|
508 2.0 BlueHDI Dizel yag eksiltme sorunu |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Askme44
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2021 Konum: Polonya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2021 Saat 21:35 |
Merhaba arkadaslar.
Oncelikle forumda yeniyim, eger bir hata eder isem affola, yardimci olmaya niyetlenen arkadaslara da simdiden tesekkur ederim. Turkce klavyem yoktur, bu nedenle Turkce karakterler olmadan yaziyorum, bunun icin de simdiden ozur dilerim. Aracim 2015 model Peugeot 508 2.0 dizel BlueHDI 180 beygir versiyonu. Aracla ilgili beni rahatsiz eden hatta uykularimi kaciran iki tane sorunum var. Motorun Turkiye'de 2015 icin cok populer olmadigini biliyorum, ama yuz degisiminden onceki birkac yil eski modellerini gordum bu motorlar. Aracim basmamama ragmen 10000 kilometrede 2 litre civarinda yag eksiltiyor. 178000 kilometrede. Bir de bassam cok daha fazla eksiltecegini dusunuyorum. Aracimda 180 beygir olmasina ragmen basamamanin bende yarattigi travmayi gectim, araca guvenmedigim icin ailemi de alip yol yapamiyorum. Ikinci sorun ise hava cok sogukken(Sifirin altinda) ilk calistirdigimda direksiyonun oldugu taraftan(yani kayislar olan taraf degil diger taraf) ilk 2-3 dakika bir ugultu geliyor. Ugultu gaza basinca artiyor, birakinca azaliyor, dururken ya da hareket halindeyken farketmez, motor calistiktan sonra ilk 2-3 dakika duyuyorum bu ugultuyu. O tarafta bisey yok, otomatik sanziman bir de yakit filtresi var sadece, nerden geliyor cozemedim. Aracimdaki bu sorunlar yetkili serviste bakimlarini yaptirmaya basladiktan sonra ortaya cikmaya basladi. Trigerini su pompasi ile birlikte, butun rulman setini kayisi ile birlikte degistirdim, FAP filtresi tikandi(O zaman deli yag kaybetti 8-10 kilometre bir mesafede bir de butun isiklar sirayla yilbasi agaci gibi yanip sonmeye basladi, adblue egzozdan musluktan su gibi akti :-)) ona da bi yikama yaptilar basincli kimyasallarla, Her yakit doldurdugunda tanka puskurttugu ve 150000 kilometrede bir biten sivisi var, o da bitti onu da doldurttum, birkac bakim daha yaptirdim, Turbom butun giris cikislarindan kuru gorunuyor, performansi iyi, bir guc kaybim yok. Acaba bu motora asina olup da neden yag kaybettigini bilen bir arkadasimiz var mi? Yardimci olursa cok sevinirim, Valla uykularim kaciyor, cok zoruma gidiyor :-) Bu motorun yag yakmasi cok da gorulur birsey degil, o kadar yag eksiltmeme neden olacak bir kacagim da yok motor bloginda, 1 yerde az kirlenme var, aracin zemini kuru. Yardimci olan ya da gonlunden geciren ama olamayan arkadaslara simdiden tesekkur ederim, |
|
ANTALYA0742
1. Vites Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2018 Konum: ANTALYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 46 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ANTALYA0742
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
1)km orijinal mi acaba? Bu konuda emin misiniz?
2)gaza basınca egzozdan mavi duman çıkıyor mu? 3) yağ çubuğunu çekince duman buhar üfleme durumu nedir? 4)yağ kapağını açınca çıkan buhar duman durumu nedir? 5)aracın su deposuna bakın yağ varmi? 6)kullanılan yağ değişebilir 5w30 dan 5w40 a geçiş yapabilirsiniz.
|
|
Askme44
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2021 Konum: Polonya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba,
Oncelikle yanit verdiginiz icin tesekkur ederim, Asagida sorunlarinizin ve yorumlarinizin yanina cevaplarimi yaziyorum 1)km orijinal mi acaba? Bu konuda emin misiniz?-Arac fransa'dan Polonya'ya leasing sonrasi diye geldi. Orjinal GPS kayitlarinda 40-50 adres var, parcalarin eskiliginden falan servis kilometrenin gercekci oldugunu soyledi. 2)gaza basınca egzozdan mavi duman çıkıyor mu?-Hava cok soguksa beyaz duman atiyor isinana kadar ancak aracta zaten add blue var, FAP filtresi var, yakit duman uretimini azaltmak icin yakita karistirdigi ek bir sivi var, atacagi varsa da duman atmiyor o yuzden. :-) Bu gun geri geri cikarken yokus yukari radyator suyu 90 derece, motor 50-60 derece diyeyim sicakliktaydi, biraz dumanlandi, iskillendim acikcasi. 3) yağ çubuğunu çekince duman buhar üfleme durumu nedir?-Ona bakmadim, yarin bakarim, acaba sicakken mi bakayim yoksa sogukken mi? 4)yağ kapağını açınca çıkan buhar duman durumu nedir?-Iste onu yapmam, yag kapaginin hemen altinda (1 santim kadar altinda) donen bir dincir sistemi var, acinca cok yag sicratiyor o nedenle. Motorun yapisi boyle :-) Acaba istop ettikten sonra baksam saglikli sonuc verir mi? 5)aracın su deposuna bakın yağ varmi?-Suya yag karistirmiyor, suyun rengi cok garip kirli bir yesil ama sutlu kahve degil, kapagi da temiz, yesil olsa da berrak suyu. 6)kullanılan yağ değişebilir 5w30 dan 5w40 a geçiş yapabilirsiniz-Aractaki yag fabrikanin onerisi olan EUROREPAR 0W30 yagdir. Bu yag pek cok ek sistemi de yagladigi icin acikcasi degistirmeyi dusunmedim, yagi da bu gun yeniden degisttirdim butun filtrelerle birlikte, ayrica otomatik sanzimanin yagini da degistirttim. Ek olarak bu gun servis 50-50 bir ihtimal tirbutor takimini komple degistirirsek sorunun cozulebilecegini soyledi. Membrandan supheleniyor heralde de acikcasi bunun etkisi olabilir mi, yoksa beni kredi kartina daha fazla mi borclandirmaya calisiyorlar anlamadim, Tirbutor kapaginin fazla yagli gorundugunu soyledi, parca adini yanlis cevirmis olabilirim o nedenle parca numaralarindan birini veriyorum.9806147980, acaba bu parca sistemindeki bir ariza ne bileyim membranda ufak catlamalar bu gibi yag yakmalara neden olabilir mi? Ilgilendiginiz icin tekrar tesekkur ederim. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |