|
306 1.6 otomatik Hararet sorunu |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
mesutokat
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mesutokat
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 28 Ekim 2016 Saat 09:20 |
Arkadaşlar merhaba;
Sorunumu şöyle dile getireyim, aracım rölantide iken 95-97 derece civarlarında sabit çalışıyor ve bu durumda bile 90 dereceye kadar fan düşük devirde çalışıyor ( yani sürekli fan çalışıyor ), yokuşun uzunluğuna bağlı olarak inerken 90 dereceye kadar yaklaşıyor, uzun bir yokuşta bir defa 85 derecelere kadar da düştü, tam tersi 2000 dd ve üzerinde veya yokuş çıkarken sollama yaparken vs. az bir zorlamada bile hararet ibresi 10 sn içerisinde 105-110 derece civarına kadar çıkıyor ve gazdan ayağımı çekmediğim sürece inmiyor. Araba rahatladığı zaman ise tekrar 95-105 derece aralığında gezniyor ve bütün bunlar yaşanırken 110 derece ve hatta biraz redline a değmeye başladığında yokuşun ortasında arabayı direk park ettim hemen kaputa koştum ancak ne bir su kaynatma var, ne de farklı bir durum söz konusu hatta kontağı kapatıp açtığımda aracımın 100 dereceye indiğini gördüm ve radyatör kapağını açtım ancak, ne su attı, nede kaynayan bir su vardı. Bir kaç servise ve farklı ustalara gösterdim, orjinal kitapçığında bile 110 dereceye kadar normal olduğunu söylüyor hepsi, ancak arabayı korkarak kullanır oldum. Bu kadar hızlı derece değiştiren bir arabaya daha önce binmedim ortalama 10 sn. de tepki veriyor. Termostat yoktu yokken de 70-90 arasında aynısını yapıyordu, termostat taktırdım, yeşil olan müşürü değiştirdiler, fan ilk kademesi çalışıyor ancak ikinci kademenin çalıştığına hiç şahit olmadım klima açınca gaz olmadığından olur mu bilmem ama fan hiç çalışmıyor. Kontağı kapatıp açtığımda ise normalde gösterenden ortalama 5 derece bazen 7-8 derece farklı gösteriyor ve bir süre sonra yine aynı derecelere çıkıyor. Yağı temiz, tertemiz antifrizim var, pas, yağ, köpürme flan hiçbir sorun yok, çekişimde düşme yakıt fazlalığı gibi bir sorunum yok, egzosdan duman atma gibi bir sorunum yok. Birde aynı yokuşları çıkmama rağmen aynı yolları gidip gelmeme rağmen her gün aynı yere çıkmıyor bazen kendini 100 derecede kilitliyor ve normalde 110 u görürken o gün o yokuşda 100 derecede kilitli kaldığı bile oluyor. Ancak göstergelerde flan hiçbir sorun bulunamadı. Bu sorunu nasıl çözerim ve nereden başlamam gerektiği konusunda yardımınıza ihtiyacım var.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
mesut kerdeşim ilk yapılcak kontrol ve değişimleri yaptırmışsın peki fan roleleri ve fan reziztansı kontrol edildimi.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
mesutokat
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mesutokat
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yok sadece çalışıyorsa sorun yoktur mantığı ile gidildi, bugün başka bir elektrikçiye uğrayıp baktırayım, onun dışında hazır gitmişken kontrol ettirmem gereken bir şey var mıdır? Mesela aklıma termostatın yarı açık kaldığı gibi bir şüphe doğuyor sürekli, hızlanınca yetmemesi yavaşlayınca düzelmesi. Olabilir mi acaba abi?
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sıfır olupta arızalı olmayacağı anlamına gelmez hocam dediğin gibi takılan parça yan sanayimi orjinalmiydi peki. dediğimin dışında kontrol edilmesi gerekecek bir parça gelmiyor aklıma
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
mesutokat
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mesutokat
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Orjinal di. Hem fan sistemini hem de termostatı kontrol ettireyim o zaman, peki termostatı söktürmek gerekli başka türlü anlamanın bir yolu var mı acaba?
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bizim peugeotlar 98 dercede ilk kademe benim 206 ölye ama yokuşlarda 100 derecenin üstüne hiç çıkmadı aslında termostat açıyor gibi ama yokuşlarda hararetin o kadar yükselmemesi lazım acaba araç çok sıkışınca açmıymu sorusu geldi aklıma ondan dedim.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
mesutokat
1. Vites Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 31 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mesutokat
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Soner abi termostat yeniden değişti, ancak sorun giderilmedi resimde renklendirdim. Sarı çizgiyi 100 derece olarak hesaba katıyorum mavi çizgiyi 110 derece olarak düşünüyorum, bugünde bir rampada hızlanmam gerekti ama öyle 4 bin- 5bin dd flanlar değil sadece gaza biraz yüklendim 3 binin altındaydı dd , 3-5 saniyede yavaşca 100 den 110 dereceye arttı ve o yokuşu öyle çıkmak zorunda kaldım son beyaz çizgiyi geçmeye başladı ve yokuş bitti 10 sn içerisinde geri 100 dereceye döndü. Araba dururken istediğim kadar gaza yükleneyim arabada sorun yok artmıyor aksine bazen yüksekse gaza bastıkca geri 95 derece civarlarına kadar düşürüyor, ancak hareket halinde ani gazlamalarda yada arabayı hafif sıkıştırmalarda direk 110 lara doğru 5-10 saniyede yavaşça tırmanmaya başlıyor sanki gazı bırakmasam dahada devam edecek gibi son beyaz çizgide aracı durdurup kontrol ettim su taşırma eksiltme kaynatma yok ve su temiz, yanlız ısıdanmıdır nedir kaputu açıp bakarken hafiften bir antifriz kokusu gibi bir koku oluyor takıntım olmasa belkide hissetmem o kokuyu o derece 2 ay önce antifriz yeniledim 1000 km üzeri yol yaptım hala eksilmedi ve bir de hararet göstergesi tam sarı çizgide iken kontağı kapatıp geri açtığımda 90ın az bişey ilerisinde tahmini 92-93 derecelerde geri kendine geliyor. * Termostat 2 defa değişti * Yeşil müşür değişti * Fan müşürünü çekince 2 kademe fanda çalışıyor ancak araç hareket halinde bile hiç denk gelmedim fanın 2.ci kademesinin çalıştığına, klima zaten arızalı sanırım hiç çalıştırmıyor fanları. * Kaçak kontrolleri yapıldı, kaçak yok, antifriz temiz, egzos sistemini kontrol ettirdim, son susturucu yeni değişti onun dışında hiçbir sorun olmadığını söylediler. * Ankara da elektriğine fanına ve genel bakımlarını yaptırabileceğim iyi bir usta tanıdığınız var mı? Birde benim radyatörde üst hortumun hemen altında mavi renkli bir müşür var o müşür ne müşürüdür ve aracın solunda daha önce bir hortumda yine mavi bir müşür var o nedir. Çünkü sanırım benim fan müşürüm orjinal değil birinci kademeyi 90 larda açmış oluyor daha öncedende varmış sanırım bu sorun. Yukarıda bahsettiğim fan müşürü kahverengi renkli olan bilginize.
Düzenleyen mesutokat - 16 Kasım 2016 Saat 09:43 |
|
iyi2varsin
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2019 Konum: Akyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı iyi2varsin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Son durum nedir çözebildiniz mi. Çözebildiyseniz bu yalancı hararet durumun ne neden olmuş
|
|
Karacocuk24
2. Vites Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 679 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Karacocuk24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ayni sorun benim 206 da da var dedigi gibi ne eksiltme var ne kaynatma var ben radyator termostat devirdaim degistim sadece radyatorden oturu cok az bir dusus oldu termostadi sokmekte olmuyor ancak dusuk dereceli termostat takma fikrim var bakalim ne olucak
|
|
Adem Kurtuldu
3. Vites Kayıt Tarihi: 31 Aralık 2013 Konum: İZMİR /BORNOVA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1337 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Adem Kurtuldu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
fanın klima ile alakası olcagını sanmıyorum ama siz risk olmasın derseniz daha düşük dereceli fan müşürleri var onlardan takıp fanı daha erkende açtırabilirsiniz bide araç otm vites oldugununda bir etkisi olabilir bu hararette malum manuel gibi düşük devirde değilde sürekli üst devirlerde atıyor vitesleri buda ısıtır biraz aracı bide radyatörü temizletin bir ara oda büyük bir etken hararet yüksek seviyeye geldiğinde içerden kaloriferi sıcak konuma alıp çalıştırın oda sıcagı hızlı bir şekilde atıyor fan yetmez ise aklınızda olsun
|
|
#35GA8139 #S16HDİ 💨💨
|
|
iyi2varsin
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2019 Konum: Akyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı iyi2varsin
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bilgiler için teşekkürler. En son bir kaç usta şanzıman soğutucu tıkanmış olabilir dedi hem sizin önerilerinizi ustaya bildirecem.
|
|
Karacocuk24
2. Vites Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 679 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Karacocuk24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Düzenleyen Karacocuk24 - 04 Mayıs 2019 Saat 13:05 |
|
kaan206
2. Vites Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
çözüme ulaştınız mı? Flash termostatı 85 lik taktırankar ve çözüme ulaşanlar duydum
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |