Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

yanak ölçüsü???

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Peugeot Jant Lastik Seçimi
Forum Tanımlaması: modifiyeli peugeotlar icin jant lastik şikayet ve cözümleri
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9193
Tarih: 01 Temmuz 2025 Saat 21:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: yanak ölçüsü???
Mesajı Yazan: BuRÇaK
Konu: yanak ölçüsü???
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 11:54
Arkadaşlar merhaba
Kafama takılan bir soruya sizden cvp alabileceğimi umuyorum. 175-65-14 orjinal 206 alaşımlı janlarım var ve resimdeki gibi araç arka torsiyondan 1 diş düşürüldü önlerdede 5 cm yay var. 185-55-15 jant takarsam aracım yerden yüksekliği aynımı kalır yoksa nasıl bir değişim olur? Daha fazla yere yaklaşsın istemiyorum ama 14" janttan 15" janta geçerken yanakta 65'ten 55'e düşecek. Yanak küçülürken jant büyüyecek 1 inç . çok farketmez diye tahmin ediyorum ama emin olamadım.
 
http://img88.imageshack.us/i/dsc00214wy.jpg/">



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 12:04
mantık olarak

1 inc = 2.54 cm büyüyecek
yanaklarda toplamda 2 cm kücülecek


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 12:07
Orjinalini yazan: GökhanGoral GökhanGoral Yazdı:

mantık olarak

1 inc = 2.54 cm büyüyecek
yanaklarda toplamda 2 cm kücülecek
 
yani 0.54 cm yükselecek. yanlış anlamadım değilmi?


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 14:11
206 istediğin ebat emanet gibi durabilir.... Genelde 195 45 15 takıyorlar


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 14:21
Orjinalini yazan: okan77 okan77 Yazdı:

206 istediğin ebat emanet gibi durabilir.... Genelde 195 45 15 takıyorlar
 
Emanet derken anlamadım. 45 yanakta yere daha fazla basmasın sonra araba kardeşim?


Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 16:19
bence 15*55*185 yada 195 tak Burçak, Gökhan gerekli mm rik hesaplarla açıklamayı yapmış zaten sana....ince yanakta sıkıntı yaşayabilirsin alışık olmadığın için hatırlarsan İmese geldiğimde benim araçtada ince yanak vardı ama sıkıntı ya başlı başına bana sorarsan + 45 takarsan dediğin gibi biraz daha alçalma olacak

-------------
Koceli/İZMİT

1982


Mesajı Yazan: MirakGTI
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 20:47
benim 206da coilover vardı sona kadar basık 205 45 16 vardı ebat büyük oldugu ıcın tam turlarda plasiği yiyordu. En ideali 195-45-15

-------------
www.PeugeotTurkiye.Com
"Tuning Sitesi Değil Marka Sitesidir"
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8290 - Forum kurallarını okumak için tıklayınız!


Mesajı Yazan: individual
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 21:24
175/65/14 ün yüksekliği 58,31 cm , yuvarlanma mesafesi 183.26 cm'dir
185/55/15 in yüksekliği 58,45 cm , yuvarlanma mesafesi 183.7 cm'dir.
 
yükseklik olarak fark 0.14 cm'dir. lastik araca takıldığında ise bu fark yarıya yani 0.07 cm ye düşer.
araç üzerinde hesap yapıldığında lastiğin çapı değil yarı çapı değerlendirilir.
 
yani 185/55/15 e geçtiğinde 0,7mm aracın yerden yükselecek .
bu değer yeni bir lastik ile eski lastiğin arasındaki farktan 10 kat daha küçüktür.
gönül rahatlığı ile kullanılabilir.
 
yuvarlanma mesafesindeki hata oranı ise %0.2 dir.
gördüğün hız %0.2 hata yapacaktır ki buda hiç birşey.
 
206 için 195/45/15 hatalı seçimdir.
yüksekliği 55,65 cm dir.yuvarlanma mesafesi ise 174,9 cm'dir.
%5 hata payı var ve lastik 3 cm kadar daha ufak
 


Mesajı Yazan: fourus_06
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 22:25
arkadaşlarında dediği gibi pek bir şey farketmeyecektir. 

-------------
http://img695.imageshack.us/i/dsc01933000000000000000.jpg/" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 22:45
Orjinalini yazan: individual individual Yazdı:

175/65/14 ün yüksekliği 58,31 cm , yuvarlanma mesafesi 183.26 cm'dir
185/55/15 in yüksekliği 58,45 cm , yuvarlanma mesafesi 183.7 cm'dir.
 
yükseklik olarak fark 0.14 cm'dir. lastik araca takıldığında ise bu fark yarıya yani 0.07 cm ye düşer.
araç üzerinde hesap yapıldığında lastiğin çapı değil yarı çapı değerlendirilir.
 
yani 185/55/15 e geçtiğinde 0,7mm aracın yerden yükselecek .
bu değer yeni bir lastik ile eski lastiğin arasındaki farktan 10 kat daha küçüktür.
gönül rahatlığı ile kullanılabilir.
 
yuvarlanma mesafesindeki hata oranı ise %0.2 dir.
gördüğün hız %0.2 hata yapacaktır ki buda hiç birşey.
 
206 için 195/45/15 hatalı seçimdir.
yüksekliği 55,65 cm dir.yuvarlanma mesafesi ise 174,9 cm'dir.
%5 hata payı var ve lastik 3 cm kadar daha ufak
 


patron sağol yaStar
ampul gibi aydınlandım. sonuç olarak 185-55-15 normal ve sorunsuz kullanılırı anladım.
tşk herkese


Mesajı Yazan: bugatti78
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 12:25
[QUOTE=individual]175/65/14 ün yüksekliği 58,31 cm , yuvarlanma mesafesi 183.26 cm'dir
185/55/15 in yüksekliği 58,45 cm , yuvarlanma mesafesi 183.7 cm'dir.
 206 için 195/45/15 hatalı seçimdir.
yüksekliği 55,65 cm dir.yuvarlanma mesafesi ise 174,9 cm'dir.
%5 hata payı var ve lastik 3 cm kadar daha ufak
 
Individual bu hesabı nasıl yaptın hesap makinesi ısını ama ben yine 58,31cm ölçüsünü bulamadım


Mesajı Yazan: serverumut
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 12:40
Şunu unutmamak lasım şekli şemali çok güzel duracak die jant lastik takılmamalı... Ondan sonra Km göstergesi hatalı gösteriyor. Jant-latik aralıkları mevcut bunları bilmek lasım :)
Bende uzun araştırmalar sonunda;
 
195-55-15 belki 195-50-15
veya
195-45-16
 
arasındayım ama aracımın HDI olduğunu ve 95hp gücünde (chip işlemi gördü) olduğunuda göz önünde bulundurduğumda yormayacak 195-55 (50)-15 alıcam :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 16:29
ındıvıdual ın acıklaması cok cok dogru. aynen katılıyorum. oyle kafaya gore lastıgın yanagı 50 yada 55 yapılmaz. bunun capsal bır hesabı vardır. bununda en kolayı http://www.lastik24.com - www.lastik24.com daki lastık jant hesabından yapabılırsınız.
 
lastık capının sabıt kalması amacıyla jant buyutuyorsanız yanagın daralması gerekırkı toplam cap degısmesın. yanagı aynı tutup jantı buyutursenız cok hatalı bır secım olur.
 
ayrıca bılmemız gereken bırsey daha var. lastıgın taban genıslıgıde capına etkı etmektedır. mesela 185/55/15 lastık ıle 195/55/15 lastıgın capı yanı dolayısıyla yanak yukseklıgı farklıdır. 195 olanın capıda yanak yukseklıgıde daha buyuktur. 205 olmus olsa daha da buyuk olacaktır. durum su teknık bılgıye dayanır. 185 denılen kısım tabanın mm cınsınden olcusudur. 55 denılen kısım yanak yukseklıgını % oran olarak bıldırır. yanı yanak yukseklıgı taban olcusunun %55 ı oldugu anlamına gelır. zaten son 15 rakamı ıse bılındık uzere jant capıdır.
 
unutmadan eklemem gereken bırsey daha var. jant degısmesı soz konusu ıse jant genıslıgı, ofset aralıgı gıbı degerlerı de dıkkatle goz onune almak gerekır


Mesajı Yazan: simsiyah
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2010 Saat 10:13
Ben aracımda 195x50x15 jant taktım ve gayette memnunum lastik yanakları ince tabıkı tek sorun çukurlara girerken dikkatlı olmak gerektiği. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net