Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - araç değiştirme
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

araç değiştirme

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ak38 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013
Konum: kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ak38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: araç değiştirme
    Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2013 Saat 21:56
Arkadaşlar merhaba,
2004 megane 2 1.4 aracım var, genel olarak araçtan memnunum fakat motor gücü sebebiyle değiştirmeyi düşünüyorum. Geçenlerde nette dolaşırken 307leri gördüm 2004-2005 model fullleri (xt galiba ) 1.6 motor triptonik vites sunrooflu yağmur sensörlü vs güzel araca benziyor fiyatlarda 20-21-22 civarındaydı.
Şimdi size sorum bu araçların yakıt tüketimi, yedek parça bulunması ve fiyatı, kronik sorunları, triptonik vitesinden dolayı aracın sorun çıkarıp çıkarmayacağı(tabi her araç farklı ama genel olarak ), piyasası konusunda beni aydınlatmanız :) şimdiden teşekkürler ;)
Yukarı Dön
errör Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2013
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı errör Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2013 Saat 22:08
kayseride ne derece mümkündür bilemiyorum ama aracınızdan memnunsanız satıp başka araç almak bir miktar kayba yol açar devir işlemleri alacağınız aracın bakım durumu vb vb bunlar hep risktir .

benim önerim araç değiştirme seçeneğinden önce var olan aracınızda güç arttırma yollarını aramanız yönünde olur "tuning"...
307 xsi 2.0 petrol
Yukarı Dön
qqyyxx Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011
Konum: trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 910
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı qqyyxx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2013 Saat 00:20
Ayni sinif olmasina karsin konfor ve yol tutus olarak megandan iyidir ama parca olarak renonun yan sanayisi daha gelismistir. Orjinal parcalarda birbirine yakindir. Yakit konusunda uzun suredir benzinli arac kullanmadigimdan bisey diyemem. Kullanan arkadaslar fikir verebilir.
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg
Yukarı Dön
eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2013 Saat 01:25
Arkadaşların saydığı üstünlüklere katılıyorum. 307 1,6 mı? Megan II 1,4 mü derseniz tabiki 307 derim. Yakıt dışı kullanım maliyetleri de benzerdir.

Megan'ınız sanıyorum manuel vites. Buna göre aracınızdan çok sıkılmadıysanız veya artık acil otomatik araca binmeliyim falan demiyorsanız, bence aynı ya da 1 yıl daha yeni bir araçla değiştirmek çok ekonomik bir alışveriş olmayacaktır. 

Bir de değiştirme için tek kriteriniz motor gücü ise iki araç arasında bariz bir performans farkı hissedemeyeceğinizi göz önünde bulundurun. Kağıt üzerinde yazdığı kadar fark olmayacaktır. Aksine tüketim farkı hissedilir artacaktır. Daha konforlu, daha büyük motorlu, daha ağır ve en önemli farkı yaratacak unsur olan 4 ileri geleneksel otomatik şanzumanlı bir araca geçeceğinizi aklınızdan çıkarmayarak karar verin. Bunlar 307'nin olumsuzluğu değil, mekanik yapının gereği, yanlış anlaşılmasın. 
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Yukarı Dön
ak38 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013
Konum: kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ak38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2013 Saat 12:00
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Arkadaşların saydığı üstünlüklere katılıyorum. 307 1,6 mı? Megan II 1,4 mü derseniz tabiki 307 derim. Yakıt dışı kullanım maliyetleri de benzerdir.

Megan'ınız sanıyorum manuel vites. Buna göre aracınızdan çok sıkılmadıysanız veya artık acil otomatik araca binmeliyim falan demiyorsanız, bence aynı ya da 1 yıl daha yeni bir araçla değiştirmek çok ekonomik bir alışveriş olmayacaktır. 

Bir de değiştirme için tek kriteriniz motor gücü ise iki araç arasında bariz bir performans farkı hissedemeyeceğinizi göz önünde bulundurun. Kağıt üzerinde yazdığı kadar fark olmayacaktır. Aksine tüketim farkı hissedilir artacaktır. Daha konforlu, daha büyük motorlu, daha ağır ve en önemli farkı yaratacak unsur olan 4 ileri geleneksel otomatik şanzumanlı bir araca geçeceğinizi aklınızdan çıkarmayarak karar verin. Bunlar 307'nin olumsuzluğu değil, mekanik yapının gereği, yanlış anlaşılmasın. 
 
öncelikle yorumunuz için teşekkürler.
Abim de 1.6 megane 2 triptonik vites dynamic kullanıyor yani almayı düşündüğüm 307 ile aynı özelliklerde, triptonik ve daha büyük motorlu (115 hp)  olmasına rağmen benim aracımdan daha az yakıyor ve performans olarak çok daha iyi. Bu nedenlerden dolayı bulabilirsem temiz bir 307 ile değiştirmek istiyorum.
Yukarı Dön
eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2013 Saat 12:53
Evet manuel vites seçim olanağı sunuyor 307. Bu yüzden Tiptronik adı vurgulanmış. Ama bu sizi yanıltmasın. İki tip otomatik vites yaygın olarak kullanılıyor. Gerçek otomatikler; kavramayı tork konvertörü ile yaparlar. Bu parça fazla tüketime ve ağırlığa mal oluyor. Geri kaydırmama, konforlu geçişler, kararlı kavrama yapma ve mekanik olarak genelde daha sorunsuz olmak gibi avantajları var. 307'deki şanzuman bu tipte. Yanlış hatılamıyorsam Porsche ile geliştirilmişti ve sorun çıkarttığını çok duymadım.  

Artık daha yaygın olarak kullanılan tipler ise otomatikleştirilmiş manuel tipte olanlar. Bunlar yarı otomatik ya da robotize olarak da adlandırılırlar. Çünkü temeli bildiğimiz manuel vitestir. Gerektiğinde bilgisayar kontrollu bir robot debriyaja basar vitesi değiştirir ve sonra yine bırakır. Yine bu sebeple manuel olan versiyondan fazla yakmazlar ve hantal da kalmazlar. Bu yapının ilk örnekleri değişimlerde yavaş ve arızaya yatkın yapıdaydı. Ancak çift kavrama ve daha yetenekli elektronik kontrollerle bu büyük oranda aşıldı. Megan II'deki şanzuman robotize yapıda.

Özetle iki aracın şanzuman yapısı çok farklı. 307 otomatik, Megan otomatik gibi olmayacaktır. 
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Yukarı Dön
ak38 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013
Konum: kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ak38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2013 Saat 16:07
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Evet manuel vites seçim olanağı sunuyor 307. Bu yüzden Tiptronik adı vurgulanmış. Ama bu sizi yanıltmasın. İki tip otomatik vites yaygın olarak kullanılıyor. Gerçek otomatikler; kavramayı tork konvertörü ile yaparlar. Bu parça fazla tüketime ve ağırlığa mal oluyor. Geri kaydırmama, konforlu geçişler, kararlı kavrama yapma ve mekanik olarak genelde daha sorunsuz olmak gibi avantajları var. 307'deki şanzuman bu tipte. Yanlış hatılamıyorsam Porsche ile geliştirilmişti ve sorun çıkarttığını çok duymadım.  

Artık daha yaygın olarak kullanılan tipler ise otomatikleştirilmiş manuel tipte olanlar. Bunlar yarı otomatik ya da robotize olarak da adlandırılırlar. Çünkü temeli bildiğimiz manuel vitestir. Gerektiğinde bilgisayar kontrollu bir robot debriyaja basar vitesi değiştirir ve sonra yine bırakır. Yine bu sebeple manuel olan versiyondan fazla yakmazlar ve hantal da kalmazlar. Bu yapının ilk örnekleri değişimlerde yavaş ve arızaya yatkın yapıdaydı. Ancak çift kavrama ve daha yetenekli elektronik kontrollerle bu büyük oranda aşıldı. Megan II'deki şanzuman robotize yapıda.

Özetle iki aracın şanzuman yapısı çok farklı. 307 otomatik, Megan otomatik gibi olmayacaktır. 
hocam tam olarak anlayamadım, hangisi iyi diyorsun yani?
Yukarı Dön
eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ağustos 2013 Saat 00:51
Orjinalini yazan: ak38 ak38 Yazdı:

Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Evet manuel vites seçim olanağı sunuyor 307. Bu yüzden Tiptronik adı vurgulanmış. Ama bu sizi yanıltmasın. İki tip otomatik vites yaygın olarak kullanılıyor. Gerçek otomatikler; kavramayı tork konvertörü ile yaparlar. Bu parça fazla tüketime ve ağırlığa mal oluyor. Geri kaydırmama, konforlu geçişler, kararlı kavrama yapma ve mekanik olarak genelde daha sorunsuz olmak gibi avantajları var. 307'deki şanzuman bu tipte. Yanlış hatılamıyorsam Porsche ile geliştirilmişti ve sorun çıkarttığını çok duymadım.  

Artık daha yaygın olarak kullanılan tipler ise otomatikleştirilmiş manuel tipte olanlar. Bunlar yarı otomatik ya da robotize olarak da adlandırılırlar. Çünkü temeli bildiğimiz manuel vitestir. Gerektiğinde bilgisayar kontrollu bir robot debriyaja basar vitesi değiştirir ve sonra yine bırakır. Yine bu sebeple manuel olan versiyondan fazla yakmazlar ve hantal da kalmazlar. Bu yapının ilk örnekleri değişimlerde yavaş ve arızaya yatkın yapıdaydı. Ancak çift kavrama ve daha yetenekli elektronik kontrollerle bu büyük oranda aşıldı. Megan II'deki şanzuman robotize yapıda.

Özetle iki aracın şanzuman yapısı çok farklı. 307 otomatik, Megan otomatik gibi olmayacaktır. 
hocam tam olarak anlayamadım, hangisi iyi diyorsun yani?

Açıkçası her bir litre yakıtta, bizi net olarak soyan bir devletin vatandaşları olduğumuzdan değerlendirmede tüketimin önem katsayısı en yüksek olur diye düşünüyorum. Ondan bizimkiler ayarında araçlar için robotize daha iyi denebilir. Son noktayı tüketim koyuyor. Zaten üreticiler de son yıllarda robotize otomatikleri kullanmayı tercih ediyorlar. 

Aslında ısrarla iyi ya da kötü demek istememiştim. Çünkü ikisi de kötü değil. Bu farklı şanzuman teknolojilerinin artılarını, eksilerini uzun uzun tartışırız, karşılaştırırız isterseniz. Önemli olan alacağınız otomatik aracın vites altyapısını önceden bilmeniz.  
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Yukarı Dön
muratoner Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Ocak 2011
Konum: Nevşehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 253
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muratoner Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ağustos 2013 Saat 08:08
Hemşerim sayılırsın.İstersen benim aracı verebilirim sana.
PEUGEOT 307 1.6 HDİ 110HP PREMİUM
Yukarı Dön
ismailkaya Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2012
Konum: BURSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1389
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ismailkaya Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ağustos 2013 Saat 14:36
bence manuel vites al 1.6 dizel veya benzin 110 luk yolda tutamassın bu 307 leri çok seri birtek arka amosörler çok ses yapar alışırsın zamanla bizim gibi
Yukarı Dön
sense6th Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2013
Konum: kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sense6th Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ağustos 2013 Saat 10:13
1.6 benzinli 2004 model xt aracım sakin kullanımla 100 km de 7.5lt sert kullanımla 8.5 lt yakıyor.şehir dışında ise 6.5lt ye kadar düşürmüştüm.
Yukarı Dön
ak38 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013
Konum: kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ak38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2013 Saat 12:16
Arkadaşlar bir kaç gün önce 1.6 xt triptonik vites bir araca baktım performansı hiç hoşuma gitmedi, ben kendi arabama atik değil diyordum bu daha da yavaşmış
Yukarı Dön
ADANALI_01 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2013
Konum: SAMSUN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 44
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ADANALI_01 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2013 Saat 13:31
Kardeş bence san peugeottan uzak dur... wv bak derim 2005-2006 model peugeot alacağına git 199 model golf al derim...ben şimdiye kadar hep woswosa bindim şimdi ev aldığımdan dolayı 206 aldım aracın ikinci sahibiyim dah uta eli değmemiş ama peugeot ara değil derim,ama megandan iyidir...
KURT;TÜĞ'ÜNÜ DEGİŞTİRİR AMA ASLA HUYUNU DEĞİŞTİRMEZ...
Yukarı Dön
endorphine Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2010
Konum: ?
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 192
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı endorphine Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2013 Saat 16:25
Ben otomatik 1.6 comfort kullanıyorum 2010'dan beri. Sana dost tavsiyesi, diğer marka modellere bakmandır. Hatta alacağın araç ya alman yada japon olsun. Diğerlerinden uzak dur derim. Bende aracı çok yada sürekli kullanan biri olsam ertesi gün satardım. Ama hafta sonları kullandığım için idare ediyorum. Biraz imkanım veya temiz birşey bulsam bunu hemen satar alırım. Yakıt konusunda haklılar, çok yakıyor. Sonradan pişman olma bu konuda. Performans olarakta manuelini bilmem ama otomatik çok ağır kalıyor. Bunları göz önünde bulundurup seçimini öyle yap derim. 
2006 307 comfort otm.



Yukarı Dön
qqyyxx Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011
Konum: trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 910
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı qqyyxx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2013 Saat 17:54
LOLLOLLOL
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg
Focus ghia 2008    1,6 109 bg
Astra 2012       1,3 cdti 90 bg
2011 golf tdi 105bg
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 106831 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1221 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2705 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 8659 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8105 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 532 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 425 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1440 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 54995 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 285 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 792 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 1287 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 225 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1902 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 562 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 1176 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15722 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 18564 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 953 0 KerimSahin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
İlyas41 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English