307 mi Çalıştıramadım
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23448
Tarih: 04 Ağustos 2025 Saat 17:15 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 307 mi Çalıştıramadım
Mesajı Yazan: Akeneton
Konu: 307 mi Çalıştıramadım
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 09:42
Merhaba arkadaşlar, Aracım 307 1.4 hdi. Dün aracımı parketiğimde her şey normaldi. En ufak bir anormallik bile yoktu. Bu sabah işe gitmek için aracımı çalıştırayım dedim, araç hiç bir tepki vermedi. Göstergedeki uyarı ışıklarının fotosonu çektim.
Yay işaretli olanı daha önce hiç görmemiştim. Fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.Aracım çalışmıyor :/ Edit: Ön ısıtma bujileri (sadece dizel için) Uyarı buymuş arkadaşlar ne anlama geliyor?
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 09:56
Isitma bujisi soguk havalarda mazotu isitmak icin olan bir duzenektir. Araciniz hic mi mars basmiyor? Yoksa basiyorda calismiyor mu?
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 09:57
Malesef hiç marş basmıyor.
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 10:04
Akeneton Yazdı:
Malesef hiç marş basmıyor.
|
Normalde kontak yaptiginizda tik sesi gelir. Hic seste gelmiyor mu?
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 10:09
Hayır , defalarca denedim hiç bir ses, tık falan yok.Sanki anahtarı boşa çeviriyorum gibi :/
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 10:11
Saniyorum aku ile ilgili bir probleminiz var. Akunuzun durumunu biliyor musunuz? Kac senelik?
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 10:12
Aküm 2 aylık dostum. Durup dururken ne oldu anlayamıyorum.
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 10:15
Akeneton Yazdı:
Aküm 2 aylık dostum. Durup dururken ne oldu anlayamıyorum. |
Kaputu hele bir ac, aku kutup baslarini bir yokla, temizle bakalim bir gelisme olacak mi.
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 10:16
Peki, Akşam son durum hakkında bilgi veririm. İlginiz için çok teşekkür ederim.
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 10:57
ısıtma bujileri sadece soguk havada işini görür. sıcak havada yazın onlarınhepsi çalışmasada sorun olmaz demişti usta. ama birisi arıza vermeye basladı mı hepsini değiştirmek gerek diyor ustalar sırayla bozulur zira dediler. ama pahalı bir parça değil geçmiş ıolsun
|
Mesajı Yazan: inceyasar
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 11:13
kutup başlarını kontrol et oksitlenmiş olabilir benim başıma gelmişti geçenlerde
------------- 2004 307 1.4HDI
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 11:56
Sağolun arkadaşlar, Evt öyle sanıyorum bu ısıtma bujilerinden kaynaklanan bişey olmasa gerek, kutup başlarını bi kontrol edeyim. Umarım ciddi bişey değildir. şarj dinamosundan kaynaklı bişey olabilir mi. ?
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: fatihgg
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 12:05
Mars komurunde yada mars dınamosundada problem olabılır.Egerkı mars donuyo basmıyorsa olma ıhtımalı yuksek onada bı baktır akun saglamsa basıma yakın zamanda geldı cunku.Ama ısıtıcı ısıgı yanmıyordu bende.aklında olsun yıne.
------------- 2003 307 1.4 2008 Leon
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 12:29
Anlıyorum. Şöyle ki; anahtar dönüyor ama hiç bir tepki yok. Bu ilk aracım oldukça tecrübesizim terimlere karşı. Öyle sanıyorum kutup başlarından değilse çekici ile servise gitmem gerekecek :/
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: fatihgg
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 13:11
Saglıklı oldugunu soylemem ve belırtırım hayatımdada bır kere mecburen denedım.Zararıda var araca.Vurdurmayı bı denedınız mı egerkı calısırsa mars komuru ve sarj dınamo olasılı yukselıyor.
------------- 2003 307 1.4 2008 Leon
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 13:45
Bilgileri buradan sizler sayesinde topluyorum akşam uygulayacağım. Çok sağolun. Araç evin önünde.
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 14:03
Çektirmeye varmaya bilir iş. Belki sadece usta gelip düzeltebilir, bana da o tip bir şey gibi geldi. Benim ilk aldğımda mazot müşürü arızalandıydı ve ben hareket dahi ettiremezken usta geldi bir şekilde servise kadar gidecek hale getirip servise kadar götürdü. Sonrasında tamiri yapıldı.
Geçmiş olsun, inş dediğimiz gibi önemli bir şey değildir. İlk araba olunca nasıl bir duygu olduğunu biliyorum.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 14:24
Akeneton Yazdı:
Bilgileri buradan sizler sayesinde topluyorum akşam uygulayacağım. Çok sağolun. Araç evin önünde. |
Yapacaginiz sey takviye aku bulmak. Birisinin aracini sizin aracin onune burun buruna gelecek sekilde yanastirin ve takviye kablolari yardimiyla sizin araca baglayin. Bu sekilde aracin temiz calisip calismadigini kontrol edin. Calisir ise ya akunuz problemli ya da sarj olmamis. Calismaz ise opsiyonunu sonra degerlendiririz 
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 14:40
Anlaşıldı ;) teybi açtım o çalışıyordu. Akü boş olunca teybi çalıştırabilir mi? Akşamdan bir şeyi açık unutmuş olamam.Farları unutsam arabadan çıkarken uyarı veriyordu.
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: ttaylanaa
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 14:45
GEçmiş olsun bir usta ile tanışmanın zamanı gelmiş sanırım. Güvenilir işinde uzman birini bulup aracınızın başına getirmelisiniz. Çekici ile uğraşmayın ustanız sizi yönlendirecektir.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 14:56
Akeneton Yazdı:
Anlaşıldı ;) teybi açtım o çalışıyordu. Akü boş olunca teybi çalıştırabilir mi? Akşamdan bir şeyi açık unutmuş olamam.Farları unutsam arabadan çıkarken uyarı veriyordu. |
Akunun gucu zayif ise mars basmaz ama elektriksel donanimlari calistirmaya yetecek gucu olabilir. Akudendir diyorum cunku bahsettiginiz isitma bujilerinin calistigini gosteren isik bu iklimde gelmemesi lazimdi. Akunun zayif olmasi aracin beyninin dogru calismamasina neden oluyor ve bu tarz hatalar ortaya cikarabiliyor.
|
Mesajı Yazan: efe1988
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 19:09
kontak çevirirken kömürler bitmiş olabilirmi eski arabalarda olurdu bi anda tık diye biterdi
|
Mesajı Yazan: muratoner
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 19:20
Bence arkadaşın Aküden şaseye bağlanan bir kalın kablo var onun vidası gevşemiş şase almadığı için marşa basmıyor.Aynı sıkıntı benimde başıma gelmişti.Aracı lifte kaldırıp elektrikçi vidayı sıkmıştı.
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 22:27
marş motorunun kablosu çıkmış olabilir, daha önce bir arkadaşımızın da başına gelmişti.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: erenöz
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 22:32
kızdırma bujileri yaz kış ayrımı olmaksızın çalışır. yaz yada kış arasında sadece süre fark eder. kışın kontağı açtığınızda o lambanın sönmesi daha uzun sürer.
------------- 307 SW 1.6 OV PACK
|
Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2012 Saat 22:42
yüzde yüz marş kömürün bitmiştir...
------------- 2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 00:01
Arkadaşlar biribirinden değerli yorumlariniz için çok teşekkür ederm. Eve gittiğimde kontağı çevirdim çalisti.Yakinimdakiler akünün bosaldigini söylediler. Gün içerisinde toparlamış kendini ve o yüzden aracı çalıştırmış. Su anda bi sıkıntı yok. Demekki biseyi acikmi unuttum ne. Muhtemelen teyp olsa gerek. Basit bi sorun için başınızı agrittim, hakkınızı helal edin. Iyi forumlar;)
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 08:08
erenöz Yazdı:
kızdırma bujileri yaz kış ayrımı olmaksızın çalışır. yaz yada kış arasında sadece süre fark eder. kışın kontağı açtığınızda o lambanın sönmesi daha uzun sürer. |
Yanlis bilgi. Kizdirma bujileri sadece belirli bir sicakligin altinda calismaya baslar.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 08:09
Akeneton Yazdı:
Arkadaşlar biribirinden değerli yorumlariniz için çok teşekkür ederm. Eve gittiğimde kontağı çevirdim çalisti.Yakinimdakiler akünün bosaldigini söylediler. Gün içerisinde toparlamış kendini ve o yüzden aracı çalıştırmış. Su anda bi sıkıntı yok. Demekki biseyi acikmi unuttum ne. Muhtemelen teyp olsa gerek. Basit bi sorun için başınızı agrittim, hakkınızı helal edin. Iyi forumlar;) |
Gecmis olsun. Teypten dolayi akunun sarji bitmez cunku acik biraksaniz bile economy mode'a girer. En buyuk ihtimallar farlardandir. Siz yine de bin kontrol yaptirin araciniza derim.
|
Mesajı Yazan: FeverDog
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 09:22
Merhaba, bişey bildiğimden değil de daha önce benzer bir sorunla karşılaştığımdan yazıyorum :)
Arkadaşım da hiçbir sorun yokken bir sabah kalkıp aracını çalıştıramamış, yol yardımı aramış adamlar gelip her ne yaptılarsa çalıştırmışlar ancak kullandığı yakıttan olabileceğini söylemişler. Bu kadar ciddi bir fark yaratır mı bilmiyorum ama farklı bir yerden yakıt almışsanız falan ondan olabilirmiş. (söylediğim şey şuanda bana çok saçma geldi ama adamların yalancısıyım) 
------------- Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 09:38
Dostum sadece shell v-power kullanıyorum. Başka da birşey kullanmadım ki. Koliva ustamın dediği gibi yinede bir kontrol ettirmem gerekiyor sanırım. Farları açık unutsam araba ötüyor.Ses sistemi var uzun süredir kullanmıyorum. Söküp atayım onu belki ondandır.
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 09:52
Bu radyo olayındaki Ekonomi Modu arkadaşların dediği gibi doğru :) Bizzat yaşarak öğrendim, arabayı temizlerken bir yandan da radyo çalsın istedim (araba stop durumunda) belli bir süre sonra kapadı kendini hatta arıza sandım korktum Sonradan bir yerde okudum sorun yokmuş. Sizde de başka birşeyden olabilir.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 10:40
Akeneton Yazdı:
Dostum sadece shell v-power kullanıyorum. Başka da birşey kullanmadım ki. Koliva ustamın dediği gibi yinede bir kontrol ettirmem gerekiyor sanırım. Farları açık unutsam araba ötüyor.Ses sistemi var uzun süredir kullanmıyorum. Söküp atayım onu belki ondandır. |
Bak bundan olabilir. Kapali durumda sistemin akim cekiyor olabilir. Istersen akim cekip cekmedigini bir elektrikcide kontrol ettir once.
|
Mesajı Yazan: erenöz
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 11:12
koliva Yazdı:
erenöz Yazdı:
kızdırma bujileri yaz kış ayrımı olmaksızın çalışır. yaz yada kış arasında sadece süre fark eder. kışın kontağı açtığınızda o lambanın sönmesi daha uzun sürer. |
Yanlis bilgi. Kizdirma bujileri sadece belirli bir sicakligin altinda calismaya baslar.
|
Dizel araçların ateşleme amntığı benzinli araçlarınkinden farklı olduğu için motorda ön ısıtmaya ihtiyaç duyulur. Yeni nesil dizel araçlar kontağı her açtığınızda kızdırma bujilerini açar. Kızdırma süresi motrun sıcaklığıyla ilgilidir. Yeni stop etmiş bir araçta o rezistans işaretinin yanıp sönmesi çok hızlı olur.
------------- 307 SW 1.6 OV PACK
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 11:44
erenöz Yazdı:
Dizel araçların ateşleme amntığı benzinli araçlarınkinden farklı olduğu için motorda ön ısıtmaya ihtiyaç duyulur. Yeni nesil dizel araçlar kontağı her açtığınızda kızdırma bujilerini açar. Kızdırma süresi motrun sıcaklığıyla ilgilidir. Yeni stop etmiş bir araçta o rezistans işaretinin yanıp sönmesi çok hızlı olur. |
Dogru bilgi ama bahsettiginiz sistem eskide kaldi. Gunumuzdeki TDI araclarin hicbirisinde on isitmaya gerek yoktur cunku TDI Turbocharged Direct Injection demektir. Yani dogruden enjeksiyon vardir. Bu mekanizma dizel motorlarin daha kolay mars almalarina neden olur. O yuzden gunumuz araclarinda kizdirma bujilerine hava cok soguk olmadigi muddetce gerek yoktur. Bu yuzdendir ki kizdirma bujileri disarisinin -10 derece (Bu ayar ulkeden ulkeye degisebilir) veya daha dusuk oldugu durumlar haricinde devreye girmez. Belirtilen bu sicakligin daha ustunde kizdirma bujisi calisirsa ne olur. Hicbir sey olmaz, sadece ilk calistirmadaki emisyon degerini yukseltir ve cevreye zararlidir. Belki son kullanicilar bu noktada pek duyarli degiller ancak otomobil ureticileri bu noktaya cok dikkat etmek zorundalar.
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 11:58
koliva Yazdı:
erenöz Yazdı:
Dizel araçların ateşleme amntığı benzinli araçlarınkinden farklı olduğu için motorda ön ısıtmaya ihtiyaç duyulur. Yeni nesil dizel araçlar kontağı her açtığınızda kızdırma bujilerini açar. Kızdırma süresi motrun sıcaklığıyla ilgilidir. Yeni stop etmiş bir araçta o rezistans işaretinin yanıp sönmesi çok hızlı olur. |
Dogru bilgi ama bahsettiginiz sistem eskide kaldi. Gunumuzdeki TDI araclarin hicbirisinde on isitmaya gerek yoktur cunku TDI Turbocharged Direct Injection demektir. Yani dogruden enjeksiyon vardir. Bu mekanizma dizel motorlarin daha kolay mars almalarina neden olur. O yuzden gunumuz araclarinda kizdirma bujilerine hava cok soguk olmadigi muddetce gerek yoktur. Bu yuzdendir ki kizdirma bujileri disarisinin -10 derece (Bu ayar ulkeden ulkeye degisebilir) veya daha dusuk oldugu durumlar haricinde devreye girmez. Belirtilen bu sicakligin daha ustunde kizdirma bujisi calisirsa ne olur. Hicbir sey olmaz, sadece ilk calistirmadaki emisyon degerini yukseltir ve cevreye zararlidir. Belki son kullanicilar bu noktada pek duyarli degiller ancak otomobil ureticileri bu noktaya cok dikkat etmek zorundalar.
|
Merhaba bilmediğimden soruyorum kusuruma bakmayın. Bu dediğiniz HDI motorlarda geçerli değil demi? Benim aracımda (2005 model1.4 HDI) da yanlışlıkla stop etsem de kontağı kapatıp her açtığımda motor sıcakken bile yani o kızdırma teli resmi çıkıyor ve ancak kısa bir süre bekledikten sonra gidiyor. Bende sonrasında kontağı çeviriyorum. Böylesinin sağlıklı olduğunu söylediler.
Peki bu kısımda bekleme süresi olmadan çalıştırsam nolur? Arıza yapma ihtimali var mı? Çünkü sıcaklığın -10 lara düştüğü bir ortama çok nadir denk geliriz. Ayrıca erenöz'ün dediği kadar bir fark hissetmiyorum ışığın yanık kalma süresinde onu da belirtmek isterim.
Teşk.
|
Mesajı Yazan: inceyasar
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 12:05
bizlerdeki kızdırma bujileri -4 derecenin altında uzun yanar işlevini görür -4 dereceden sıcaksa sadece yanıp sönebilir ben 4 ünüde değiştirdim geçen bakımda 1 tanesi kopmuştu arıza kodu veriyordu araç kışa şimdiden hazır olalım dimi :)
------------- 2004 307 1.4HDI
|
Mesajı Yazan: erenöz
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 12:14
Işıkları beklemeden marşa basmanız durumunda muhtemelen (soğuk havalarda) aracınız uzun süre marşa bastıktan sonra çalışacaktır. Bildiğim ve kullandığım kadarı ile (babamın racı 1,3cdti motorlu bir opel) yeni nisel dizel araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden evvell aracı rolantide bir dakika kadar çalıştırmalısınız. Bu ilk çalıştırmada turbo milinin yağlanması ve stop ederkende aynı milin soğuması için gereklidir. Sorunuza cevap verebildiysem ne mutlu:)
------------- 307 SW 1.6 OV PACK
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 12:27
tellotello Yazdı:
Merhaba bilmediğimden soruyorum kusuruma bakmayın. Bu dediğiniz HDI motorlarda geçerli değil demi? Benim aracımda (2005 model1.4 HDI) da yanlışlıkla stop etsem de kontağı kapatıp her açtığımda motor sıcakken bile yani o kızdırma teli resmi çıkıyor ve ancak kısa bir süre bekledikten sonra gidiyor. Bende sonrasında kontağı çeviriyorum. Böylesinin sağlıklı olduğunu söylediler.
Peki bu kısımda bekleme süresi olmadan çalıştırsam nolur? Arıza yapma ihtimali var mı? Çünkü sıcaklığın -10 lara düştüğü bir ortama çok nadir denk geliriz. Ayrıca erenöz'ün dediği kadar bir fark hissetmiyorum ışığın yanık kalma süresinde onu da belirtmek isterim.
Teşk. |
Ben TDI dedim ornek vermek icin. HDI ise high-pressure direct injection demek. Yani her iki durumda da direk enjeksiyon durumu var. Turkcesi nedir bilmiyorum ama common rail teknolojisini kullanan butun dizel araclarda kizdirma bujisi kolay mars basma ozelliginden daha cok cevre kirliligini onlemek icin vardir. Erenoz'un de bir ustteki mesajinda dedigi gibi eger aracinizda kizdirma bujisi bozuksa araciniz hava sicak ya da soguk olsun yine calisir. Hava cok cok soguk ise biraz daha uzun mars basarsiniz ancak motorun calismasi icin kizdirma bujisi elzem degildir.
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 15:15
Çok teşekkürler bilgi için arkadaşlar.
Erenöz, hocam ben yokuşta oturduğum için özellikle o dediğini yapıyorum. Sabahları ilk kalkışta ve akşam eve gelince yaklaşık bir dakika rölantide bekletiyorum. Özellikle Turbonun ömrü için gerekli dediler o nedenle uyguluyorum.
Yalnız işte bu kızdırma bujileri mi, teli mi bilemiyorum yaz, kış farketmez aynı süre ekranda kalıyorlar onlar için beklemek sıkıyor bazen Özellikle yolda stop ettiysem bir de ekran temizlensin diye bekleyene kadar kornayı yiyorum arkadan Sağolsun Türkiye'deki bütün şoförler 7 aylık 
|
Mesajı Yazan: terzuu
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 15:32
marş hiç tık dahi yoksa büyük ihtimal kömür ler ve yatakların kirlenmesindendir.akü tavviyeside bi işe yaramaz bu durumda usta gelir ve kömürleri es geçerek motor altında tam ne yaptığını bilmediğim düz kontaklama gibi aküden direk marşlayarak çalıştırır arabayı ama stop edince gene çalışmaz başıma gelmişti 50veya 100 arası bi temizlik ve kömür değişimi olmuştu.
------------- bize her yer trabzon
|
Mesajı Yazan: selkentli
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 20:52
akşamdan birşeyi açık unutman farketmez, 307 in 20 dk sonra otomatik olarak ekonomy mode der ve elektriği keser, 2 adam bul 2. vitese tak, biraz hızlanınca çek ayağını debryjdan, çalışırsa doğru ustaya, çalşmassada bi eleman çağır yanına, çektirmene gerek yok...
------------- # selkentli #
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2012 Saat 23:34
selkentli Yazdı:
akşamdan birşeyi açık unutman farketmez, 307 in 20 dk sonra otomatik olarak ekonomy mode der ve elektriği keser, 2 adam bul 2. vitese tak, biraz hızlanınca çek ayağını debryjdan, çalışırsa doğru ustaya, çalşmassada bi eleman çağır yanına, çektirmene gerek yok... |
Ufak bir duzeltme. Eger farlar auto konumunda degilse elektrik kesilmez ve aku biter.
|
Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2012 Saat 00:34
------------- yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...
|
Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2012 Saat 00:38
tellotello Yazdı:
koliva Yazdı:
erenöz Yazdı:
Dizel araçların ateşleme amntığı benzinli araçlarınkinden farklı olduğu için motorda ön ısıtmaya ihtiyaç duyulur. Yeni nesil dizel araçlar kontağı her açtığınızda kızdırma bujilerini açar. Kızdırma süresi motrun sıcaklığıyla ilgilidir. Yeni stop etmiş bir araçta o rezistans işaretinin yanıp sönmesi çok hızlı olur. |
Dogru bilgi ama bahsettiginiz sistem eskide kaldi. Gunumuzdeki TDI araclarin hicbirisinde on isitmaya gerek yoktur cunku TDI Turbocharged Direct Injection demektir. Yani dogruden enjeksiyon vardir. Bu mekanizma dizel motorlarin daha kolay mars almalarina neden olur. O yuzden gunumuz araclarinda kizdirma bujilerine hava cok soguk olmadigi muddetce gerek yoktur. Bu yuzdendir ki kizdirma bujileri disarisinin -10 derece (Bu ayar ulkeden ulkeye degisebilir) veya daha dusuk oldugu durumlar haricinde devreye girmez. Belirtilen bu sicakligin daha ustunde kizdirma bujisi calisirsa ne olur. Hicbir sey olmaz, sadece ilk calistirmadaki emisyon degerini yukseltir ve cevreye zararlidir. Belki son kullanicilar bu noktada pek duyarli degiller ancak otomobil ureticileri bu noktaya cok dikkat etmek zorundalar.
|
yanlıs bılgı kolıva arkadasım,ısıtma bujısı yaz kıs demeden dvereye gırer,gırmelıdırde zaten,direk enjektörlü olması ısıtma bujısının calısıp calısmama durmunu yönetmez,hatta söyle bısey daha soylıyeyım,ısıtma bujısı arızasında motor 3000 devrı gecmez,beynı karıstırıp motoru safe moda alıyor,yanı sıkıstırınca arıza lambası yakıp koruma moduna gecıyor arac..beyın ona gore programlanmıs,sacma gelebılır ama ısıtma bujısı arabanın cekısını bıle etkılıyor..
Merhaba bilmediğimden soruyorum kusuruma bakmayın. Bu dediğiniz HDI motorlarda geçerli değil demi? Benim aracımda (2005 model1.4 HDI) da yanlışlıkla stop etsem de kontağı kapatıp her açtığımda motor sıcakken bile yani o kızdırma teli resmi çıkıyor ve ancak kısa bir süre bekledikten sonra gidiyor. Bende sonrasında kontağı çeviriyorum. Böylesinin sağlıklı olduğunu söylediler.
Peki bu kısımda bekleme süresi olmadan çalıştırsam nolur? Arıza yapma ihtimali var mı? Çünkü sıcaklığın -10 lara düştüğü bir ortama çok nadir denk geliriz. Ayrıca erenöz'ün dediği kadar bir fark hissetmiyorum ışığın yanık kalma süresinde onu da belirtmek isterim.
Teşk. |
------------- yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...
|
Mesajı Yazan: Akeneton
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2012 Saat 01:33
Ses sisteminden şüphelenmeye başladım. Normalde teybi kapatınca amfininde kapanması gerekiyor değil mi? Eğer sağlıklı bir tesisat çekildiyse. Yada ne bileyim kontağı kapatınca hiç akım gitmemesi lazım amfiye doğru mu? Economy mod da gayet güzelmiş bu arada ;)
------------- 2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2012 Saat 12:16
turbo27 Yazdı:
yanlis bilgi koliva arkadasim,isitma bujisi yaz kis demeden dvereye girer,girmelidirde zaten,direk enjektörlü olmasi isitma bujisinin calisip calismama durmunu yönetmez,hatta söyle bisey daha soyliyeyim,isitma bujisi arizasinda motor 3000 devri gecmez,beyni karistirip motoru safe moda aliyor,yani sikistirinca ariza lambasi yakip koruma moduna geciyor arac..beyin ona gore programlanmis,sacma gelebilir ama isitma bujisi arabanin cekisini bile etkiliyor..
|
Bu tarz teknik tartismalari, sohbetleri cok severim. Siz bu isin direk icindesiniz o yuzden sizden cok seyler ogrenecegime inaniyorum. Ben asagiya bildiklerimi yazayim, siz degerli yorumlarinizi eksik etmeyin.
Motorun direk enjektorlu olmasi isitma bujisinin calisma durumunu etkiler. Belirli bir cevre sicakliginin altinda kizdirma bujileri ECU tarafindan calistirilmaz cunku gerek yoktur.
"...hatta söyle bisey daha soyliyeyim,isitma bujisi arizasinda motor 3000 devri gecmez,beyni karistirip motoru safe moda aliyor,yani sikistirinca ariza lambasi yakip koruma moduna geciyor arac.."
Bu dogru. Kizdirma bujilerinden bir veya birkaci arizali oldugunda P03XX hata kodu duser ve arac koruma moduna gecer. Bu durum olusur cunku kizdirma bujilerinin cektigi akim ECU tarafindan kontrol edilir. Eger akim cekmiyor ise bu hata duser. Dolayisiyla bu hata ECU'nun kizdirma bujisine ihtiyaci oldugu ama bozuklugundan dolayi kullanamadigi zamanlarda olusur.
Asagidaki yaziyi NGK firmasinin web sitesinden (linki asagida) ceviriyorum: http://www.ngk.de/en/products-technologies/glow-plugs/requirements/" rel="nofollow - http://www.ngk.de/en/products-technologies/glow-plugs/requirements/
Method of operation of glow plugs
In principle, the glow plug functions like an immersion heater: Electrical energy is introduced through a coil resistor, which heats up to very high temperatures (up to 1000 °C).
However, in practice this simple principle causes some difficulties in regard to service life, overheating protection and current consumption. As a result, starting processes in the 1960s still lasted up to 30 seconds. In the 1980s this was already reduced to starting times of 3-5 seconds. With the introduction of TDI engines, differences from petrol engine became almost imperceptible with outside temperatures above 0 °C. Only temperatures below 0 °C require the additional pre-glowing.
Cevirisi:
Kizdirma bujilerinin calisma yontemi
Kizdirma bujilerinin icerisindeki rezistans elektrik ile isinir ve cok yuksek sicakliklara (1000 dereceye kadar) ulasir.
Fakat bu isinma aracin bakim periyodunu, asiri isinma koruma mekanizmasini ve elektrik tuketimini etkiler. Bundan dolayi 1960'lardaki araclarda mars basma suresi 30 saniyelere kadar variyordu. 1980'lere gelindiginde bu sure 3-5 saniyeye kadar indirildi. Yeni nesil TDI motorlarla birlikte dis hava sicakliginin 0 dereceden yukarida oldugu durumlarda mars alma neredeyse benzinli motorlar ile aynidir. Sadece 0 derecenin altinda olan dis sicakliklarda ekstra isitmaya ihtiyac duyulur.
|
|