Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45985
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 14:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?
Mesajı Yazan: RP393
Konu: 206 1.6 XS - Bitron Kutusu nedir, ne işe yarar?
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2018 Saat 22:18
Arkadaşlar merhaba, belki hatırlayan vardır. 2000 model 206 1.6 8v XS sahibiyim. Aracımda aylardır yüksek süratte hararet yükselmesi var. Fan rölesinden tutun, devridaim hatta hortumuna kadar herşey değişti. Sorun aynen devam. Yalnız şehir içinde dur kalk olsun 130 km altı hızlarda olsun hiç sorun yok. Hararet 87-92 derece hep. Sadece gaza asılıp 4000 devirlere gelince hararet hızla artıyor.Şimdi yıllık izne çıktım bol vakit olunca tekrar herşeyi gözden geçirdim ve tam emin olmamakla birlikte aracımda 2.kademe fan açılmadığını düşünüyorum.

Bazen aracı park edip 5-10 dk sonra kontak açınca 2.kademe fan açılıyor. Hemen peşinden yavaşlayıp duruyor. Bu konuyu araştırırken BİTRON fan beyni sorunları ile ilgili olduğu makaleler okudum.

Şimdi tecrübeli arkadaşlara sorum şu, benim aracımda bu fan kontrol ünitesi nerededir bir söküp temizleyeyi, kurcalayayım.

Teşekkürler..


Edit: Bitron kutusunu buldum. Henüz sökmedim çünkü nette bununla ilgili tek bulabildiğim bilgi parça sitelerindeki resminden ibaret. Bu kutu ne işe yarar arıza belirtisi nedir. Benim sorunun kaynağı olabilir mi ? Detaylı bilgi sahibi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

https://hizliresim.com/0EnlaB" rel="nofollow">



Cevaplar:
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 15:11
Konu güncellendi, yardımlarınızı bekliyorum.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 15:52
hocam fan beyni bu sorunlara yol acabilir soketleri oksitlenmişse ben soketini çıkarık bakın belki içindeki o soketteki metal ayaklardan biri veya bir kaçı erimiş olabilir. Benim 206 fan rolelerinin ayakları zamanla korozyondan erimişti. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 15:55
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

hocam fan beyni bu sorunlara yol acabilir soketleri oksitlenmişse ben soketini çıkarık bakın belki içindeki o soketteki metal ayaklardan biri veya bir kaçı erimiş olabilir. Benim 206 fan rolelerinin ayakları zamanla korozyondan erimişti. 


Sigorta kutusundaki tüm röleleri yüksek amperli sigortaları çıkardım uçlarında hep oksit pas vardı.zımparaladım tekrar taktım..dediğiniz gibi bu beynide bir sökeyim kontrol edeyim öyleyse.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 16:18
bir de hocam böyle bir ürün alırsan daha iyi olur temizlik açısından 

http://www.hepsiburada.com/mastercare-elektronik-devre-kart-temizleyici-yagsiz-kontak-sprey-098851-p-OTM098851" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/mastercare-elektronik-devre-kart-temizleyici-yagsiz-kontak-sprey-098851-p-OTM098851


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 16:38
2002 model oncesi araclarda fan kontrolu bahsettiginiz Bitron Beyni ile yapiliyorken, 2002 sonrasi bu kontrol işlemi direk motor beynine (ECU) aktarildigini ve ECU uzerinden fan kontrolu saglandigini biyerlerde okumustum, suan bulamadim gerci ama.

Sizin arac 2000 model oldugu icin bahsettiginiz gibi Bitron Beyni denilen parcayi kontrol etmekte fayda var.
Buna benzer bi parça olan benzin pompa rolesi ECU altinda bulunuyor benim aracta(2002 model) sizinde burda olabilir belki.

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 16:42
Orjinalini yazan: boruc boruc Yazdı:

2002 model oncesi araclarda fan kontrolu bahsettiginiz Bitron Beyni ile yapiliyorken, 2002 sonrasi bu kontrol işlemi direk motor beynine (ECU) aktarildigini ve ECU uzerinden fan kontrolu saglandigini biyerlerde okumustum, suan bulamadim gerci ama.

Sizin arac 2000 model oldugu icin bahsettiginiz gibi Bitron Beyni denilen parcayi kontrol etmekte fayda var.
Buna benzer bi parça olan benzin pompa rolesi ECU altinda bulunuyor benim aracta(2002 model) sizinde burda olabilir belki.


Şimdi indim otoparka söktüm bitronu. Tertemiz ne pas ne oksit, devre yolları vs sağlam. Yalnız önceden açıldığı belli ve kart üzerinde sonradan atılma vernik tabakası var. Sanırım bir elektronikçiye göstermek gerekecek.


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 20:09
Arkadaşım 130 hızla giderken fan açsa nolacak zaten fan daha hızlı üfleyemezki?? Araba termostat kapatıyor ya da radyatör dolmuş veya küçük geliyor olabilir..

Ayrıca araba hareket edince rezistans soğur, beyin fan motorunu durdurur.. (Tabi sistem bizimkiler gibiyse)



Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 23:00
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Arkadaşım 130 hızla giderken fan açsa nolacak zaten fan daha hızlı üfleyemezki?? Araba termostat kapatıyor ya da radyatör dolmuş veya küçük geliyor olabilir..

Ayrıca araba hareket edince rezistans soğur, beyin fan motorunu durdurur.. (Tabi sistem bizimkiler gibiyse)

Haklısınız tabi o hızda fana gerek yok peki hararet neden artıyor sizce,

Radyatör yeni
Termostat yeni
Devridaim yeni
Fan müşürü yeni
Isı müşürü yeni
Rezistans yeni
Fan röleleri yeni
Genleşme kabı yeni
Kapağı yeni
Contada sorun yok.
%50 mavi antifriz var.
Kaçak yok,

Ayrıca bu parçaların hepsi orjinal alındı.

Bu arada hararet artıyor dememden kastım şöyle, gazı bırakmazsam 185 km civarında kırmızıya kadar dayanıyor.stop uyarısı fln yok. Gazı bırakınca hızla düşüyor hararet. Durduğumda sabit 90 derece.

Bu sorun aylardır mevcut bana zararı psikolojik sadece. Sonuçta bu kadar masrafla ayırdığım zamanla o ibre 100 ü geçmemeli.



Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 23:20
Peki akü, akü bağlantıları ve şase durumu nasıl arabanın? Yüksek devirlerde voltaj yükseltip saçmalıyor olabilir mi?

Diğer soracağım herşeyi sıfırlamışsın zaten..

Araç LPGli ise 120 dereceye kadar normal diyebilirm yinede..


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 23:23
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Peki akü, akü bağlantıları ve şase durumu nasıl arabanın? Yüksek devirlerde voltaj yükseltip saçmalıyor olabilir mi?

Diğer soracağım herşeyi sıfırlamışsın zaten..

Araç LPGli ise 120 dereceye kadar normal diyebilirm yinede..


Akü eski ama iyi durumda, 20 gün sonra bile tek marş aldığını biliyorum.sadece marş süresi biraz uzuyor. Eksi kutup başında sürekli küf yapıyor. Nedenini bulamadım. Şarj dinamosuda sorunsuz.

Araç lpg li, lpg karışımından da olabilir diyeceğim ama aynı durum benzinde de mevcut.


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 23:35
Kutup başı küf yapıyor ise akü asit kaçırıyor ve çok da sağlıklı değil demektir.. Emanet sağlam bir akü ile kutup başlarını iyice temizleyip arabayı öyle denemenizi önereyim.. Pejolar elektrik sıkıntısı olduğunda çok saçmalar.. Yani ibre saçmalyor olabilir..

Benim fikrim akü kapasitesi düşmüş.. Yada şarj regülatörü arızalı.. Akü hemen doluyor ve artık gerilimi regüle edemiyor.. Voltaj yükseliyor bu da saçmalamaya sebep oluyor.. Bunu aslında basit bir voltmetre ile de yolda giderken araba hararet yükseltmeye başladığında aküden kablo çekip ya da direk çakmaklıktan kontrol edebilirsiniz..

Bu sorunu elerseniz tekrar en başa, mekanik bileşenlere döneriz malesef..

Düzenleme: 75A akü 1-2 yılda 20A kapasiteye düşse bile arabayı çalıştırmaya yeter.. Soğuk havalarda aküler performansını iyice kaybeder.. O yüzdendir kışın arabalar daha zor çalışır..

Düzenleme 2: 2 gün önce 307sw sahibi forumdan bir arkadaşa da benzer bir durum oldu.. Şarj regülatörü bozulmuş, voltaj yükselmiş araba sırayla her arızayı vermeye başlamış..


Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Şubat 2018 Saat 23:44
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Kutup başı küf yapıyor ise akü asit kaçırıyor ve çok da sağlıklı değil demektir.. Emanet sağlam bir akü ile kutup başlarını iyice temizleyip arabayı öyle denemenizi önereyim.. Pejolar elektrik sıkıntısı olduğunda çok saçmalar.. Yani ibre saçmalyor olabilir..

Benim fikrim akü kapasitesi düşmüş.. Yada şarj regülatörü arızalı.. Akü hemen doluyor ve artık gerilimi regüle edemiyor.. Voltaj yükseliyor bu da saçmalamaya sebep oluyor.. Bunu aslında basit bir voltmetre ile de yolda giderken araba hararet yükseltmeye başladığında aküden kablo çekip ya da direk çakmaklıktan kontrol edebilirsiniz..

Bu sorunu elerseniz tekrar en başa, mekanik bileşenlere döneriz malesef..

Düzenleme: 75A akü 1-2 yılda 20A kapasiteye düşse bile arabayı çalıştırmaya yeter.. Soğuk havalarda aküler performansını iyice kaybeder.. O yüzdendir kışın arabalar daha zor çalışır..

Düzenleme 2: 2 gün önce 307sw sahibi forumdan bir arkadaşa da benzer bir durum oldu.. Şarj regülatörü bozulmuş, voltaj yükselmiş araba sırayla her arızayı vermeye başlamış..

Dediğiniz gibi voltmetre ile bir ölçeyim o zaman. Aslında banada mantıklı gelmiyor o görünen hararet değeri. Sonuçta kırmızı çizgi demek ya genleşme kapağından buhar ve su atıp tahliye neticesinde su azalması demek. Böyle birşey yok. Tahliye etmese hortum fln patlaması lazım oda yok. Hararetin tekrar saniyeler içinde 90 a düşmeside garip yani dediğiniz gibi belkide gösterge şaşırıyor. Yarın deneyelim bakalım ne çıkacak.



Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2018 Saat 01:16
Aynı sorun bendede var benim 1.4 8 valf lpg li trafikte 95 civari ama 3 bin deviri gecince hararet 100-110 gidiyor allah ne verdiyse benim suphem 2.kademe fan calisiyormu diye bunu arabayi sogukken calistirip direk klimayi acsam fanda calisirsa fanda sorun olmadiginami isarettir?


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2020 Saat 00:12
sorunu çözebildiniz mi? Aynı sorun bnde de var! Nasıl çözüme ulaştınız paylaşırsanız sevinirim



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net