Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Sürüş Teknikleri
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Sürüş Teknikleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Sürüş Teknikleri
    Gönderim Zamanı: 29 Kasım 2008 Saat 12:49
Viraj dönerken aracın arka kısmı savrulursa ne yapabiliriz?
Yolda bir viraja hızlı girdik veya yol yağış ve mıcır nedeniyle kaygan... Bu tip durumlarda merkezkaç kuvveti nedeniyle aracın arkası savrulmaya başlayacaktır.

Böyle bir durumda yapılması gereken şey daima direksiyonu aracın kaydığı istikametin aksi yönde çevirip kontra vermektir. Bu direksiyon hareketiyle aracın kayması durdurulabilir.

Kayma durduktan sonra direksiyonu eski konumuna getirerek doğru istikamete doğru gidebiliriz.

Hata virajda değil, sizde

Örneğin sağa virajda, aracımız sağa dönerken, arkası sola doğru kaymaya başlayacaktır. Böyle bir durumda yapılması gereken şey direksiyonu sola doğru çevirmek yani kontra vermek. Aracın kayması bittikten sonra tekrar eski konumuna getirerek doğru istikamete gitmek.

Ancak aracımız virajda herhangi bir şekilde sağa ve sola savruluyorsa şunu unutmayın ki siz bir hata yaptınız; riskli bir viraja hızlı girdiniz.
Virajları dönerken nelere dikkat etmeliyiz?
Bir virajı güvenli bir şekilde dönmek için özellikle bilmediğimiz yollarda, viraj öncesi direksiyon ve tekerlekler düz bir şekildeyken frene basarız, hızımızı düşürürüz, gerekiyorsa vitesimizi ufalttıktan sonra güvenli bir şekilde viraja gireriz.

Viraj içinde kesinlikle frene basma ihtiyacı hissetmeyecek bir hıza inmemizde büyük yarar var. Virajı döndükten ve direksiyonumuzu düzelttikten sonra tekrar gaza basmamız o virajı güvenli dönmemiz anlamına gelir.

Hızınızı mutlaka düşürün

Virajı sağa veya sola dönerken diye değerlendirmek diye bir şey yok. Her ikisi de aynıdır. Dolayısıyla hızımıza bağlı olarak bir ağırlık transferi vardır. Bu ağırlık transferi aracın kontrolden çıkmasına neden olan bir fizik kuralıdır.

Hızımız düşükse bu fizik kuralına karşı gelmemiz daha kolay. Hızımız fazlaysa ağırlık transferi fazla olacağı için sağa veya sola viraj fark etmez, her iki virajda da aracımız savrulabilir.
Viraj dönerken aracın ön kısmı kayarsa ne yapabiliriz?
Viraja girdik, direksiyonu çevirdik ve aracımız istediğimiz istikamete dönmüyor. Demek ki aracımız önden kaymaya başladı.

Böyle bir durumda yapılacak tek şey hızlı bir şekilde ayağımızı gazdan kaldırmak, asla frene veya gaza basmamak ve aracın dönmesini beklemektir. Gaza veya frene bastığımızda araç yine viraj dışına doğru gitmeye devam edecektir.
Güvenliğimiz için direksiyonu nasıl tutmalıyız?
Direksiyon saat dokuzu çeyrek geçe gibi tutulmalı. Önümüze ani bir engel çıktığında direksiyonu daha fazla çevirme yani daha fazla tur attırma şansı ancak böyle elde ediliyor.

Şayet direksiyonu aşağıdan tutarsak bu hem çok az çevirme imkanı verir hem de ani bir harekette kolumuzu ve bileğimizi zedeleyebilir.

Parmağıyla direksiyon çevirmek yanlıştır. Eller daima direksiyonda olmalı. Vites değiştirdikten sonra da el hemen direksiyondaki yerine gelmeli.
Güvenliğimiz için sürücü koltuğunda nasıl oturmalıyız?
Rahat ve güvenli bir sürüş için, öncelikle koltuk ayarımızın çok iyi olması lazım. Öne çok yakın kullanan ya da koltuğu sanki yatarcasına arkaya doğru ayarlamış olarak araç kullanan sürücüler var. Bu her iki oturuş pozisyonu da yanlış.

Aslında doğru oturuş pozisyonu ancak direksiyonla ideal uzaklık ayarlanarak bulunur. İlk etapta yapacağımız şey aracımızın koltuğunun direksiyona olan mesafesini ayarlamak.

Doğru koltuk pozisyonu

Daha sonra sırtının çok kalkık veya çok arkaya yatık olmamasına dikkat etmek. Bu ayarları yaptıktan sonra kolunuzu uzatın, bileğinizi direksiyonun en üst noktasına koyun. Pedallarla mesafenin doğru olduğunu, ayaklarınızın gayet uyumlu çalıştığını göreceksiniz.

Dizleriniz direksiyonun altına vurmayacak. Şu an ideal bir şekilde, güvenli bir şekilde araç kullanmak için hazırsınız. Tabii ki emniyet kemerimizi takıyoruz, aynalarımızı ayarlıyoruz. Ve artık güvenli bir şekilde yola çıkmaya hazırız.
Yağmurlu zeminde araç kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?
Biliyorsunuz yazın araç kullanan sürücüler zemin ıslak ve kaygan olmadığı için daha kısa mesafede durma alışkanlıkları elde ederler. Ancak özellikle İstanbul trafiğinde yağmur düştüğü an birçok trafik kazası olur.

Sürücüler kuru zemine alıştıkları ve yakın takip yaptıkları için yağmur, kar, buz veya mıcır nedeniyle kayganlaşan yollar tehlike yaratır. Böyle zeminlerde fren mesafesi uzayacağı için kazalar kaçınılmaz hale gelir.

Takip mesafenizi artırın

Dolayısıyla yağmurlu ve kaygan zeminli şartlarda fren mesafemizin de uzayacağını unutmuyoruz ve bu nedenle muhakkak takip mesafemizi artırarak öndeki aracı takip ediyoruz.

Yağmurlu havalarda yollarımızdaki altyapı eksikliği nedeniyle göllenmeler olabiliyor. Şayet bu göllenmelere hızlı bir şekilde girerseniz aracınızın lastiğiyle yolun teması su nedeniyle kesiliyor. Biz buna aquaplaning yani su üzerinde yüzmek diyoruz.

Yoldaki su tehlike demektir

Böyle bir anda yapılacak hiçbir şey kalmıyor. Sadece sudan sağlıklı bir şekilde çıkmak için dua edeceksiniz. Gaz, fren, veya direksiyonla ilgili herhangi bir işlem yapmayacaksınız.

Aracınız zaten ağırlık istikametine gideceği için direksiyonunuzun son noktasındaki çevirme pozisyonu ne ise sudan o şekilde geçmenizde yarar var.
Buzlu zeminde araç kullanırken nelere dikkat etmek gerekir?
Kış şartlarını gördüğümüz zaman mutlaka hızımızı azaltıyoruz. Çünkü artık tutunma çok az. Özellikle kışın don olacağını düşünürsek hava şartları sertleştiği zaman daha da riskli bir zemin bizi bekler.

Fren mesafesi iki katına çıkar

Böyle durumlarda yapılacak tek şey hızımızı mutlaka aşağı çekmek ve takip mesafemizi artırmak. Çünkü frene bastığımızda zeminde tutunma olmayacağı için durma mesafemiz bazen iki katına kadar çıkabilir.

Dolayısıyla öndeki araca yaklaşmıyoruz, arkamızdan gelen ve bize yaklaşan araç varsa ise sağ şeride geçip bizi geçmesine izin veriyoruz.

Buzlu zeminde ve yüksek hızda önünüze ani bir engel çıktığı an sizin için artık yapacak hiçbir şey kalmamış demektir. Frene de bassanız, aracınızın ABS sistemi dahi olsa sizin o engelden kaçma şansınız çok düşüktür. Onun için kaygan ve buzlu zeminlerde mutlaka çok yavaş gidiyoruz.

not: alıntı
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 275 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 33598 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103041 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 510 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 29854 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 52415 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1040 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 15582 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 546 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 422 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 377 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16909 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 875 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 474 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3880 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 941 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3176 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34620 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 1442 0 tayfuny1
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 2761 3 Serdar102
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
elbir55 1
heavyburak26 1
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English