki buda hiç birşey.
206 için 195/45/15 hatalı seçimdir.
yüksekliği 55,65 cm dir.yuvarlanma mesafesi ise 174,9 cm'dir.
%5 hata payı var ve lastik 3 cm kadar daha ufak
|
|
![]() |
|
fourus_06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Kasım 2009 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 308 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fourus_06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlarında dediği gibi pek bir şey farketmeyecektir.
|
|
![]() |
|
BuRÇaK ![]() 2. Vites ![]() ![]() 16 - Temmuz - 1981 Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 923 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
patron sağol ya ![]() ampul gibi aydınlandım. sonuç olarak 185-55-15 normal ve sorunsuz kullanılırı anladım. tşk herkese |
|
![]() |
|
bugatti78 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Mayıs 2010 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı bugatti78
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
[QUOTE=individual]175/65/14 ün yüksekliği 58,31 cm , yuvarlanma mesafesi 183.26 cm'dir
185/55/15 in yüksekliği 58,45 cm , yuvarlanma mesafesi 183.7 cm'dir.
206 için 195/45/15 hatalı seçimdir.
yüksekliği 55,65 cm dir.yuvarlanma mesafesi ise 174,9 cm'dir.
%5 hata payı var ve lastik 3 cm kadar daha ufak
|
|
![]() |
|
serverumut ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2009 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı serverumut
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Şunu unutmamak lasım şekli şemali çok güzel duracak die jant lastik takılmamalı... Ondan sonra Km göstergesi hatalı gösteriyor. Jant-latik aralıkları mevcut bunları bilmek lasım :)
Bende uzun araştırmalar sonunda;
195-55-15 belki 195-50-15
veya
195-45-16
arasındayım ama aracımın HDI olduğunu ve 95hp gücünde (chip işlemi gördü) olduğunuda göz önünde bulundurduğumda yormayacak 195-55 (50)-15 alıcam :)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ındıvıdual ın acıklaması cok cok dogru. aynen katılıyorum. oyle kafaya gore lastıgın yanagı 50 yada 55 yapılmaz. bunun capsal bır hesabı vardır. bununda en kolayı www.lastik24.com daki lastık jant hesabından yapabılırsınız.
lastık capının sabıt kalması amacıyla jant buyutuyorsanız yanagın daralması gerekırkı toplam cap degısmesın. yanagı aynı tutup jantı buyutursenız cok hatalı bır secım olur.
ayrıca bılmemız gereken bırsey daha var. lastıgın taban genıslıgıde capına etkı etmektedır. mesela 185/55/15 lastık ıle 195/55/15 lastıgın capı yanı dolayısıyla yanak yukseklıgı farklıdır. 195 olanın capıda yanak yukseklıgıde daha buyuktur. 205 olmus olsa daha da buyuk olacaktır. durum su teknık bılgıye dayanır. 185 denılen kısım tabanın mm cınsınden olcusudur. 55 denılen kısım yanak yukseklıgını % oran olarak bıldırır. yanı yanak yukseklıgı taban olcusunun %55 ı oldugu anlamına gelır. zaten son 15 rakamı ıse bılındık uzere jant capıdır.
unutmadan eklemem gereken bırsey daha var. jant degısmesı soz konusu ıse jant genıslıgı, ofset aralıgı gıbı degerlerı de dıkkatle goz onune almak gerekır Düzenleyen cecoli - 15 Haziran 2010 Saat 16:32 |
|
![]() |
|
simsiyah ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Ocak 2009 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 164 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben aracımda 195x50x15 jant taktım ve gayette memnunum lastik yanakları ince tabıkı tek sorun çukurlara girerken dikkatlı olmak gerektiği.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |