![]() |
|
Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kanka ellerine sağlık sanırım frenci dükkanı açıcaksın :))
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi. |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sogumayla alakası yok bence. Onlere ne kadar hava gelıyorsa arkalarada aynı sekılde gelır...
Zaten uzun yolda pek fren kullanmadan geldıgını yazmıssın. O durumda sıcaklık var ıse soyledıgımız gıbı bır bakımdan gecmesı gerekebılır. Kalıperlerın rahat calısması lazım...
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende öyle düşünüyorum, bu olay yakıtı ve çekişide etkileyebilir, aracı krikoya alıp aynı kuvvetle döndürerek test edicem bakalım,
hadi önlere daha çok hava geliyor hemen soğuyor dicem ama sonuçda arka disklerede hava geliyor öyle değilmi, neyse ben bunu biraz araştırayım bakalım.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aynen katılıyorum bir sıkışıklık olabilir.balataları değiştirirken kaliperlerin bağlandığı yerdeki küçük pistonların çalışmalarını kontrol edip hafif gresletmenizi tavsiye ederim...
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Metınım oyle bır durum var ıse arka balatalarda sıkılık olabılır hafıf hafıf surtuyordur.
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hazır cem abi seni yakalamışken birşey daha sormak istiyorum,
bilirsiniz uzun yol yaptıkdan sonra diskler ısındığı için araç yıkatmak tavsiye edilmez çünkü sıcak diske su değdiğinde yamulmalar meydana geliyor bunu takibende ömrü kısa oluyor.
şimdi merak ettiğim, geçen denizliden gelirken yolda hiç fren yapmadan sakin olarak geliyordum daha sonra pamukovada mola vermeye karar verdim, mola yerine yaklaşırken hızımı düşürdüm ve sadece içeri girerken hafif fren yaptım.
sorum şu; araçtan indiğimde belki aracı yıkatırım diye disklerin sıcaklığını elim ile kontrol ettim ve ön disklerin arkalalara göre daha fazla tutması ve daha fazla ısınması gerekirken önler elimi değdirecek kadar soğuk arka diskler ise elimi değdiremeyecek kadar sıcakdı bunun sebebi nedir?
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
haklısın dostum 4 teker disk 307ler.birde şu konu var bir araçta abs ne kadar çabuk devreye giriyorsa o aracın lastiği kötü demektir,çünkü abs kayma anında devreye girer kötü lastikte zaten frende kayma eğilimi gösterir...
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tamam sıenayı anladım. Ben 307 ıcın konusuyorum...
307 her sekılde daha gelıskın bır model. Ayrıca hepsı 4 dısk fren zaten. Arkası kampana olanına rastlamadım.
|
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
az önce verdiğim limitör örneği bendeki fiat siena ait.valla ben pug yeni aldım onun hakkında pek bi bilgim yok ne biliyosam sizden öğrendim |
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Evet orada haklısın... Lastık olmadıktan sonra ıstedıgı kadar abs olsun esp olsun fayda etmez. Olay yere tutunumda bıtıyor.
Yalnız bu elektronık lımıtor olayı sızın araclarda da olması lazım. Sızın aracların frenlerı benımkınden daha gelıskın... 307 lerde ben lımıtor falan hıc gormedım.
|
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
valla doğru söylüyosun teknoloji hızla gelişiyo seramik frenler bile nerdeyse standart olacak.ancak ne olursa olsun iyi bir frenlemede iyi bir lastiğin rolü büyük...
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Evet aynen oyle gelen basıncı azaltmaya yarıyor ve aracın arkasına yuk konulursa basıncı artırıyor. O sekılde calısıyor.
Ama bu elektronık lımıtor benım aracımda bıle var yanı. O kadar matah bırsey degıl
![]() |
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sevgili cecoli;senin dediğin üst düzey güvenlik sistemleri.benim anlattığım sistemin temeli.değişik sistemler elbette var,örneğin bende bi siena var onun limitörü fren merkezinin altında arkaya giden fren borularının girişine bağlı ve bildiğim kadarıyla önlere verilen gücün belli bir yüzdesi düşürülerek arkaya verilmesi esasına göre çalışıyor...
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bak ben yukarıda bırsey yazmısım...
Mısal benım aracta mekanık lımıtor yok buna ne dıyeceksın??? Bendekı elektronık olarak calısıyor. Daha yenı model araclarda fren basıncı elektronık olarak ayarlanıyor. Bunu merkezı fren yonetım sıstemı gerceklestırıyor. Ornegın EBD gıbı farklı tekere farklı fren basıncı yaptırıyor veya ESP gıbı sen gaza basarken bıle arac savrulmaya basladıgında ıstedıgı tekere ıstedıgı kadar fren yaptırıyor. Ben bunu sahsen denedım. Gaza dıplemısken bılınclı olarak aracı savurdum ve gaz pedalınıa basıyor olmama ragmen aracın abs tıtresımını hıssettım...
Ayrıca bazı kampanalarda bosluk ayarıda otomatık olanlarıda vardır.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
peki cecoli bey.. verdiğiniz bu altın değerindeki bilgiler için çok teşekkür ederiz..
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ben kabul etmıyorum abıcım. Suankı aracların ortalama fren mesafelerı 40mt cıvarlarında.
100-0 ı 35mt ye kadar ınen araclar var. Bu durum oncelıkle lastık olculerı ve kalıtesıyle dırek alakalı olmakla bırlıkte dısk veya kampana olcutlerıylede yakından alakalı. Bunun harıcınde daha yeın araclardakı abs pompalarıda daha gelıskın.
Sozumun ozu abs sız bır aracın bu degerlerı asla yakalayamayacagına ınanıyorum... Cunku kayan lastık daha uzun mesafede duruyor.
Esasında bu denenebılır ama lastıge bayagı bır hasar verır. Once absyı devre dısı bırakıp frenleyeceksın lastıkler kayacak. Aradan sure gecıp dısklerın ısısı normale geldıkten sonra bırde abs ıle frenleyeceksın... Farkı acıkca ortaya cıkar...
|
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
selamlar;araçlarda frenleme esnasında ister disk olsun ister kampana önler tam tutar arkalarsa yüke göre basıncı ayarlar ama asla önler kadar kuvvetli tutmaz çünkü aynı tutarsa arkadan savrulma gerçekleşir,bu tüm araçlar için geçerlidir.arka tekerleklerin yüke göre fren gücünü ayarlayan parçaya fren limitörü denir.limitör basitçe;genelde aracın arka dingiline bağlı bir musluk gibi çalışır yük arttıkça dingile bağlı musluk açılır ve daha çok hidrolik pompalanır dolayısıyla arkalarda fren kuvveti artar.
arkaların disk olmasının en büyük avantajı disk balatalarının kampana balatalarına göre daha dengeli ve düz basmasıdır.kampanada balata eridikçe basma alanı azalır ama diskte balata bitene kadar stabil basar.birde kampanalar belli km'lerde ayar ister diskte böyle bir problem yoktur...
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
peki cecoli bir şey sorucam... çoğu kişi zaman zaman bayağı bir iddalaşıyor kusu havada absli ve abs siz iki aynı model marka araç aynı anda fren yaptığında abs siz araç daha cabuk duruyor muhabbeti nedir ???
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Faydalı paylaşım için teşekkürler.
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |