araç değiştirme
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30544
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 14:49 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: araç değiştirme
Mesajı Yazan: ak38
Konu: araç değiştirme
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 21:56
Arkadaşlar merhaba, 2004 megane 2 1.4 aracım var, genel olarak araçtan memnunum fakat motor gücü sebebiyle değiştirmeyi düşünüyorum. Geçenlerde nette dolaşırken 307leri gördüm 2004-2005 model fullleri (xt galiba ) 1.6 motor triptonik vites sunrooflu yağmur sensörlü vs güzel araca benziyor fiyatlarda 20-21-22 civarındaydı. Şimdi size sorum bu araçların yakıt tüketimi, yedek parça bulunması ve fiyatı, kronik sorunları, triptonik vitesinden dolayı aracın sorun çıkarıp çıkarmayacağı(tabi her araç farklı ama genel olarak ), piyasası konusunda beni aydınlatmanız :) şimdiden teşekkürler ;)
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: errör
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2013 Saat 22:08
kayseride ne derece mümkündür bilemiyorum ama aracınızdan memnunsanız satıp başka araç almak bir miktar kayba yol açar devir işlemleri alacağınız aracın bakım durumu vb vb bunlar hep risktir .
benim önerim araç değiştirme seçeneğinden önce var olan aracınızda güç arttırma yollarını aramanız yönünde olur "tuning"...
------------- 307 xsi 2.0 petrol
|
Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 00:20
Ayni sinif olmasina karsin konfor ve yol tutus olarak megandan iyidir ama parca olarak renonun yan sanayisi daha gelismistir. Orjinal parcalarda birbirine yakindir. Yakit konusunda uzun suredir benzinli arac kullanmadigimdan bisey diyemem. Kullanan arkadaslar fikir verebilir.
------------- 206 hdi x-line 307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg
|
Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 01:25
Arkadaşların saydığı üstünlüklere katılıyorum. 307 1,6 mı? Megan II 1,4 mü derseniz tabiki 307 derim. Yakıt dışı kullanım maliyetleri de benzerdir.
Megan'ınız sanıyorum manuel vites. Buna göre aracınızdan çok sıkılmadıysanız veya artık acil otomatik araca binmeliyim falan demiyorsanız, bence aynı ya da 1 yıl daha yeni bir araçla değiştirmek çok ekonomik bir alışveriş olmayacaktır.
Bir de değiştirme için tek kriteriniz motor gücü ise iki araç arasında bariz bir performans farkı hissedemeyeceğinizi göz önünde bulundurun. Kağıt üzerinde yazdığı kadar fark olmayacaktır. Aksine tüketim farkı hissedilir artacaktır. Daha konforlu, daha büyük motorlu, daha ağır ve en önemli farkı yaratacak unsur olan 4 ileri geleneksel otomatik şanzumanlı bir araca geçeceğinizi aklınızdan çıkarmayarak karar verin. Bunlar 307'nin olumsuzluğu değil, mekanik yapının gereği, yanlış anlaşılmasın.
------------- eeccaa 2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
|
Mesajı Yazan: ak38
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 12:00
eeccaa Yazdı:
Arkadaşların saydığı üstünlüklere katılıyorum. 307 1,6 mı? Megan II 1,4 mü derseniz tabiki 307 derim. Yakıt dışı kullanım maliyetleri de benzerdir.
Megan'ınız sanıyorum manuel vites. Buna göre aracınızdan çok sıkılmadıysanız veya artık acil otomatik araca binmeliyim falan demiyorsanız, bence aynı ya da 1 yıl daha yeni bir araçla değiştirmek çok ekonomik bir alışveriş olmayacaktır.
Bir de değiştirme için tek kriteriniz motor gücü ise iki araç arasında bariz bir performans farkı hissedemeyeceğinizi göz önünde bulundurun. Kağıt üzerinde yazdığı kadar fark olmayacaktır. Aksine tüketim farkı hissedilir artacaktır. Daha konforlu, daha büyük motorlu, daha ağır ve en önemli farkı yaratacak unsur olan 4 ileri geleneksel otomatik şanzumanlı bir araca geçeceğinizi aklınızdan çıkarmayarak karar verin. Bunlar 307'nin olumsuzluğu değil, mekanik yapının gereği, yanlış anlaşılmasın. |
öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Abim de 1.6 megane 2 triptonik vites dynamic kullanıyor yani almayı düşündüğüm 307 ile aynı özelliklerde, triptonik ve daha büyük motorlu (115 hp) olmasına rağmen benim aracımdan daha az yakıyor ve performans olarak çok daha iyi. Bu nedenlerden dolayı bulabilirsem temiz bir 307 ile değiştirmek istiyorum.
|
Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 12:53
Evet manuel vites seçim olanağı sunuyor 307. Bu yüzden Tiptronik adı vurgulanmış. Ama bu sizi yanıltmasın. İki tip otomatik vites yaygın olarak kullanılıyor. Gerçek otomatikler; kavramayı tork konvertörü ile yaparlar. Bu parça fazla tüketime ve ağırlığa mal oluyor. Geri kaydırmama, konforlu geçişler, kararlı kavrama yapma ve mekanik olarak genelde daha sorunsuz olmak gibi avantajları var. 307'deki şanzuman bu tipte. Yanlış hatılamıyorsam Porsche ile geliştirilmişti ve sorun çıkarttığını çok duymadım.
Artık daha yaygın olarak kullanılan tipler ise otomatikleştirilmiş manuel tipte olanlar. Bunlar yarı otomatik ya da robotize olarak da adlandırılırlar. Çünkü temeli bildiğimiz manuel vitestir. Gerektiğinde bilgisayar kontrollu bir robot debriyaja basar vitesi değiştirir ve sonra yine bırakır. Yine bu sebeple manuel olan versiyondan fazla yakmazlar ve hantal da kalmazlar. Bu yapının ilk örnekleri değişimlerde yavaş ve arızaya yatkın yapıdaydı. Ancak çift kavrama ve daha yetenekli elektronik kontrollerle bu büyük oranda aşıldı. Megan II'deki şanzuman robotize yapıda.
Özetle iki aracın şanzuman yapısı çok farklı. 307 otomatik, Megan otomatik gibi olmayacaktır.
------------- eeccaa 2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
|
Mesajı Yazan: ak38
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2013 Saat 16:07
eeccaa Yazdı:
Evet manuel vites seçim olanağı sunuyor 307. Bu yüzden Tiptronik adı vurgulanmış. Ama bu sizi yanıltmasın. İki tip otomatik vites yaygın olarak kullanılıyor. Gerçek otomatikler; kavramayı tork konvertörü ile yaparlar. Bu parça fazla tüketime ve ağırlığa mal oluyor. Geri kaydırmama, konforlu geçişler, kararlı kavrama yapma ve mekanik olarak genelde daha sorunsuz olmak gibi avantajları var. 307'deki şanzuman bu tipte. Yanlış hatılamıyorsam Porsche ile geliştirilmişti ve sorun çıkarttığını çok duymadım.
Artık daha yaygın olarak kullanılan tipler ise otomatikleştirilmiş manuel tipte olanlar. Bunlar yarı otomatik ya da robotize olarak da adlandırılırlar. Çünkü temeli bildiğimiz manuel vitestir. Gerektiğinde bilgisayar kontrollu bir robot debriyaja basar vitesi değiştirir ve sonra yine bırakır. Yine bu sebeple manuel olan versiyondan fazla yakmazlar ve hantal da kalmazlar. Bu yapının ilk örnekleri değişimlerde yavaş ve arızaya yatkın yapıdaydı. Ancak çift kavrama ve daha yetenekli elektronik kontrollerle bu büyük oranda aşıldı. Megan II'deki şanzuman robotize yapıda.
Özetle iki aracın şanzuman yapısı çok farklı. 307 otomatik, Megan otomatik gibi olmayacaktır. |
hocam tam olarak anlayamadım, hangisi iyi diyorsun yani?
|
Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2013 Saat 00:51
ak38 Yazdı:
eeccaa Yazdı:
Evet manuel vites seçim olanağı sunuyor 307. Bu yüzden Tiptronik adı vurgulanmış. Ama bu sizi yanıltmasın. İki tip otomatik vites yaygın olarak kullanılıyor. Gerçek otomatikler; kavramayı tork konvertörü ile yaparlar. Bu parça fazla tüketime ve ağırlığa mal oluyor. Geri kaydırmama, konforlu geçişler, kararlı kavrama yapma ve mekanik olarak genelde daha sorunsuz olmak gibi avantajları var. 307'deki şanzuman bu tipte. Yanlış hatılamıyorsam Porsche ile geliştirilmişti ve sorun çıkarttığını çok duymadım.
Artık daha yaygın olarak kullanılan tipler ise otomatikleştirilmiş manuel tipte olanlar. Bunlar yarı otomatik ya da robotize olarak da adlandırılırlar. Çünkü temeli bildiğimiz manuel vitestir. Gerektiğinde bilgisayar kontrollu bir robot debriyaja basar vitesi değiştirir ve sonra yine bırakır. Yine bu sebeple manuel olan versiyondan fazla yakmazlar ve hantal da kalmazlar. Bu yapının ilk örnekleri değişimlerde yavaş ve arızaya yatkın yapıdaydı. Ancak çift kavrama ve daha yetenekli elektronik kontrollerle bu büyük oranda aşıldı. Megan II'deki şanzuman robotize yapıda.
Özetle iki aracın şanzuman yapısı çok farklı. 307 otomatik, Megan otomatik gibi olmayacaktır. |
hocam tam olarak anlayamadım, hangisi iyi diyorsun yani? |
Açıkçası her bir litre yakıtta, bizi net olarak soyan bir devletin vatandaşları olduğumuzdan değerlendirmede tüketimin önem katsayısı en yüksek olur diye düşünüyorum. Ondan bizimkiler ayarında araçlar için robotize daha iyi denebilir. Son noktayı tüketim koyuyor. Zaten üreticiler de son yıllarda robotize otomatikleri kullanmayı tercih ediyorlar.
Aslında ısrarla iyi ya da kötü demek istememiştim. Çünkü ikisi de kötü değil. Bu farklı şanzuman teknolojilerinin artılarını, eksilerini uzun uzun tartışırız, karşılaştırırız isterseniz. Önemli olan alacağınız otomatik aracın vites altyapısını önceden bilmeniz.
------------- eeccaa 2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
|
Mesajı Yazan: muratoner
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2013 Saat 08:08
Hemşerim sayılırsın.İstersen benim aracı verebilirim sana.
------------- PEUGEOT 307 1.6 HDİ 110HP PREMİUM
|
Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2013 Saat 14:36
bence manuel vites al 1.6 dizel veya benzin 110 luk yolda tutamassın bu 307 leri çok seri birtek arka amosörler çok ses yapar alışırsın zamanla bizim gibi
|
Mesajı Yazan: sense6th
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2013 Saat 10:13
1.6 benzinli 2004 model xt aracım sakin kullanımla 100 km de 7.5lt sert kullanımla 8.5 lt yakıyor.şehir dışında ise 6.5lt ye kadar düşürmüştüm.
|
Mesajı Yazan: ak38
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2013 Saat 12:16
Arkadaşlar bir kaç gün önce 1.6 xt triptonik vites bir araca baktım performansı hiç hoşuma gitmedi, ben kendi arabama atik değil diyordum bu daha da yavaşmış
|
Mesajı Yazan: ADANALI_01
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2013 Saat 13:31
Kardeş bence san peugeottan uzak dur... wv bak derim 2005-2006 model peugeot alacağına git 199 model golf al derim...ben şimdiye kadar hep woswosa bindim şimdi ev aldığımdan dolayı 206 aldım aracın ikinci sahibiyim dah uta eli değmemiş ama peugeot ara değil derim,ama megandan iyidir...
------------- KURT;TÜĞ'ÜNÜ DEGİŞTİRİR AMA ASLA HUYUNU DEĞİŞTİRMEZ...
|
Mesajı Yazan: endorphine
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2013 Saat 16:25
Ben otomatik 1.6 comfort kullanıyorum 2010'dan beri. Sana dost tavsiyesi, diğer marka modellere bakmandır. Hatta alacağın araç ya alman yada japon olsun. Diğerlerinden uzak dur derim. Bende aracı çok yada sürekli kullanan biri olsam ertesi gün satardım. Ama hafta sonları kullandığım için idare ediyorum. Biraz imkanım veya temiz birşey bulsam bunu hemen satar alırım. Yakıt konusunda haklılar, çok yakıyor. Sonradan pişman olma bu konuda. Performans olarakta manuelini bilmem ama otomatik çok ağır kalıyor. Bunları göz önünde bulundurup seçimini öyle yap derim.
------------- 2006 307 comfort otm.
|
Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2013 Saat 17:54
  
------------- 206 hdi x-line 307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg
|
|