Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Dizel kullanımı...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12046
Tarih: 02 Kasım 2025 Saat 18:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Dizel kullanımı...
Mesajı Yazan: emaftermath
Konu: Dizel kullanımı...
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 00:28

Selam arkadaşlar...

Yaklaşık bir ay önce 2006 model 206 Hdi Feline aldım...İlk defa dizel bir araç kullanıyorum...
 
Benzinli arabada kalkışlardan sonra hemen 2. vitese geçiyordum;vites aralarında da devir saati 2'yi bulunca ya da 2'nin biraz üzerine çıkınca vitesi değiştiriyordum...
 
Başlarda aynı şekilde kullandım aracımı,fakat araştırdıkça bu kullanım şeklinin yanlış olduğunu öğrendim...
 
Genelde 70 km. hızda 5. viteste gidiyorum...Devir saati 1.9 - 2 arasında oluyor...
 
Dizel araç kullanan arkadaşlarım kullanım konusunda bana yardımcı olabilirler mi..?
 
Neyi doğru neyi yanlış yapıyorum bilmek isiyorum...Kalkışları nasıl yapmalıyım..?Vitesi hangi devirler arasında değiştirmeliyim..?Aracın devri kaça düştüğünde vites küçültmeliyim..?
 
Bunun yanında aracımda intercooler mevcut değil...Araca bir intercooler yaptırmam ne kadar faydalı olur..?Yakıt sarfiyatını artır mı veya motora zarar verir mi..?
 
Yazımı şöyle bir okudum da baya soru sormuşum mazur görün..?GülmeFakat aracıma zarar vermek istemiyorum...
 
İnanın sizi bunaltacak kadar sorularım var daha...Gülme
 
Herkese iyi forumlar...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 00:37
acınızı uzun yolda deneyin 5. viteste  km ibresi tam olarak  90km yi gösterdiğinde devir saatini kontrol edin. 90 km hızda araç kaç devirde ise bunu unutmayın. Örneğin 2100 devirde olsun Bu devir sizin aracınızın minimum yakıt maksimum performans gösterdiği  devirdir. Bundan sonra aracınızı mümkünse vitesiniz kaç olursa olsun hızınız kaç olursa olsun fark etmez bu devirde tutmaya çalışın altına düşmeyin araç boğulur fazla yakıt tüketirsiniz. Deviri çok yükseltmeyin boşuna devir dönderirsiniz. Ben bu yöntemi dizel benzinli fark etmiyor kullandığım bütün arabalarda uyguluyorum. İyi sonuç veriyor :).


Mesajı Yazan: serkan24577
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 00:41
bak benim hiç aklıma gelmemişti bu iyi fikir


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 00:54
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

acınızı uzun yolda deneyin 5. viteste  km ibresi tam olarak  90km yi gösterdiğinde devir saatini kontrol edin. 90 km hızda araç kaç devirde ise bunu unutmayın. Örneğin 2100 devirde olsun Bu devir sizin aracınızın minimum yakıt maksimum performans gösterdiği  devirdir. Bundan sonra aracınızı mümkünse vitesiniz kaç olursa olsun hızınız kaç olursa olsun fark etmez bu devirde tutmaya çalışın altına düşmeyin araç boğulur fazla yakıt tüketirsiniz. Deviri çok yükseltmeyin boşuna devir dönderirsiniz. Ben bu yöntemi dizel benzinli fark etmiyor kullandığım bütün arabalarda uyguluyorum. İyi sonuç veriyor :).
 
90km/h değerini neye dayanarak söylüyorsunuz, bir açıklaması var mıdır bunun? Benim bildiğim kadarıyla araç maksimum torku verdiği devirde en az tüketim değerine ulaşır. Bu değer 206 1.4 HDI araçlar için 1750dd'dir. 1750 devirdakikada giden bir dizel 206 en az yakıt tüketim değerinde seyrediyor demektir.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 10:30
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

acınızı uzun yolda deneyin 5. viteste  km ibresi tam olarak  90km yi gösterdiğinde devir saatini kontrol edin. 90 km hızda araç kaç devirde ise bunu unutmayın. Örneğin 2100 devirde olsun Bu devir sizin aracınızın minimum yakıt maksimum performans gösterdiği  devirdir. Bundan sonra aracınızı mümkünse vitesiniz kaç olursa olsun hızınız kaç olursa olsun fark etmez bu devirde tutmaya çalışın altına düşmeyin araç boğulur fazla yakıt tüketirsiniz. Deviri çok yükseltmeyin boşuna devir dönderirsiniz. Ben bu yöntemi dizel benzinli fark etmiyor kullandığım bütün arabalarda uyguluyorum. İyi sonuç veriyor :).
çok mantıklı geldi bana. Bende yapıcam bu yöntemi teşekkürler.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: kabus
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 12:50
benim aracımdada aynı motor kullanılıyor 307 1.4hdi. 2.000dd üstüne çıkmazsan çok az yakıyor ama aracı 1.500 dd altına düşürme boğuluyor ayrıca sakin kullanımda vites büyütürken 2.000-2.500 dd arası değiştir vitesi aracın hem az yakar hem yorulmaz ama seri kullanımda ben 3.500-4.000 dd görüyorumThumbs Up

-------------
2003 PEUGEOT 307 1.4 XR HDİ BEYAZ


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 19:17
Orjinalini yazan: C!N C!N Yazdı:

Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

acınızı uzun yolda deneyin 5. viteste  km ibresi tam olarak  90km yi gösterdiğinde devir saatini kontrol edin. 90 km hızda araç kaç devirde ise bunu unutmayın. Örneğin 2100 devirde olsun Bu devir sizin aracınızın minimum yakıt maksimum performans gösterdiği  devirdir. Bundan sonra aracınızı mümkünse vitesiniz kaç olursa olsun hızınız kaç olursa olsun fark etmez bu devirde tutmaya çalışın altına düşmeyin araç boğulur fazla yakıt tüketirsiniz. Deviri çok yükseltmeyin boşuna devir dönderirsiniz. Ben bu yöntemi dizel benzinli fark etmiyor kullandığım bütün arabalarda uyguluyorum. İyi sonuç veriyor :).
 
90km/h değerini neye dayanarak söylüyorsunuz, bir açıklaması var mıdır bunun? Benim bildiğim kadarıyla araç maksimum torku verdiği devirde en az tüketim değerine ulaşır. Bu değer 206 1.4 HDI araçlar için 1750dd'dir. 1750 devirdakikada giden bir dizel 206 en az yakıt tüketim değerinde seyrediyor demektir.
Merhaba,
90km yi neye dayanarak söylüyorum:  Otoyollarımızda hız sınırı vakti zamanında 90km+%10 hata payı idi yanılmıyorsam yani 90 km hız yapmak standart gibiydi, şimdi durum biraz daha farklı. Düşüncem o ki bu arabayı üreten mühendisler herhalde düşünmüşlerdir. En az yakıt ile 90km hız yapan bir otomobilin hem çevreye hem de cebe fazla dokunmayacağını. Ne kadar az yakıt o kadar çevreye az zarar mantığı da gütmüş olabilirler. Ha bu durum  öyle sanıyorum ki  5 ileri şanzımanlarda geçerlidir. 4, 6 veya 7 ileri şanzımanlarda durum daha değişik olabilir. Bu tahminlerim daha hiç yanıltmadı beni.
Hatalı bir mantık yürütme olabilir ama netice olumlu oluyor. Benim gibi arabadan anlamayan biri için yeterli oluyor. 
Tabii siz veya sizin gibi bilgi sahibi arkadaşlarım meselenin teknik boyutunu izah ederlerse artık biz de (ben ve benim gibi bilgisi pek olmayanlar ) öğrenmiş oluruz. Bilgi paylaştıkça çoğalır.


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 19:43
kapaganın dediği çok doğru ben de 2000-2500 arasında değiştiriyorum. ve dediği gibi 90 km nin devir saati belirleyici

-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: emaftermath
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 22:57

Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar...

Dizel araçların yüksek devirleri sevdiğini duymuştum ama kullanmadığım için bilgi almak istedim...
 
Sanırım benim gibi sakin otomobil kullananların 2000-3000 dd arası vites değişikliği yapması ideal gözüküyor...
 
Peki intercooler konusunda bi fikriniz var mı..?


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 05 Ocak 2011 Saat 23:47
Kışın araba ısınana kadar 2000 deviri pek geçme vites değişirken vites değişimini 2000-2500 arası yolun durumuna göre değiştirebilirsin. Aradada benim gibi turbo canlasın dersen 4000 4500 leri görebilirsin. Motor devri 1500 altına düştümüde vites düşürmeni tavsiye ediyorum.

şahsen tam dizellerde içeriğini bilmiyorum bir hdi kullanıcısı olarak ama intercooler turbolu araçlardaki havayı soğutuyor. Niye bu kadar intercooler içeriğini öğrenmek istiyorsun anlayamadım. Subaru WRX kullanmıyorki hiçbirimiz Gülme


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2011 Saat 00:26
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Orjinalini yazan: C!N C!N Yazdı:

Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

acınızı uzun yolda deneyin 5. viteste  km ibresi tam olarak  90km yi gösterdiğinde devir saatini kontrol edin. 90 km hızda araç kaç devirde ise bunu unutmayın. Örneğin 2100 devirde olsun Bu devir sizin aracınızın minimum yakıt maksimum performans gösterdiği  devirdir. Bundan sonra aracınızı mümkünse vitesiniz kaç olursa olsun hızınız kaç olursa olsun fark etmez bu devirde tutmaya çalışın altına düşmeyin araç boğulur fazla yakıt tüketirsiniz. Deviri çok yükseltmeyin boşuna devir dönderirsiniz. Ben bu yöntemi dizel benzinli fark etmiyor kullandığım bütün arabalarda uyguluyorum. İyi sonuç veriyor :).
 
90km/h değerini neye dayanarak söylüyorsunuz, bir açıklaması var mıdır bunun? Benim bildiğim kadarıyla araç maksimum torku verdiği devirde en az tüketim değerine ulaşır. Bu değer 206 1.4 HDI araçlar için 1750dd'dir. 1750 devirdakikada giden bir dizel 206 en az yakıt tüketim değerinde seyrediyor demektir.
Merhaba,
90km yi neye dayanarak söylüyorum:  Otoyollarımızda hız sınırı vakti zamanında 90km+%10 hata payı idi yanılmıyorsam yani 90 km hız yapmak standart gibiydi, şimdi durum biraz daha farklı. Düşüncem o ki bu arabayı üreten mühendisler herhalde düşünmüşlerdir. En az yakıt ile 90km hız yapan bir otomobilin hem çevreye hem de cebe fazla dokunmayacağını. Ne kadar az yakıt o kadar çevreye az zarar mantığı da gütmüş olabilirler. Ha bu durum  öyle sanıyorum ki  5 ileri şanzımanlarda geçerlidir. 4, 6 veya 7 ileri şanzımanlarda durum daha değişik olabilir. Bu tahminlerim daha hiç yanıltmadı beni.
Hatalı bir mantık yürütme olabilir ama netice olumlu oluyor. Benim gibi arabadan anlamayan biri için yeterli oluyor. 
Tabii siz veya sizin gibi bilgi sahibi arkadaşlarım meselenin teknik boyutunu izah ederlerse artık biz de (ben ve benim gibi bilgisi pek olmayanlar ) öğrenmiş oluruz. Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
Estağfurullah, bizler de birşeyler öğrenmeye çalışıyoruz işte böyle paylaşıldıkça. Sadece neden 90 onu merak etmiştim ben, teknik bir açıklaması var mı diye,  çok mantıklı bir gözlemde bulunmuşsunuz bana sorarsanız, açıklamanız için teşekkür ederim, dediğim gibi araç motorları en az yakıtı maksimum torku verdikleri devirde tüketirler diye biliyorum.


Mesajı Yazan: emaftermath
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2011 Saat 02:04
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

Kışın araba ısınana kadar 2000 deviri pek geçme vites değişirken vites değişimini 2000-2500 arası yolun durumuna göre değiştirebilirsin. Aradada benim gibi turbo canlasın dersen 4000 4500 leri görebilirsin. Motor devri 1500 altına düştümüde vites düşürmeni tavsiye ediyorum.

şahsen tam dizellerde içeriğini bilmiyorum bir hdi kullanıcısı olarak ama intercooler turbolu araçlardaki havayı soğutuyor. Niye bu kadar intercooler içeriğini öğrenmek istiyorsun anlayamadım. Subaru WRX kullanmıyorki hiçbirimiz Gülme
Peki kalkışlarda devri kaçta ayarlıyorsunuz..?Mesela benzinli araçlarda kalkışatan sonra hemen 2. vitese geçen birçok insan var...Hdi'lerde kalktıktan sonra mı 2. vitese geçilmeli yoksa araç 2000 devri gördükten sonra mı..?
 
İntercooler konusunuda şöyle açıklayım...Aynı modele sahip bir arakdaşım aracını satmadan önce intercooler yaptırmıştı...Benimde yaptırmamı ısrar ediyor,motora faydalı olduğunu ve performansı artırdığını söylüyor...Sizinde yazdığınız gibi turbonun daha çabuk soğumasını sağlayarak motor yükünü hafifletiyormuş...Aynı arkadaş,intercooler olmayan araçlarda zaman zaman ufak mesafelerde boşta giderek,turbonun rölantide kalmasını sağlıyormuş...Ama bu aleti motora yerleştirdikten sonra aracı boşa atmaya da gerek kalmamış...
 
Performans önemli değil fakat araca fayda sağlayacaksa herşeyi yapmaya hazırım...Gülme
 
İntercooler konusunda bilgi toplamaya çalışıyorum,faydalı olduğunu düşünürsem yaptırırım...Ama iş fantaziye kaçarsa veya aracıma zarar getirecekse hiç önemi yok...


Mesajı Yazan: m1976k
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 19:41
arkadaşlar çok verimli paylaşımlar dahası gelir ümidiyle hasretle bekliyorum..


Mesajı Yazan: tekseferde
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 21:39
uygun devir benzin dizel 3 bindir eko mod marka farketmez.3500 geçmesin devirler 2500 arbaya kurum bağlatırsın marka önemli değil Thumbs Up


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 23:11
3000 devir ideal fazla kafanı karıştırma dostum 3000i geçme fazla bağırtma motoru yeterli


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 00:01
arac 2000 devirin ustune cikinca yakiti artar yukarda cin arkadasin belirtigi gibi enfazla torku 1750 devirde en az yaktigi devirdir arac isinmadan 3000 bin ve uzeri devirlere cikmak iyi degildir

-------------


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 00:47
Dizel motorların geneli devirli motorlardır ve düşük devirde kullanmak sakıncalıdır.Uzun yolda sürekli sabit devirle uzun süre çalıştırılmamalıdır.Benzinli araçlar düşük devri tölere eder, fakat dizel motorlar çalışma prensipleri gereği yüksek viteste düşük devirlerde yakıt pompasına avans vurdurur.Bunun için de 2000 devirin altına düşürmemekte yarar var.Kendi aracımdan örnek verirsem;

Aracı ekonomi moduna aldığımda vites değişimlerini düz yolda 3000 yukarı eğimli yollarda 3500 d/d da değiştiriyor ve motor devrini hiç bir suretle 2000 devirin altına düşürmüyor.Eğer düşerse hemen vites küçültüyor.Motor güçleri farklı olsa da bu işlemler elektronik olarak yapıldığından belki referans olabilir.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 02:38



By http://profile.imageshack.us/user/mustafacerci" rel="nofollow - mustafacerci at 2011-06-11



-------------



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net