Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 mi Çalıştıramadım
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 mi Çalıştıramadım

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
terzuu Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 82
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı terzuu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Haziran 2012 Saat 15:32
marş hiç tık dahi yoksa büyük ihtimal kömür ler ve yatakların kirlenmesindendir.akü tavviyeside bi işe yaramaz bu durumda usta gelir ve kömürleri es geçerek motor altında tam ne yaptığını bilmediğim düz kontaklama gibi aküden direk marşlayarak çalıştırır arabayı ama stop edince gene çalışmaz başıma gelmişti 50veya 100 arası bi temizlik ve kömür değişimi olmuştu.
bize her yer trabzon
Yukarı Dön
selkentli Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2012
Konum: ısparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 48
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı selkentli Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Haziran 2012 Saat 20:52
akşamdan birşeyi açık unutman farketmez, 307 in 20 dk sonra otomatik olarak ekonomy mode der ve elektriği keser, 2 adam bul 2. vitese tak, biraz hızlanınca çek ayağını debryjdan, çalışırsa doğru ustaya, 
çalşmassada bi eleman çağır yanına, çektirmene gerek yok...
# selkentli #
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Haziran 2012 Saat 23:34
Orjinalini yazan: selkentli selkentli Yazdı:

akşamdan birşeyi açık unutman farketmez, 307 in 20 dk sonra otomatik olarak ekonomy mode der ve elektriği keser, 2 adam bul 2. vitese tak, biraz hızlanınca çek ayağını debryjdan, çalışırsa doğru ustaya, 
çalşmassada bi eleman çağır yanına, çektirmene gerek yok...


Ufak bir duzeltme. Eger farlar auto konumunda degilse elektrik kesilmez ve aku biter.
Yukarı Dön
turbo27 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı turbo27 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2012 Saat 00:34



Düzenleyen turbo27 - 09 Haziran 2012 Saat 00:42
yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...
Yukarı Dön
turbo27 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı turbo27 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2012 Saat 00:38
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: erenöz erenöz Yazdı:

Dizel araçların ateşleme amntığı benzinli araçlarınkinden farklı olduğu için motorda ön ısıtmaya ihtiyaç duyulur. Yeni nesil dizel araçlar kontağı her açtığınızda kızdırma bujilerini açar. Kızdırma süresi motrun sıcaklığıyla ilgilidir. Yeni stop etmiş bir araçta o rezistans işaretinin yanıp sönmesi çok hızlı olur.


Dogru bilgi ama bahsettiginiz sistem eskide kaldi. Gunumuzdeki TDI araclarin hicbirisinde on isitmaya gerek yoktur cunku TDI  Turbocharged Direct Injection demektir. Yani dogruden enjeksiyon vardir. Bu mekanizma dizel motorlarin daha kolay mars almalarina neden olur. O yuzden gunumuz araclarinda kizdirma bujilerine hava cok soguk olmadigi muddetce gerek yoktur. Bu yuzdendir ki kizdirma bujileri disarisinin -10 derece (Bu ayar ulkeden ulkeye degisebilir) veya daha dusuk oldugu durumlar haricinde devreye girmez. Belirtilen bu sicakligin daha ustunde kizdirma bujisi calisirsa ne olur. Hicbir sey olmaz, sadece ilk calistirmadaki emisyon degerini yukseltir ve cevreye zararlidir. Belki son kullanicilar bu noktada pek duyarli degiller ancak otomobil ureticileri bu noktaya cok dikkat etmek zorundalar.
yanlıs bılgı  kolıva arkadasım,ısıtma bujısı yaz kıs demeden dvereye gırer,gırmelıdırde zaten,direk enjektörlü olması ısıtma bujısının calısıp calısmama durmunu yönetmez,hatta söyle bısey daha soylıyeyım,ısıtma bujısı arızasında motor 3000 devrı gecmez,beynı karıstırıp motoru safe moda alıyor,yanı sıkıstırınca arıza lambası yakıp koruma moduna gecıyor arac..beyın ona gore programlanmıs,sacma gelebılır ama ısıtma bujısı arabanın cekısını bıle etkılıyor..
 
 

 
Merhaba bilmediğimden soruyorum kusuruma bakmayın. Bu dediğiniz HDI motorlarda geçerli değil demi? Benim aracımda (2005 model1.4 HDI)  da yanlışlıkla stop etsem de kontağı kapatıp her açtığımda motor sıcakken bile yani o kızdırma teli resmi çıkıyor ve ancak kısa bir süre bekledikten sonra gidiyor. Bende sonrasında kontağı çeviriyorum. Böylesinin sağlıklı olduğunu söylediler.

Peki bu kısımda bekleme süresi olmadan çalıştırsam nolur? Arıza yapma ihtimali var mı? Çünkü sıcaklığın -10 lara düştüğü bir ortama çok nadir denk geliriz. Ayrıca erenöz'ün dediği kadar bir fark hissetmiyorum ışığın yanık kalma süresinde onu da belirtmek isterim.

Teşk.


Düzenleyen turbo27 - 09 Haziran 2012 Saat 00:40
yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...
Yukarı Dön
Akeneton Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2012
Konum: İZMİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 81
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Akeneton Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2012 Saat 01:33
Ses sisteminden şüphelenmeye başladım. Normalde teybi kapatınca amfininde kapanması gerekiyor değil mi? Eğer sağlıklı bir tesisat çekildiyse. Yada ne bileyim kontağı kapatınca hiç akım gitmemesi lazım amfiye doğru mu? Economy mod da gayet güzelmiş bu arada ;)
2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2012 Saat 12:16
Orjinalini yazan: turbo27 turbo27 Yazdı:


yanlis bilgi  koliva arkadasim,isitma bujisi yaz kis demeden dvereye girer,girmelidirde zaten,direk enjektörlü olmasi isitma bujisinin calisip calismama durmunu yönetmez,hatta söyle bisey daha soyliyeyim,isitma bujisi arizasinda motor 3000 devri gecmez,beyni karistirip motoru safe moda aliyor,yani sikistirinca ariza lambasi yakip koruma moduna geciyor arac..beyin ona gore programlanmis,sacma gelebilir ama isitma bujisi arabanin cekisini bile etkiliyor..


Bu tarz teknik tartismalari, sohbetleri cok severim. Siz bu isin direk icindesiniz o yuzden sizden cok seyler ogrenecegime inaniyorum. Ben asagiya bildiklerimi yazayim, siz degerli yorumlarinizi eksik etmeyin.

Motorun direk enjektorlu olmasi isitma bujisinin calisma durumunu etkiler. Belirli bir cevre sicakliginin altinda kizdirma bujileri ECU tarafindan calistirilmaz cunku gerek yoktur.

    "...hatta söyle bisey daha soyliyeyim,isitma bujisi arizasinda motor 3000 devri gecmez,beyni karistirip motoru safe moda aliyor,yani sikistirinca ariza lambasi yakip koruma moduna geciyor arac.."

Bu dogru. Kizdirma bujilerinden bir veya birkaci arizali oldugunda P03XX hata kodu duser ve arac koruma moduna gecer. Bu durum olusur cunku kizdirma bujilerinin cektigi akim ECU tarafindan kontrol edilir. Eger akim cekmiyor ise bu hata duser. Dolayisiyla bu hata ECU'nun kizdirma bujisine ihtiyaci oldugu ama bozuklugundan dolayi kullanamadigi zamanlarda olusur.

Asagidaki yaziyi NGK firmasinin web sitesinden (linki asagida) ceviriyorum:
http://www.ngk.de/en/products-technologies/glow-plugs/requirements/

    Method of operation of glow plugs

    In principle, the glow plug functions like an immersion heater: Electrical energy is introduced through a coil resistor, which heats up to very high temperatures (up to 1000 °C).

    However, in practice this simple principle causes some difficulties in regard to service life, overheating protection and current consumption. As a result, starting processes in the 1960s still lasted up to 30 seconds. In the 1980s this was already reduced to starting times of 3-5 seconds. With the introduction of TDI engines, differences from petrol engine became almost imperceptible with outside temperatures above 0 °C. Only temperatures below 0 °C require the additional pre-glowing.


Cevirisi:

    Kizdirma bujilerinin calisma yontemi

    Kizdirma bujilerinin icerisindeki rezistans elektrik ile isinir ve cok yuksek sicakliklara (1000 dereceye kadar) ulasir.

    Fakat bu isinma aracin bakim periyodunu, asiri isinma koruma mekanizmasini ve elektrik tuketimini etkiler. Bundan dolayi 1960'lardaki araclarda mars basma suresi 30 saniyelere kadar variyordu. 1980'lere gelindiginde bu sure 3-5 saniyeye kadar indirildi. Yeni nesil TDI motorlarla birlikte dis hava sicakliginin 0 dereceden yukarida oldugu durumlarda mars alma neredeyse benzinli motorlar ile aynidir. Sadece 0 derecenin altinda olan dis sicakliklarda ekstra isitmaya ihtiyac duyulur.



Düzenleyen koliva - 09 Haziran 2012 Saat 12:17
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 158 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 418 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 2545 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 4659 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 266 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 306 0 Ayan
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 4482 2 407aziz
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4712 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40333 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 679 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 19233 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6139 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 613 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 939 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 13591 6 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 4 0 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhabalar son mesaja git 6 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 1535 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 1114 0 ergunasaf
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
tunakrf 2
Warcry 2
barisF 1
Ebulfeth 1
sedatdizin 1
407aziz 1
Ayan 1
egecaglar 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English