Peugeot Türkiye Forumları
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 28
Aracı : Partner Tepee
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?
    Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2018 Saat 22:18
Arkadaşlar merhaba, belki hatırlayan vardır. 2000 model 206 1.6 8v XS sahibiyim. Aracımda aylardır yüksek süratte hararet yükselmesi var. Fan rölesinden tutun, devridaim hatta hortumuna kadar herşey değişti. Sorun aynen devam. Yalnız şehir içinde dur kalk olsun 130 km altı hızlarda olsun hiç sorun yok. Hararet 87-92 derece hep. Sadece gaza asılıp 4000 devirlere gelince hararet hızla artıyor.Şimdi yıllık izne çıktım bol vakit olunca tekrar herşeyi gözden geçirdim ve tam emin olmamakla birlikte aracımda 2.kademe fan açılmadığını düşünüyorum.

Bazen aracı park edip 5-10 dk sonra kontak açınca 2.kademe fan açılıyor. Hemen peşinden yavaşlayıp duruyor. Bu konuyu araştırırken BİTRON fan beyni sorunları ile ilgili olduğu makaleler okudum.

Şimdi tecrübeli arkadaşlara sorum şu, benim aracımda bu fan kontrol ünitesi nerededir bir söküp temizleyeyi, kurcalayayım.

Teşekkürler..


Edit: Bitron kutusunu buldum. Henüz sökmedim çünkü nette bununla ilgili tek bulabildiğim bilgi parça sitelerindeki resminden ibaret. Bu kutu ne işe yarar arıza belirtisi nedir. Benim sorunun kaynağı olabilir mi ? Detaylı bilgi sahibi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.




Düzenleyen RP393 - 01 Şubat 2018 Saat 15:10
Çevrimdışı RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 28
Aracı : Partner Tepee
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:11
Konu güncellendi, yardımlarınızı bekliyorum.
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 35
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 14747
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:52
hocam fan beyni bu sorunlara yol acabilir soketleri oksitlenmişse ben soketini çıkarık bakın belki içindeki o soketteki metal ayaklardan biri veya bir kaçı erimiş olabilir. Benim 206 fan rolelerinin ayakları zamanla korozyondan erimişti. 
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 28
Aracı : Partner Tepee
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 15:55
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

hocam fan beyni bu sorunlara yol acabilir soketleri oksitlenmişse ben soketini çıkarık bakın belki içindeki o soketteki metal ayaklardan biri veya bir kaçı erimiş olabilir. Benim 206 fan rolelerinin ayakları zamanla korozyondan erimişti. 


Sigorta kutusundaki tüm röleleri yüksek amperli sigortaları çıkardım uçlarında hep oksit pas vardı.zımparaladım tekrar taktım..dediğiniz gibi bu beynide bir sökeyim kontrol edeyim öyleyse.
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 35
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 14747
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:18
bir de hocam böyle bir ürün alırsan daha iyi olur temizlik açısından 

Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı boruc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206 RG
Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2016
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 255
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı boruc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:38
2002 model oncesi araclarda fan kontrolu bahsettiginiz Bitron Beyni ile yapiliyorken, 2002 sonrasi bu kontrol işlemi direk motor beynine (ECU) aktarildigini ve ECU uzerinden fan kontrolu saglandigini biyerlerde okumustum, suan bulamadim gerci ama.

Sizin arac 2000 model oldugu icin bahsettiginiz gibi Bitron Beyni denilen parcayi kontrol etmekte fayda var.
Buna benzer bi parça olan benzin pompa rolesi ECU altinda bulunuyor benim aracta(2002 model) sizinde burda olabilir belki.
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
Çevrimdışı RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 28
Aracı : Partner Tepee
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 16:42
Orjinalini yazan: boruc boruc Yazdı:

2002 model oncesi araclarda fan kontrolu bahsettiginiz Bitron Beyni ile yapiliyorken, 2002 sonrasi bu kontrol işlemi direk motor beynine (ECU) aktarildigini ve ECU uzerinden fan kontrolu saglandigini biyerlerde okumustum, suan bulamadim gerci ama.

Sizin arac 2000 model oldugu icin bahsettiginiz gibi Bitron Beyni denilen parcayi kontrol etmekte fayda var.
Buna benzer bi parça olan benzin pompa rolesi ECU altinda bulunuyor benim aracta(2002 model) sizinde burda olabilir belki.


Şimdi indim otoparka söktüm bitronu. Tertemiz ne pas ne oksit, devre yolları vs sağlam. Yalnız önceden açıldığı belli ve kart üzerinde sonradan atılma vernik tabakası var. Sanırım bir elektronikçiye göstermek gerekecek.
Çevrimdışı ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 307 sw hdi 2006
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 20:09
Arkadaşım 130 hızla giderken fan açsa nolacak zaten fan daha hızlı üfleyemezki?? Araba termostat kapatıyor ya da radyatör dolmuş veya küçük geliyor olabilir..

Ayrıca araba hareket edince rezistans soğur, beyin fan motorunu durdurur.. (Tabi sistem bizimkiler gibiyse)

Çevrimdışı RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 28
Aracı : Partner Tepee
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:00
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Arkadaşım 130 hızla giderken fan açsa nolacak zaten fan daha hızlı üfleyemezki?? Araba termostat kapatıyor ya da radyatör dolmuş veya küçük geliyor olabilir..

Ayrıca araba hareket edince rezistans soğur, beyin fan motorunu durdurur.. (Tabi sistem bizimkiler gibiyse)

Haklısınız tabi o hızda fana gerek yok peki hararet neden artıyor sizce,

Radyatör yeni
Termostat yeni
Devridaim yeni
Fan müşürü yeni
Isı müşürü yeni
Rezistans yeni
Fan röleleri yeni
Genleşme kabı yeni
Kapağı yeni
Contada sorun yok.
%50 mavi antifriz var.
Kaçak yok,

Ayrıca bu parçaların hepsi orjinal alındı.

Bu arada hararet artıyor dememden kastım şöyle, gazı bırakmazsam 185 km civarında kırmızıya kadar dayanıyor.stop uyarısı fln yok. Gazı bırakınca hızla düşüyor hararet. Durduğumda sabit 90 derece.

Bu sorun aylardır mevcut bana zararı psikolojik sadece. Sonuçta bu kadar masrafla ayırdığım zamanla o ibre 100 ü geçmemeli.



Düzenleyen RP393 - 01 Şubat 2018 Saat 23:01
Çevrimdışı ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 307 sw hdi 2006
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:20
Peki akü, akü bağlantıları ve şase durumu nasıl arabanın? Yüksek devirlerde voltaj yükseltip saçmalıyor olabilir mi?

Diğer soracağım herşeyi sıfırlamışsın zaten..

Araç LPGli ise 120 dereceye kadar normal diyebilirm yinede..
Çevrimdışı RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 28
Aracı : Partner Tepee
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:23
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Peki akü, akü bağlantıları ve şase durumu nasıl arabanın? Yüksek devirlerde voltaj yükseltip saçmalıyor olabilir mi?

Diğer soracağım herşeyi sıfırlamışsın zaten..

Araç LPGli ise 120 dereceye kadar normal diyebilirm yinede..


Akü eski ama iyi durumda, 20 gün sonra bile tek marş aldığını biliyorum.sadece marş süresi biraz uzuyor. Eksi kutup başında sürekli küf yapıyor. Nedenini bulamadım. Şarj dinamosuda sorunsuz.

Araç lpg li, lpg karışımından da olabilir diyeceğim ama aynı durum benzinde de mevcut.
Çevrimdışı ggitaristt Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 307 sw hdi 2006
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1229
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ggitaristt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:35
Kutup başı küf yapıyor ise akü asit kaçırıyor ve çok da sağlıklı değil demektir.. Emanet sağlam bir akü ile kutup başlarını iyice temizleyip arabayı öyle denemenizi önereyim.. Pejolar elektrik sıkıntısı olduğunda çok saçmalar.. Yani ibre saçmalyor olabilir..

Benim fikrim akü kapasitesi düşmüş.. Yada şarj regülatörü arızalı.. Akü hemen doluyor ve artık gerilimi regüle edemiyor.. Voltaj yükseliyor bu da saçmalamaya sebep oluyor.. Bunu aslında basit bir voltmetre ile de yolda giderken araba hararet yükseltmeye başladığında aküden kablo çekip ya da direk çakmaklıktan kontrol edebilirsiniz..

Bu sorunu elerseniz tekrar en başa, mekanik bileşenlere döneriz malesef..

Düzenleme: 75A akü 1-2 yılda 20A kapasiteye düşse bile arabayı çalıştırmaya yeter.. Soğuk havalarda aküler performansını iyice kaybeder.. O yüzdendir kışın arabalar daha zor çalışır..

Düzenleme 2: 2 gün önce 307sw sahibi forumdan bir arkadaşa da benzer bir durum oldu.. Şarj regülatörü bozulmuş, voltaj yükselmiş araba sırayla her arızayı vermeye başlamış..


Düzenleyen ggitaristt - 01 Şubat 2018 Saat 23:39
Çevrimdışı RP393 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 28
Aracı : Partner Tepee
Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2017
Konum: Gebze
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 256
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı RP393 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 Saat 23:44
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Kutup başı küf yapıyor ise akü asit kaçırıyor ve çok da sağlıklı değil demektir.. Emanet sağlam bir akü ile kutup başlarını iyice temizleyip arabayı öyle denemenizi önereyim.. Pejolar elektrik sıkıntısı olduğunda çok saçmalar.. Yani ibre saçmalyor olabilir..

Benim fikrim akü kapasitesi düşmüş.. Yada şarj regülatörü arızalı.. Akü hemen doluyor ve artık gerilimi regüle edemiyor.. Voltaj yükseliyor bu da saçmalamaya sebep oluyor.. Bunu aslında basit bir voltmetre ile de yolda giderken araba hararet yükseltmeye başladığında aküden kablo çekip ya da direk çakmaklıktan kontrol edebilirsiniz..

Bu sorunu elerseniz tekrar en başa, mekanik bileşenlere döneriz malesef..

Düzenleme: 75A akü 1-2 yılda 20A kapasiteye düşse bile arabayı çalıştırmaya yeter.. Soğuk havalarda aküler performansını iyice kaybeder.. O yüzdendir kışın arabalar daha zor çalışır..

Düzenleme 2: 2 gün önce 307sw sahibi forumdan bir arkadaşa da benzer bir durum oldu.. Şarj regülatörü bozulmuş, voltaj yükselmiş araba sırayla her arızayı vermeye başlamış..

Dediğiniz gibi voltmetre ile bir ölçeyim o zaman. Aslında banada mantıklı gelmiyor o görünen hararet değeri. Sonuçta kırmızı çizgi demek ya genleşme kapağından buhar ve su atıp tahliye neticesinde su azalması demek. Böyle birşey yok. Tahliye etmese hortum fln patlaması lazım oda yok. Hararetin tekrar saniyeler içinde 90 a düşmeside garip yani dediğiniz gibi belkide gösterge şaşırıyor. Yarın deneyelim bakalım ne çıkacak.

Çevrimdışı Karacocuk24 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 29
Aracı : 2001
Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Karacocuk24 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Şubat 2018 Saat 01:16
Aynı sorun bendede var benim 1.4 8 valf lpg li trafikte 95 civari ama 3 bin deviri gecince hararet 100-110 gidiyor allah ne verdiyse benim suphem 2.kademe fan calisiyormu diye bunu arabayi sogukken calistirip direk klimayi acsam fanda calisirsa fanda sorun olmadiginami isarettir?
Çevrimdışı kaan206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 281
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Mart 2020 Saat 00:12
sorunu çözebildiniz mi? Aynı sorun bnde de var! Nasıl çözüme ulaştınız paylaşırsanız sevinirim
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 106 son mesaja git 15 0 Redgti
konu icon 407 filtre ve yağ markaları son mesaja git 412 8 Partnercii
konu icon Radyatör suyu değiştirme son mesaja git 365 7 Partnercii
konu icon 2013 508 silecekler kendiliğinden çalışıyor son mesaja git 149 3 sonerkyl
konu icon Gösterge Panelindeki Işıklar son mesaja git 14784 8 Karaca3586
konu icon 308 kapılar anahtar içerde kilitlendi son mesaja git 296 4 sonerkyl
konu icon Merhaba son mesaja git 7 1 sonerkyl
konu icon 1.4 dizel mi 1.6 benzinli mi? son mesaja git 730 9 TheKing
konu icon 3008 sıfır arac ses sorunu son mesaja git 1329 7 salih15ozan
konu icon Tek Marşta Çalışmama son mesaja git 273 6 Partnercii
konu icon Fan ve hararet sorunu son mesaja git 479 4 yüksel68
konu icon Motor Sesi? son mesaja git 5379 3 BayQ
konu icon Araç içi Fazla Titreme son mesaja git 638 4 Partnercii
konu icon Debriyaj teli koptu mu ? son mesaja git 837 6 x571
konu icon YENİ PEUGEOT 208 son mesaja git 6356 13 samet15gezer
konu icon çift yönlü klima 407 son mesaja git 971 8 BayQ
konu icon Rölanti son mesaja git 477 7 Kral 306
konu icon peugeot 306 teknik özellikleri son mesaja git 30910 21 ali15kara
konu icon İstanbul'da işinin ehli özel Peugeot Servisi son mesaja git 10748 17 Kral 306
konu icon 2020 model 2008 bayilerde yok son mesaja git 425 2 Magu
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2020 MART EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 66
kaan206 37
EmSul 34
ismailkaya 32
Orçun.Dmr 17
Partnercii 15
FatihBall 14
muzzy35 11
BayQ 11
GökhaN 10
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2020
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.