Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - MOTORLARDA GÜÇ  VE  VERİM
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

MOTORLARDA GÜÇ VE VERİM

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: MOTORLARDA GÜÇ VE VERİM
    Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2008 Saat 15:26
Arkadaşlar aşşağıdaki makale birçoğumuzu yakından ilgilendiriyor gayet detaylı ve açık yazıldı lütfen sonuna kadar okuyunuz aklınıza takılan bir şey olursa da sormaktan çekinmeyiniz
Peugeot Turkey farkı ile emin olun sorunuza en net cevabı alcaksınız
Katkılarından dolayı Gazi Üniversitesinde de ayrıca teşekkürür bir borç bilirim..

Saygılatımla

Deran TUYNER

MOTORLARDA GÜÇ  VE  VERİM

A-) GÜÇLER

A.l. Ön bilgiler

Motor güçlerinin neler olduğunu ve hesaplamalarına geçmeden önce hesaplamalarda kolaylık olması için bazı teknik bilimleri ve tanımlan hatırlamakta fayda vardır.

a-) Piston çapı ve kursu

Bir motorun ölçüleri, piston çapı ve kursu (A.Ö.N. ile Ü.Ö.N. arasındaki piston yolu) ile ifade edilir. Çeşitli hesaplamalarda piston çapı cm kursu ise cm veya m birimleri ile kullanılır.

b-) Kurs Hacmi

Pistonun A.Ö.N. dan Ü.Ö.N. ya kadar yaptığı harekette silindir içinde yaladığı hacme, kurs hacmi denir. Kurs hacmini hesaplamak için piston yüzey alam (A) ve kursu (L) bilmemize gerek vardır. Değişik yapıdaki pistonlarda bile piston yüzey alam bir daire olarak kabul edilir ve hatırlanacağı gibi şu formüllerle bulunur:

A  =  P * D2 / 4  ...........................    cm2 (tam çap cinsinden)

A  =  P * r2        ...........................     cm2 (yarı çap cinsinden)

Bir silindirin kurs hacmi:

Vh  =   P *   D2 * L / 4    ...............    cm3

Motorun toplam kurs hacmi:

Vt  =   P *   D2 * Z / 4    ...............     cm3


 

 

Örnek l:

Silindir çapı 108 mm, kursu 120 mm olan 4 silindirli Perkins -4.270 motorun toplam kurs hacmi ne kadardır?


 Verilenler                            İstenen                              Formül

D =108 mm                            Vt  =  ?                     Vt  =  P* D2 * L * Z / 4

Çözüm:


Vt  =  3.14* 10.82  * 12 * 4 / 4   = 4395 cm2 = 4.395 lt

c-) Ortalama İndike Basınç

Motorlarda güç hesaplaması yapılırken yanma sonunda meydana gelen en yüksek basınç dikkate alınmaz. Çünkü, bu basınç iş zamanında hacim büyümesi sonucunda hızla düşer. Bu nedenle motor gücünün hesaplanmasında ortalama indike basınç (Pmi) kullanılır. Bu basınç, motordan indikatör aletiyle elde edilen diyagramdan bulunur.

Çeşitli motorlarda yapılan deneyler sonunda ortalama indike basıncın şu değerler arasında olduğu saptanmıştır:

Benzin motorlarında ........................................... Pnıi     7-9 kg/cm2

Dizel motorlarında ............................................. Pmi     6-8 kg/cm2

İki zamanlı motorlarda ........................................ Pmi     3-5 kg/cm2

Ayrıca motor gücü, devir sayısı ve kurs hacmi bilinirse ortalama indike basınç şu formüllerle bulunabilir:

Pmi  =  900 * Ne / n * Vt .......................................     dört zamanlı motorlar için

Pmi  =  450 * Ne / n * Vt .......................................      iki zamanlı motorlar için

 

NOT: Bu formül, güç formüllünden çıkarılırken basınç kg/cm2 yerine kg/m2 ve hacim de dm3 yerine m3 alınır. Buna göre değerler yerine yazılır ve sadeleştirilirse dört zamanlı motorlarda 900 ve iki zamanlı motorlarda 450 rakamları bulunur.


Örnek 2:

62 beygir gücündeki 4 zamanlı perkins - 4.270 dizel motorunun kurs hacmi 4,4 litredir. Azami devri dev/dak olan bu motorun ortalama indike basıncı ne kadardır?

 

Verilenler                            İstenen                     Formül
 
Ne : 62 BG                           Pmi = ?          Pmi = 900 * Ne / n * Vt                            



Vt  =  4,4 it

 n  =  2000 dev/dak

N  =  2000 dev/dak = 900*62 / 2000*4,4 = 6,34 kg / cm2

d) Motor Devirt Sayışı

Motor devir sayısı denince akla , krank milinin bir dakikadaki dönme sayısı gelir . Motorlarda devir sayısı belli bir devire kadar arttırılırsa güç yükselir. ancak yüksek devirlerde hareketli .parçalardaki sürtünme ve aşınma artar . Ayrıca piston ve biyelin atalet kuvvetleri de artar. Ayrıca piston ve biyelin atalet kuvvetleri de artar. Bu nedenle motor ve taşıtın ömrü bakımından devir sayısı belli bir değerde sınırlandırılmıştır ki bu devire REJİM HIZI denir.

e) Piston Hızı

Hareket eden her cismin bir hızı olduğu gibi, silindir içinde hareket eden pistonun da hızı vardır. Krank mili, kam mili gibi dairesel hareket yapan parçalarda hızın sıfır olduğu nokta olmamasına karşın, piston gibi doğrusal hareket yapan parçalarda hız , ölü noktalarda sıfırdır. Yaklaşık olarak kursun ortalarına doğru en yüksek değerine erişir. Bu nedenle hesaplamalarda ortalama piston hızı dikkate alınır.

Ortalama piston hızının hesaplana bilmesi için , motor devir sayısının ( n ) ve kursun (L) bilinmesi gerekir.

Vm   =  2*L*n / 60   =   L* n / 30    ..................................    m/sn

 

Örnek  3:

Kursu 120 mm ve devir sayısı 2000 dev / dak olan bir dizel motorun ortalama piston hızı ne kadardır ?

 Verilenler                         İstenen                                 Formül

L =120 mm                         Vm = ?                                Vm = L*n/30

n = 2000 d/d

Çözüm :   Vm - 0,12 * 2000 / 30  =  8 m/s

Kurs ve devir sayısı arttıkça ortalama piston hızı da artar.

f) İş ve Güç

Tatbik edilen bir kuvvet etkisiyle cisimlerin yer değiştirmelerine iş denir. İş; itme ve çekme şeklinde olur.

İşin formülü :

İş  =  kuvvet * yol       ..........         birimi kgmdir.

Güç mevzubahis olduğundan işin yapıldığı dikkate alınır yada diğer bir deyimle, birim zamanda yapılan işe güç denir.

Gücün formülü:

Güç   =  İş / zaman  =  kuvvet * yol / zaman  .........  birimi kgm/s

Motorun iş yapma hızı beygir gücüyle ölçülür.

Beygir gücü (BG): bir saniyede yapılan 75 kgmlik işe denir.

Beygir gücünün diğer güç birimleriyle karşılıkları:

l BG    =   75 kgm/s

l BGS  =   Beygir saat = 75 * 3600  =  270000 kgm

İ BG    =   0,736 kw

1 kw    =   l,36BG

l kcal   =   427 kgm

l BGS  =   632 kcal

A.2. İndike ( İç ) Güç, Tanımı ve Hesaplanması

Yakıtın ısı enerjisinin mekanik enerjiye dönüşmesini ilk basamağı silindirin içidir. Bu nedenle motor silindiri içinde meydana gelen güce iç güçtür.

Pratik çalışmalarımızda bizi ilgilendiren güç, faydalı güçtür. Ancak gücün ne olduğunu bilmemiz de fayda vardır. Çünkü, indikatör kuvvetleriyle yapılan ilmi deneyler, dizel motorlarını etkisini arttırmada bir hayli faydalı olmuştur. Böylece, enjektörler ve yanma duvarı çizimlerinde ve yapımlarında bir çok değişiklikler yapılmıştır.

İç gücün hesaplanabilmesi için, indikatör aletiyle çizilen diyagramdan faydalanarak ortalama iç basıncın bulunması gerekir. Ortalama iç basınç ve diğer değerlerle aşağıdaki formül kullanılarak motorun gücünü hesaplamak mümkündür.

Ni  =  Pmi * L * A * n * Z / 2 * 60 * 75  ........... BG (dört zamanlı motor için)

Ni  =  Pmi * A * n * Z / 60 * 75  .....................    BG (iki zamanlı motor için)

Burada:

Ni  =   İç güç   ........................................................  BG

Pmi =  Ortalama indike basınç...............................           kg/cm2

L    =   Kurs ............................................................  m

A    =  Piston yüzeyin atanı..................................... cm2

n     =  devir sayısı .................................................. d/d

Z    =  Silindir sayısı...............................................  adet

Örnek 4:

Dakikada 2800 devirle çalışan, 98 mm piston çaplı ve 127 mm kurslu 4 zamanlı, dört silindirli bir dizel motorun ortalama indike basıncı 6,6 kg / cm2 bu motorun iç gücü ne kadardır?

      Verilenler                     İstenen                Formül

            Pmi = 6,6 kg/cm2                    A = ?                 A = P*D2/4

n = 2800dev/dak                     Ni = ?                  Ni = Pmi * L * A * n * Z/2*60*75

D   =   98 mm

L   =  127 mm

Z   =      4

Çözüm:      A  = 3,14 * 9,82 / 4   =   75,4cm2

 Ni  =  6,6 * 0,127 * 75,4 * 2800 * 4 / 2 * 60 * 75 = 78,6 PG

A.3.   Fren Beygir Gücü (Faydalı Güç), Tanımı Ve Hesaplanması

Motorun krank mili ucundaki kasnak veya volandan bir fren düzeni ile ölçülen güce,  FREN BEYGİR GÜCÜ denir. Bu güç , iç güçten % 25 kadar daha küçüktür. İkisi arasındaki bu fark, sürtünmelere ve su pompası, yağ pompası, yakıt pompası, şarj dinamosu vb. motorun çalışması için gerekli olan parçalara harcanan enerjiden ileri gelmektedir.

Güç ölçümünde kullanılan cihazlara genel olarak dinamometre denir. Ancak dinamometreler direk olarak gücü değil, gücün hesaplanmasına yarayan kuvveti veya torku (momenti) ölçerler.

Faydalı gücün bulunmasında kullanılan dinamometreler;

a)  Prony freni,

b) Hidrolik dinamometre,

c) Elektrikli dinamometredir.

Bunlardan başka taşıtlar üzerindeki motor gücünü doğrudan doğruya ölçebilen şasi dinamometreleri de vardır. Ancak bu cihazlar, gücü tekerleklerden ölçerler. Bu nedenle vites kutusu , kardan mili ve diferansiyelde kayıplara uğrayan güç, motor volanından ölçülen güçten daha küçüktür.

a.  Prony Freni İle Faydalı Gücün Ölçülmesi ve Hesaplanması

En eski ve en basit güç ölçme cihazıdır. Azami gücü 100 BG ne kadar ve devir sayısı da 1000 dev/dak geçmeyen motorlara uygulanabilir. Bu sistemde, Şekil-1 de görüldüğü gibi motor volanını saran frenleme şeridinin içinde sürtünme katsayısı yüksek frenleme pabuçları frenleme miktarını saptayan baskül ve bağlantı kolları vardır.

Motor tam gazda ve yüksüz olarak en yüksek devire çıkarılır. Sıkma vidalan yavaş yavaş sıkılarak motor yüklenir. Motorun devri düşmeden çekebileceği en fazla yük baskülde bulunur. Saptanan değerler aşağıdaki formüle uygulanarak motorun faydalı gücü hesaplanır.

Ne  =  2P * P * R * n / 60 * 75   .........................     BG

 

 

                                                        R

      


 


 

 

 

 

 

 

                                                    Motor Volanı                   Baskül

 
Şekil 1.  Prony freni
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2008 Saat 15:27
 

Burada :

Ni   =   Fren beygir gücü (faydalı güç) ......................................    BG

P    =   Baskülde okunan yük ....................................................   Kg

R    =   Volan ekseni ile baskül ekseni arasındaki uzaklık    .....            m

n     =   Motor devri ....................................................................    d/d

2P  =   Volandaki moment ile baskül bağlantısındaki momentlerin

             sadeleştirilmesinden kalan değer

60   =   d /d  ' yi    d / sn 'ye çevirmek için

75 = sonucu beygir gücü cinsinden bulabilmek için

Bu formüldeki    2P  / 60 * 75    değeri sadeleştirilip

2 * 3,14 / 60 * 75 = l / 716 olarak yerine yazılırsa Formül :

Ne  =  P * R * n / 716 ..................................................................... BG olur.


 


Örnek 5:

Dakikada 900 devirde çalışan bir motor prony freninde denenmektedir. Prony freninin kol uzunluğu 1,432 m , baskülde okunan yük 30 kg olduğuna göre bu motorun faydalı gücü ne kadardır?

      Verilenler                          İstenen                               Formül

  P  =  30 kg                         Ne  =  ?                       Ne  =  P * R *  n / 716

              n = 900 d / d

              R =1,432 m

Çözüm :

Ne  =  30 * 1,432 * 900 / 716 = 54 BG

b.  Hidrolik Dinamometreler

Bunlara su freni de denir. Çünkü bu dinamometrelerde devreden sıvı daima sudur. Hidrolik dinamometrelerde frenleme; motor volanına bağlanan bir rotor üzerindeki kanatçıkların, cihazın içine gönderilen suya çarpması sonucunda oluşur. Frenleme sonucunda oluşan moment miktarı saptanarak motorun gücü ölçülür. 3000 BG ne kadar olan motorların güçleri bu dinamometreler ile ölçülebilir.

c.  Elektrikli Dinamometre ile Faydalı Gücün Ölçülmesi ve Hesaplanması

Bir çok laboratuarlarda motor gücün ölçülmesinde elektrikli dinamometreler kullanılır. Bu cihaz, güç ölçümü sırasında motor tarafından döndürülen bir elektrik dinamosu veya jeneratördür. Denemede dinamonun ürettiği akım miktarı; dinamoyu döndüren motor gücünün ölçülmesini sağlar.

Şöyle ki: Motor tam yükte iken dinamonun ürettiği akımın volt ve amperini ölçerek watt'ını ve kilowatt'ını buluruz.

Watt  =   E*I buradan       Kwatt  =  E * I / 1000

Sonucu BG olarak bulmak için ;

l Kwatt  =  1,36  BG olduğundan,

Ne  =  (E*I/1000)*1,36 ................................................. BG olur.


Örnek 6 :

Gücü ölçülecek bir motor, elektrik dinamosuna bağlanarak tam yükte çalıştırılmaktadır. Bu çalışma sonucunda dinamo 5000 volt ve 10 amperlik bir akım üretmektedir. Bu motorun faydalı gücü ne kadardır?

Verilenler                          İstenen                         Formül

E = 5000 volt                     Ne = ?                   Ne = (E*I/1000)*l,36

1= 10 amper

Çözüm:

Ne  =   (5000*10/1000)*1,36 = 68 BG

B.  MOTOR VERİMLERİ

B.l. Verimin Tarifi

Verim, elde edilen sonuç ile bu sonucu elde etmek için harcanan çaba arasındaki oranı ifade eder. Başka bir deyimle, motordan alınan gücün verilen güce oranının yüzde olarak ifadesidir.

Verim daima % 100 den azdır. Çünkü, silindir içinde yakılan yakıtın ısı enerjisinin çoğu yanmadan sonra kaybolur.

B.2. Verim Çeşitleri

Verimler çeşitli şekilde değerlendirilirse de, konumuz ile ilgili olan başlıcaları şunlardır:

a) Mekanik verim

b) Termik verim

c) Hacimsel (volümetrik) verim

a. Mekanik verim:

Fren beygir gücünün (faydalı gücün ) iç güce oranı bize mekanik verimi verir. Bu ifade formüle edilirse

Mekanik verim  =  fren beygir gücü / iç güç  h m = Ne / N, olur.

Mekanik verim piston üzerinden elde edilen gücün krank mili ucundan alıncaya kadar olan kaybım gösterir. Çünkü, silindir içinde yanan yakıtın meydana getirdiği iç güç, krank milinden faydalı güç olarak alınıncaya kadar bir çok mekanik kayıplara uğrar. Buna neden, silindir duvarlarına dayanan piston ve segmanların sürtünmeleri, yataklardaki sürtünmeler, supap sistemleri, su, yağ ve yakıt pompalan, bloverler ve aşırı doldurma düzenlerine yapılan harcamalardır. Bu kayıplar bazen sürtünme beygir gücü (Ns) olarak da ifade edilir.

Mekanik verim motorun kullanılmasıyla ilgilidir. Örneğin, motorun bakımı, yağlama durumu, yükü ve soğutma suyunun sıcaklığı mekanik verilere etki eder. İki zamanlı motorların mekanik verimleri, dört zamanlı motorların mekanik verimlerinden biraz daha azdır.

Örnek 7:

Belirli bir devirde 70 fren beygir gücü veren bir motor, yakıtsız olarak aynı devirde döndürülmek istendiğinde 30 beygir gücüne gerek duymaktadır. Bu motorun mekanik verimi ne kadardır?

        Verilenler                                 İstenen                                 Formül
Ne = 70FBG                               Ni = ?                                  Ni = Ne+Ns
NS = 30BG                                
hm=?                                   hm= Ne/Ni

            Çözüm:

                                   Ni  =  70 + 30 =  100 BG

hm =  70/100  =  %70    olur.

b. Termik verim

Termik verim; yakıtın yanması sonucunda oluşan ısı enerjisine karşılık, motorun bu enerjiyi faydalı iş haline sokma oranıdır.

Yanma sonunda oluşan ısı enerjisinin büyük bir kısmının soğutma ve yağlama sistemi ile, yanmış egzoz gazları tarafından motordan uzaklaştırıldığını biliyoruz. Bu nedenle ancak geriye kalan ısı motorlardan güce dönüşe bilir. Örneğin bir dizel motorun ısı dağılımı şöyledir:

Silindirde yanan yakıtın oluşturduğu ısı miktarını 100 kabul edersek,

Fren beygir gücü (faydalı güç)......................................... 37

Soğutma suyu kaybı........................................................... 27

Egzoz gazları kaybı............................................................ 28

Sürtünmelerle kaybolan..................................................... 08

Termik verimin formülle ifadesi;

Termik verim = Faydalı güç (Kcal olarak) / yakıtın verdiği ısı (Kcal olarak)

ht = Ne * 632 / B * Hu olur.

Burada:

Ne   =   Faydalı güç ....................................................................................            BG

632 =  1 BGS'nin Kcal olarak eş değeri ....................................................

B    =   Motorun l saatte harcadığı yakıt miktarı .......................................            kg

Hu  =   Yakıtın yanma ısısı.......................................................................... Kcal/kg

Not: Motorinin yanma ısısı 10000 ile 10500 Kcal / kg' dır.

c. Hacimsel  Verim

Aşın doldurma olmayan bir motorda, emme zamanında silindire alınan havanın hakiki hacminin pistonun silindirde boşalttığı hacme oranı hacimsel verimi verir.

Hacimsel verimin formülle ifadesi:

           Normal şartlarda silindire alınan hava hacmi

Hacimsel verim =   ----------------------------------------------------------

      Pistonun silindirde boşalttığı hacim

Genellikle çalışan normal devirle çalışan dört zamanlı motorların hacimsel verimi % 80 civarındadır. Motorun devri yükseldikçe, supapların açık kalma zamanı kısalacağından bu verim %50 'ye kadar düşer.

 

 

B.3. Özgül Yakıt Sarfiyatı

Motorun bir beygir saat başına harcadığı yakıt miktarına, özgül yakıt sarfiyatı denir.  Formülü:

be= 1BG * 632 / Hu * hg  ................................................           gr / BGS

Burada:

be   =  Özgül yakıt sarfiyatı.............................................................            gr / BGS

632 =  l beygir saatin Kcal olarak ısı eş değeri

Hu   =   Akıtın yanma ısısı ............................................................... Kcal / kg

hg   =  Genel tesir derecesi (harcanan yakıtın)

Motorun yük durumuna göre değişen özgül yakıt sarfiyatı, en doğru olarak fren denemelerinde saptanır. Örneğin, tam gazdaki özgül yakıt sarfiyatı yarım gazdakünden daha azdır. Aşağıda çeşitli motorlar için deneyler sonucunda bulunan özgül yakıt sarfiyatları görülmektedir.

 

MOTOR TIPI

 

ÖZGÜL YAKIT SARFİYATI

 

Benzin motoru

Binek  Arabası

250 - 300gr/BGS

Yük Arabası

 

240-350gr/BGS

 

 

Dizel  motoru

 

Binek  Arabası

220gr/BGS

Yük Arabası

160-200gr/BGS

 

B.4.  Silindire Her Çevrimde Püskürtülen Yakıt Miktarı

Motorun fren beygir gücü Ne, özgül yakıt sarfiyatı be olduğuna göre;

Bütün silindirlere l saatte püskürtülen yakıt: Ne, be ..................................   gr.

Motorun devri dakikada olduğundan,

Bütün silindirlere l dakikada püskürtülen yakıt: Ne * be / 60 .....................  gr.

Motor l dakikada (n) devir yaptığından ve dört zamanlı motorlarda iki devirde bir püskürtme olduğundan,

Bütün silindirlere bir çevrimde püskürtülen yakıt: Ne * be / 60 * (n / 2 )....  gr.

Bir silindire bir çevrimde püskürtülen yakıt ise,

Gç = Ne * be / 60 * (n / 2) * Z = Ne * be/ 30 * n * Z.........................  gr olur.

Burada:

Gç  = 

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2008 Saat 15:28

Burada:

Gç  =  Silindire her çevrimde püskürtülen yakıt..............................................  gr.

Ne  =  Motorun fren beygir gücü ....................................................................  BG

be  =  Özgül yakıt sarfiyatı ..............................................................................  gr/BGS

n   =  Motor devri ............................................................................................  d/ d

Z   =  Silindir sayısıdır.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 270 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 33595 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103023 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 499 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 29842 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 52327 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1034 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 15512 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 540 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 421 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 376 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16909 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 805 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 471 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3876 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 935 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3175 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34618 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 1377 0 tayfuny1
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 2751 3 Serdar102
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Fatih4624 1
Mehmetx 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English