Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >308 T7 (2008-2013)
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 308 vti tiptronik şanzıman hatası
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

308 vti tiptronik şanzıman hatası

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
3saniye Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Temmuz 2011
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 34
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 3saniye Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 308 vti tiptronik şanzıman hatası
    Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2011 Saat 20:52
İyi akşamlar arkadaşlar. 2008 model 308 vti tiptronik aracımı iki hafta önce aldım. Araçta Zavoli marka LPG takılı. ikinci gün  Motor arızası yandı ve "Antipollution Fault" uyarısı verdi. Buraya kadar sorun LPG den kaynaklanıyormuş gibi görünüyor. Ama 1-2 saniye sonra şanzıman  vites küçülterek yığıldı, Vites geçişlerinde motor bağırmaya başladı, rampada 30 km/h yi geçemez oldum. En önemliside vites manuele geçmez oldu. Aracı yetkili servise götürdüm. Bilgisayara bağladılar ve görünenin arızanın elektrovana hatası olduğunu söylediler. Hata mesajlarını silince aracım normale döndü. Geçen haftada benzin ışığının yanmasıyla aynı sorun başgösterdi. İkidir benzin ışığı yanıyor; şanzıman kendini kısıtlıyor. Benzin alıyorum, ışık sönüyor araç normale dönüyor.Servisdeki ustayla görüşmemde, usta bu sorunu ilk defa duyduğunu,araç tüplü olduğundan, LPG beyninin aracın beynini karıştırıyor olabileceğini söyledi.LPG bağlantılarını söktürüp bir süre öyle kullanıcaz. Bakalım aynı sorun çıkacak mı diye. Bu konuda görüş ve tavsiyelerinizi bekliorum. Şimdiden teşekkürler....
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2011 Saat 22:28
merhaba. bende bu sorunu ilk kez duyuyorum. lpg uyumu konusunda cecoli ile görüşmelisin. yanlş hatırlamıyorsam 308 lerde lpg uyumu olmuyordu galiba.
 
söz sende cem abi,
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2011 Saat 22:48
VTİ motorlar için yanlış bir sistem tercihi olmuş her şeyden önce,Lpg sisteminin montajında bir hata yapılmış ise araçta şanzıman ve bunun dışında herhangi bir uyarı olduğunda şanzımanda kendini korumaya alıyor olabilir.buna benzer bir olay Wv Bora da başımıza gelmişti,arkadaşımda ledli park ampulleri vardı park ları açınca araç ampul arızası veriyordu ve otomatik şanzımanda hemen kendini korumaya alıyordu.farları söndürmeden aracı stop edip tekrar çalıştırınca normal oluyordu her şey,aynı şekilde benzin ışığı yandığı zamanda bu oluyordu,kısacası araç herhangi bir uyarı verdiği anda  şanzıman kendini korumaya alıyordu,lpg sisteminin elektrik tesisatı sökülüp en baştan yapıldı ve her şey düzeldi.sizde lpg tesisatınızı bir kontrol ettirin,bunun dışında  Antipollution Fault hatası alıyorsanız aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza kodunu da alabilirseniz,hatanın tam olarak neden kaynaklandığını öğrenir ona göre çözüme gidebiliriz,çünkü bu arıza adının altında birçok farklı kod da hata oluyor katalizör yada oksijen sondalarından olabileceği gibi kötü yakıttan da olabilir.

araç bilgisayarlı test te iken arıza vermeye bilir ozaman usta nın yapması gereken sensörlerin değerlerini kontrol etmektir bunu bilgisayardan yapabilirler her usta bu konuda da tam bilgi sahibi değildir.yani sensörler çalışıyordur ama düşük değerlerde çalıyordur bu tip durumlarda araç hata vermeyebilir,yada aralıklı hata verir.


Düzenleyen mimitt - 26 Temmuz 2011 Saat 22:49
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2011 Saat 23:08
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

VTİ motorlar için yanlış bir sistem tercihi olmuş her şeyden önce,Lpg sisteminin montajında bir hata yapılmış ise araçta şanzıman ve bunun dışında herhangi bir uyarı olduğunda şanzımanda kendini korumaya alıyor olabilir.buna benzer bir olay Wv Bora da başımıza gelmişti,arkadaşımda ledli park ampulleri vardı park ları açınca araç ampul arızası veriyordu ve otomatik şanzımanda hemen kendini korumaya alıyordu.farları söndürmeden aracı stop edip tekrar çalıştırınca normal oluyordu her şey,aynı şekilde benzin ışığı yandığı zamanda bu oluyordu,kısacası araç herhangi bir uyarı verdiği anda  şanzıman kendini korumaya alıyordu,lpg sisteminin elektrik tesisatı sökülüp en baştan yapıldı ve her şey düzeldi.sizde lpg tesisatınızı bir kontrol ettirin,bunun dışında  Antipollution Fault hatası alıyorsanız aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza kodunu da alabilirseniz,hatanın tam olarak neden kaynaklandığını öğrenir ona göre çözüme gidebiliriz,çünkü bu arıza adının altında birçok farklı kod da hata oluyor katalizör yada oksijen sondalarından olabileceği gibi kötü yakıttan da olabilir.

araç bilgisayarlı test te iken arıza vermeye bilir ozaman usta nın yapması gereken sensörlerin değerlerini kontrol etmektir bunu bilgisayardan yapabilirler her usta bu konuda da tam bilgi sahibi değildir.yani sensörler çalışıyordur ama düşük değerlerde çalıyordur bu tip durumlarda araç hata vermeyebilir,yada aralıklı hata verir.
 
+1
 
birde genelde antipolition gaz ayarından oluyor iyi ayarlanmamışsa. tabi farklıda olabilir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
3saniye Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Temmuz 2011
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 34
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 3saniye Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2011 Saat 00:16
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

VTİ motorlar için yanlış bir sistem tercihi olmuş her şeyden önce,Lpg sisteminin montajında bir hata yapılmış ise araçta şanzıman ve bunun dışında herhangi bir uyarı olduğunda şanzımanda kendini korumaya alıyor olabilir.buna benzer bir olay Wv Bora da başımıza gelmişti,arkadaşımda ledli park ampulleri vardı park ları açınca araç ampul arızası veriyordu ve otomatik şanzımanda hemen kendini korumaya alıyordu.farları söndürmeden aracı stop edip tekrar çalıştırınca normal oluyordu her şey,aynı şekilde benzin ışığı yandığı zamanda bu oluyordu,kısacası araç herhangi bir uyarı verdiği anda  şanzıman kendini korumaya alıyordu,lpg sisteminin elektrik tesisatı sökülüp en baştan yapıldı ve her şey düzeldi.sizde lpg tesisatınızı bir kontrol ettirin,bunun dışında  Antipollution Fault hatası alıyorsanız aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza kodunu da alabilirseniz,hatanın tam olarak neden kaynaklandığını öğrenir ona göre çözüme gidebiliriz,çünkü bu arıza adının altında birçok farklı kod da hata oluyor katalizör yada oksijen sondalarından olabileceği gibi kötü yakıttan da olabilir.

araç bilgisayarlı test te iken arıza vermeye bilir ozaman usta nın yapması gereken sensörlerin değerlerini kontrol etmektir bunu bilgisayardan yapabilirler her usta bu konuda da tam bilgi sahibi değildir.yani sensörler çalışıyordur ama düşük değerlerde çalıyordur bu tip durumlarda araç hata vermeyebilir,yada aralıklı hata verir.



Ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler. Artık Lpg sistemini bir elden geçirticez. Ama VTİ motorlar için yanlış bir sistem tercihi olmuş derken Zavoli markayı mı kastettiniz anlamadım?
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2011 Saat 00:54
evet zavoli yi kast ettim,şöyle ki bugun nasıl her otomobil üreticisi farklı motorlar üretiyorsa,lpg sistemi üreten firmalarda bu motorlara uygun sistemler ve yazılımlar geliştiriyor.Her firma yeteri kadar ar-ge yapmıyor yada yapamıyor,bunun için bu işlerde marka ve ürün seçimi çok önemli,ustalık ve hatasız montaj bunlardan da önemli,bütün sistemlerin çalışma prensibi aynı olabilir ama motorların çalışma sistemleri farklı olunca ortaya sorunlar çıkıyor.
sekörde devleşmiş markalar bu yüzden daha avantajlı oluyor gerekli araştırmaları ve geliştirmeleri çok iyi yapabiliyorlar evet biraz pahalılar diğerlerine göre ama yanlış ve hatalı bir sistem size montajdan sonra zaman ve nakit kaybettirebiliyor.
Yukarı Dön
3saniye Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Temmuz 2011
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 34
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 3saniye Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Temmuz 2011 Saat 00:24
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

evet zavoli yi kast ettim,şöyle ki bugun nasıl her otomobil üreticisi farklı motorlar üretiyorsa,lpg sistemi üreten firmalarda bu motorlara uygun sistemler ve yazılımlar geliştiriyor.Her firma yeteri kadar ar-ge yapmıyor yada yapamıyor,bunun için bu işlerde marka ve ürün seçimi çok önemli,ustalık ve hatasız montaj bunlardan da önemli,bütün sistemlerin çalışma prensibi aynı olabilir ama motorların çalışma sistemleri farklı olunca ortaya sorunlar çıkıyor.
sekörde devleşmiş markalar bu yüzden daha avantajlı oluyor gerekli araştırmaları ve geliştirmeleri çok iyi yapabiliyorlar evet biraz pahalılar diğerlerine göre ama yanlış ve hatalı bir sistem size montajdan sonra zaman ve nakit kaybettirebiliyor.


Anlıyorum. Peki sizin tavsiye edebileceğiniz bir marka var mı?
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Temmuz 2011 Saat 12:27
aracınıza uzun süre binmeyi düşünüyorsanız prins sizin için çok iyi olacaktır,fiyatları biraz pahalı ama sorunsuzluk uyum ve performans için en iyisi prins,bunu takiben brc gelir ama bu iki sisteminede vti ye işinin ehli bir ustanın takması gerekiyor.
Yukarı Dön
xblax06 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2016
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 14
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı xblax06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2016 Saat 12:52
hocam aynı sorun bendede var uzun zaman geçmiş ama nasıl çzödünüz sorunu 
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 Otomatik Vites - Yardımcı olabilirmisiniz. son mesaja git 8161 1 muhsintekin
konu icon Tanışma son mesaja git 2 0 Nazif Kılıç
konu icon 2. Sahibinden Temiz ve Bakımlı 2003 Model 206 son mesaja git 99 0 muzo
konu icon Peugeot 208 (1. seri) 1.5 BlueHdi Yağ Önerisi son mesaja git 8215 3 mustgok
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 24921 14 Bilal ALTINER
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 97202 590 Kasım4284
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 14425 3 zaferçinar
konu icon eski kasa 508 son mesaja git 291 1 zaferçinar
konu icon 308 1.6 HDi Yağ Önerisi son mesaja git 1293 0 alperyacan
konu icon Otomatik şanzıman vites atma arızası son mesaja git 1569 0 Zeynepk
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 5782 6 Optimus Prime
konu icon Tanışma: Merhabalar son mesaja git 3 0 DieAnotherDay
konu icon yakıt tüketimi 30L son mesaja git 3124 1 407muhendisi
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 2563 0 Courage
konu icon Stop halinde iken silecekler ve farların çalışması son mesaja git 9778 4 C4for
konu icon 2011 5008 vites kutusu arızası(çözüldü) son mesaja git 62948 25 Ahmet Altaş
konu icon Yağ Kaçağı son mesaja git 4209 0 Mental
konu icon P0238 veya P0069 hatası alıyorum son mesaja git 5683 1 Yollcu28
konu icon Peugeot 308 bilgi ekranı ayarlanmama sorunu son mesaja git 6649 2 Emre 308 2016
konu icon 508 Start-Stop Arızası P1A9C son mesaja git 6513 3 ukooku
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 FEBRUARY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Ahmet Altaş 3
407muhendisi 2
zaferçinar 2
muhsintekin 1
C4for 1
Courage 1
DieAnotherDay 1
Optimus Prime 1
Zeynepk 1
alperyacan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English