308 vti tiptronik şanzıman hatası
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16674
Tarih: 25 Kasım 2024 Saat 02:19 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 308 vti tiptronik şanzıman hatası
Mesajı Yazan: 3saniye
Konu: 308 vti tiptronik şanzıman hatası
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2011 Saat 20:52
İyi akşamlar arkadaşlar. 2008 model 308 vti tiptronik aracımı iki hafta önce aldım. Araçta Zavoli marka LPG takılı. ikinci gün Motor arızası yandı ve "Antipollution Fault" uyarısı verdi. Buraya kadar sorun LPG den kaynaklanıyormuş gibi görünüyor. Ama 1-2 saniye sonra şanzıman vites küçülterek yığıldı, Vites geçişlerinde motor bağırmaya başladı, rampada 30 km/h yi geçemez oldum. En önemliside vites manuele geçmez oldu. Aracı yetkili servise götürdüm. Bilgisayara bağladılar ve görünenin arızanın elektrovana hatası olduğunu söylediler. Hata mesajlarını silince aracım normale döndü. Geçen haftada benzin ışığının yanmasıyla aynı sorun başgösterdi. İkidir benzin ışığı yanıyor; şanzıman kendini kısıtlıyor. Benzin alıyorum, ışık sönüyor araç normale dönüyor.Servisdeki ustayla görüşmemde, usta bu sorunu ilk defa duyduğunu,araç tüplü olduğundan, LPG beyninin aracın beynini karıştırıyor olabileceğini söyledi.LPG bağlantılarını söktürüp bir süre öyle kullanıcaz. Bakalım aynı sorun çıkacak mı diye. Bu konuda görüş ve tavsiyelerinizi bekliorum. Şimdiden teşekkürler....
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2011 Saat 22:28
merhaba. bende bu sorunu ilk kez duyuyorum. lpg uyumu konusunda cecoli ile görüşmelisin. yanlş hatırlamıyorsam 308 lerde lpg uyumu olmuyordu galiba.
söz sende cem abi,
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2011 Saat 22:48
VTİ motorlar için yanlış bir sistem tercihi olmuş her şeyden önce,Lpg sisteminin montajında bir hata yapılmış ise araçta şanzıman ve bunun dışında herhangi bir uyarı olduğunda şanzımanda kendini korumaya alıyor olabilir.buna benzer bir olay Wv Bora da başımıza gelmişti,arkadaşımda ledli park ampulleri vardı park ları açınca araç ampul arızası veriyordu ve otomatik şanzımanda hemen kendini korumaya alıyordu.farları söndürmeden aracı stop edip tekrar çalıştırınca normal oluyordu her şey,aynı şekilde benzin ışığı yandığı zamanda bu oluyordu,kısacası araç herhangi bir uyarı verdiği anda şanzıman kendini korumaya alıyordu,lpg sisteminin elektrik tesisatı sökülüp en baştan yapıldı ve her şey düzeldi.sizde lpg tesisatınızı bir kontrol ettirin,bunun dışında Antipollution Fault hatası alıyorsanız aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza kodunu da alabilirseniz,hatanın tam olarak neden kaynaklandığını öğrenir ona göre çözüme gidebiliriz,çünkü bu arıza adının altında birçok farklı kod da hata oluyor katalizör yada oksijen sondalarından olabileceği gibi kötü yakıttan da olabilir.
araç bilgisayarlı test te iken arıza vermeye bilir ozaman usta nın yapması gereken sensörlerin değerlerini kontrol etmektir bunu bilgisayardan yapabilirler her usta bu konuda da tam bilgi sahibi değildir.yani sensörler çalışıyordur ama düşük değerlerde çalıyordur bu tip durumlarda araç hata vermeyebilir,yada aralıklı hata verir.
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2011 Saat 23:08
mimitt Yazdı:
VTİ motorlar için yanlış bir sistem tercihi olmuş her şeyden önce,Lpg sisteminin montajında bir hata yapılmış ise araçta şanzıman ve bunun dışında herhangi bir uyarı olduğunda şanzımanda kendini korumaya alıyor olabilir.buna benzer bir olay Wv Bora da başımıza gelmişti,arkadaşımda ledli park ampulleri vardı park ları açınca araç ampul arızası veriyordu ve otomatik şanzımanda hemen kendini korumaya alıyordu.farları söndürmeden aracı stop edip tekrar çalıştırınca normal oluyordu her şey,aynı şekilde benzin ışığı yandığı zamanda bu oluyordu,kısacası araç herhangi bir uyarı verdiği anda şanzıman kendini korumaya alıyordu,lpg sisteminin elektrik tesisatı sökülüp en baştan yapıldı ve her şey düzeldi.sizde lpg tesisatınızı bir kontrol ettirin,bunun dışında Antipollution Fault hatası alıyorsanız aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza kodunu da alabilirseniz,hatanın tam olarak neden kaynaklandığını öğrenir ona göre çözüme gidebiliriz,çünkü bu arıza adının altında birçok farklı kod da hata oluyor katalizör yada oksijen sondalarından olabileceği gibi kötü yakıttan da olabilir.
araç bilgisayarlı test te iken arıza vermeye bilir ozaman usta nın yapması gereken sensörlerin değerlerini kontrol etmektir bunu bilgisayardan yapabilirler her usta bu konuda da tam bilgi sahibi değildir.yani sensörler çalışıyordur ama düşük değerlerde çalıyordur bu tip durumlarda araç hata vermeyebilir,yada aralıklı hata verir. |
+1
birde genelde antipolition gaz ayarından oluyor iyi ayarlanmamışsa. tabi farklıda olabilir.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2011 Saat 00:16
mimitt Yazdı:
VTİ motorlar için yanlış bir sistem tercihi olmuş her şeyden önce,Lpg sisteminin montajında bir hata yapılmış ise araçta şanzıman ve bunun dışında herhangi bir uyarı olduğunda şanzımanda kendini korumaya alıyor olabilir.buna benzer bir olay Wv Bora da başımıza gelmişti,arkadaşımda ledli park ampulleri vardı park ları açınca araç ampul arızası veriyordu ve otomatik şanzımanda hemen kendini korumaya alıyordu.farları söndürmeden aracı stop edip tekrar çalıştırınca normal oluyordu her şey,aynı şekilde benzin ışığı yandığı zamanda bu oluyordu,kısacası araç herhangi bir uyarı verdiği anda şanzıman kendini korumaya alıyordu,lpg sisteminin elektrik tesisatı sökülüp en baştan yapıldı ve her şey düzeldi.sizde lpg tesisatınızı bir kontrol ettirin,bunun dışında Antipollution Fault hatası alıyorsanız aracınızı bilgisayara bağlatıp arıza kodunu da alabilirseniz,hatanın tam olarak neden kaynaklandığını öğrenir ona göre çözüme gidebiliriz,çünkü bu arıza adının altında birçok farklı kod da hata oluyor katalizör yada oksijen sondalarından olabileceği gibi kötü yakıttan da olabilir.
araç bilgisayarlı test te iken arıza vermeye bilir ozaman usta nın yapması gereken sensörlerin değerlerini kontrol etmektir bunu bilgisayardan yapabilirler her usta bu konuda da tam bilgi sahibi değildir.yani sensörler çalışıyordur ama düşük değerlerde çalıyordur bu tip durumlarda araç hata vermeyebilir,yada aralıklı hata verir.
|
Ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler. Artık Lpg sistemini bir elden geçirticez. Ama VTİ motorlar için yanlış bir sistem tercihi olmuş derken Zavoli markayı mı kastettiniz anlamadım?
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2011 Saat 00:54
evet zavoli yi kast ettim,şöyle ki bugun nasıl her otomobil üreticisi farklı motorlar üretiyorsa,lpg sistemi üreten firmalarda bu motorlara uygun sistemler ve yazılımlar geliştiriyor.Her firma yeteri kadar ar-ge yapmıyor yada yapamıyor,bunun için bu işlerde marka ve ürün seçimi çok önemli,ustalık ve hatasız montaj bunlardan da önemli,bütün sistemlerin çalışma prensibi aynı olabilir ama motorların çalışma sistemleri farklı olunca ortaya sorunlar çıkıyor. sekörde devleşmiş markalar bu yüzden daha avantajlı oluyor gerekli araştırmaları ve geliştirmeleri çok iyi yapabiliyorlar evet biraz pahalılar diğerlerine göre ama yanlış ve hatalı bir sistem size montajdan sonra zaman ve nakit kaybettirebiliyor.
|
Mesajı Yazan: 3saniye
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 00:24
mimitt Yazdı:
evet zavoli yi kast ettim,şöyle ki bugun nasıl her otomobil üreticisi farklı motorlar üretiyorsa,lpg sistemi üreten firmalarda bu motorlara uygun sistemler ve yazılımlar geliştiriyor.Her firma yeteri kadar ar-ge yapmıyor yada yapamıyor,bunun için bu işlerde marka ve ürün seçimi çok önemli,ustalık ve hatasız montaj bunlardan da önemli,bütün sistemlerin çalışma prensibi aynı olabilir ama motorların çalışma sistemleri farklı olunca ortaya sorunlar çıkıyor.sekörde devleşmiş markalar bu yüzden daha avantajlı oluyor gerekli araştırmaları ve geliştirmeleri çok iyi yapabiliyorlar evet biraz pahalılar diğerlerine göre ama yanlış ve hatalı bir sistem size montajdan sonra zaman ve nakit kaybettirebiliyor. |
Anlıyorum. Peki sizin tavsiye edebileceğiniz bir marka var mı?
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2011 Saat 12:27
aracınıza uzun süre binmeyi düşünüyorsanız prins sizin için çok iyi olacaktır,fiyatları biraz pahalı ama sorunsuzluk uyum ve performans için en iyisi prins,bunu takiben brc gelir ama bu iki sisteminede vti ye işinin ehli bir ustanın takması gerekiyor.
|
Mesajı Yazan: xblax06
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 12:52
hocam aynı sorun bendede var uzun zaman geçmiş ama nasıl çzödünüz sorunu
|
|