Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
 Derece: Konu Derecesi: 1 Oylar, Ortalama 5,00  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Ramo09 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2020
Konum: Aydın
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ramo09 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 01:32
Herkese merhaba

Konuya biraz geç dahil oldum sanırım. Umarım hala bu konuda bilgi paylaşabilecek tecrübeli arkadaş bulabilirim :)

Öncelikle tüm konu mesajlarını okudum.

Aracım 2003 xt otomatik 307 135000 de ve 1buçuk senedir kullanıyorum.

Birçok mesajda arıza mesajından bahsedilmiş ancak bu arıza mesajı ile aynı anda araçta hissedilen durumlar paylaşılmamış.

Ben şöyle bir durum yaşıyorum. Birkaç hafta öncesine kadar bir sorun yoktu. Ama son zamanlarda sıklaşan fransızca yazan, türkçesi de "otomatik kutu arızası" mesajı geliyor ve o sırada vites 4 ten 3 e düşüyor, triptoniğe alsanda ekranda D yazıyor. 
Yine son dönemde aracımda çekişten düşme var.
Vites arıza vermese de sanki biraz daha yüksek devirde vites atıyor. Ve vites atışında ufaktan hissettirme var.
Yokuşta geri kaçırıyor.
Bu arızaları motor soğuk ya da sıcak farketmez yapabiliyor.
Ayrıca benim hararet ibresi yeterince yol gitsem dahi hiç 90 a gelmiyor hep 80-90 arası kalıyor. ( Yazın dahil)

Usta bugün şanzuman yağını değiştirelim belki faydası olur dedi. Değiştirdi ama yukarıda bahseden arkadaş gibi 4 lt değil 6 lt koydu. Ondan sonra sorun daha da arttı gibi.

Aydın ya da izmirde bu şanzumandan iyi anlayan biri varsa tavsiye edebileceğiniz önerilere açığım. Telefon no 5335912015

Zor durumdayım. Yardımcı olabilecek biri varsa çağrı atsa yeter. Ararım.
Çok teşekkürler şimdiden
Çevrimdışı omerb Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Peugeot 207
Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 502
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı omerb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 18:19
Selamlar geçmiş olsun arkadaşım. Ne yazık ki bilerek işini yapan usta pek nadir bulunuyor. 
Olan araç sahibine oluyor. 
Aracın programa bağlandığında hangi arıza kodunu veriyor acaba.?
Çünkü hemen hemen tüm arızalarda dediğin olay olur. Araç 3. Viteste kalır. Sonra aracı durdurup tekrar çalıştırınca sorun yokmuş gibi devam eder. 
Bununla ilgili reklam yapan bir firma var ama istanbul da. 
Linkini aşağıya yazıyorum. Bence bir ara konuş. Sürekli para harcamaktansa, belki kafana uyar, gidip gelirsin oraya. 
Çevrimdışı EmSul Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 33
Aracı : 2004 Peugeot307 1.6 bva al4
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 874
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EmSul Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 21:33
Keşke hiç yağı değiştirtmeseydiniz çıkan yağ kontrol edilmeliydi çünkü .. izmir yada  aydını bilmem ama bursada bu al4 şanzımandan çok iyi anlayan usta var sadece selenoid değişimi ile bile çözülebilir belki ama önce arıza koduna bakmak lazım eğer basınç arızası veriyorsa selenoidler değişmeli ama onu bile bilen biri yapmalı balıkesir yada bursada olsa yardımcı olurdum eğer revizyon gerekirsede yaptırmayın gidin sıfır sandık şanzıman taktırın atco pahalı iş yapan bir firma bu arada ben tavsiye etmem onların revizyon yaptığı paraya sıfır sandık şanzıman alınıyordu geçen yıl
bu arada hararetinizde bir sorun var ya termostat iptal edilmiş aracınızda yada göstergede sıkıntı var önce onu düzelttirin araç 90-100 derece arasında su sıcaklığında çalışmalı böyle tasarlanmış bu araç
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"
Çevrimdışı Lazrail8989 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2003
Kayıt Tarihi: 30 Kasım 2020
Konum: Sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Lazrail8989 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Aralık 2020 Saat 00:02
Orjinalini yazan: hakushen hakushen Yazdı:

Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.
Size nasıl ulaşabilirim
Çevrimdışı hemsirreis Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 26
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2021
Konum: bursa gemlik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hemsirreis Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Şubat 2021 Saat 11:50
Benim şehiriçinde gezdikten sonra vuruntu problemim vardı. Şimdi de automatic gear fault hatası vermeye başladı. Bursada al4 lerden gerçekten anlayan bir usta varsa bana söyleyebilir misiniz. 5383837279 Eşref Uyar. Şimdiden teşekkürler 
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2752
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Şubat 2021 Saat 17:24
Bursada çözüm otomatik şanzıman var. kamil ustanın oğlunun orda şubesi var diye biliyorum. Ismi ogün galiba
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 508 Rölanti sorunu son mesaja git 56 0 Kawuniichii
konu icon 206 çakmaklık sorunu son mesaja git 634 3 dogukan.aydogan2
konu icon Pejo 3008 de gaz pedalı titremesi son mesaja git 64 0 58 gokhan
konu icon 206,307,407,607 çıkma elektronik parça son mesaja git 110 0 taaammm12
konu icon Arka taraftan gelen ses son mesaja git 87 0 Essentials
konu icon 207 stop halindeyken far açıyor son mesaja git 308 3 Sorunlupejo
konu icon Peugeot 206 aux aktif etme ! son mesaja git 85 0 ByOktay
konu icon Peugeot 2008 Allure 1.6 eHDI Android ekran son mesaja git 93 0 uzo
konu icon Asiri fazla yakit tuketimi son mesaja git 134 0 Cihan78
konu icon Almandan Fransiza son mesaja git 8 0 Cihan78
konu icon Garanti Şartları son mesaja git 173 0 aliyilmaz
konu icon Acil yardım istiyorum son mesaja git 289 2 berate38
konu icon 206 sunruf ustası son mesaja git 399 3 berate38
konu icon 306 hatcback orjinal hoparlörlü pandizot yardım son mesaja git 179 0 Hsyn
konu icon 106 gti alınır mı son mesaja git 229 1 x571
konu icon P0420 Katalizör Arızası son mesaja git 5540 9 ydemirtas
konu icon 2.0 hdi hararet son mesaja git 715 4 Dgn.trgt
konu icon 307 için dokunmatik ekran teyp önerisi hk. son mesaja git 203 0 LEXANi
konu icon Arabam Stop Ediyor son mesaja git 1333 1 ozzyefe
konu icon 206 hararet sorunu son mesaja git 334 2 emreyalcin648
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2021 NISAN EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 40
x571 13
berate38 9
muzzy35 8
talip206 6
Ordulu adventure 5
Ozant. 4
ShizoSkit 4
sivasli 4
kaan206 4
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2021
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English