Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

hararet problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20210
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 14:34
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: hararet problemi
Mesajı Yazan: ugurkurt
Konu: hararet problemi
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:10
307 lerin normal araret göstergesi kaçta olması gerekir._? benim 75 civarı normalde. sıkışık trafikte 90-100 arası oynuyo. araç çalıştıktan kısa bir süre sonra kalorifer sıcak hava üflemeye başlıyor yani termostatda bi sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. aracımı rolantide harareti yükselttiğimde fanın açtığını ve devirdaim olduğunu gözle takip ettim. benim sorum şu bugün sıkışık trafikte yarım saat kadar kaldıktan sonra evin önündeki yokuşlu yolda 10 dk kadar park yeri aradım. bulunca koydun hararet 95 civarıydı. aracı stop ettikten sonra kaputu bi açtımki. radyatör su deposun faşur fuşur sesle beraber karanlıktan göremesemde su deposunu oralardan bi yerden veya kapaktan buharla beraber suyun aktığını gördüm. aracımı tekrar çalıştırdım.hararet 90 seviyesinden az fazla biraz gaz verip yükseltince fanın devreye girdiğini tekrardan gördüm. daha önce böyle bişey başıma gelmemişti. acaba bendeki problem nedir._? karanlıktan tam göremesemde depoda su kalmadı yada çok az var.


-------------
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:16
Radyatörde su varmı ? fazla suyu tahliye etmiş olabilir , 95 normal bi sıcaklık peugeut larda benim 306 şehir dışı 90dan aşşaya hiç düşmüyor 90-100 arası oynar yani . Su kaynatmış desem 95de su kaynatmaz sanmıyorum , aracta havada olabilir.


Mesajı Yazan: efsanemurat
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:17
benim bildiğim ilk fan 92 de ikinci fan 98 gibi devreye giriyor serviste öle demişti ama dizel benzinli fark edermi bilmiyorum.kapaktan kaçırıyorsa contasını kontrol et kaçırmaması lazım.benim bildiğim özellikle yazın hararet göstergesi normal 90 dır

-------------
2004 model 307 hdi xr 120000 km de


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:20
hararet 90 a kadar normal daha fazlası sorun bence bu aracını nasıl kullandığına da bağlı uzun süre sabit viteste seyretmen,aracı sıkıştırman devamlı dur kalklar,radyatör suyunun eksik olması hava filterinin tıkalı olması bile sebeplerdendir diye biliyorum ama hararet 90 normaldir


Mesajı Yazan: ugurkurt
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:22
ben 90 ı çok nadir görüyorum sadece trafik  sıkışıksa onun dışında hele uzun yolda 75 üstüne çıktığını hiç görmedim. radyatörde su muhakkak vardır. ama bu fazla su meselesi deponun tamamı fazla su olmaz heralde karanlıkta içinde su var gibi durmuyodu. kaputu açınca 10 sn kadar buhar çıkışını gördüm sonrada su boşaldığını takip ettim yarın sabah çalıştırıp suyu tamamlayıp havası alıcam. sonrada rolantide harareti çıkartıcam bakalım ne olacak bu arada tahliye hotumu yada herneyse 307 lerde nerde bilen varmı. sanırsam su deposunu orad bi yerde ama nerde_?

-------------
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:26
Sorun depo kapağında galiba.Basınca dayanamayıp bir miktar su kaçırmış olabilir.


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:28
 Sizin termostadınız bozuk olabilir açık kalmış olabilir eğer durum şöyleyse ;

Aracınız ilk ısınması uzun sürüyorsa
Bayır aşşa yolda boşa salladımı hararet iniyorsa
sıkışık trafikte hararet artıyorsa ( gereğinden fazla )

Aracınızın büyük ihtimal termostat bozuktur 75 düşük bir sıcaklık veyahut  75 lik falan termostat takılmış


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:31
kesinlikle yedek su deposunun önerdiği max çizgisini geçmeyin havasını muhakkak alın sanırım radyatöre gden hortum su koyduğun depodan radyatöre giden sol üst tarafta olması lazım suyu koyarken antifirz koymayıda ihmal etme artı radyatöre giden giriş çıkış hortumlarını da kontrol et sızma kaçırma varmı diye


Mesajı Yazan: ugurkurt
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:33
aracın ilk ısınması bence olması gerektiği kadar kısa 5dk bile değil. ayrıca 100 bulmuyor hiçbir zaman o yüzden termostatdan olacağını zannetmiyorum ama genede baktırmak lazım. ilgine teşekkür ederim.

-------------
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:34
antifirizinde organik antifiriz deniliyor kırmızı renkte olmalı ayarlamasını iyi yapmalısın eğer kendin yapıcaksan kesinlikle hava kalmamalı içinde çok dikkat etmen gerek


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:38
Hava nasıl alınıyor acaba ben arada su ekleyip kapatıyorum kapağı ve hiç hava alma işlemi felan da yapmadım. benim araç da 90 ile 100 arası gidip geliyo hararet.eksi onda bile 100 e geliyo.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: djchaos
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:44
Orjinalini yazan: fatihpekgoz fatihpekgoz Yazdı:

Hava nasıl alınıyor acaba ben arada su ekleyip kapatıyorum kapağı ve hiç hava alma işlemi felan da yapmadım. benim araç da 90 ile 100 arası gidip geliyo hararet.eksi onda bile 100 e geliyo.
 
eğer radyatör suyunu komple boşaltıp tekrar dolurursanız radyatörde hava kalır conta yakmaya kadar götürür eğer sadece yedek su deposuna su bitmeden az bir azalma var diye su eklerseniz hava yapma sorunu olmaz sanırım siz sadece yedek su deposuna su ekliyorsunuz.


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 23:59
Yardımcı olabildiysem ne mutlu 


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 00:03
Bende yedek su deposu yok , drek radyotöre koyuyorsun suyu gecen kontrol için arac sıcakken unutup açmaya kalktım , son anda aklıma geldi ama geç kalmışım possss Confused ama tuttum kapağı sıktım çoz az su çıktı tabi elimide yaktı bundan kaynaklanan hava alma ihtiyacı duyarmı araç . Hava nasıl alınır arkadaşlar ?


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 00:05
100 ü bulmama nedeni bu arada  aracın fan açmasındanda olabilr , bakmakta fayda var kafanız rahat olur.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 08:32
Eger aracin sogutma sisteminde hava olmus olsaydi aracin harareti birden bire kirmizi bolgeye vururdu sonra inerdi. Ya da kaloriferler sicak uflemezdi.

Sn. ugurkurt;
Sizin durumunda aracta kaclik termostat var bir kontrol etmek zarar getirmez. Diger kontrol ettirmeniz gereken yer ise harareti olcen musur. Diger durumlarda su devridaim oluyorsa, fan aciyorsa sorun yoktur.


Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 10:52
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Eger aracin sogutma sisteminde hava olmus olsaydi aracin harareti birden bire kirmizi bolgeye vururdu sonra inerdi. Ya da kaloriferler sicak uflemezdi.

Sn. ugurkurt;
Sizin durumunda aracta kaclik termostat var bir kontrol etmek zarar getirmez. Diger kontrol ettirmeniz gereken yer ise harareti olcen musur. Diger durumlarda su devridaim oluyorsa, fan aciyorsa sorun yoktur.
+++++

-------------
Koceli/İZMİT

1982


Mesajı Yazan: ugurkurt
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 11:38
arkadaşlar bugün gündüz gözüyle aracı şöyle bi inceledim. depoda min seviye civarında su vardı. max çizgisine kadar su doldurdum. aracı çalıştırdım bide ne göreyim su nerdeyse depo ile radyatör arasındaki hortum giriş hizasına kadar çıkmış. sonra kontrol edeken silindir contasının sol alt köşesinde(arabaya göre sol) çok hafif su kabarcıkları gördüm. tabi motor ısınınca kesti tabi. bişey daha farkettim harareti 100 bulduramıyorum çünkü fan buna müsade etmiyor. 95 civarı kontağı kapatıp su deposunu gözlemleyince 2 dk içinde depodaki su seviyesinin gözle görülür bi şekilde artıp kapaktan su attığını gördüm. işin ilginç yanı hemen kontağa basarsanız su bi anda kayboluyo. stop edince gene aynı şey oluyor ama bi kere taşınca bidaha taşmıyo su eklemezseniz.

-------------
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002


Mesajı Yazan: ugurkurt
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2011 Saat 11:42
benim fikrim zannedersem silindir contasını değiştirmem gerekecek. silindir contasının sol köşesinde su kabarcıkları yaptığı için.silindir contası yapılırkende diğer değişmesi gereken ne varsa işte. biraz tuzlu olacak o yüzden birkaç ay para biriktirmekte fayda var. işin acayipi silinddir contasıyla alakalı diğer belirtilerin hiçbirini gözlemleyemiyorum. heralde yeni yeni koyvermeye başlıyor. daha önce bu işlemleri yaptıranlar takribi ne kadar masraf yaptılar acaba_? ilginize teşekkürler


-------------
307 XT PREMIUM 1.6 110 BG BENZİNLİ 2002


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 15:27
Orjinalini yazan: ugurkurt ugurkurt Yazdı:

arkadaşlar bugün gündüz gözüyle aracı şöyle bi inceledim. depoda min seviye civarında su vardı. max çizgisine kadar su doldurdum. aracı çalıştırdım bide ne göreyim su nerdeyse depo ile radyatör arasındaki hortum giriş hizasına kadar çıkmış. sonra kontrol edeken silindir contasının sol alt köşesinde(arabaya göre sol) çok hafif su kabarcıkları gördüm. tabi motor ısınınca kesti tabi. bişey daha farkettim harareti 100 bulduramıyorum çünkü fan buna müsade etmiyor. 95 civarı kontağı kapatıp su deposunu gözlemleyince 2 dk içinde depodaki su seviyesinin gözle görülür bi şekilde artıp kapaktan su attığını gördüm. işin ilginç yanı hemen kontağa basarsanız su bi anda kayboluyo. stop edince gene aynı şey oluyor ama bi kere taşınca bidaha taşmıyo su eklemezseniz.
ustaların çözemediği servisin bulamadığı otomatik 406 aracımdaki yağ ısınma ve şanzıman korumaya geçme sorununu eve gidince aracın araba sogutma tertibatında mı sorun var diye radyatör suyunun genleşme tankı yani su ilave edilen kapağını açtım ve şaşırdım kaldım. aracı gazladım radyatör fanı açtı. durdu. bende kapağı hafif hafif açtım suyun sıcak olduğunu bilerek
ama su tamamen kabarcıklar çıkartarak fokurdaya fokurdaya boşaltı. neredeyse abartısız tamamı aktı gitti. fokurdayarak. araç göstergelerini arada kontrol ettim. yağ sıcaklık göstergesi 130 ları geçti radyatör su göstergesi 90 da sabit max 90. ama 90 derecede su kaynamaz biliyorum
sorun acaba termostadda veya göstergede olabilir mi
fikri olan var mı?
radyatör suyunun fokurdayarak kapaktan araçtan boşalması normal mi. stop ettim yine aynı aktı aktı boşaldı
biraz bekledim. sonra su ilave ettim. çalıştırdım ve hepsini yuttu çekti eksiğini tamamladım havasını felan alamadım tabi


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 15:44
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

Orjinalini yazan: ugurkurt ugurkurt Yazdı:

arkadaşlar bugün gündüz gözüyle aracı şöyle bi inceledim. depoda min seviye civarında su vardı. max çizgisine kadar su doldurdum. aracı çalıştırdım bide ne göreyim su nerdeyse depo ile radyatör arasındaki hortum giriş hizasına kadar çıkmış. sonra kontrol edeken silindir contasının sol alt köşesinde(arabaya göre sol) çok hafif su kabarcıkları gördüm. tabi motor ısınınca kesti tabi. bişey daha farkettim harareti 100 bulduramıyorum çünkü fan buna müsade etmiyor. 95 civarı kontağı kapatıp su deposunu gözlemleyince 2 dk içinde depodaki su seviyesinin gözle görülür bi şekilde artıp kapaktan su attığını gördüm. işin ilginç yanı hemen kontağa basarsanız su bi anda kayboluyo. stop edince gene aynı şey oluyor ama bi kere taşınca bidaha taşmıyo su eklemezseniz.
ustaların çözemediği servisin bulamadığı otomatik 406 aracımdaki yağ ısınma ve şanzıman korumaya geçme sorununu eve gidince aracın araba sogutma tertibatında mı sorun var diye radyatör suyunun genleşme tankı yani su ilave edilen kapağını açtım ve şaşırdım kaldım. aracı gazladım radyatör fanı açtı. durdu. bende kapağı hafif hafif açtım suyun sıcak olduğunu bilerek
ama su tamamen kabarcıklar çıkartarak fokurdaya fokurdaya boşaltı. neredeyse abartısız tamamı aktı gitti. fokurdayarak. araç göstergelerini arada kontrol ettim. yağ sıcaklık göstergesi 130 ları geçti radyatör su göstergesi 90 da sabit max 90. ama 90 derecede su kaynamaz biliyorum
sorun acaba termostadda veya göstergede olabilir mi
fikri olan var mı?
radyatör suyunun fokurdayarak kapaktan araçtan boşalması normal mi. stop ettim yine aynı aktı aktı boşaldı
biraz bekledim. sonra su ilave ettim. çalıştırdım ve hepsini yuttu çekti eksiğini tamamladım havasını felan alamadım tabi

Motor çalışırken genleşme tankından su fokurdayarak şişme yapıyor ve taşıyorsa silindirler üst kapağın su kanallarına kompresör veriyor demektir.Bu da = silindir kapak contasında bir sorun gözüküyor. Silindirlerin su kanalına kompresör vermesi sadece contanın tahribatıyla ilişkilidir.



-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 15:50
peki azizim bu durum aracın sogutma tertibatında sorun olduğu anlamına gelir mi. çözümü basit midir birde su sıcaklığının 90 da sabit durması hiç yukarı aşağı kıpırdamaması da bir sorun olabilir mi
ger gelen su oldukça temizdi. yağ izi emaresi yoktu. conta sorunu olsa suya yağ veya yağa su karışır biliyorum
ne dersin


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 16:47
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

peki azizim bu durum aracın sogutma tertibatında sorun olduğu anlamına gelir mi. çözümü basit midir birde su sıcaklığının 90 da sabit durması hiç yukarı aşağı kıpırdamaması da bir sorun olabilir mi
ger gelen su oldukça temizdi. yağ izi emaresi yoktu. conta sorunu olsa suya yağ veya yağa su karışır biliyorum
ne dersin

Dikkat ederseniz conta yakmış demiyorum azizim.Bir sebepten dolayı deforme olmuş ve bu bir iğne deliği kadar bir şeydir.Bu durumda motor yağına su zaten karışamaz,ama önlemini almazsanız bu delik büyür ve en son hararet yapar kalır.

Bir bosh-car servisine gidin,conta kontrolü yaptırmak istediğinizi söyleyin. Onlarda mavi bir sıvı var ve bunu şırınga gibi bir şeye çekiyorlar,motor sıcak ve çalışır haldeyken genleşme kabının ağzına getirip (suyla temas etmiyor) bu mavi sıvının içine su buharını çekiyorlar.Mavi sıvı sarı renge dönerse conta gidik,aynı mavi kalırsa conta sağlam demektir. Ben Bosh-Car service dedim ama sadece onlarda gördüm bu olayı,tanıdığınız ustalarınız da yapıyorsa onlara da yaptırabilirsiniz.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 18:58
çok teşekkür ederim üstad şimdi anlaşıldı



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net