Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

yakıtta - jantmı yada lastikmi ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14756
Tarih: 07 Mayıs 2025 Saat 07:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: yakıtta - jantmı yada lastikmi ?
Mesajı Yazan: cesva25
Konu: yakıtta - jantmı yada lastikmi ?
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 17:41
arkadaşlar şimdi bir sorum var....şöleki;

bildiğimiz üzere kalın lastik araca fazla yakıt yaktırıyopr bu kesin... peki jant araca fazla yaktırırmı ??

mesela jant 16 jant ama kul gibi çok hafif araca yaktırırmı yada yorarmı ??

14 inç janta  175 yada 185 ebat lastik koyulduğunda bi sorun yok...

15 inç janta 185 koyulduğunda sorun yok..

16 hafif bir jant seçsek ve üstüne 185 yada 195 koysak yakıt değişirmi ??


yorumlarınızı bekliorum...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: yusuf206
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 18:19
bence orjinalleri dışındaki her bir seçenek yakıtı etkiler....

-------------
206 XT 118 HP


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 18:35
jant normal devirde cok azda olsa yakıtı arttırıyor. Çekişi düşürüyor.
Yüksek devirde kullanılırsa bu seferde yakıt oranında artış 10-25 kr civarında olacaktır.


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: MemoTech
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2011 Saat 19:33
Taban genişlediği için yere sürtünme fazla oluyor ve yakıt artıyor. Yuvarlanma direncide yüksek oluyor ve performansta da düşüş oluyor. Üzerinde gelen sac jantlar diğer sonradan takacağın jantlardan mutlaka daha ağır (çok özel bir jant değilse) oluyor ve aracı bir miktar yoruyor.

Bizzat kendi aracımdan biliyorum :)) 

14" sac janttan 15" GTI jantına geçince (195-50-15) araçta performans kaybı ve yakıt artışı gözlemledim. 

Fakat 175-65-14 e göre çok daha emniyetli basıyor yere.


-------------
PEUGEOT 308 SW HDi PANORAMIC PREMIUM PACK   (2009 KÖPEKBALIĞI GRİ)


Mesajı Yazan: Eyüp Duygun
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 00:35
Aracın yürüyeninden atacagınız her gr. size + olarak doner.Yani ozetlemek gerekirse jantlardan atacaganız tane basına 1.5kg az olarak gözüksede otomobil üzerindeki 1.5kg'den cok daha fazlası demekdir.Yabancı birkac forumda testi vardı bunun bulursam eklerim.

-------------
Otomobil elektronigi ve Chip Tuning hakkında hersey ...!

MSN:duyguneyup@gmail.com


http://www.ecutuned.com - ecutuned


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 08:51
lastık capını degıstırılmedıgı surece kayıptan cıddı bır kaybınız olmaz. fakat lastıgın genıslemesı elbette kı surtunmeyı artırdıgından yakıt artar. ama beraberınde emnıyette artar. tercıh sızın. ama 206 ıcın 185 55 15 (206 GTI orjınal olcusu), 306 ıcınde 195 55 15 (306GTI orjınal olcusu) bence ıdeal.
 
jantı dahada buyuttukce bu sefer hem on takım hemde aracın ıcınde sızde cok darbe alıyorsunuz. konfor ıyıce azalıyor. bır zaman sonra pısman oluyorsunuz 
 
mesela suanda benım aracımın lastıklerı 185 65 14 lerı cıkarıp 195 55 15 e gecıyorum. cap olarak tam denkler. sadece genıslık farkı var. bu noktada pek bırsey degısmeyecek. fakat emnıyet cok daha artacak...


Mesajı Yazan: cesva25
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2011 Saat 09:43

Ouch                       Ouch                               Ouch   hımmmmmmm...




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net