Alıntıdır ;
İşte Peugeot'nun yeni özel seri modelleri!
14 Mayıs 2010 12:05:00Yeni
Peugeot 207 ve 308 Millesim Connection özel seri araçlar; Peugeot
markasının 200 yıllık tecrübesi ışığında bu güne kadar oluşturduğu
estetik değerlerin, günlük hayatta artık bizden bir parça haline gelen
cep telefonu ve kompakt MP3 çalar teknolojilerini öne çıkaran
ekipmanlarla (WIP Peugeot Bluetooth/USB) birleştirilmesi ile
oluşturuldu.
Ayrıca 308 Millesim Connection ile birlikte 1.6
HDi 112 hp’lik yeni Euro 5 motorun lansmanı yapılıyor. 1.6 HDi 110 hp
FAP Euro 4’ün yerini alacak olan bu motor, ilk etapta, sadece 308
modelinde ve Auto6R şanzıman ile birlikte sunuluyor. Önümüzdeki aylarda
bu motor, 6 ileri manuel şanzımanla beraber Peugeot ürün gamında yerini
alacak.
İki asır önce başlayan ve her gün artan oranda gelişen
teknik bilgi birikimi, sanatsal ve işlevsel tüm formları ve üretim
tekniklerini kullanarak her şeyden önce zamana karşı koyabilecek bir
otomobil tasarlama becerisi, kullanım zevki, düşük yakıt tüketimi ve çevre
bilinci gibi olguların izini taşıyan yeni 207 ve 308 Millesim
versiyonları, avantajlı fiyatları ile B ve M1 hatchback sınıflarında
dikkat çekiyor.
Yeni Peugeot 207 MILLESIM CONNECTION
207
Trendy versiyonları baz alınarak oluşturulan Yeni 207 Millesim
Connection’da üç ayrı motor/şanzıman seçeneği bulunuyor: 1.4 75 hp
benzinli, 1.4 16v 90 hp 2-Tronic, 1.4 HDi 70 hp.
Trendy
versiyonlarında bulunan tüm standart ekipmanlara ilave olarak ön
konsolda WIP (World in Peugeot) Bluetooth cep telefonu bağlantı sistemi
ve USB bağlantısı, 15” alüminyum alaşımlı jantlar ve sis farları, gövde
renkli, krom giydirmeli yan koruma çıtaları ve ön panjurda krom çıtalar standart olarak sunuluyor.
USB
bağlantısı sayesinde aracın içinde yolcular USB çıkışlı kompakt MP3
çalarlarını, araçta bulunan müzik sistemine bağlayabilecekler ve araç
müzik sistemi kumandalarını kullanarak parçalar arası seçim
yapabiliyorlar. MP3 çaların markasına ve tipine göre göstergedeki
bilgiler değişim gösterebiliyor. Peugeot 207 Millesim Connection 28.590
TL’den başlayan anahtar teslim fiyatlar ile Türkiye pazarına sunuluyor.
Yeni Peugeot 308 MILLESIM CONNECTION
308
Comfort Pack versiyonları baz alınarak oluşturulan Yeni Peugeot 308
Millesim Connection’a ise 1.6 VTi 120 hp benzinli, 1.6 VTi 120 hp
benzinli Otomatik,1.6 HDi 90 hp dizel ve yeni 1.6 HDi 112 hp Auto6R
dizel olmak üzere dört ayrı motor/şanzıman seçeneği sunuluyor.
Comfort
Pack versiyonlarında bulunan tüm standart ekipmanlara ilave olarak ön
kol dayama bölümünde WIP (World in Peugeot) Bluetooth cep telefonu
bağlantı sistemi ve USB bağlantısı, 16” alüminyum alaşımlı jantlar,
“Dinamik tip” ön panjur ve “Spor tip” arka tampon ve gövde renkli yan
koruma çıtaları standart olarak sunuluyor. Peugeot 308 Millesim
Connection 36.500 TL’den başlayan anahtar teslim fiyatlar ile dikkat
çekiyor.
Yeni 1.6 HDi 112 hp FAP
308
Millesim ile birlikte ayrıca 1.6 HDi 112 hp’lik yeni Euro 5 motorun
lansmanı yapılıyor. 1.6 HDi 110 hp FAP Euro 4’ün yerini alacak olan bu
motor, ilk etapta, sadece 308 modelinde ve sadece Auto6R şanzıman ile
birlikte sunuluyor. Önümüzdeki aylarda bu motor, 6 ileri manuel
şanzımanla beraber Peugeot ürün gamında yerini alacak.
Peugeot’nun
Euro 5 emisyon seviyesindeki motorlara yaptığı toplam 1.5 Milyar
Euro’luk bir yatırımın sonuçlarından biri olan yeni 1.6 HDi 112 hp FAP
Euro 5, daha çevreci, daha güçlü, daha sessiz bir Peugeot dizel motor
neslinin 1.6 litrelik ilk örneği olarak Türkiye pazarına sunuluyor.
Yeni
1.6 HDi 112 hp şimdi daha güçlü. Yeni maksimum tork artık 1,750 devirde
tam 270 Nm. Üstelik “overboost” yani anlık basınç artışı teknolojisi
sayesinde bu tork 285 Nm’ye kadar çıkabiliyor ve 2 beygirlik bir
maksimum güç artışı bulunuyor. Bütün bu tork ve güç artışı ile beraber
ayrıca yakıt tüketiminde ve CO2 değerlerinde de bir düşüş söz konusu.
Hem yakıt tüketimi hem de CO2 salımı değerleri, yeni 1.6 HDi 112 hp ile
artık çok daha düşük.
Yeni 1.6 HDi 112 hp, 8 subap teknolojisi ile
daha yumuşak ve daha çevreci. 1.6 HDi 110 hp ile karşılaştırdığımızda
tüm motor parçaları 50% oranında değiştirildi. Yeni ECCS teknolojisi,
yeni nesil yanma odası tasarımı, daha düşük sıkıştırma oranı (16/1) ve
böylece daha düşük NOX (çevreye zararlı karbon oksit türevleri)
emisyonu sunuyor. Daha geniş yanma odası çapı (10%) ile silindir
çeperlerinde daha az yanmamış partikül birikimi sağlanıyor. SWIRL (emme
manifoldundan gelen havanın yaptığı istenmeyen bir türbülans tipi)
oranının 10% azaltılması, silindir çeperinde daha az ısı kaybı, daha
iyi yanma sağlıyor. Yeni common rail sistemi ile 1,650 barlık basınç
elde ediliyor. Yeni 7 delikli piezoelektrik tipi yakıt enjektörleri
sunuluyor. Yeni CPU yakıt enjeksiyon algoritmaları ile saniyede 5
enjeksiyona kadar yükseltilmiş frekans elde ediliyor. Daha homojen
yakıt/hava karışımı, daha sessiz ve daha az hırçın ama çok daha güçlü
bir motor oluşturuyor. Daha küçük bir “değişken geometreli” turbo
kompresör ile daha hafif, daha çabuk tepkili bir turbo, dolayısı ile
daha az turbo gecikmesi sunuluyor. Yenilenmiş EGR (gaz tahliye) vanası
sayesinde daha az enerji kaybı oluyor. FAP (partikül filtresi) 180,000
km bakım aralığı sunuyor.
Düzenleyen rifatseker - 18 Mayıs 2010 Saat 11:36