|
207 titreme koltuktan hissediliyor |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
Nurettin46
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2019 Konum: K. Maraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 78 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Nurettin46
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
aynen inan bir seferde 800km yol yaptım be yolda giderken de çoğu marka lüx araç sağa çekmiş kaput açmışken benim aslan tik demedi bizde hafif titriyor diye rahatsız olduk düşün artık takmaz oldum fazla
|
|
ucanturk
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sorun düzeldi. Ustanın demesine göre motorun alt kısmında ekzost yakın bir yerde kablo teması varmış. Şimdi düzeldi. Kablo teması için 8bin TL para harcadım. Rot başı değiştirmeyi öğrenen dükkan açıyor.
|
|
Dogukan35
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Ekim 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Dogukan35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
şu yazılanı aynısını ben çekıyorum geç hızlanıyor araba marş a bastığımda stop edıyor ama gaz vererek calıstırdıgım zaman calısıyor ve rolantı cok hafif oynuyor lambadan senserü 1 sefer arıza verdi ve kendı kendıne sondu suan titrediği için vuruntu sensoru ve oksijen yakıt dengesızlıgı dıye bır arıza veriyoe
|
|
eranstone
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2019 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı eranstone
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhabalar bana da tecrubeli arkadaşların yardımcı olacağını umarak aşağıdaki gibi özetliyorum;
Depollution hatasının üzerine birkaç sene kullandım hangi ustaya sorsam çok önemli değil katalizörden kaynaklıdır dediler. Ardından sabahları ilk çalıştırdığımda motor soğukken kendi kendine devir artıp azalmaya başladı. Kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığımda düzeliyordu. Bu durumların üzerine özel bir servise gittim bilgisayarı
bağladı ve katalizördeki oksijen sensörlerinin hata verdiğini değişmesi
gerektiğini söylediler. Katalizörü de çıkarıp uzun metal bir şeyle içini
yokladılar bu boşaltılmış dediler. Öyle olma ihtimalinin zayıf olduğunu belittim
ama tekrar doldurmaya gerek olmadığını söyleyip üst ve alt oksijen sensörünü
değiştirdiler( bin tl). Bu tamirci arkadaşı bırakıp başka önerilen birine gidip
sırasıyla gaz kelebeği , emme manifold sensörü temizliği yapıldı. O arada yağ
kaçağıda vardı onun için yağ filtre contaları değişti. Bu değişikler de sabahki
tekleme sorununu gidermedi. En son ustaya oksijen sensörü değişiminden sonra
daha kötü olduğunu söyleyince katalizörün boşaltılmış değil de bu araçlarda
erimenin çok görüldüğünü belirtti. Egzozcuya götürüldü ve içinin eriği
anlaşıldı ve katalizörün içine orijinal petekleri takıldı (bin tl) tekrardan sabah
motor soğukken denendi yine aynı şey, düzelmedi. Bu arada Katalizör söküldükten sonra bir şey fark ettik motor
ile katalizörün kesiştiği 4 adet çıkışın en sağdakinde yağ kurumları vardı.
Sanırım önceden beri olan o yağ eksiltme bundan kaynaklı olabilir yani yağ
yakıyor. Usta motor silindir kapağının açılıp taşlanması gerektiğini belitti
ama ben şimdilik o işi onaylamadım baya masraflı çıkaracak gibi. Bu arada Adana daki Yetkili servisin birinden detaylı arıza raporu aldım.Tespitleri şu şekilde: Sabahki tekleme problemi sente ayarının bozulması olabilirmiş. ( Yetkili servisten çıkıp bir umut tekrarda özel servise götürdüm senteye baktılar ve hiçbir sorun olmadığını söylediler.) Bu daha hayal kırıklığı ile sonuçlandı. Öncelikle malumunuz bu tekleme sorununu çözmek istiyorum.
Eski oksijen sensörlerinin arızalı olmadığını düşünüyorum onları tekrar
taktırsam düzelme ihtimali olur mu?
Kimi yorumlarda selonoid valfi ve eksantrik müşiri lerinin
kontrol edilmesi gerektiği yazılmış bunlarla ilgili olabilir mi? Motor katalizör
bağlantısında görülen o yağ kurumu motordaki bir soruna işaret o sorun teklemeye
yol açmış olabilir mi? Çok uzun oldu kusura bakmayın. İçim dolmuş anlatıp rahatladım :) Düzenleyen eranstone - 31 Ekim 2019 Saat 18:34 |
|
omerb
2. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Eran bey, ne yazık ki yetkili servisler bile bazı arızalarda yetersiz kalıyor. Boşuna para harcamaktan başka birşey olmuyor. Bence ilk sorununuz, sanki şimdiki devir dengesizliğinden iyi gibi.
Tavsiye edeceğim. Aracı eski haline getirmektir. Senin sensörler arızalı değilde, oksijen miktarından dolayı hata bile verse, ustalar sensör arızalıdır değiştir diyorlar. Aracını eski haline getir. Ondan sonrada aracını tekrar incele. Sorunları tekrar yaz foruma.
|
|
eranstone
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2019 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı eranstone
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Eski oksijen sensörleri takıldı. Sorun aynı şekilde devam ediyor. Şimdi sırada Selenoid valf ve hararet müşürlerini kontrolleri var.
|
|
omerb
2. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
umarım sorunun çözülür. Bizi de bilgilendirmeyi unutma lütfen
|
|
eranstone
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2019 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı eranstone
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Usta elinde bulunan Eksantrik Sensörlerini (motorun en üstte sağ kısmında bulunan aynısından iki adet bulunan sensör) değiştirdi. Birkaç gündür deniyorum özellikle sabah motor soğukken şuan daha iyi diyebilirim. Önceki istop edecekmiş gibi olup sarsma durumu kalmadı. Sadece motor biraz devir arttırıyor azaltıyor ama 10-15 sn sonra sabit devrine geliyor. Sanırım normal bir durum? Normal olması gereken durum bu şekilde mi yoksa ilk çalıştırdıktan sonra devir sabit mi kalmalı hiç oynamamalı mı?
|
|
omerb
2. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sonunda güzel haber :)
Sorunun düzelmiş gibi. İlk çalıştırmada devir biraz yüksektir. Sonra 1000 in altına düşer. Dalgalanması tabi normal değil. Ama 10-15 sn lik bir durumsa göz ardı edilebilir. Benim şahsi tavsiyem, keyifle bin arabana. Sorunları unut.
|
|
Gordon
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Haziran 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar merhaba uzun zamandır foruma girmemiştim. Son yaptığım araştırma ile vti motorlarda triger zinciri bir süre sonra esneme yaptığı için krank mili hatası veriyor. Triger değişim zamanı geldiyse geciktirmemek gerekiyor. Sente atıp motor indirebilirsiniz. Çok bilmişlik yapmak istemem. Sadece öğrendiğim bir bilgiyi paylaştım
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Dediğiniz doğrudur hocam. zaten gevşeme yaptıgında ses yapmayada başlıyor. ek olarak vtı motorlarda 3 bir eksantirik daha var bilginiz olsun bundan kaynaklıda sıkıntı olabiliyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |