|
yakıtta - jantmı yada lastikmi ? |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
cesva25
2. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 11 Mayıs 2011 Saat 17:41 |
arkadaşlar şimdi bir sorum var....şöleki;
bildiğimiz üzere kalın lastik araca fazla yakıt yaktırıyopr bu kesin... peki jant araca fazla yaktırırmı ?? mesela jant 16 jant ama kul gibi çok hafif araca yaktırırmı yada yorarmı ?? 14 inç janta 175 yada 185 ebat lastik koyulduğunda bi sorun yok... 15 inç janta 185 koyulduğunda sorun yok.. 16 hafif bir jant seçsek ve üstüne 185 yada 195 koysak yakıt değişirmi ?? yorumlarınızı bekliorum... |
|
yusuf206
2. Vites Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2011 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 197 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bence orjinalleri dışındaki her bir seçenek yakıtı etkiler....
|
|
206 XT 118 HP
|
|
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
jant normal devirde cok azda olsa yakıtı arttırıyor. Çekişi düşürüyor.
Yüksek devirde kullanılırsa bu seferde yakıt oranında artış 10-25 kr civarında olacaktır. |
|
MemoTech
2. Vites 12 - Ağustos - 1984 Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 575 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Taban genişlediği için yere sürtünme fazla oluyor ve yakıt artıyor. Yuvarlanma direncide yüksek oluyor ve performansta da düşüş oluyor. Üzerinde gelen sac jantlar diğer sonradan takacağın jantlardan mutlaka daha ağır (çok özel bir jant değilse) oluyor ve aracı bir miktar yoruyor.
Bizzat kendi aracımdan biliyorum :)) 14" sac janttan 15" GTI jantına geçince (195-50-15) araçta performans kaybı ve yakıt artışı gözlemledim. Fakat 175-65-14 e göre çok daha emniyetli basıyor yere.
|
|
PEUGEOT 308 SW HDi PANORAMIC PREMIUM PACK (2009 KÖPEKBALIĞI GRİ)
|
|
Eyüp Duygun
1. Vites SPONSOR FİRMA Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2010 Konum: Göztepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 237 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Eyüp Duygun
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aracın yürüyeninden atacagınız her gr. size + olarak doner.Yani ozetlemek gerekirse jantlardan atacaganız tane basına 1.5kg az olarak gözüksede otomobil üzerindeki 1.5kg'den cok daha fazlası demekdir.Yabancı birkac forumda testi vardı bunun bulursam eklerim.
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
lastık capını degıstırılmedıgı surece kayıptan cıddı bır kaybınız olmaz. fakat lastıgın genıslemesı elbette kı surtunmeyı artırdıgından yakıt artar. ama beraberınde emnıyette artar. tercıh sızın. ama 206 ıcın 185 55 15 (206 GTI orjınal olcusu), 306 ıcınde 195 55 15 (306GTI orjınal olcusu) bence ıdeal.
jantı dahada buyuttukce bu sefer hem on takım hemde aracın ıcınde sızde cok darbe alıyorsunuz. konfor ıyıce azalıyor. bır zaman sonra pısman oluyorsunuz
mesela suanda benım aracımın lastıklerı 185 65 14 lerı cıkarıp 195 55 15 e gecıyorum. cap olarak tam denkler. sadece genıslık farkı var. bu noktada pek bırsey degısmeyecek. fakat emnıyet cok daha artacak...
|
|
cesva25
2. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hımmmmmmm... |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |