Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Diğer Markalar
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı helerokfek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 27
Aracı : Citröen C3
Kayıt Tarihi: 31 Temmuz 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı helerokfek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ
    Gönderim Zamanı: 31 Temmuz 2018 Saat 21:04
Arkadaşlar öncelikle merhaba yeni bir C3 aldık. Araçta bir problem var ustalar çözemedi yardımlarınızı bekliyorum. Sorunum araçta fan devreye girdiğinde hararet birden sona (6diş) çıkıyor. Fan durunca normal seviyesine ( 3 diş ) düşüyor. Öncelikle müşürü sonra fan rölesi değişti. Sonuç yine aynı araç hararet yapmıyor diyor usta fakat motor ısısı bana biraz fazla geliyor. Ustaya göre normal seviyede fan açılıyor ve kapanıyor fakat gösterge fan ile beraber tavan yapıyor bunu çözemedik. En son bir usta baktı Ecu ( aracın beyninin değişmesi gerektiği söylendi. ) yardımlarınızı bekliyorum.
Çevrimdışı GökhaN Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
KURUCU / ID=1

Yaşı : 32
Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi
Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008
Konum: Gaziosmanpaşa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10948
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GökhaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2018 Saat 09:12
değiştirdiğin parçaların orjinal olduğuna eminsen ? gösterge ecu ile bağlantılı olduğundan ikisinden birinde sorun var demektir. Beyin pahalı bir parça olduğu için değiştirmeden önce yetkili serviste bir check-up a sok derim umulmadık birşeyde çıkabilir 
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Araç İlan Platformu www.pejo.com.tr Hazırlanmaya devam ediliyor
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 11864
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2018 Saat 09:26
öncelikle aramız hoşgeldiniz.aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.  gökhan arkdaşımızın dediği gibi hocam yetkili serviste bir konrol ettirin öncelikle. birde fan reziztansı baktırın. peki aracın havası alındımı.
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 388
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2018 Saat 14:37
Orjinalini yazan: helerokfek helerokfek Yazdı:

Arkadaşlar öncelikle merhaba yeni bir C3 aldık. Araçta bir problem var ustalar çözemedi yardımlarınızı bekliyorum. Sorunum araçta fan devreye girdiğinde hararet birden sona (6diş) çıkıyor. Fan durunca normal seviyesine ( 3 diş ) düşüyor. Öncelikle müşürü sonra fan rölesi değişti. Sonuç yine aynı araç hararet yapmıyor diyor usta fakat motor ısısı bana biraz fazla geliyor. Ustaya göre normal seviyede fan açılıyor ve kapanıyor fakat gösterge fan ile beraber tavan yapıyor bunu çözemedik. En son bir usta baktı Ecu ( aracın beyninin değişmesi gerektiği söylendi. ) yardımlarınızı bekliyorum.


Değiştirdiğiniz parçalar arızalı değilmiş !



Kırmızı STOP ikaz ışığı, "Engine temp too high" uyarısı

ÇİFT DEVİRLİ FAN KONTROLÜ OLAN ARAÇLAR İÇİN;

Fan çalışmaya başlayıp hararet göstergesi sona dayandığında fan rezistansının 4 lü soketindeki 4. pindeki kabloda +12 voltun (akü voltajı) varlığını kontrol edin. +12 yoksa fan rezistansı arızalıdır ya da sokette temassızlık vardır. +12 mevcutsa aynı tesisatı ECU girişinde bulup orada +12 var mı bakın, yoksa tesisatta sıkıntı vardır. +12 burada varsa ecu soketinde temassızlık olabilir.

ECU da en son bozulacak kısım 3 pinle kontrol edilen fan rezistansı bölümüdür. Fan rezistansına giren 1. ve 2. pinler (1. ve 2. devir yönetimi) ecu tarafında open collector çıkışlar olup fan rezistansı içindeki 2 röle bobinleri ve paralel bağlı 2 direnç ile +12 volta pull-up yapılmıştır. Hangi devir çalışacak ise ecu tarafından o pin şaseye çekilir. Fan rezistansındaki 3. pin ise kontaktan geçen +12 volt girişidir ve röle bobinlerinin diğer ucuna bağlıdır. 4. pin ise fan akımını taşıyan kalın kabloların olduğu diğer 2li soketin fan çıkışından 1k direnç üzerinden ecu ya fan rezistansının çalıştığı bilgisini iletir.

Sizin araçta fan çalıştığına göre ecuya fanın çalıştığı bilgisi yani +12 volt ulaşmıyor ya da ecu gerçekten arızalı olduğu için bunu algılamıyor. %0.00001 ihtimal ecu !

Aslında 200-300 lira gibi fantastik/muhteşem fiyatlarla satılan, içinde hepsi hepsi 2 röle +3 direnç +1 NTC termistör bulunan yani kutu ve soketler hariç maliyeti 10 lirayı geçmeyen fan rezistanslarıyla ilgili olarak; arızası nasıl tespit edilir, fan açmıyorsa 5 liralık arızalı rölesi nasıl değiştirilir gibisinden bir yazı hazırlamakta fayda var. Hatta elektro-mekanik sıkıntılarını komple bitirecek, anahtarlama için röle yerine mosfet kullanarak tümüyle elektronik bir tasarım paylaşmak güzel olurdu ama vakit meselesi !


Düzenleyen HasGur - 01 Ağustos 2018 Saat 14:39
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı helerokfek Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 27
Aracı : Citröen C3
Kayıt Tarihi: 31 Temmuz 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı helerokfek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2018 Saat 17:50
Arkadaşlar değerli vakitlerinizi ayırıp cevap verdiğiniz için çok teiekkür ederim. Bir tanıdık vasıtası ile Ankara da güzel bir citröen ustası buldum. Arızanın tamamı radyatör fanı ile alakalıymış. Fanın üzerinde de beyin varmış. Diğer ustalar bunu bilmediği için ECU da olabilir dediler muhtemelen. Fanı değiştirdik ve hararet ile ilgili bir sorun kalmadı araçta. 06.08.2018 tarihi itibari ile orjinal fiyatına 1.750-TL, aynı firmanın ürettiği yan sanayi bir marka fiyatı 700.00-TL olarak fiyat verildi. Usta yansanayi de sorun yaşamazsın garantili boş yere o kadar fark verme diyince yansanayi taktık. 
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 388
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2018 Saat 22:15
Orjinalini yazan: helerokfek helerokfek Yazdı:

Arkadaşlar değerli vakitlerinizi ayırıp cevap verdiğiniz için çok teiekkür ederim. Bir tanıdık vasıtası ile Ankara da güzel bir citröen ustası buldum. Arızanın tamamı radyatör fanı ile alakalıymış. Fanın üzerinde de beyin varmış. Diğer ustalar bunu bilmediği için ECU da olabilir dediler muhtemelen. Fanı değiştirdik ve hararet ile ilgili bir sorun kalmadı araçta. 06.08.2018 tarihi itibari ile orjinal fiyatına 1.750-TL, aynı firmanın ürettiği yan sanayi bir marka fiyatı 700.00-TL olarak fiyat verildi. Usta yansanayi de sorun yaşamazsın garantili boş yere o kadar fark verme diyince yansanayi taktık. 

Geçmiş olsun... Markasını yazmamışsınız ama fan fiyatı biraz yüksek sanki. Arkadaşın C3 ünde hasar gördüğü için fan ve radyatörü değiştirmiştik bir kaç ay önce. Kale marka motor radyatörünü ve fanını birlikte 650 liraya almıştık. İthal olarak tek fan 250 liraya kadar vardı.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı Can9244 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Citroen
Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2018
Konum: Tokat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Can9244 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2018 Saat 00:17
aynı sorun benim araçtada var yardımcı olabilir misiniz 
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 388
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2018 Saat 12:08
Orjinalini yazan: Can9244 Can9244 Yazdı:

aynı sorun benim araçtada var yardımcı olabilir misiniz


fan çalışınca hararet son seviyeye geliyo ama araç hararet yapmıyo şu kaynatma vs gibi herhangi bir şey yok 

Mesajınızda yazdığınız detayları da alıntılayarak belki başka birilerine de yardımcı olur diye olası ihtimalleri buraya yazıyorum ;

Fan açtığı halde hararet göstergesi bir anda sona dayanıyorsa; 

(FAN REZİSTANSI SAYESİNDE RADYATÖR SICAKLIĞINI ALGILAYARAK FANI FARKLI DEVİRLERDE ÇALIŞTIRAN (2 KADEMELİ OLANLAR DAHİL) HER ARAÇ İÇİN GEÇERLİDİR)

Fan rezistansı içindeki rölede oluşan mekanik problemden dolayı gecikmeli olarak devreyi tamamlıyor olabilir bu durumda fanı açtıktan sonra çalışıp çalışmadığını kontrol eden ECU anlıkta olsa fanın geç çalışmasından dolayı fan motoruna elektrik verildiğini algılayamaz.

Fan rezistansının çıkış pininden ECU ya giden kabloda şaseye kısa devre, kopma veya rezistans ya da ECU tarafındaki soketlerde temassızlık olabilir. (Fan rezistansı içinde; kalın kablolu diğer soketle yüksek amperli bir sigorta üzerinden direk aküden gelen ve röle kontakları üzerinden fana aktarılan +12 volt üzerinden bu pine bağlı bir direnç vardır, bu direnç tesisatta şaseye temas olması durumunda tam kısa devreyi engeller ve dirençler kolay kolay bozulmaz)

Çok çok düşük bir ihtimal olsa da son ihtimal ECU arızasıdır.

Öncelikle fan rezistansının ECU kontrol pininde +12 volt olup olmadığına bakın (fan dönmeye başladığı anda gecikmesiz olması gerekir) +12 varsa soketleri temizleyin yine düzelmezse tesisatta kopma, şaseye kısa devre var mı buna bakın.

Geçmiş olsun
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı receparas Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 43
Aracı : 2003
Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2018
Konum: İZMİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı receparas Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Eylül 2018 Saat 11:34
BENDE 2003 MODEL CİTROEN 1.4 16V 92 BEYGİR ARAÇ VAR.HARARET SORUNU YAŞIYORUM DAHA DOĞRUSU HARARET SORUNU DA  DEĞİL.ARACI ÇALIŞTIRDIĞIM ZAMAN HARARET DİREK 6. KADEMEYE GELİYOR.SANAYİDE BEYNE BAKTILAR..TESİSATE BAKTILAR.MÜŞÜR E FALAN BAKTILAR AMA OLMADI.GALİBA FAN MOTORUNUN İÇİNDE BEYİN VARMIŞ.FANIN DEĞİŞMESİ GEREKİYOR DEDİLER.AMA FAN MOTORUNUN ORJİNALİ 1500TL.AYRICA TÜM BAYİLERDE ORJİNAL FAN MOTORU BULAMADIK.USTAM FAN MOTORUNU BİR GECE PAS SÖKÜCÜYE YATIRDI.SABAH HAVA İLE TEMİZLEYİP TAKTI.ARAÇ NORMALE DÖNDÜ AMA 20 GÜN SONRA BU SABAH KONTAĞI AÇIP ÇALIŞTIRDIĞIMDA TEKRAR HARARET 6 KADEMEYE GELİP SİNYAL VERMEYE BAŞLADI.STOP EDİP TEKRAR ÇALIŞTIRDIM. NORMALE DÖNDÜ.AMA TEKRAR YAPMA OLASILĞI ÇOK YÜKSEK 
BANA YARDIM EDEBİLECEK ARKADAŞLAR VARMI ACABA
TEŞEKKÜR EDERİM...
Çevrimdışı receparas Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 43
Aracı : 2003
Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2018
Konum: İZMİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı receparas Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Eylül 2018 Saat 12:03
YAN SANAYİ MARKASI NEDİR ACABA BİLGİ VERİRMİSİN.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot 406 Yakıt Sorunsalı son mesaja git 282 2 KvncKR
konu icon 206 LED STOP Satilik / Takasli son mesaja git 422 6 Darkevo206
konu icon 206 xt için gösterge paneli ve yol bilgisayarı son mesaja git 49 0 Darkevo206
konu icon yag tercihi son mesaja git 195 1 sonerkyl
konu icon Yanlis yakit alma son mesaja git 189 1 sonerkyl
konu icon Peugeot 206+ LPG DE BENZİN GÖSTERGESİ son mesaja git 113 1 sonerkyl
konu icon 206+ lpg nekadar yakıyorsunuz? son mesaja git 643 3 ybaran
konu icon Benzin mi Gazmı son mesaja git 179 1 Karacocuk24
konu icon Açılır tavan son mesaja git 171 0 muratoz1990
konu icon Sis lambası son mesaja git 220 1 Alicilik
konu icon 208 1.4 HDI Gaz Pedalı ve Amortisor Degisimi son mesaja git 370 5 Alicilik
konu icon Motor tapasi son mesaja git 173 0 karaca61
konu icon 2008 1.4. 206 sedan kilit sorunu... son mesaja git 204 2 Dadas
konu icon Atatürk'ün İlk Heykeli Nereye Dikilmiştir ? son mesaja git 3366 10 peugotayfun
konu icon 2004 307 Radio + 5'li CD çalar son mesaja git 155 0 gkhn92
konu icon 206 stop ediyor son mesaja git 1167 9 Turcann
konu icon Merhaba 406 ve Foruma son mesaja git 5 1 GökhaN
konu icon Gösterge panelimde K harfi yanıyor ACİLL YARDIM son mesaja git 2697 9 burakipek34
konu icon 406 motor kısmından gelen tıs tıs hava sesi son mesaja git 366 1 burakipek34
konu icon 406 SV GAZ VERME SORUNU son mesaja git 2142 7 burakipek34
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 111
GökhaN 33
HasGur 32
peugotayfun 22
x571 21
demirtaskerem 19
maximusti 17
lilokan 16
eneseren 15
peugocaner 15
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2018
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.