![]() |
|
hararet problemi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 19 Haziran 2012 Saat 18:58 |
|
çok teşekkür ederim üstad şimdi anlaşıldı
|
||
![]() |
||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dikkat ederseniz conta yakmış demiyorum azizim.Bir sebepten dolayı deforme olmuş ve bu bir iğne deliği kadar bir şeydir.Bu durumda motor yağına su zaten karışamaz,ama önlemini almazsanız bu delik büyür ve en son hararet yapar kalır. Bir bosh-car servisine gidin,conta kontrolü yaptırmak istediğinizi söyleyin. Onlarda mavi bir sıvı var ve bunu şırınga gibi bir şeye çekiyorlar,motor sıcak ve çalışır haldeyken genleşme kabının ağzına getirip (suyla temas etmiyor) bu mavi sıvının içine su buharını çekiyorlar.Mavi sıvı sarı renge dönerse conta gidik,aynı mavi kalırsa conta sağlam demektir. Ben Bosh-Car service dedim ama sadece onlarda gördüm bu olayı,tanıdığınız ustalarınız da yapıyorsa onlara da yaptırabilirsiniz.
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
peki azizim bu durum aracın sogutma tertibatında sorun olduğu anlamına gelir mi. çözümü basit midir birde su sıcaklığının 90 da sabit durması hiç yukarı aşağı kıpırdamaması da bir sorun olabilir mi
ger gelen su oldukça temizdi. yağ izi emaresi yoktu. conta sorunu olsa suya yağ veya yağa su karışır biliyorum ne dersin
|
||
![]() |
||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Motor çalışırken genleşme tankından su fokurdayarak şişme yapıyor ve taşıyorsa silindirler üst kapağın su kanallarına kompresör veriyor demektir.Bu da = silindir kapak contasında bir sorun gözüküyor. Silindirlerin su kanalına kompresör vermesi sadece contanın tahribatıyla ilişkilidir. |
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ustaların çözemediği servisin bulamadığı otomatik 406 aracımdaki yağ ısınma ve şanzıman korumaya geçme sorununu eve gidince aracın araba sogutma tertibatında mı sorun var diye radyatör suyunun genleşme tankı yani su ilave edilen kapağını açtım ve şaşırdım kaldım. aracı gazladım radyatör fanı açtı. durdu. bende kapağı hafif hafif açtım suyun sıcak olduğunu bilerek ama su tamamen kabarcıklar çıkartarak fokurdaya fokurdaya boşaltı. neredeyse abartısız tamamı aktı gitti. fokurdayarak. araç göstergelerini arada kontrol ettim. yağ sıcaklık göstergesi 130 ları geçti radyatör su göstergesi 90 da sabit max 90. ama 90 derecede su kaynamaz biliyorum sorun acaba termostadda veya göstergede olabilir mi fikri olan var mı? radyatör suyunun fokurdayarak kapaktan araçtan boşalması normal mi. stop ettim yine aynı aktı aktı boşaldı biraz bekledim. sonra su ilave ettim. çalıştırdım ve hepsini yuttu çekti eksiğini tamamladım havasını felan alamadım tabi
|
||
![]() |
||
ugurkurt ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
benim fikrim zannedersem silindir contasını değiştirmem gerekecek. silindir contasının sol köşesinde su kabarcıkları yaptığı için.silindir contası yapılırkende diğer değişmesi gereken ne varsa işte. biraz tuzlu olacak o yüzden birkaç ay para biriktirmekte fayda var. işin acayipi silinddir contasıyla alakalı diğer belirtilerin hiçbirini gözlemleyemiyorum. heralde yeni yeni koyvermeye başlıyor. daha önce bu işlemleri yaptıranlar takribi ne kadar masraf yaptılar acaba_? ilginize teşekkürler
|
||
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002
|
||
![]() |
||
ugurkurt ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
arkadaşlar bugün gündüz gözüyle aracı şöyle bi inceledim. depoda min seviye civarında su vardı. max çizgisine kadar su doldurdum. aracı çalıştırdım bide ne göreyim su nerdeyse depo ile radyatör arasındaki hortum giriş hizasına kadar çıkmış. sonra kontrol edeken silindir contasının sol alt köşesinde(arabaya göre sol) çok hafif su kabarcıkları gördüm. tabi motor ısınınca kesti tabi. bişey daha farkettim harareti 100 bulduramıyorum çünkü fan buna müsade etmiyor. 95 civarı kontağı kapatıp su deposunu gözlemleyince 2 dk içinde depodaki su seviyesinin gözle görülür bi şekilde artıp kapaktan su attığını gördüm. işin ilginç yanı hemen kontağa basarsanız su bi anda kayboluyo. stop edince gene aynı şey oluyor ama bi kere taşınca bidaha taşmıyo su eklemezseniz.
|
||
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002
|
||
![]() |
||
okankrgz ![]() 2. Vites ![]() ![]() 27 - Nisan - 1982 Kayıt Tarihi: 12 Mart 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 472 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
Koceli/İZMİT
1982 |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Eger aracin sogutma sisteminde hava olmus olsaydi aracin harareti birden bire kirmizi bolgeye vururdu sonra inerdi. Ya da kaloriferler sicak uflemezdi.
Sn. ugurkurt; Sizin durumunda aracta kaclik termostat var bir kontrol etmek zarar getirmez. Diger kontrol ettirmeniz gereken yer ise harareti olcen musur. Diger durumlarda su devridaim oluyorsa, fan aciyorsa sorun yoktur. |
||
![]() |
||
Üçyüzaltı ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
100 ü bulmama nedeni bu arada aracın fan açmasındanda olabilr , bakmakta fayda var kafanız rahat olur.
|
||
![]() |
||
Üçyüzaltı ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bende yedek su deposu yok , drek radyotöre koyuyorsun suyu gecen kontrol için arac sıcakken unutup açmaya kalktım , son anda aklıma geldi ama geç kalmışım possss
![]() |
||
![]() |
||
Üçyüzaltı ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yardımcı olabildiysem ne mutlu
|
||
![]() |
||
djchaos ![]() 3. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
eğer radyatör suyunu komple boşaltıp tekrar dolurursanız radyatörde hava kalır conta yakmaya kadar götürür eğer sadece yedek su deposuna su bitmeden az bir azalma var diye su eklerseniz hava yapma sorunu olmaz sanırım siz sadece yedek su deposuna su ekliyorsunuz.
|
||
![]() |
||
sezar206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 18 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hava nasıl alınıyor acaba ben arada su ekleyip kapatıyorum kapağı ve hiç hava alma işlemi felan da yapmadım. benim araç da 90 ile 100 arası gidip geliyo hararet.eksi onda bile 100 e geliyo.
|
||
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg |
||
![]() |
||
djchaos ![]() 3. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
antifirizinde organik antifiriz deniliyor kırmızı renkte olmalı ayarlamasını iyi yapmalısın eğer kendin yapıcaksan kesinlikle hava kalmamalı içinde çok dikkat etmen gerek
|
||
![]() |
||
ugurkurt ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aracın ilk ısınması bence olması gerektiği kadar kısa 5dk bile değil. ayrıca 100 bulmuyor hiçbir zaman o yüzden termostatdan olacağını zannetmiyorum ama genede baktırmak lazım. ilgine teşekkür ederim.
|
||
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002
|
||
![]() |
||
djchaos ![]() 3. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kesinlikle yedek su deposunun önerdiği max çizgisini geçmeyin havasını muhakkak alın sanırım radyatöre gden hortum su koyduğun depodan radyatöre giden sol üst tarafta olması lazım suyu koyarken antifirz koymayıda ihmal etme artı radyatöre giden giriş çıkış hortumlarını da kontrol et sızma kaçırma varmı diye
|
||
![]() |
||
Üçyüzaltı ![]() 1. Vites ![]() ![]() 18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sizin termostadınız bozuk olabilir açık kalmış olabilir eğer durum şöyleyse ;
Aracınız ilk ısınması uzun sürüyorsa Bayır aşşa yolda boşa salladımı hararet iniyorsa sıkışık trafikte hararet artıyorsa ( gereğinden fazla ) Aracınızın büyük ihtimal termostat bozuktur 75 düşük bir sıcaklık veyahut 75 lik falan termostat takılmış |
||
![]() |
||
06ÖzGüR06 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sorun depo kapağında galiba.Basınca dayanamayıp bir miktar su kaçırmış olabilir.
|
||
![]() |
||
ugurkurt ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2011 Konum: samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben 90 ı çok nadir görüyorum sadece trafik sıkışıksa onun dışında hele uzun yolda 75 üstüne çıktığını hiç görmedim. radyatörde su muhakkak vardır. ama bu fazla su meselesi deponun tamamı fazla su olmaz heralde karanlıkta içinde su var gibi durmuyodu. kaputu açınca 10 sn kadar buhar çıkışını gördüm sonrada su boşaldığını takip ettim yarın sabah çalıştırıp suyu tamamlayıp havası alıcam. sonrada rolantide harareti çıkartıcam bakalım ne olacak bu arada tahliye hotumu yada herneyse 307 lerde nerde bilen varmı. sanırsam su deposunu orad bi yerde ama nerde_?
|
||
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |