![]() |
|
Dizel kullanımı... |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |||
emaftermath ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 111 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı emaftermath
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 05 Ocak 2011 Saat 00:28 |
||
Selam arkadaşlar... Yaklaşık bir ay önce 2006 model 206 Hdi Feline aldım...İlk defa dizel bir araç kullanıyorum...Benzinli arabada kalkışlardan sonra hemen 2. vitese geçiyordum;vites aralarında da devir saati 2'yi bulunca ya da 2'nin biraz üzerine çıkınca vitesi değiştiriyordum...
Başlarda aynı şekilde kullandım aracımı,fakat araştırdıkça bu kullanım şeklinin yanlış olduğunu öğrendim...
Genelde 70 km. hızda 5. viteste gidiyorum...Devir saati 1.9 - 2 arasında oluyor...
Dizel araç kullanan arkadaşlarım kullanım konusunda bana yardımcı olabilirler mi..?
Neyi doğru neyi yanlış yapıyorum bilmek isiyorum...Kalkışları nasıl yapmalıyım..?Vitesi hangi devirler arasında değiştirmeliyim..?Aracın devri kaça düştüğünde vites küçültmeliyim..?
Bunun yanında aracımda intercooler mevcut değil...Araca bir intercooler yaptırmam ne kadar faydalı olur..?Yakıt sarfiyatını artır mı veya motora zarar verir mi..?
Yazımı şöyle bir okudum da baya soru sormuşum mazur görün..?
![]() İnanın sizi bunaltacak kadar sorularım var daha...
![]() Herkese iyi forumlar...
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
acınızı uzun yolda deneyin 5. viteste km ibresi tam olarak 90km yi gösterdiğinde devir saatini kontrol edin. 90 km hızda araç kaç devirde ise bunu unutmayın. Örneğin 2100 devirde olsun Bu devir sizin aracınızın minimum yakıt maksimum performans gösterdiği devirdir. Bundan sonra aracınızı mümkünse vitesiniz kaç olursa olsun hızınız kaç olursa olsun fark etmez bu devirde tutmaya çalışın altına düşmeyin araç boğulur fazla yakıt tüketirsiniz. Deviri çok yükseltmeyin boşuna devir dönderirsiniz. Ben bu yöntemi dizel benzinli fark etmiyor kullandığım bütün arabalarda uyguluyorum. İyi sonuç veriyor :).
|
|||
![]() |
|||
serkan24577 ![]() 1. Vites ![]() 28 - Ekim - 1983 Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2010 Konum: izmir KSK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 665 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı serkan24577
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bak benim hiç aklıma gelmemişti bu iyi fikir
|
|||
![]() |
|||
C!N ![]() 1. Vites ![]() ![]() 10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
90km/h değerini neye dayanarak söylüyorsunuz, bir açıklaması var mıdır bunun? Benim bildiğim kadarıyla araç maksimum torku verdiği devirde en az tüketim değerine ulaşır. Bu değer 206 1.4 HDI araçlar için 1750dd'dir. 1750 devirdakikada giden bir dizel 206 en az yakıt tüketim değerinde seyrediyor demektir.
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
kabus ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2010 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
benim aracımdada aynı motor kullanılıyor 307 1.4hdi. 2.000dd üstüne çıkmazsan çok az yakıyor ama aracı 1.500 dd altına düşürme boğuluyor ayrıca sakin kullanımda vites büyütürken 2.000-2.500 dd arası değiştir vitesi aracın hem az yakar hem yorulmaz ama seri kullanımda ben 3.500-4.000 dd görüyorum
![]() |
|||
2003 PEUGEOT 307 1.4 XR HDİ BEYAZ
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
90km yi neye dayanarak söylüyorum: Otoyollarımızda hız sınırı vakti zamanında 90km+%10 hata payı idi yanılmıyorsam yani 90 km hız yapmak standart gibiydi, şimdi durum biraz daha farklı. Düşüncem o ki bu arabayı üreten mühendisler herhalde düşünmüşlerdir. En az yakıt ile 90km hız yapan bir otomobilin hem çevreye hem de cebe fazla dokunmayacağını. Ne kadar az yakıt o kadar çevreye az zarar mantığı da gütmüş olabilirler. Ha bu durum öyle sanıyorum ki 5 ileri şanzımanlarda geçerlidir. 4, 6 veya 7 ileri şanzımanlarda durum daha değişik olabilir. Bu tahminlerim daha hiç yanıltmadı beni.
Hatalı bir mantık yürütme olabilir ama netice olumlu oluyor. Benim gibi arabadan anlamayan biri için yeterli oluyor.
Tabii siz veya sizin gibi bilgi sahibi arkadaşlarım meselenin teknik boyutunu izah ederlerse artık biz de (ben ve benim gibi bilgisi pek olmayanlar ) öğrenmiş oluruz. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Düzenleyen kapagan - 05 Ocak 2011 Saat 19:20 |
|||
![]() |
|||
göktuğ ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Eylül 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 661 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kapaganın dediği çok doğru ben de 2000-2500 arasında değiştiriyorum. ve dediği gibi 90 km nin devir saati belirleyici
|
|||
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
|
|||
![]() |
|||
emaftermath ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 111 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı emaftermath
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar... Dizel araçların yüksek devirleri sevdiğini duymuştum ama kullanmadığım için bilgi almak istedim...
Sanırım benim gibi sakin otomobil kullananların 2000-3000 dd arası vites değişikliği yapması ideal gözüküyor...
Peki intercooler konusunda bi fikriniz var mı..? Düzenleyen emaftermath - 05 Ocak 2011 Saat 23:35 |
|||
![]() |
|||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kışın araba ısınana kadar 2000 deviri pek geçme vites değişirken vites değişimini 2000-2500 arası yolun durumuna göre değiştirebilirsin. Aradada benim gibi turbo canlasın dersen 4000 4500 leri görebilirsin. Motor devri 1500 altına düştümüde vites düşürmeni tavsiye ediyorum.
şahsen tam dizellerde içeriğini bilmiyorum bir hdi kullanıcısı olarak ama intercooler turbolu araçlardaki havayı soğutuyor. Niye bu kadar intercooler içeriğini öğrenmek istiyorsun anlayamadım. Subaru WRX kullanmıyorki hiçbirimiz ![]() |
|||
![]() |
|||
C!N ![]() 1. Vites ![]() ![]() 10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Estağfurullah, bizler de birşeyler öğrenmeye çalışıyoruz işte böyle paylaşıldıkça. Sadece neden 90 onu merak etmiştim ben, teknik bir açıklaması var mı diye, çok mantıklı bir gözlemde bulunmuşsunuz bana sorarsanız, açıklamanız için teşekkür ederim, dediğim gibi araç motorları en az yakıtı maksimum torku verdikleri devirde tüketirler diye biliyorum.
|
|||
![]() |
|||
emaftermath ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 111 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı emaftermath
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
İntercooler konusunuda şöyle açıklayım...Aynı modele sahip bir arakdaşım aracını satmadan önce intercooler yaptırmıştı...Benimde yaptırmamı ısrar ediyor,motora faydalı olduğunu ve performansı artırdığını söylüyor...Sizinde yazdığınız gibi turbonun daha çabuk soğumasını sağlayarak motor yükünü hafifletiyormuş...Aynı arkadaş,intercooler olmayan araçlarda zaman zaman ufak mesafelerde boşta giderek,turbonun rölantide kalmasını sağlıyormuş...Ama bu aleti motora yerleştirdikten sonra aracı boşa atmaya da gerek kalmamış...
Performans önemli değil fakat araca fayda sağlayacaksa herşeyi yapmaya hazırım...
![]() İntercooler konusunda bilgi toplamaya çalışıyorum,faydalı olduğunu düşünürsem yaptırırım...Ama iş fantaziye kaçarsa veya aracıma zarar getirecekse hiç önemi yok...
|
|||
![]() |
|||
m1976k ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1976 Kayıt Tarihi: 30 Mayıs 2011 Konum: MUĞLA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 128 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arkadaşlar çok verimli paylaşımlar dahası gelir ümidiyle hasretle bekliyorum..
|
|||
![]() |
|||
tekseferde ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2010 Konum: nasssı yanii Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tekseferde
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
uygun devir benzin dizel 3 bindir eko mod marka farketmez.3500 geçmesin devirler 2500 arbaya kurum bağlatırsın marka önemli değil
![]() |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
3000 devir ideal fazla kafanı karıştırma dostum 3000i geçme fazla bağırtma motoru yeterli
|
|||
![]() |
|||
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arac 2000 devirin ustune cikinca yakiti artar yukarda cin arkadasin belirtigi gibi enfazla torku 1750 devirde en az yaktigi devirdir arac isinmadan 3000 bin ve uzeri devirlere cikmak iyi degildir
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Dizel motorların geneli devirli motorlardır ve düşük devirde kullanmak sakıncalıdır.Uzun yolda sürekli sabit devirle uzun süre çalıştırılmamalıdır.Benzinli araçlar düşük devri tölere eder, fakat dizel motorlar çalışma prensipleri gereği yüksek viteste düşük devirlerde yakıt pompasına avans vurdurur.Bunun için de 2000 devirin altına düşürmemekte yarar var.Kendi aracımdan örnek verirsem;
Aracı ekonomi moduna aldığımda vites değişimlerini düz yolda 3000 yukarı eğimli yollarda 3500 d/d da değiştiriyor ve motor devrini hiç bir suretle 2000 devirin altına düşürmüyor.Eğer düşerse hemen vites küçültüyor.Motor güçleri farklı olsa da bu işlemler elektronik olarak yapıldığından belki referans olabilir.
|
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |