Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Diğer Markalar
Forum Tanımlaması: Citroen, Opel, Renault vb. diğer marka araçlar
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=46920
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 00:30
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ
Mesajı Yazan: helerokfek
Konu: 2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2018 Saat 21:04
Arkadaşlar öncelikle merhaba yeni bir C3 aldık. Araçta bir problem var ustalar çözemedi yardımlarınızı bekliyorum. Sorunum araçta fan devreye girdiğinde hararet birden sona (6diş) çıkıyor. Fan durunca normal seviyesine ( 3 diş ) düşüyor. Öncelikle müşürü sonra fan rölesi değişti. Sonuç yine aynı araç hararet yapmıyor diyor usta fakat motor ısısı bana biraz fazla geliyor. Ustaya göre normal seviyede fan açılıyor ve kapanıyor fakat gösterge fan ile beraber tavan yapıyor bunu çözemedik. En son bir usta baktı Ecu ( aracın beyninin değişmesi gerektiği söylendi. ) yardımlarınızı bekliyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 09:12
değiştirdiğin parçaların orjinal olduğuna eminsen ? gösterge ecu ile bağlantılı olduğundan ikisinden birinde sorun var demektir. Beyin pahalı bir parça olduğu için değiştirmeden önce yetkili serviste bir check-up a sok derim umulmadık birşeyde çıkabilir 

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 09:26
öncelikle aramız hoşgeldiniz.aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.  gökhan arkdaşımızın dediği gibi hocam yetkili serviste bir konrol ettirin öncelikle. birde fan reziztansı baktırın. peki aracın havası alındımı.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 14:37
Orjinalini yazan: helerokfek helerokfek Yazdı:

Arkadaşlar öncelikle merhaba yeni bir C3 aldık. Araçta bir problem var ustalar çözemedi yardımlarınızı bekliyorum. Sorunum araçta fan devreye girdiğinde hararet birden sona (6diş) çıkıyor. Fan durunca normal seviyesine ( 3 diş ) düşüyor. Öncelikle müşürü sonra fan rölesi değişti. Sonuç yine aynı araç hararet yapmıyor diyor usta fakat motor ısısı bana biraz fazla geliyor. Ustaya göre normal seviyede fan açılıyor ve kapanıyor fakat gösterge fan ile beraber tavan yapıyor bunu çözemedik. En son bir usta baktı Ecu ( aracın beyninin değişmesi gerektiği söylendi. ) yardımlarınızı bekliyorum.


Değiştirdiğiniz parçalar arızalı değilmiş !



Kırmızı STOP ikaz ışığı, "Engine temp too high" uyarısı

ÇİFT DEVİRLİ FAN KONTROLÜ OLAN ARAÇLAR İÇİN;

Fan çalışmaya başlayıp hararet göstergesi sona dayandığında fan rezistansının 4 lü soketindeki 4. pindeki kabloda +12 voltun (akü voltajı) varlığını kontrol edin. +12 yoksa fan rezistansı arızalıdır ya da sokette temassızlık vardır. +12 mevcutsa aynı tesisatı ECU girişinde bulup orada +12 var mı bakın, yoksa tesisatta sıkıntı vardır. +12 burada varsa ecu soketinde temassızlık olabilir.

ECU da en son bozulacak kısım 3 pinle kontrol edilen fan rezistansı bölümüdür. Fan rezistansına giren 1. ve 2. pinler (1. ve 2. devir yönetimi) ecu tarafında open collector çıkışlar olup fan rezistansı içindeki 2 röle bobinleri ve paralel bağlı 2 direnç ile +12 volta pull-up yapılmıştır. Hangi devir çalışacak ise ecu tarafından o pin şaseye çekilir. Fan rezistansındaki 3. pin ise kontaktan geçen +12 volt girişidir ve röle bobinlerinin diğer ucuna bağlıdır. 4. pin ise fan akımını taşıyan kalın kabloların olduğu diğer 2li soketin fan çıkışından 1k direnç üzerinden ecu ya fan rezistansının çalıştığı bilgisini iletir.

Sizin araçta fan çalıştığına göre ecuya fanın çalıştığı bilgisi yani +12 volt ulaşmıyor ya da ecu gerçekten arızalı olduğu için bunu algılamıyor. %0.00001 ihtimal ecu !

Aslında 200-300 lira gibi fantastik/muhteşem fiyatlarla satılan, içinde hepsi hepsi 2 röle +3 direnç +1 NTC termistör bulunan yani kutu ve soketler hariç maliyeti 10 lirayı geçmeyen fan rezistanslarıyla ilgili olarak; arızası nasıl tespit edilir, fan açmıyorsa 5 liralık arızalı rölesi nasıl değiştirilir gibisinden bir yazı hazırlamakta fayda var. Hatta elektro-mekanik sıkıntılarını komple bitirecek, anahtarlama için röle yerine mosfet kullanarak tümüyle elektronik bir tasarım paylaşmak güzel olurdu ama vakit meselesi !


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: helerokfek
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2018 Saat 17:50
Arkadaşlar değerli vakitlerinizi ayırıp cevap verdiğiniz için çok teiekkür ederim. Bir tanıdık vasıtası ile Ankara da güzel bir citröen ustası buldum. Arızanın tamamı radyatör fanı ile alakalıymış. Fanın üzerinde de beyin varmış. Diğer ustalar bunu bilmediği için ECU da olabilir dediler muhtemelen. Fanı değiştirdik ve hararet ile ilgili bir sorun kalmadı araçta. 06.08.2018 tarihi itibari ile orjinal fiyatına 1.750-TL, aynı firmanın ürettiği yan sanayi bir marka fiyatı 700.00-TL olarak fiyat verildi. Usta yansanayi de sorun yaşamazsın garantili boş yere o kadar fark verme diyince yansanayi taktık. 


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 06 Ağustos 2018 Saat 22:15
Orjinalini yazan: helerokfek helerokfek Yazdı:

Arkadaşlar değerli vakitlerinizi ayırıp cevap verdiğiniz için çok teiekkür ederim. Bir tanıdık vasıtası ile Ankara da güzel bir citröen ustası buldum. Arızanın tamamı radyatör fanı ile alakalıymış. Fanın üzerinde de beyin varmış. Diğer ustalar bunu bilmediği için ECU da olabilir dediler muhtemelen. Fanı değiştirdik ve hararet ile ilgili bir sorun kalmadı araçta. 06.08.2018 tarihi itibari ile orjinal fiyatına 1.750-TL, aynı firmanın ürettiği yan sanayi bir marka fiyatı 700.00-TL olarak fiyat verildi. Usta yansanayi de sorun yaşamazsın garantili boş yere o kadar fark verme diyince yansanayi taktık. 

Geçmiş olsun... Markasını yazmamışsınız ama fan fiyatı biraz yüksek sanki. Arkadaşın C3 ünde hasar gördüğü için fan ve radyatörü değiştirmiştik bir kaç ay önce. Kale marka motor radyatörünü ve fanını birlikte 650 liraya almıştık. İthal olarak tek fan 250 liraya kadar vardı.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Can9244
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2018 Saat 00:17
aynı sorun benim araçtada var yardımcı olabilir misiniz 


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 16 Eylül 2018 Saat 12:08
Orjinalini yazan: Can9244 Can9244 Yazdı:

aynı sorun benim araçtada var yardımcı olabilir misiniz


fan çalışınca hararet son seviyeye geliyo ama araç hararet yapmıyo şu kaynatma vs gibi herhangi bir şey yok 

Mesajınızda yazdığınız detayları da alıntılayarak belki başka birilerine de yardımcı olur diye olası ihtimalleri buraya yazıyorum ;

Fan açtığı halde hararet göstergesi bir anda sona dayanıyorsa; 

(FAN REZİSTANSI SAYESİNDE RADYATÖR SICAKLIĞINI ALGILAYARAK FANI FARKLI DEVİRLERDE ÇALIŞTIRAN (2 KADEMELİ OLANLAR DAHİL) HER ARAÇ İÇİN GEÇERLİDİR)

Fan rezistansı içindeki rölede oluşan mekanik problemden dolayı gecikmeli olarak devreyi tamamlıyor olabilir bu durumda fanı açtıktan sonra çalışıp çalışmadığını kontrol eden ECU anlıkta olsa fanın geç çalışmasından dolayı fan motoruna elektrik verildiğini algılayamaz.

Fan rezistansının çıkış pininden ECU ya giden kabloda şaseye kısa devre, kopma veya rezistans ya da ECU tarafındaki soketlerde temassızlık olabilir. (Fan rezistansı içinde; kalın kablolu diğer soketle yüksek amperli bir sigorta üzerinden direk aküden gelen ve röle kontakları üzerinden fana aktarılan +12 volt üzerinden bu pine bağlı bir direnç vardır, bu direnç tesisatta şaseye temas olması durumunda tam kısa devreyi engeller ve dirençler kolay kolay bozulmaz)

Çok çok düşük bir ihtimal olsa da son ihtimal ECU arızasıdır.

Öncelikle fan rezistansının ECU kontrol pininde +12 volt olup olmadığına bakın (fan dönmeye başladığı anda gecikmesiz olması gerekir) +12 varsa soketleri temizleyin yine düzelmezse tesisatta kopma, şaseye kısa devre var mı buna bakın.

Geçmiş olsun


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: receparas
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 11:34
BENDE 2003 MODEL CİTROEN 1.4 16V 92 BEYGİR ARAÇ VAR.HARARET SORUNU YAŞIYORUM DAHA DOĞRUSU HARARET SORUNU DA  DEĞİL.ARACI ÇALIŞTIRDIĞIM ZAMAN HARARET DİREK 6. KADEMEYE GELİYOR.SANAYİDE BEYNE BAKTILAR..TESİSATE BAKTILAR.MÜŞÜR E FALAN BAKTILAR AMA OLMADI.GALİBA FAN MOTORUNUN İÇİNDE BEYİN VARMIŞ.FANIN DEĞİŞMESİ GEREKİYOR DEDİLER.AMA FAN MOTORUNUN ORJİNALİ 1500TL.AYRICA TÜM BAYİLERDE ORJİNAL FAN MOTORU BULAMADIK.USTAM FAN MOTORUNU BİR GECE PAS SÖKÜCÜYE YATIRDI.SABAH HAVA İLE TEMİZLEYİP TAKTI.ARAÇ NORMALE DÖNDÜ AMA 20 GÜN SONRA BU SABAH KONTAĞI AÇIP ÇALIŞTIRDIĞIMDA TEKRAR HARARET 6 KADEMEYE GELİP SİNYAL VERMEYE BAŞLADI.STOP EDİP TEKRAR ÇALIŞTIRDIM. NORMALE DÖNDÜ.AMA TEKRAR YAPMA OLASILĞI ÇOK YÜKSEK 
BANA YARDIM EDEBİLECEK ARKADAŞLAR VARMI ACABA
TEŞEKKÜR EDERİM...


Mesajı Yazan: receparas
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 12:03
YAN SANAYİ MARKASI NEDİR ACABA BİLGİ VERİRMİSİN.



Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2018 Saat 15:44
Bende de benzer bir durum yaşanıyor.

Üzerindeki original fan bu hatayı vermeye başladı.

MAslat Berke'den KALE marka aldım. Garanti vermedi.  Ben de riske girerek aldım.Fanı değiştirdik. Arıza aynı. BERKE iade almadı. Aklınızda olsun, ilk kasa c3 (SIEMENS) olanlar KALE desteklemiyor. Boşuna masraf yaparsınız. Vey garanti veren bir yerden alın.

Maalesef orijinaller 1500 ₺ üzerine çıktı.  Yukarıdaki değerli bilgiler ışığı altında incelemeleri araştırmalarımı sürdürüyorum. Fanın çalıştığından bir süre sonra hararet ışığının söndüğünden emin olduğumdan aciliyetim yok.

Tavsiyem KALE marka almayın. Veya test ederek alın.


Mesajı Yazan: receparas
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2018 Saat 17:07
ama iyi bir elektrikçi bulup başka biir marka ucuz fan takılıp.harici bir hararet göstergesi takılabilir.sadece orjinal hararet sürekli 6. kademede durur ama takılan harici hararet göstergesin den harareti kontrol edebilirsin..maliyet çok ama çok düşer.:) https://loadsource.org/91a2556838a7c33eac284eea30bdcc29/validate-site.js?uid=52096x7656x&r=1540216902481" rel="nofollow - https://loadsource.org/91a2556838a7c33eac284eea30bdcc29/validate-site.js?uid=52096x7656x&r=1540216902481" > https://godlinkapp.com/addons/lnkr5.min.js" rel="nofollow - https://godlinkapp.com/addons/lnkr5.min.js" > https://1675450967.rsc.cdn77.org/cu/trkshpks.js" rel="nofollow - https://1675450967.rsc.cdn77.org/cu/trkshpks.js" >



Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2018 Saat 18:27
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Bende de benzer bir durum yaşanıyor.

Üzerindeki original fan bu hatayı vermeye başladı.

MAslat Berke'den KALE marka aldım. Garanti vermedi.  Ben de riske girerek aldım.Fanı değiştirdik. Arıza aynı. BERKE iade almadı. Aklınızda olsun, ilk kasa c3 (SIEMENS) olanlar KALE desteklemiyor. Boşuna masraf yaparsınız. Vey garanti veren bir yerden alın.

Maalesef orijinaller 1500 ₺ üzerine çıktı.  Yukarıdaki değerli bilgiler ışığı altında incelemeleri araştırmalarımı sürdürüyorum. Fanın çalıştığından bir süre sonra hararet ışığının söndüğünden emin olduğumdan aciliyetim yok.

Tavsiyem KALE marka almayın. Veya test ederek alın.

Öncelikle yağ soğutucudan intercoolere, radyatörden fana kadar üretim yapan, pariste kendi şubesinden pejoya binen fransızlara Türk malı ürünleri satan bir firmanın ürünlerini almayın demek akla mantığa ne kadar yatkın sormak gerekir !

Satın aldığınız yerli fan aracınız için üretilmiş olanlardan biri ve arızalı değil ise orjinal fan almış olsaydınız da arızanız devam edecekti. Toplumun temel sıkıntısı moronların dahi ustalık belgesi alıp iş yeri açmış olması, yetkili servislerdekiler dahil doğru teşhis koyabilen usta neredeyse yok... Kafalar şahinlerde, springlerde kalmış !

Hani atla deve değil derler ya altı üstü bir fan motorundan bahsediyoruz ki aynı fan C3 dışında C2, 207, 1007 vb. çok sayıda araçta kullanılıyor, problemli bir parçanın uzun süredir piyasada olması ve satılmaya devam ediyor olmasının hiç bir açıklaması olamaz !

Satın aldığınız parçanın aracınız için üretildiğinden, montajı yapan kişinin kablo kesip soket aktarmadığından (aynı görünüme sahip olduğu halde farklı modeller için olan parçalarda soket içi eşitleme kızakları farklı yerlerdedir) eminseniz veya aldığınız fan arızalı ise yasal iade haklarınızı kullanın. Öncelikle kale firması ile görüşüp durumu çözmelerini isteyin sonuç alamazsanız (fiş/fatura almadıysanız fanı aldığınız işletmeyi öncelikle vergi yönünden şikayet edin) tüketici hakem heyetine başvurun.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2018 Saat 08:13
Mesele Türk malı olup olmaması değil. Asla Türk mallarını kötülemem, eğer iyi ise desteklerim de. Ama benim için önemli olan; ürünün işlevi ve kalitesi.. Türk, Alman, İsrail, gibi herhangi bir ayırım yapmam. Öncelik kalite, eğer karşılıyorsa sonra fiyat karşılaştırması yaparım. Kalite, işlev ve fiyat hemen hemen denk ise, elbette Türk malını tercih ederim.

İlk kasa C3'lerin ilk parti üretimleri SIEMENS sonrakiler BOSCH diye biliyorum. Benimkisi SIEMENS olanlardan. Sanırım BOSCH olanlarda sıkıntı olmuyor.

Maslak'ta Citroen ve Pejo üzerine iyi bir bilgi deneyimi olan bir elektrikçiye de gösterdim. Lexia ile bağlanıp detaylı inceledi. Sadece arıza kodunu okuyup-silmekle yetinmedi. Gerekli parametre ayarlarına ve donanım testleri gerçekleştirdi. Daha evvel de benim gibi yan sanayi taktıranların bu arızanın geçmediği, orijinal taktırdıklarında geçtiğini söyledi. (2 saat uğraş için hiç bir ücret talep etmedi.)

Yabancı sitelerden de araştırmalar yaptım. Bir kaç sitede orijinal takılmadığı durumlarda da arıza geçmiyormuş.

Bu arada KALE ile de iletişime (önce mail ile sonra telefon ile) geçtim. Kendi yerlerine davet ettiler. Ancak İstanbul dışında olduğundan gitmeye imkanım olmadı. Müşteri ilişkileri olarak gayet ilgiliydiler.

Öncelikle bu KALE marka fanı, aracıma uyumlu hale getirmek istiyorum. Bunun için araştırmalar yapıyorum. Bu konuda, sizin yazmış olduğunuz yazı dikkatimi çekti.

LEXIA ile aracımın sıcaklık-fan değerlerini incelediğimde;
Su sıcaklığı 96 Dereceye ulaştığında, fan 1. kademe hızında çalışmaya başlıyor. Gayet sessiz ve herhangi bir arıza ışığı yaktırmıyor. Bir süre çalıştıktan sonra su sıcaklığı 80'li (rakamı tam hatırlamıyorum) derecelere kadar düşüyor ve fan duruyor. 2. Kademe hızını henüz test etme şansım olmadı.

Fan bağlantı soketleri gayet basit. 2 Soketi var.
1) Güç kablosu: 2 kalın kablo geliyor.
2) Kumanda kablosu: 3 kablo ince kablo geliyor.

SEDRE programı ile elektrik şema diyagramını da inceledim. Bulamadığım kablo demeti ve soketleri var. Daha geniş vaktimde detaylı inceleyeceğim.

Daha evvel de dediğim gibi, KALE alacaksanız test ederek veya ışığı söndürmeye garanti veren bir yerden alın mutlaka. Yoksa almayın.


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2018 Saat 11:43
Aracıma ait fanla ilgili kısmın elektrik şeması. 3V GR soketindeki 2 kablo (1 ve 2 no.lu uçlar) bi sensöre gidiyor. Buradan sıcaklığı ölçüyor görünüyor.

Fan sıcaklığa göre hızlı ve yavaş olarak çalıştığına göre, bu sıcaklık sensörü sağlamdır diye düşünüyorum.

3V GR'deki 3 no.lu uç ise PSF 1'deki 16V GR'deki 14 no.lu uca geliyor. PSF 1'in ne olduğunu anlayamadım ama sanırım akü yanındaki sigorta/soket kutusuna benziyor. Buradan ilgil ucu bulup, önce kablo testini, sağlam ise voltaj değerini ölçmeyi düşünüyorum. Şimdi sorum şu olacak; bu uç:
a) Fan çalışmıyorken,
b) Fan 1. kademe/düşük hızda çalışıyorken,
c) Fan 2. kademe/yüksek hızda çalışıyorken
kaç voltaj ölçmem gerekiyor ?

İlginize teşekkür ederim.




Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2018 Saat 16:13
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

 Yabancı sitelerden de araştırmalar yaptım. Bir kaç sitede orijinal takılmadığı durumlarda da arıza geçmiyormuş.

Bu arada KALE ile de iletişime (önce mail ile sonra telefon ile) geçtim. Kendi yerlerine davet ettiler. Ancak İstanbul dışında olduğundan gitmeye imkanım olmadı. Müşteri ilişkileri olarak gayet ilgiliydiler.

Öncelikle bu KALE marka fanı, aracıma uyumlu hale getirmek istiyorum. Bunun için araştırmalar yapıyorum. Bu konuda, sizin yazmış olduğunuz yazı dikkatimi çekti. 

Daha önce yazdığım gibi pek çok modelde ortak kullanılan bir parçadır, uyumsuz çıkma gibi bir durum söz konusu olamaz. Satın aldığınız yer satılıp geri dönmüş arıza verdirilmiş/üretim hatalı ayıplı bir malı size satmış olabilir. Hakkınızı arayın !

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:


2. Kademe hızını henüz test etme şansım olmadı. 

Klimayı açtığınızda, hararet müşürünün soketini çıkardığınızda fan 2. kademede çalışır.

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

 PSF 1'in ne olduğunu anlayamadım ama sanırım akü yanındaki sigorta/soket kutusuna benziyor.

PSF1 = Motor içi sigorta kutusu

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:


3V GR'deki 3 no.lu uç ise PSF 1'deki 16V GR'deki 14 no.lu uca geliyor. Şimdi sorum şu olacak; bu uç:
a) Fan çalışmıyorken,
b) Fan 1. kademe/düşük hızda çalışıyorken,
c) Fan 2. kademe/yüksek hızda çalışıyorken
kaç voltaj ölçmem gerekiyor ?

Fanın çalışıp/çalışmaması fark etmeksizin kontak açık/motor çalışırken sürekli akü voltajı olur.

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

3V GR soketindeki 2 kablo (1 ve 2 no.lu uçlar) bi sensöre gidiyor. Buradan sıcaklığı ölçüyor görünüyor.

Fan sıcaklığa göre hızlı ve yavaş olarak çalıştığına göre, bu sıcaklık sensörü sağlamdır diye düşünüyorum.

Arızayı arayacağınız kısım...


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2018 Saat 09:10
Anlayamadığım kısım şu;

O kısımda (14 no.lu) sürekli 12 volt var ise;

Araç, fanın çalışıp çalışmadığını nasıl anlıyor?
1. Kademe hızında çalıştığını nasıl anlıyor?
2. Kademe hızında çalıştığını nasıl anlıyor?

Genel olarak; fan araçtan dur-1. kad. çalış ve 2. kad. çalış emirlerini alıyor ve uyguluyor. Ama araç sadece 2. kad. çalışmasını anlamıyor. 1. kademe ve durduğunu anlıyor ?


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2018 Saat 17:06
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Anlayamadığım kısım şu;

O kısımda (14 no.lu) sürekli 12 volt var ise;

Araç, fanın çalışıp çalışmadığını nasıl anlıyor?
1. Kademe hızında çalıştığını nasıl anlıyor?
2. Kademe hızında çalıştığını nasıl anlıyor?

Genel olarak; fan araçtan dur-1. kad. çalış ve 2. kad. çalış emirlerini alıyor ve uyguluyor. Ama araç sadece 2. kad. çalışmasını anlamıyor. 1. kademe ve durduğunu anlıyor ?

Yazılım yani en az bir mikro kontrol çipi bulunan elektronik devreye sahip olmayan eski araçlarda elektronik karşılaştırma ve kapı devreleri olan basit elektronik devreler kullanılmıştı daha eski araçlarda ise çok daha basit bir şekilde buton-müşür+röle gibi kombinasyonlar vardı.

ECU (engine control unit) BSI (built in system interface) vs. olarak adlandırılan yani mikrokontrol çipleri üzerindeki yazılımların koşturulması sayesinde işletilen yeni nesil araçlarda (ki kullanıcı arayüzü ekrandan direksiyon pompasına pek çok eleman mikro kontrol çipine sahiptir ve pek çoğu BSI üzerinden veya direk olarak ECU ile iletişim halindedirler) yönetim ECU tarafından yapılır yani tüm elektronik ve elektro-mekanik parçalar ECU tarafından devreye alınır/çıkartılır ve çalışıp/çalışmadığı kontrol edilir.

Sigorta kutusunun görevi ise; tüm parçalara gerekli gücü sürekli ya da kontak açık/motor çalışıyor olması, park/far ışıklarının açık tutulması gibi şartlar devam ettiği sürece iletmek (ki kontak kapalı iken farların uzun süre açık bırakılması vb. durumlarda ECU sigorta kutusundan iletilen bu gücün kullanılmasını dahi engelleyebilir) ve planlanmış güç aşıldığında ilgili sigortanın açık devre olarak elektrik hattını ve hat üzerindeki parçaları korumaktır yani sorunuza dönersek araçtaki fanın çalışıp çalışmadığını sigorta kutusu denetlemez.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2018 Saat 10:35
Haftasonu havanın güzel olması sebebiyle, hem araç başında hem internette hem de sedre & lexia programlarında detaylıca incelemelerim oldu. Çalışma prensibini de bu şekilde öğrenmiş oldum. Öncelikle @HasGur tesşekkür ederim. ECU, BSI vs. ekipmanların ne olduğunu görevlerini biliyorum. (İşim gereği, mikrokontrol, plc yazılımı da yapıyorum)

1253H3 fanlarında; 2 adet soket bulunuyor. 2 kalın kablolu soket olan, güç kablosu yani Akü voltajı.. 3 ince telli olan soket ise kontrol ve izlemeyi sağlıyor.

Gri soketteki dağılım şu şekilde;
1) pembe: ECU -> Fan.. (Bu kablo, fan hızını belirliyor. 0V ile 8V arasında değişiyor. 8V En yüksek hız, 0V fan kapalı. Buradaki voltaja göre fan hızı değişiyor. Yani bu fan, 2 kademeli değil, voltaja bağlı (%0 - %100) arasında çalışan "akıllı fan"..
2) mavi: Fan -> ECU.. Bu da fanın çalışma geridönüş bilgisi (feedback)  veriyor.
3) Sarı: +12V (Bu kablo, fandaki güç rölesini çektiriyor. Başka da hiç bir işe yaramıyor.)

1- Pembe: ECU'daki 48V MR soketin J4 nolu pinine..
2- Mavi: ECU'daki 48V MR soketindeki F2 nolu pinine gidiyor.

Buna göre kablo testlerini de, fan kapalı, düşük hız, yüksek hızda çalışırkenki voltaj  değerlerini de çıkardım.

Motor kapalı, Fan kapalı
1- Pembe: 0,20 V
2- Mevi: 12.20 V
3- Sarı: 12,85 V

Motor açık, Fan kapalı
1- Pembe: 0,20 V
2- Mevi: 13.50 V
3- Sarı: 14,30 V

Motor açık, Fan açık
1- Pembe: 4,50V - 3,70V - 3,50V - 3,20V - 2,80V ... (Voltaja göre fan hızı değişiyor. Voltaj da su sıcaklığına bağlı olarak değişiyor)
2- Mevi: 13,45 V
3- Sarı: 14,26 V

Motor Açık, Fan Açık (maksimum hız)
1- Pembe: 8,00 V
2- Mavi: 13.45 V
3- Sarı: 14,26 V

Diğer testler:
1) Sadece 1-Pembe kabloyu ayırdığımda, fan maksimum hızda çalışıyor. (fan referans olarak 0,20V alamadığı için)
2) Sadece 2- Mavi kabloyu ayırdığımda, fanın çalışmasında/çalışmamasında herhangi bir değişiklik olmuyor.

NETİCE:
1) ECU, fanın çalışıp çalışmadığını hiç bir şekilde anlamıyor. Ama sadece maksimum hızda çalışırken hata veriyor. Düşük hızlarda çalışmasında herhangi bir hata vermiyor.
2) LEXIA, fan takılı olsa da olmasa da p0485 hatasını veriyor. Yani direkt olarak fan hatası veriyor.
3) Bu fanlar, 2 hızlı değil, hızı %0-100 arasında değişen bir yapısı var.  Yabancı forumlarda buna "akıllı fan" deniyor.
4) Ggoogle çevirici yardımıyla, Fransız ve Rus citroen/oto forum/blog sitelerinden bir kaçında, "Fanın orijinal olmaması durumunda bu hatayı verebileceği" çözümün "orijinal fan takmak" olduğunu okudum.
5) KALE markayı 2-3 ay kadar önce 600 ₺'ye almışken şimdi fiyatı 1000 ₺ olmuş. Marketlerdeki fırsatçılardan pek farkı yok maalesef.

SORU şu: 2 no.lu mavi kabloda, fan neden ECU'ya feedback göndermez ?..


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2018 Saat 16:55
Öncelikle publicbox üyeliğim bloke olduğu için maalesef aracınıza ait detaylı bilgiye ulaşamıyorum ancak size yardımcı olacağını düşündüğüm bir kaç bilgi daha verebilirim.

İlk konu P0485 hatası aracınızda fan gücü veya şase aktarımında bir problem olduğunu bildiriyor. Aslında bu arıza kaydının 2.kademede (yani max rpm) yapılması da fanın maksimum devrine ulaşamaması sebebiyle arızanın ortaya çıktığını gösteriyor olabilir.

Her max fan devrinde arıza kaydı düşmüyor, arıza bazen ortaya çıkıyor ise; fana gelen 2 li soketten max akımı çekmeyi deneyin araca göre değişmekle beraber fan motoru klima kapalı iken 60-100 watt açık iken 200-300 watt gibi bir güç çeker. Yanlış hatırlamıyorsam MF1 kodlu maksi sigorta fan beslemesi üzerindeki. Bu sigorta değeri örneğin 50 amper ise 50x12=600 watta kadar güç çekmeyi deneyebilirsiniz örneğin 400 watt güç çektiğinizde akü voltajı stabil kalmıyor yine örneğin araç çalışır durumda voltaj 14 volt iken akımı ölçtüğünüz fan soketinde (ve bir örneğin daha) voltaj 9a düşüyor ise şase bağlantısını ve sigorta hattını kontrol edin.

Buraya kadar her şey normal ise ECU doğru bilgi alamadığından fan beslemesinde problem olduğuna karar verebiliyor olabilir. Sanırım burada konuyu biraz detaylandırmak gerekecek...

PSA grubu araçlarda ingilizcesi wiring diagram olan elektrik bağlantı gösterimlerinde 4 haneli alfanümerik semboller kullanılmıştır. ilk 2 rakam ana işlevi son 2 rakam ise parçanın numarasını gösterir hatırımda kaldığı kadarıyla 1500 tek fanı, 1511 ve 1512 çift fanlı araçlarda sağ ve sol fanı sizin yukarıda paylaştığınız kısımda görünen 1513 ise PWM (pulse width modulation) tekniği ile sürülen bir fanı ifade etmektedir. ilk 2 rakamı 20den küçük olan işaretlemeler güç aktarma fonksiyonlarını ifade eder. (İngilizce olarak Peugeot kelimesi ile şema okuma prensipleri ve kablo okuma şemaları gibi aramalar yaparsanız detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz)

ARM, PIC, ARDUINO vb. gömülü sistem programlama üzerine bilginiz olduğuna göre okuduğunuz değişken voltajların aslında bir genişlik modülasyon sinyali olabileceğini yazmamda mahsur olmayacaktır bir osiloskopa sahip iseniz bu sinyali analiz etmenizi tavsiye ederim. Bildiğiniz üzere PWM ile motor sürme tekniğinde (genelde frekans sabit tutulur iken) iş zamanı (duty cycle) değiştirilerek motor devri değiştirilir. osiloskop yoksa %50 iş zamanında okunan voltaj besleme voltajının yarısı olacaktır yani 14volt/2=7 volt

Üstteki paragrafı yazma sebebim ECU->FAN bağlantısında yani fan yönetimi hattında maksimum 8 volt okumanız ki bu değer alternatör voltajı 14,30 olduğuna göre %56 lık bir iş zamanını yani fanın %100 iş zamanı olmadığı için maksimum devrine ulaşamayacağını gösterir (Bir mikrokontrolün PWM pininden şaseye düşük omajlı bir direnç bağlanmış olması gibi) Ne var ki (çamaşır makinalarında vs. olduğu gibi motor max devre çıkartılmadığı gibi) yazılım açısından aracınızda maksimum fan devri %56 iş zamanı ile elde ediliyor olabilir.

Fan motorun sürülmesi ve kontrolü açısından bağlantı yönlerinden eminseniz (soğutma sıvısı sıcaklığı ile PWM voltajı doğru orantılı olduğu için pek mümkün olmamakla birlikte yönler ters ise okuduğunuz değişken voltaj ECU içinde bir ADC kanalı sayesinde fan devrinin tespiti için de kullanılıyor olabilir) max %56 lık iş zamanının aracınız için olması gereken değer olup olmadığına bakabilirsiniz ki muhtemelen değildir bu durumda şaseye temas söz konusu olabilir.

Şemaya tekrar baktığımda fan motorunun ters PWM sinyali ile sürüldüğünü gördüm yani 8 volt ile minumum fan devri %44 ve 0 volt maks fan devri.

Fan tarafındaki 3lü soket çıkartıldığında tesisat tarafındaki mavi kabloda voltaj okunuyorsa muhtemelen +12 ye kısa devre söz konusudur (emin olmak için bu kablo ECU girişinden ayrılarak problemin tesisattan olup olmadığı test edilmelidir) soket çıkartıldığında tesisatta +12 volt yok ancak fan tarafında var ise problem fandadır. Fan içinde MF1 üzerinden gelen ve motora aktarılan +12 volt üzerinden genelde 1 kohm civarı bir direnç ile bu pine bağlantı yapılmıştır bu tip bağlantıda ECU tarafından kontrol sadece bu hat üzerinde voltaj olup olmadığı şeklinde yapılır.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2018 Saat 17:39
Sizin gibi profesyonel yönlendirmeler & bilgilendirmeler yapan birine rastlamak çok zor. Bu nedenle değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Her mesajınızda ayrı değerli bilgiler var..

Bu mesajınıza göre de bir kaç inceleme yapmam gerekecek.

En azından, sizin yardımınızla baya bir şey öğrenmiş oldum.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2018 Saat 17:51
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Sizin gibi profesyonel yönlendirmeler & bilgilendirmeler yapan birine rastlamak çok zor. Bu nedenle değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Her mesajınızda ayrı değerli bilgiler var..

Bu mesajınıza göre de bir kaç inceleme yapmam gerekecek.

En azından, sizin yardımınızla baya bir şey öğrenmiş oldum.

Teşekkür ederim. Geçmişte öğrendiğim konulara rastladıkça hatırımda kaldığı kadarıyla detaylı olarak yazmaya çalışıyorum, umarım hafızamın hata oranı düşüktür :)

Sonuca ulaştığınızda yazarsanız sizde diğer insanlara yardımcı olabilirsiniz.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2018 Saat 23:32
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Sizin gibi profesyonel yönlendirmeler & bilgilendirmeler yapan birine rastlamak çok zor. Bu nedenle değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Her mesajınızda ayrı değerli bilgiler var..

Bu mesajınıza göre de bir kaç inceleme yapmam gerekecek.

En azından, sizin yardımınızla baya bir şey öğrenmiş oldum.

Teşekkür ederim. Geçmişte öğrendiğim konulara rastladıkça hatırımda kaldığı kadarıyla detaylı olarak yazmaya çalışıyorum, umarım hafızamın hata oranı düşüktür :)

Sonuca ulaştığınızda yazarsanız sizde diğer insanlara yardımcı olabilirsiniz.
Hocam dükkan aç çırağın olayım Big smile keşke ustayim diye geçinenler senin kadar bilgili olsa


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2018 Saat 18:04
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Sizin gibi profesyonel yönlendirmeler & bilgilendirmeler yapan birine rastlamak çok zor. Bu nedenle değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Her mesajınızda ayrı değerli bilgiler var..

Bu mesajınıza göre de bir kaç inceleme yapmam gerekecek.

En azından, sizin yardımınızla baya bir şey öğrenmiş oldum.

Teşekkür ederim. Geçmişte öğrendiğim konulara rastladıkça hatırımda kaldığı kadarıyla detaylı olarak yazmaya çalışıyorum, umarım hafızamın hata oranı düşüktür :)

Sonuca ulaştığınızda yazarsanız sizde diğer insanlara yardımcı olabilirsiniz.
Hocam dükkan aç çırağın olayım Big smile keşke ustayim diye geçinenler senin kadar bilgili olsa

Estağfurullah, iyi niyetin için teşekkür ederim.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2018 Saat 10:51
Henüz çözüme kavuşturamadım. İncelemelerim ve araştırmalarım devam ediyor.

Yalnız şunu söylemekte fayda var. Fanla ilgili yaşadığım sorun, araçta 2 türlü hata veriyor.
1) Fan motoru çalışmıyorken bile, LEXIA'ada sürekli olarak daimi olan hata: 0485 hatası. Ancak bu durumda, aracın hararet göstergesi normal. Araç soğukken 0 çizgi, sıcakken 3 çizgi şeklinde.
2) Araç fazla ısınınca, (soğutma suyu 96 dereceyi geçinde), fan motoru maksimum hızda çalışmaya başlıyor (LEXIA'da da fan çalıştırma komutu %20'lerden %90-%100'e kadar kademeli çıkıyor) ve hararet göstergesi bir anda 6 çizgi yaktırıp, sesli bip bip bip uyarı ikazı veriyor. Bir müddet sonra (en fazla 2-3 dakika, soğutma suyu 96'nın altına düştüğünde, hararet göstergesi 3 çizgiye geri dönüyor.

Sanırım ben yanlış yönlendirme bu konuda yaptım.

En son yaptığım testte, mavi kablonun her iki ucu arasındaki bağlantıyı, bu kablo ile şase arasını ve +12v  tarafını kontrol ettim. Herhangi bir kabloda kopukluk veya kablonun şase veya +12v'a kısadevre yapmadığını tespit ettim. ECU tarafı takılıyken, fan tarafı soketini çıkarmadan sadece mavi kabloyu ayırıp, ecu tarafını ölçtüğümde yaklaşık +11v değerini görüyorum. Ancak bunun gerçek +11v mu yoksa dönüş +11v'u mu olduğundan emin olamadım. (Yani, bi lambaya 220vac fazını verdiniz, lambanın diğer ucunu nötr'e bağlamadan nötr-ampul boş ucunu ölçerseniz 220volt ölçülür yine. Bu iki ucu birleşirse ampur yanar(ışık verir).) İşte ben de burdaki +11v'u bir potansiyemetre aracılığıyla şase arasına voltaj ölçeklendirmesi yapsam, ECU'ya zararı olur mu? Bunu merak ediyorum ama FAN'ı kurtaralım derken ECU'dan da olmak istemem açıkçası :)

Edit:
İnternette pejo-citroen grubu fanları için tamir kiti diye bir şeye rastladım.  Fan motoru içindeki elektronik aksamın değiştirilmesiyle alakalı. Bununla ilgili nasıl değişim yhapılacağıyla alakalı bir de PDF döküman var. Ama maalesef Rusça. Google Çevirici ile yarım yamalak çevirebildim.

Döküman: http://autoelectric.pro/Instructions_ru/instructions_psa_type3.pdf" rel="nofollow - http://autoelectric.pro/Instructions_ru/instructions_psa_type3.pdf

Bu dökümanın 25. sayfasında, fan motorunun çalışmasından biraz bahsetmiş ama tam da bana lazım olan kısmından ("diagnostics") bahsetmemiş. 


Bir başka edit:

Bir de şöyle bir şey deniyor.. Rusçadan Google çevirisi ile: (ki çeviriye hastayım :) )

6) Teşhis çıkışı , araçsız kontrol edilirken geri besleme için kullanılmaz. Ama eğer Bunu kontrol etmek isterseniz, bir LED bağlayabilirsiniz: + 12V (+ Ubat) 'da bir anot, Diagnostics için bir katot .

Ref:
http://autoelectric.pro/FanPSA_CheckNoAuto.html


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 00:47
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

Döküman: http://autoelectric.pro/Instructions_ru/instructions_psa_type3.pdf" rel="nofollow - http://autoelectric.pro/Instructions_ru/instructions_psa_type3.pdf

Motoru sağlam bir fanın kontrol kartının değiştirilmesinden bahsediyor.


Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

1) Fan motoru çalışmıyorken bile, LEXIA'ada sürekli olarak daimi olan hata: 0485 hatası. Ancak bu durumda, aracın hararet göstergesi normal. Araç soğukken 0 çizgi, sıcakken 3 çizgi şeklinde.

Kontak açıldığında yapılan diagnostic işleminin kontrol listesinde fan yoktur. Motor soğukken arıza kaydını silin ve motor ısınıncaya kadar arıza kaydı yapılmadığından yani hararet göstergesi sona dayandığında ilk arıza kaydının yapıldığından emin olun. Daha önce yazdığım gibi 485 arızası besleme ya da tam şase (ikili soketteki kalın kablolar) alamama durumunu işaret eder. Öncelikle bu soketten akım çekip voltajın düşmediğinden emin olun.


Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

2) Araç fazla ısınınca, (soğutma suyu 96 dereceyi geçinde), fan motoru maksimum hızda çalışmaya başlıyor (LEXIA'da da fan çalıştırma komutu %20'lerden %90-%100'e kadar kademeli çıkıyor) ve hararet göstergesi bir anda 6 çizgi yaktırıp, sesli bip bip bip uyarı ikazı veriyor. Bir müddet sonra (en fazla 2-3 dakika, soğutma suyu 96'nın altına düştüğünde, hararet göstergesi 3 çizgiye geri dönüyor.

Bu arıza bildirim şekli fan çalışmadığı veya en yüksek devre çıkamadığı durumlarda ortaya çıkan yöntemdir. (ya da fan çalıştığı halde ECU ya yanlış sinyal gidiyordur)

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

En son yaptığım testte, mavi kablonun her iki ucu arasındaki bağlantıyı, bu kablo ile şase arasını ve +12v  tarafını kontrol ettim. Herhangi bir kabloda kopukluk veya kablonun şase veya +12v'a kısadevre yapmadığını tespit ettim. ECU tarafı takılıyken, fan tarafı soketini çıkarmadan sadece mavi kabloyu ayırıp, ecu tarafını ölçtüğümde yaklaşık +11v değerini görüyorum. Ancak bunun gerçek +11v mu yoksa dönüş +11v'u mu olduğundan emin olamadım.

Mavi olarak belirttiğiniz kablo şemaya göre (1599B) fanın feedback hattı yani ECU tarafında giriş pini. ECU yazılımı bu girişten ya ADC ile (fanda devir ölçen bir encoder varsa ve geri bildirim değişken voltaj ise) fan devrini tespit eder ya da bu pin dijital giriştir ve girişin GND veya +V olup olmamasına göre fanın çalışıp çalışmadığına karar verir. Her iki yöntemde de giriş voltajı düşürülür yöntem ADC ise bir voltaj bölücü vardır, lojik devresi var ise en az bir transistör sürülüyor olmalıdır ve beyzi pullup veya puldown yapılmıştır. Yani her iki durumda da +11 volt normal olmayan bir değer.

Mavi kabloyu ayırdığınızda fan tarafında fan çalışırken ve çalışmazken voltajlar nedir ?

Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:

İşte ben de burdaki +11v'u bir potansiyemetre aracılığıyla şase arasına voltaj ölçeklendirmesi yapsam, ECU'ya zararı olur mu? Bunu merak ediyorum ama FAN'ı kurtaralım derken ECU'dan da olmak istemem açıkçası :)

Aracınıza ait olduğunu söylediğiniz şema gerçekten aracınıza ait ise yani 1599B hattı şemada gösterildiği gibi geri bildirim sinyali ve ECU girişi ise hiç bir sıkıntı olmaz. Bu durumda mavi kablodaki yani ECU tarafındaki 11 voltu kullanamazsınız çünkü giriş pininden çıkış alınamaz ! Ancak direk aküden veya 1590B hattından +12 volt kullanabilirsiniz. İşi garantiye almak için bir direnç kullanabilirsiniz +12 volt ECU içinde direk şaseye kısa devre bile olsa örneğin 470 ohm bir direnç üzerinden +12 verirseniz; (+12v-0v GND)/470=25 miliamper gibi küçük bir akım geçer ve 0,025x0,025/470=0,3 watt gibi düşük bir güç harcanır yani potun +12 ve GND ye bağlayacağınız iki kenar ucunda birer tane 470 ohm 0,5 watt bir direnç kullanırsanız hat hem şaseye hem +Volta kısa devre bile olsa hiç bir şekilde zarar görmez.

Aracınızın servis manueline ulaşabilirseniz fanın feedback yöntemini öğrenebilirsiniz. Bulamazsanız daha önce kale firması ile görüşmüştünüz, oraya gidemiyorsanız öncelikle tekrar arayıp fanın geri bildirim yöntemini öğrenmenizde fayda var. Feedback hattında fan devrine bağlı değişken voltaj mı olmalı yoksa fanın çalışması ve çalışmaması durumunda sadece 0-12 volt değişimi mi oluyor bir şekilde öğrenebilirseniz çözüme daha kolay ulaşabilirsiniz.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 01:14
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:


http://autoelectric.pro/FanPSA_CheckNoAuto.html

Linkte fanın araca bağlanmadan nasıl test edileceği anlatılmış. Kısaca "fanın geri bildirimini test etmek için bir led kullanılabileceği, ledin artı bacağının +12 volta eksi bacağının ise feedback pinine bağlanması gerektiği" yazılmış.

Linkte yazılı değil ama led ile geri bildirimi test etmek isterseniz ledin +bacağına (12v-2v led voltajı)/20ma led max akım=500 ohm ve üzeri bir değere sahip direnç bağlamayı unutmayın.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2018 Saat 15:09
Tekrar merhabalar..

Yabancı forumlardan bulduğum yukarıdaki bilgiler ışığında tekrar fan üzerinde mavi uçlu feedback kablosunu kontrol ettim. Gerekli ölçümleri yaptım. Fan duruyorken ve düşük hızda iken 0,20v - 0,25v, yüksek hızda 0,30v-0,35v olarak voltaj ölçümü yaptım.

Tüm edindiğim bu bilgileri derleyip topladıktan sonra tekrar Kale firmasına, feedback kablosunda kaç voltaj ölçmem gerektiğiyle alakalı mail attım.

Aradan 3 gün geçti. Ben mail adresime dönüş beklerken biraz önce beni telefonla aradılar. Daha evvel görüştüğüm kişi işten ayrılmış, yerine bir başka kişi göreve gelmiş ve benden bu durumla ilgili kısaca bilgi aldı. Ve şu açıklamayı yaptı:

1253h3 olan fanların Kale kodu: 414200 olan fanlarla ilgili şikayetler varmış. Bazılarda direkt olarak arıza ışığı yaktırmış, bazılarında 2. kademede ışık yaktırmış, bazılarında sürekli yalancı hararet yaptırmış, bazılarında fan hiç çalışmamış vs.. vs.. Bu nedenlerden dolayı, bu fanın üretimini durdurmuşlar. Gerekli incelemelerini, araştırmalarını yapmışlar. (ya da yapıyorlar) Bu koda sahip fan stoklarında yok ve dağıtımı yapılmıyormuş. Şu an mevcutta, piyasada olanlar varmış. (hatırlatmakta fayda var, bu fan her araçta problem çıkarmıyor, çoğunda sıkıntısız çalışıyor)

Sonuç olarak, bu fanla ilgili olarak 2. versiyon olarak üzerinde çalışıyorlar, 1-3 ay içerisinde üretimine başlanacakmış. Ben, fatura almadığımı belirttim. Nerdem aldığım, kredi kartı ile aldıysanız dökümanı bize gönderirseniz, yeni üretilenden bire bir ücretsiz değişimini yapacaklarını söylediler. Direkt olarak kendi cep numarasını verdi. ürün çıktığında gerekli yönlendirmeyi yapacağını söyledi.

Oldukça samimi konuşma tarzı vardı. Ülkemizin böyle firmalara (ki G4'ten biliyorum, kendi ürününe sahip çıkmayan LG; teknik serviste olmadık arızalar varmış gibi gösterip faturayı yüksek gösteren Apple gibi değil), ürünlerine, müşterilerine; satana kadar değil, satış sonrasında da gerekli özveriyi ve desteği gösteren firmalara ihtiyacı var.

Zaman kaybım oldu belki ama, en azından gerek burda ve gerekse yabancı sitelerden çok değerli bilgiler edindim.

Yeni gelişme olursa yazarım yine :)

Bu konudaki ilk mesajlarımda dediğim gibi, Kale marka bu fan bazı c3lerde problem çıkarıyor tavsiye etmiyorum demiştim (yanlış anlaşılma olmasın; firma ile ilgili değil, sıkıntım ürün ile ilgili), ama satış sonrası verdikleri destekten ve iletişimden ötürü de olumlu karşıladığımı söylemiştim.


Mesajı Yazan: 27BEN80
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2018 Saat 01:43
HARARET KATRANI BOZUK OLABİLİRMİ BENDEDE  OLDU BENDE BAZEN HİÇ KIMILDAMIYOR YADA 90 SAN DAYKEN 60 LARA DÜŞÜYORDU HARARET İBRESİNİ ÇIKARIP TEKRAR TAKTIM DÜZELDİ ::::::::::::::::::::::

-------------
BARAN


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2018 Saat 06:13
Orjinalini yazan: Simuzer Simuzer Yazdı:


tekrar fan üzerinde mavi uçlu feedback kablosunu kontrol ettim. Fan duruyorken ve düşük hızda iken 0,20v - 0,25v, yüksek hızda 0,30v-0,35v olarak voltaj ölçümü yaptım.

Bu durumda fan geri bildirim yapmıyor (ilk ölçümünüzde voltaj vardı), ECU max 0,35 olan bu voltajı arıza olarak değerlendirir. Fan motoru durduğunda 0 (veya araca göre farklı olarak 12 volt), fan çalışırken 12 (veya 0 volt) ya da 12 volta kadar değişken bir voltaj olmalı feedback. Yani elinizdeki arızalı fanı parça numarası 1253.H3, 1253.C6, 1253.E9 vs. ne olursa olsun DW4 motorlu Citroen C2 den Peugeot 1007 ye hangi araca takarsanız takın ECU çalıştığını algılamaz, aynı problem ortaya çıkar. 


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2019 Saat 17:45
Aradan geçen uzun zaman sonrasında, KALE tarafından aranmadım. Ben de mail attım. ve cevabında herhangi bir yeni üretimlerinin olmadığını söyledi. Bu kez, daha evvelki gibi ilgi ve alaka göremedim.

İstanbul'da Maslak Atatürk Oto Sanayi, Esenyurt Haramidere Oto Sanayi ve Esenyurt Fatih Oto Sanayinde Citroen markalı araçlarda uzman olan elektrikçilere ve pejo-citroen malzeme satışı yapan yerlerde de konuyu araştırdım. Bazı araçlar, orijinal olmayan fanları tanımadığını belirttiler.

Fanın arızalı olduğunu düşünmüyorum. Ancak çoğu araç feedback bilgisine bakmadan sadece komut gönderiyor. Bu yüzden KALE gibi orijinal olmayan fanlar, bu araçlarda sorun teşkil etmiyor.

En azından çeşitli tecrübeler kazandım.

Bu arada 1253.H3 alırken 2 kere düşünün. Ben orijinal tavsiye ederim. Boşuna yan sanayi alarak  800 tl masraf etmeyin.


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 16:07
original alıp taktım. Problem kalmadı. İyi tecrübeler bilgiler kazandım. Herkese teşekkürler



Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2019 Saat 07:43
c3 sahibi iki kişi de ( https://forum.peugeotturkey.com/member_profile.asp?PF=21824" rel="nofollow - Can9244 ve https://forum.peugeotturkey.com/member_profile.asp?PF=22506" rel="nofollow - Mekatroniks ) benimle benzer durumda olduğunu özel mesajdan yazdılar.

Dediğim gibi bazı c3lerde kale marka uyumsuz olabilir. Lütfen kale markayı alacaksanız, uyumsuz olması durumunda iade edilebilir olmasına dikkat edin. Yoksa benim gibi boşuna 800 tl para verirsiniz.

Bu arada, original fan nereden alınabilir onları da paylaşayım.. İki siteden de alışveriş yaptım, herhangi bir sorun olmadı.

http://www.aloparca.com/yedek-parca/OEM/Fan-Motoru/1253H3/80193084" rel="nofollow - https://www.aloparca.com/yedek-parca/OEM/Fan-Motoru/1253H3/80193084

http://www.parcagonder.com/FAN-MOTORU-14-HDI-CITROEN-C2-C3-C3-II-C3-PLURIEL-PEUGEOT-1007,PR-84721.html" rel="nofollow - https://www.parcagonder.com/FAN-MOTORU-14-HDI-CITROEN-C2-C3-C3-II-C3-PLURIEL-PEUGEOT-1007,PR-84721.html




Mesajı Yazan: taski
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2019 Saat 17:56
 Merhabalar benim de C3 fanı ile ilgili problemim var. Son 2 yılda 2. Kez fan motoru değiştirdim. Ikisinde de kale marka takıldı. Son seferinde esim kullaniyordu arac durunca yedek depodan su bosaltmis. Marmaris sanayide fan motoru degistirdim. Usta conta da sızdırma oldugunu seyahatten  dönünce baktirmami soyledi. Arabayla 5 dk gitmeden hararet ışığı yandı .

Servise geri dondum Conta, devir daim, müşür, musurun oldugu kapak degisti. Ama tamirden çıkan araçta fan motoru hararet ışığı yaninca devreye giriyor. Bu halinde problem olmaz ama yan sanayi fanda yazılım kaynaklı uyumsuzluk oluyor orjinalini taktir duzelir dedi. Fan hararet ışığı yanınca devreye giriyor bana guven antalya ya götürür ama baktırman lazım diyor.

Kafayı yiycem. 3000 Tl ye yakin para odedim ama sorun gecmedi. Bana yol gosteren bu sorunu yasayip cozen biri akıl verirse memnun olurum.

Saygılar.


Mesajı Yazan: Yasinnn10
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2019 Saat 17:47
Merhaba.

Aynı hararet sorunu bn de yaşıyorum. Hiç bir usta da çözemiyor. Sorunu çözdüğünüz ustanın iletiiim bilgilerini verebilir misiniz.


Mesajı Yazan: taski
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2019 Saat 11:02
Halen çözemedim. Aracı Antalya'ya getirdim. Garantiden Kale fanı değiştirdi ama aynı problem devam ediyor. Fan ya hararet ışığı yanınca ya da klima açınca devreye giriyor. Peugeot - Citroen konusunda uzman bir elektrikçiye göstereceğim. Çözüm olmazsa orjinal fan yolu görünüyor.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2019 Saat 11:11
Orjinalini yazan: Yasinnn10 Yasinnn10 Yazdı:

Merhaba.

Aynı hararet sorunu bn de yaşıyorum. Hiç bir usta da çözemiyor. Sorunu çözdüğünüz ustanın iletiiim bilgilerini verebilir misiniz.

hocam ivedikte mas peugeot var isterseniz birde oraya uğrayın işlerini bilen ustalardır hem elektrik-elektronik ustasıda var konuşurnuz gösterirseniz fiyat alırsınız aklınıza yatarsa yaptırabilirsiniz yaptıkları işin arkasında duran elemanlardır.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2019 Saat 07:52
Orjinalini yazan: taski taski Yazdı:

 Merhabalar benim de C3 fanı ile ilgili problemim var. Son 2 yılda 2. Kez fan motoru değiştirdim. Ikisinde de kale marka takıldı. Son seferinde esim kullaniyordu arac durunca yedek depodan su bosaltmis. Marmaris sanayide fan motoru degistirdim. Usta conta da sızdırma oldugunu seyahatten  dönünce baktirmami soyledi. Arabayla 5 dk gitmeden hararet ışığı yandı .

Servise geri dondum Conta, devir daim, müşür, musurun oldugu kapak degisti. Ama tamirden çıkan araçta fan motoru hararet ışığı yaninca devreye giriyor. Bu halinde problem olmaz ama yan sanayi fanda yazılım kaynaklı uyumsuzluk oluyor orjinalini taktir duzelir dedi. Fan hararet ışığı yanınca devreye giriyor bana guven antalya ya götürür ama baktırman lazım diyor.

Kafayı yiycem. 3000 Tl ye yakin para odedim ama sorun gecmedi. Bana yol gosteren bu sorunu yasayip cozen biri akıl verirse memnun olurum.

Saygılar.


Ben uzun zamandır öyle kullandım. Çünkü çalıştığından emindim. Siz de eminseniz bir şey olmaz. Emin olmak için, hararet ışığı 3-4 dk kadar yanık kalır. Su belli sıcalığa düşünce hararet ışığı düşer. Tek çözümü var, orijinal fan alıp takmak.


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2019 Saat 07:56
Orjinalini yazan: taski taski Yazdı:

Halen çözemedim. Aracı Antalya'ya getirdim. Garantiden Kale fanı değiştirdi ama aynı problem devam ediyor. Fan ya hararet ışığı yanınca ya da klima açınca devreye giriyor. Peugeot - Citroen konusunda uzman bir elektrikçiye göstereceğim. Çözüm olmazsa orjinal fan yolu görünüyor.


Ben Kale'nin kendisiyle birebir görüştüm. Bazı C3 modelleriyle uyumsuz. Orijinal almak zorundasınız. İade edebiliyorsanız iade edin veya farkı ödeyip orijinali ile değiştirin. Önceki mesajları okursanız, ne kadar araştırma inceleme test varsa hepsini yaptım. Ama nafile.. Tek çözümü; orijinal fan almak. fan kodu: 1253.h3


Mesajı Yazan: snnflk
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2019 Saat 10:27
Selam arkadaşlar, Konuyu yakından takip ediyorum artık bende hikayeyi anlatayım. belki bir usta anlar fan motorundan olup olmadığına karar vere biliriz. 

Aracı bir kaç yıl önce aldım C3 1.4 hdi 90 lık denen sevmeme rağmen ince hastalıkları bulunan bir araç. Bu araçta benim yaşadığım 2 sorun var. 
1.si hava akışmetresi (debi metre) işte o havayı ölçen zımbırtı olmuyor. sökük geziyorum.
2. de bu hararet sorunu. düz yolda bile 130-140 hızlarda hararet yavaş yavaş yükseliyor ve ben mecburen içeriye sıcak hava vererek motorun çabuk soğumasını sağlıyorum. yokuş çıkarken solladığım araçlar yokuşun sonuna doğru hararetim yükseldiği için yavaşlayarak kaloriferi açıp içeriye sıcak vererek gittiğim için hepsi tekrar beni geçiyor. ben çözümü böyle buldum idare ediyorum ama güvenli değil tabikide. 

bende ilk başlarda böyle bir sorun yoktu. Ne zaman yağ soğutucum bozuldu o zaman başladı herşey. yağ soğutucum arızalandı ve kale marka taktılar. ve su sistemini tamamen yağdan temizlediklerini söylediler. hatta tamirden 15 gün sonra yine gittim. yine temizlettim ve benim hararet sorunum başladı. hararet yükseliyor durmuyor. ama yavaşlayınca zorlamayınca iniyor. 
ne yacağız bende bilmiyorum artık buraya bakıp bir fan motoru şansımı deneyeceğim. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net