Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17948
Tarih: 12 Temmuz 2025 Saat 05:04 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 11:07
http://imageshack.us/photo/my-images/820/99238339.jpg/" rel="nofollow">
Uploaded with http://imageshack.us" rel="nofollow - ImageShack.us
Bir
otomobilin hiç şüphesiz en önemli bölümlerinden biri fren sistemidir. Bir
araçta fren sistemi ne kadar güçlü
ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz. Günümüzün bütün modern
araçlarında http://www.bilgiustam.com/otomobillerde-fren-sistemi-ve-disk-frenler-nasil-calisir/" rel="nofollow - - piston yardımıyla iletildiğinde araç disk üzerindeki sürtünme
kuvvetinin etkisiyle yavaşlamaya başlar. Ne kadar fazla güç uygularsanız disk o
kadar baskıya maruz kalır ve tekerleğin dönüş hızı yavaşlar. Disk frenler
birçok arabada önde yer alır fakat günümüzde dört tekerlekte de bu tip frenler
kullanılmaya başlanmıştır. Disk frenlerin asıl önemli olduğu yer ön taraftır.
Çünkü frenleme en iyi ön tekerlekler vasıtasıyla yapılır. Bunu şöyle
açıklayabiliriz, hareket eden bir nesneyi yavaşlatmaya başladığımızda
eylemsizlik prensibine göre kütle hareketini devam ettirmek ister. Eğer siz bu
harekete izin vermezseniz, nesnenin ağırlık merkezi öne kayar. Nasıl araba
içinde otururken fren yapıldığında istemsiz olarak ileri doğru bir hareket
yapıyorsak, aynı şekilde araç da öne doğru eğilim yapar. Bu eğilimi ve ön kısma
yaklaşan ağırlık merkezini durdurmanın en etkili yolu da ön tekerleklerin
durdurulmasıdır. Fren esnasında aracın arka tekerleklerinin yerle olan teması
ve üzerine binen yük miktarı azalacağından frenleme konusunda pek etkili
olamazlar. Fakat eğer geri geri giderken fren yaparsak, o zaman da asıl yük
arka frenlere binecek ve arka frenler daha etkili olacaktır.
Disk Frenler Disk frenler yanda göründüğü üzere kaliper, piston,
balatalar, disk ve bağlantı
noktalarından oluşur. Fren pedalına bastığımızda sistemdeki hidrolik sıvıyı
boruya iteriz. Sıvıların sıkıştıralamaz oluşu ve bulundukları kabın her
noktasına aynı basıncı uygulamaları prensibinden yararlanılarak, boru
içerisindeki sıvı ince bir geçitten kaliperlerin arasındaki balata pistonuna
iletilir. Ayağınızla fren pedalına uyguladığınız 2kg’lık bir kuvvet ile,
daracık kesitli olan kanal ağzından sıvının pistona genişleyerek iletilmesini
sağlar ve bunun neticesinde 2 tonluk bir basınç oluşturabilirsiniz. Çünkü
uygulanan kuvvet cidarı piston üzerinde çok daha geniştir ve sıvılar üzerine
uygulanan basıncı her noktaya eşit ilettiğinden kat be kat fazla bir kuvvet ile
piston yer değiştirmeye zorlanır. Pistonun ucunda ve diskin arka tarafında
bulunan balatalar ile disk sanki mengene ile sıkılıyormuş gibi basınca maruz
kalır. Bu disk balataların arasında tekerlekle beraber dönmekte olduğundan
frenleme ile birlikte inanılmaz bir sürtünme ve buna bağlı ısı enerjisi oluşur.
Bu sürtünme o kadar büyüktür ki, disk tamamen ateş kırmızısı haline bile
gelebilir. Özellikle Formula 1 yarışlarında
birçoğumuz sert firenaj esnasında diskin kızardığına şahit olmuştur.
Sonuç olarak frenler aracın
hareketiyle oluşan kinetik enerjiyi sönümleyerek ısı enerjisine çevirir. Bunu
yaparken sürtünmeyle oluşan yüksek ısının hızlı şekilde disklerden ve balatalardan atılması gerekir. Bunu
kolaylaştırmak için de ısı transfer katsayısı yüksek malzemelerden disk üretmek
ve kaliperlere hava kanalları yerleştirmek en çok kullanılan yöntemlerdir.
http://imageshack.us/photo/my-images/577/11790630.jpg/" rel="nofollow">
Uploaded with http://imageshack.us" rel="nofollow - ImageShack.us
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 11:24
ersin abi ellerine sağlık.
merak ediyorum bazı araçların arka frenleri kampana bazı araçların ise arka frenleri disktir. peki bunların artıları ve eksileri nelerdir
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 11:32
ben bide benim arabayı alana kadar 4 tekerde disk olanları abs li olmak zorunda diye biliyodum meğer alakası yokmuş 
bilgilendirme için teşekkürler 
------------- 2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 11:40
bende 4 disk olunca abs li oluyor diye biliyordum ama sadece önler disk oluncada absli oluyormuş peki arka kampana olduğu için abs arka tekerler için geçerli değil sanırım.
ersin abi birde sadece önler disk olanlar da frene basınca sadece önler tutmuyor arkalarda tutuyor olması lazım. kapmananın içinde ikitane piston var diye biliyorum, biri frene basınca şişiyor diğeri el frenini çekince şişiyor diye biliyorum.
yanlışsa doğru bilgi alabilirmiyim arkadaşlardan,
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 11:58
Arkası dısk veya kampana olsun farketmeksızın 4 ude aynı anda tutarlar.
Sadece on fren kuvvetı arkalara gore daha fazladır. Cunku frenleme esnasında aracın butun agırlık one geldıgı ıcın onler dha kuvvetlı olmalıdır.
Sunuda bılmelısınız kı arka frenler on frenle esıt kuvvette tutmaz. Yoksa arac vırajlarda savrulur. Her zaman arka fren daha az tutar ve tutmalıdırda. Bazı araclarda torsıyona baglı mekanık lımıtor bulunur. Arkaya daha cok yuk konuldugunda arka frenlerın kuvvetı artırılır. Bazı modellerde ıse elekktronık lımıtor bulunur.
Dısk ısınma sartlarında daha ıyı soguyabıldıgından ustundur. Ayrıca dıskte fren ayarı gerekmez. Kampanalarda gerekebılır. Cunku bazıları el ıle ayarlanır bazıları otomatık ayarlarıdır.
Son olarak abs fren mesafesını uzatmaz. Emnıyetlı ve mumkun olan en kısa surede aracı durdurur. Abs olmayıpta kayan lastık daha uzun surede durur. Ayrıca kontrolunde olmaması en kotu yanı...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 12:02
metin Yazdı:
bende 4 disk olunca abs li oluyor diye biliyordum ama sadece önler disk oluncada absli oluyormuş peki arka kampana olduğu için abs arka tekerler için geçerli değil sanırım.
ersin abi birde sadece önler disk olanlar da frene basınca sadece önler tutmuyor arkalarda tutuyor olması lazım. kapmananın içinde ikitane piston var diye biliyorum, biri frene basınca şişiyor diğeri el frenini çekince şişiyor diye biliyorum.
yanlışsa doğru bilgi alabilirmiyim arkadaşlardan, |
Metınım o pıstonların ıkısıde frene bastıgında dısa cıkarak balataları kampana yuzeyıne dogru bastırırlar. Cunku kampana ıcınde sırt sırta calısan 2 balata vardır. Bunlar tek tek calısamaz.
El frenıyle o pıstonlar calısmaz. El fren telının cekmesı sayesınde ayrı bır mekanık kol vasıtasıyla balatalar bastırılır.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 12:10
Faydalı paylaşım için teşekkürler.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 12:13
peki cecoli bir şey sorucam... çoğu kişi zaman zaman bayağı bir iddalaşıyor kusu havada absli ve abs siz iki aynı model marka araç aynı anda fren yaptığında abs siz araç daha cabuk duruyor muhabbeti nedir ???
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 12:18
selamlar;araçlarda frenleme esnasında ister disk olsun ister kampana önler tam tutar arkalarsa yüke göre basıncı ayarlar ama asla önler kadar kuvvetli tutmaz çünkü aynı tutarsa arkadan savrulma gerçekleşir,bu tüm araçlar için geçerlidir.arka tekerleklerin yüke göre fren gücünü ayarlayan parçaya fren limitörü denir.limitör basitçe;genelde aracın arka dingiline bağlı bir musluk gibi çalışır yük arttıkça dingile bağlı musluk açılır ve daha çok hidrolik pompalanır dolayısıyla arkalarda fren kuvveti artar.
arkaların disk olmasının en büyük avantajı disk balatalarının kampana balatalarına göre daha dengeli ve düz basmasıdır.kampanada balata eridikçe basma alanı azalır ama diskte balata bitene kadar stabil basar.birde kampanalar belli km'lerde ayar ister diskte böyle bir problem yoktur...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 12:20
by_ersin Yazdı:
peki cecoli bir şey sorucam... çoğu kişi zaman zaman bayağı bir iddalaşıyor kusu havada absli ve abs siz iki aynı model marka araç aynı anda fren yaptığında abs siz araç daha cabuk duruyor muhabbeti nedir ??? |
Ben kabul etmıyorum abıcım. Suankı aracların ortalama fren mesafelerı 40mt cıvarlarında.
100-0 ı 35mt ye kadar ınen araclar var. Bu durum oncelıkle lastık olculerı ve kalıtesıyle dırek alakalı olmakla bırlıkte dısk veya kampana olcutlerıylede yakından alakalı. Bunun harıcınde daha yeın araclardakı abs pompalarıda daha gelıskın.
Sozumun ozu abs sız bır aracın bu degerlerı asla yakalayamayacagına ınanıyorum... Cunku kayan lastık daha uzun mesafede duruyor.
Esasında bu denenebılır ama lastıge bayagı bır hasar verır. Once absyı devre dısı bırakıp frenleyeceksın lastıkler kayacak. Aradan sure gecıp dısklerın ısısı normale geldıkten sonra bırde abs ıle frenleyeceksın... Farkı acıkca ortaya cıkar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 12:22
peki cecoli bey.. verdiğiniz bu altın değerindeki bilgiler için çok teşekkür ederiz..
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 12:28
tolga35 Yazdı:
selamlar;araçlarda frenleme esnasında ister disk olsun ister kampana önler tam tutar arkalarsa yüke göre basıncı ayarlar ama asla önler kadar kuvvetli tutmaz çünkü aynı tutarsa arkadan savrulma gerçekleşir,bu tüm araçlar için geçerlidir.arka tekerleklerin yüke göre fren gücünü ayarlayan parçaya fren limitörü denir.limitör basitçe;genelde aracın arka dingiline bağlı bir musluk gibi çalışır yük arttıkça dingile bağlı musluk açılır ve daha çok hidrolik pompalanır dolayısıyla arkalarda fren kuvveti artar.
arkaların disk olmasının en büyük avantajı disk balatalarının kampana balatalarına göre daha dengeli ve düz basmasıdır.kampanada balata eridikçe basma alanı azalır ama diskte balata bitene kadar stabil basar.birde kampanalar belli km'lerde ayar ister diskte böyle bir problem yoktur... |
Bak ben yukarıda bırsey yazmısım...
Mısal benım aracta mekanık lımıtor yok buna ne dıyeceksın??? Bendekı elektronık olarak calısıyor. Daha yenı model araclarda fren basıncı elektronık olarak ayarlanıyor. Bunu merkezı fren yonetım sıstemı gerceklestırıyor. Ornegın EBD gıbı farklı tekere farklı fren basıncı yaptırıyor veya ESP gıbı sen gaza basarken bıle arac savrulmaya basladıgında ıstedıgı tekere ıstedıgı kadar fren yaptırıyor. Ben bunu sahsen denedım. Gaza dıplemısken bılınclı olarak aracı savurdum ve gaz pedalınıa basıyor olmama ragmen aracın abs tıtresımını hıssettım...
Ayrıca bazı kampanalarda bosluk ayarıda otomatık olanlarıda vardır.
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 12:54
sevgili cecoli;senin dediğin üst düzey güvenlik sistemleri.benim anlattığım sistemin temeli.değişik sistemler elbette var,örneğin bende bi siena var onun limitörü fren merkezinin altında arkaya giden fren borularının girişine bağlı ve bildiğim kadarıyla önlere verilen gücün belli bir yüzdesi düşürülerek arkaya verilmesi esasına göre çalışıyor...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 13:04
tolga35 Yazdı:
sevgili cecoli;senin dediğin üst düzey güvenlik sistemleri.benim anlattığım sistemin temeli.değişik sistemler elbette var,örneğin bende bi siena var onun limitörü fren merkezinin altında arkaya giden fren borularının girişine bağlı ve bildiğim kadarıyla önlere verilen gücün belli bir yüzdesi düşürülerek arkaya verilmesi esasına göre çalışıyor... |
Evet aynen oyle gelen basıncı azaltmaya yarıyor ve aracın arkasına yuk konulursa basıncı artırıyor. O sekılde calısıyor.
Ama bu elektronık lımıtor benım aracımda bıle var yanı. O kadar matah bırsey degıl 
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 13:28
valla doğru söylüyosun teknoloji hızla gelişiyo seramik frenler bile nerdeyse standart olacak.ancak ne olursa olsun iyi bir frenlemede iyi bir lastiğin rolü büyük...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 13:32
tolga35 Yazdı:
valla doğru söylüyosun teknoloji hızla gelişiyo seramik frenler bile nerdeyse standart olacak.ancak ne olursa olsun iyi bir frenlemede iyi bir lastiğin rolü büyük... |
Evet orada haklısın... Lastık olmadıktan sonra ıstedıgı kadar abs olsun esp olsun fayda etmez. Olay yere tutunumda bıtıyor.
Yalnız bu elektronık lımıtor olayı sızın araclarda da olması lazım. Sızın aracların frenlerı benımkınden daha gelıskın... 307 lerde ben lımıtor falan hıc gormedım.
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 13:37
az önce verdiğim limitör örneği bendeki fiat siena ait.valla ben pug yeni aldım onun hakkında pek bi bilgim yok ne biliyosam sizden öğrendim 
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 13:39
tolga35 Yazdı:
az önce verdiğim limitör örneği bendeki fiat siena ait.valla ben pug yeni aldım onun hakkında pek bi bilgim yok ne biliyosam sizden öğrendim  |
Tamam sıenayı anladım. Ben 307 ıcın konusuyorum...
307 her sekılde daha gelıskın bır model. Ayrıca hepsı 4 dısk fren zaten. Arkası kampana olanına rastlamadım.
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 13:48
haklısın dostum 4 teker disk 307ler.birde şu konu var bir araçta abs ne kadar çabuk devreye giriyorsa o aracın lastiği kötü demektir,çünkü abs kayma anında devreye girer kötü lastikte zaten frende kayma eğilimi gösterir...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 13:59
hazır cem abi seni yakalamışken birşey daha sormak istiyorum,
bilirsiniz uzun yol yaptıkdan sonra diskler ısındığı için araç yıkatmak tavsiye edilmez çünkü sıcak diske su değdiğinde yamulmalar meydana geliyor bunu takibende ömrü kısa oluyor.
şimdi merak ettiğim, geçen denizliden gelirken yolda hiç fren yapmadan sakin olarak geliyordum daha sonra pamukovada mola vermeye karar verdim, mola yerine yaklaşırken hızımı düşürdüm ve sadece içeri girerken hafif fren yaptım.
sorum şu; araçtan indiğimde belki aracı yıkatırım diye disklerin sıcaklığını elim ile kontrol ettim ve ön disklerin arkalalara göre daha fazla tutması ve daha fazla ısınması gerekirken önler elimi değdirecek kadar soğuk arka diskler ise elimi değdiremeyecek kadar sıcakdı bunun sebebi nedir?
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 14:03
Metınım oyle bır durum var ıse arka balatalarda sıkılık olabılır hafıf hafıf surtuyordur.
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 14:09
aynen katılıyorum bir sıkışıklık olabilir.balataları değiştirirken kaliperlerin bağlandığı yerdeki küçük pistonların çalışmalarını kontrol edip hafif gresletmenizi tavsiye ederim...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 14:32
CeCoLi Yazdı:
Metınım oyle bır durum var ıse arka balatalarda sıkılık olabılır hafıf hafıf surtuyordur. |
bende öyle düşünüyorum, bu olay yakıtı ve çekişide etkileyebilir, aracı krikoya alıp aynı kuvvetle döndürerek test edicem bakalım,
hadi önlere daha çok hava geliyor hemen soğuyor dicem ama sonuçda arka disklerede hava geliyor öyle değilmi, neyse ben bunu biraz araştırayım bakalım.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 14:40
metin Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
Metınım oyle bır durum var ıse arka balatalarda sıkılık olabılır hafıf hafıf surtuyordur. |
bende öyle düşünüyorum, bu olay yakıtı ve çekişide etkileyebilir, aracı krikoya alıp aynı kuvvetle döndürerek test edicem bakalım,
hadi önlere daha çok hava geliyor hemen soğuyor dicem ama sonuçda arka disklerede hava geliyor öyle değilmi, neyse ben bunu biraz araştırayım bakalım. |
Sogumayla alakası yok bence. Onlere ne kadar hava gelıyorsa arkalarada aynı sekılde gelır...
Zaten uzun yolda pek fren kullanmadan geldıgını yazmıssın. O durumda sıcaklık var ıse soyledıgımız gıbı bır bakımdan gecmesı gerekebılır. Kalıperlerın rahat calısması lazım...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 14:48
zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 15:09
kanka ellerine sağlık sanırım frenci dükkanı açıcaksın :))
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 17:49
metin Yazdı:
zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi. |
Bildigim kadariyla frenleme yapildiginda aractaki yuk miktarina gore fren dengelemesi yapilir. Bu yuzdendir ki arac yuklu olsun ya da yuksuz olsun one yumulma miktari hemen hemen ayni olur. Bunun yaninda sunu da belirtmek gerekir ki arka diskler ve balatalar onlere gore daha kucuktur. Ben senin aracinda balatalardan kaynakli herhangi bir problem oldugunu dusunmuyorum. Eger balatalar hangi lastikte geri birakmiyorsa, o yone arac cekme yapar ve bildigim kadariyla sende boyle bir problem yok. En guzeli birde yuksuzken bu olayi bir denemek. Eger gercekten balata kaynakli ise zaten o zaman da isinma yapacaktir.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 18:02
metin Yazdı:
zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi. |
Arkada her ne kadar yuk olsada on frende daha kuvvetlı hale gelmez... Yanı soyledıgın gıbı onden daha sıcak olmamasını beklerım. 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 18:04
koliva Yazdı:
metin Yazdı:
zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi. |
Bildigim kadariyla frenleme yapildiginda aractaki yuk miktarina gore fren dengelemesi yapilir. Bu yuzdendir ki arac yuklu olsun ya da yuksuz olsun one yumulma miktari hemen hemen ayni olur. Bunun yaninda sunu da belirtmek gerekir ki arka diskler ve balatalar onlere gore daha kucuktur. Ben senin aracinda balatalardan kaynakli herhangi bir problem oldugunu dusunmuyorum. Eger balatalar hangi lastikte geri birakmiyorsa, o yone arac cekme yapar ve bildigim kadariyla sende boyle bir problem yok. En guzeli birde yuksuzken bu olayi bir denemek. Eger gercekten balata kaynakli ise zaten o zaman da isinma yapacaktir.
|
Arkadakı hafıf sıkılık araca cektırme yaparmı sence ???
Cok hafıf bır surtunme ısı uretmekle beraber aracın dengesınde bozulma yaratmaz dıye dusunuyorum
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 18:24
CeCoLi Yazdı:
Arkadakı hafıf sıkılık araca cektırme yaparmı sence ???
Cok hafıf bır surtunme ısı uretmekle beraber aracın dengesınde bozulma yaratmaz dıye dusunuyorum |
Ben boyle bir durumda her iki diskin isisinin esit olup olmadigini kontrol ederdim. Cunku bahsettiginiz sıkılık iki lastikte de farkli olacaktir ve iki diskte de farkli isilar olusacaktir. Cekme illa ki yapacaktir ama bu ne kadar sıkı olduguna bagli. Bir diger nokta da su. Eger balatalar sıkı olsa ve eger fren mekanizmasinda bir problem yoksa, bir muddet sonra fren balatasinin sıkan miktari kadari biter ve artik sıkamaz hala gelir. Bu kac kilometrede olur tahmin etmek guc ama sonucta eger son zamanlarda frenlerle oynama yapilmadiysa(balata, disk degisimi) ve uzerinden birkac bin kilometre gectiyse bu ihtimali curutecektir diye dusunuyorum.
Olayin tamamen agirliga bagli frenleme sonucunda arka tarafa daha cok yuk dusmesinden ve buna oranla disk ve balatanin kucuk olmasindan kaynaklanan normal bir durum oldugu kanisindayim. Yine de tabii ki soylediklerim yaklasik 3000 kilometre oteden yapilmis yorumlar. Yakindan bir incelemek, yerinde gormek gerek.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 18:31
Kolıva pekı sunu desem nasıl olur??? Mısal olarak kalıper pımlerı sıkıysa rahat calısmıyorsa senın dedıgın gıbı asınıklık olsa bıle frenledıkcede pıston dısa cıktıgından yıne senın dedıgın gıbı bır rahatlama asla olmayacak ve sıkılık hep surecek... Dogrumu???
Gercı ıster 3000km ıstersen 3mt den bıle yorum yapsak ele alıp ıncelemedıkten sonra bırsey farketmez degıl mı  Beyın fırtınası yapıyoruz ıste 
Ayrıca ıddıa etmemekle bırlıkte arka taraf ne kadar yuklu olursa olsun yıne on kadar ısınmayacagı kanaatındeyım. Arka taraftakı fren basıncı daha dusuk oldugu ıcın kucuk ve dolu dısk konuyor zaten.
Cok ısı uretılebılecek daha buyuk, agır ve suratlı modellerde arkalarda da havalı dıskler var.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 18:34
CeCoLi Yazdı:
Kolıva pekı sunu desem nasıl olur??? Mısal olarak kalıper pımlerı sıkıysa rahat calısmıyorsa senın dedıgın gıbı asınıklık olsa bıle frenledıkcede pıston dısa cıktıgından yıne senın dedıgın gıbı bır rahatlama asla olmayacak ve sıkılık hep surecek... Dogrumu???
Gercı ıster 3000km ıstersen 3mt den bıle yorum yapsak ele alıp ıncelemedıkten sonra bırsey farketmez degıl mı  |
Iste tam o bahsettigin problem icin yukaridaki mesajimda soyle dedim.
Eger balatalar sıkı olsa ve eger fren mekanizmasinda bir problem yoksa...
|
Bu pekala tabiki olabilir.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 18:38
Pekı bende sunu dıyeyım. Sıkılıgı yaratabılecek olan sey nedır kalıper harıcınde ??? Balata kendı kendıne sıkı olmaz. Onu kalıper sıktıgı ıcın sıkılık olur. Yanlıssam duzelt
Senle ıyı anlasıyoruz bız. Hosuma gıdıyor boyle tartısmalar... Bılmedıgımız veya dusunemedıgımız bır nokta var ıse ogrenıyoruz ıste 
|
Mesajı Yazan: Platinium
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 19:24
Bana göre kaliteli ve yeni bir lastikle ABS siz araçla daha erken durulacağını idda ediyorum ABS aralıklı bastığı için bastığı anlarda aracı durdurmaya çalışır bıraktığı anda boştadır ve durma eylemi göstermez bu çok ufak ve çok hızlı gerçekleşen bir olaydır ama genede etki eder ama normal bir frende kilitledinmi araç durana kadar durma eylemi devam eder bana göre ABS nin asıl amacı daha çabuk durmak değil her koşulda daha emiyetli durmaktır bu benim görüşüm.
------------- 306 platinium 1.6 2000 Benzin
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 20:13
CeCoLi Yazdı:
Pekı bende sunu dıyeyım. Sıkılıgı yaratabılecek olan sey nedır kalıper harıcınde ??? Balata kendı kendıne sıkı olmaz. Onu kalıper sıktıgı ıcın sıkılık olur. Yanlıssam duzelt
Senle ıyı anlasıyoruz bız. Hosuma gıdıyor boyle tartısmalar... Bılmedıgımız veya dusunemedıgımız bır nokta var ıse ogrenıyoruz ıste  |
Bazilari orjinal fren balatasi yerine daha kalin baska balatalar takiyorlar. Bu durumda piston maximum geri itildiginde bile diske surtunuyor. Ancak bu extrem bir durum tabiki. Bunun haricinde kaliperlerden baska bir neden ben de goremiyorum. Bu arada belki konuyu takip edenlerin kafalari karisabilir. Burada aslinda kaliperden kastimiz kaliperdeki piston. Fren pedalina bastigimizda master silindirden gelen fren hidroligi kaliperlerdeki pistonlara basinc uygular. Bu basinc ile pistonlar fren balatalarini iter ve fren diskine surtmesine neden olur. Bu sayede frenleme yapilmis olur.
Simdi ben olaya farkli bir boyuttan bakmak istiyorum. Diyoruz ki fren on ve arkalara ayni uygulanmaz. Bunun esas nedeni nosediving denilen olayi mumkun oldugunca sabit ve kontrollu tutmak. Aksi takdirde arac yuklu iken frene basildiginda one yumulma miktari ile yuklu iken one yumulma miktari ayni olmayacaktir. Bu da guvenlik acisindan riskler dogurur. Olaya bir de bu yonden inceleyelim. Yuk varken arka frenlere daha cok mu pres yapilir yoksa daha az mi?
Tartismak her zaman guzel. Cok seyler ogreniyoruz ama bu genelde tek tarafli oluyor. Hep sen ogretiyorsun bizler ancak takip ediyoruz. Sonradan ayni konu acilirsa cok bilmis gibi atliyoruz 
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 20:26
tolga35 Yazdı:
aynen katılıyorum bir sıkışıklık olabilir.balataları değiştirirken kaliperlerin bağlandığı yerdeki küçük pistonların çalışmalarını kontrol edip hafif gresletmenizi tavsiye ederim... |
bu yazdığım sanırım gözünüzden kaçmış arkadaşlar
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 21:39
aracın arka dingiline uygulanan yük miktarı arttıkça araçtaki limitör denen parça aynı bir musluk gibi arka tekerleklere giden hidrolik miktarını arttırarak arka frenlerin gücünün artmasını sağlar.kısacası yük arttıkça arka frenler bu yükü durdurabilmek için daha çok basınç uygular...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 21:54
tolga35 Yazdı:
aracın arka dingiline uygulanan yük miktarı arttıkça araçtaki limitör denen parça aynı bir musluk gibi arka tekerleklere giden hidrolik miktarını arttırarak arka frenlerin gücünün artmasını sağlar.kısacası yük arttıkça arka frenler bu yükü durdurabilmek için daha çok basınç uygular...
|
Iste bu nokta Metin'in basina gelen olayi aciklamiyor mu? Benim yazilarimda anlatmaya calistigim buydu.
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 22:23
Evet platinium,kesinlikle abs fren mesafesini kısaltmak için değil frenleme esnasında araç kontrolünü kaybetmemek içindir...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 22:28
Aracın arkası her ne kadar yuklu olursa olsun yınede on frenden daha fazla kuvvete sahıp olacagını dusunmuyorum ben. Bu bana mantıksız gelıyor...
Onun harıcınde bu olay tek taraflı degıl bence yaa. Bende o kadar matah bılgılı bırı degılım. Ogrenecegım daha cok sey var 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 22:33
tolga35 Yazdı:
Evet platinium,kesinlikle abs fren mesafesini kısaltmak için değil frenleme esnasında araç kontrolünü kaybetmemek içindir... |
Kusura bakmayın ama ben sıze katılmıyorum... Kayan lastıgın daha uzun mesafede duracagına ınanıyorum
Aklımda cok degısık bır fıkır var yakında bunu ısleme koyacagım. Uygun bır yer arastırıyorum. Fren ve slalom testı yapacagız... 
Kaygan bır zemın olusturup abs lı ve abs sız testler gerceklestırecegız. Bunu o zaman gorecegız...
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 22:39
tolga35 Yazdı:
aracın arka dingiline uygulanan yük miktarı arttıkça araçtaki limitör denen parça aynı bir musluk gibi arka tekerleklere giden hidrolik miktarını arttırarak arka frenlerin gücünün artmasını sağlar.kısacası yük arttıkça arka frenler bu yükü durdurabilmek için daha çok basınç uygular...
|
cecoli kardeşim;tabiki arka fren gücü ön freni geçemez hemde asla!sadece yükte limitör hidroliği arttırır ki arka fren standart tutma gücüne erişebilsin, tabiki ön frenin gücünü geçmeden...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 22:41
ya birde bi testten bahsetmişsin tabiki görerek öğrenmek en iyisi ama size ve aracınıza bi zarar gelmesin...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 22:57
CeCoLi Yazdı:
Aracın arkası her ne kadar yuklu olursa olsun yınede on frenden daha fazla kuvvete sahıp olacagını dusunmuyorum ben. Bu bana mantıksız gelıyor...
Onun harıcınde bu olay tek taraflı degıl bence yaa. Bende o kadar matah bılgılı bırı degılım. Ogrenecegım daha cok sey var  |
Asagidaki grafigi Heinz Heisler'in "Advanced Vehicle Technology" adli kitabindan aliyorum. Kendisinin otomotiv hakkinda literature pek cok eseri bulunuyor.
Asagidaki grafikte yatay eksen on frene giden hattaki basinc, dikey eksen ise arka frenlere giden hattaki basinci veriyor. Unladen= yuksuz, Half laden= yari yuklu, fully laden= tam kapasite yuklu anlamlarina gelmekte. Ornek verecek olursak, arac tam yuklu durumdayken on fren hattina giden basinc ile arkalara giden basinc yaklasik 90 bara kadar ayni, sonrasinda ise(freni kokleme) onlere daha cok basinc iletilirken arkalar sabit tutulmakta. Buna karsin, yuksuz durumda on ve arkalar ancak 30 bara kadar ayni miktarda frenleme yapiliyor. Bu noktadan sonra onlere giden basinc artirilirken arkalara giden basinc miktari degismiyor.
Dikkat edilirse tam frenleme noktasina kadar on ve arkalara giden basinc ayni. Bu da grafigi lineer yapiyor. Senin de dedigin gibi arkalara hicbir zaman onlerden daha cok basin uygulanmiyor. Bu noktada olay artik su soruya donusuyor. Hafif frenleme yapildigi zamanlarda on fren sistemine uygulanan basinc ile arka sisteme uygulanan basinc ayni. Aracin arka tarafinin on taraftan daha agir oldugu dusunulurse, bu fren basincinin on/arka diskler uzerine etkisi de on/arka yuk oranlamasi ile dogru orantili olur mu??? Tum soru bundan ibaret.

|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:08
tolga35 Yazdı:
ya birde bi testten bahsetmişsin tabiki görerek öğrenmek en iyisi ama size ve aracınıza bi zarar gelmesin... |
Merak etme onu en basta dusunuyorum zaten...  Yınede sagolasın bızlerı dusundugun ıcın...
Herkes benı bılır. Hareket ederken olayı kendı capımda dusunmeyıp olabıldıgınce herkese gore uyacak sekılde hareket etmeyı calısır elımden gelenın en ıyısını yaparım. Davranıslarımı ona gore yonlendırırım. Bugune kadar bırcok olusuma ımza attım Rabbıme sukurler olsun kı herhangı kotu bır durum basımıza gelmedı. Esasında boyle rısklerın altına da gırmek sorumluluk ısıdır. Tahmın edıyorum kı gerekenı yaptıgım ıcın bu ıslerın basındayım herhalde  Buyuk kucuk herkes saygıyla benı takıp edıyor
Bu noktada cok guzel bır projem var. Yıne bu konu ıle ılgılı arastırmadayım. Esasında projem agzımdan kactı  Zamanından erken soylemıs oldum ama yarım kalmasın dedım artık...
Trafıge kapalı uygun bır yer bakınıyorum. Kendımız su vb bır maddeyle kaygan bır zemın olusturacagız ve bu kayganlıgı etkın tutacagız. Kısıler uygun hızda abs lı ve abs sız frenleyerek hem kendılerını hemde araclarını test edecekler. Hersey emnıyet sınırları ıcınde olacak... Ilk olarakta acılısı ben kendım yapacagım...
Boyle bırseyı cogu kımse yapmamıstır hayatında  yada boyle bır olusuma katılmamıstır
Kaygan bır zemınde frenlemekten lastıklere pek bır zarar gelmez. Frenlerımızde bır parcacık asınıversın cok cok onemlı degıl. Bırkac kez sert frenlemeden bırsey olmaz... Bunları deneyım masrafları olarak dusunuruz  Zaten onunda hesabını yapan arabyada bınmesın yanı 
Durum boyle ıste 
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:18
evet koliva frenleme basıncı yükle doğru orantılıdır,yalnız şöyle bişey var önler ana merkeze direkt bağlıdır yani bir sınırlayıcı yoktur fakat senin verdiğin grafikte de görüldüğü gibi arkaların gücü aracın maksimum aks yüküyle sınırlıdır.yani azami aks yükünü geçerseniz aracın fren verimi azalır.ayrıca boş araçta 30 bar'a kadar ön arka eşetliği sorun değildir çünkü 30 bar çok büyük bir basınç değildir tehlike yaratmaz...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:33
iyiki bu konuyu açmışım.. gerçekten çok güzel veriler elde ettik..burdaki yorumlar gerçekten altın derecesinde.... herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.. sitemiz ve üyelerimiz adına güzel bir paylaşım oldu.. bide yapılan yorumlarda ne kadar seviye ne kadar hoş görü ve anlayış var... sanırım bunu çoğu site başaramıyor...
cecoli trafiğe kapalı alanda bi test yapıcaksan birlikte yapalım derim..gerçekten ben çok merak ediyorum abs li ve abs siz fren mesafesini ... güzel video çekimleriyle bu test verilerinde sana yardımcı olmak isterim..
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:33
yaratıcı düşüncelerin için tebrikler...istanbula gelince tanışırız inşallah.bu bayram olmadı kurbana sanırım gelicem nasipse.
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:34
tolga35 Yazdı:
yaratıcı düşüncelerin için tebrikler...istanbula gelince tanışırız inşallah.bu bayram olmadı kurbana sanırım gelicem nasipse.
|

|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:39
tabi bu tebriklerimden cecoli'de üstüne alınabilir dediğim gibi istanbul grubuyla yüzyüze görüşmek isterim,sağolsun metinde çok yardımcı oluyor izmirdeki arkadaşlar darılmasın ama istanbullu peugeot'cular daha atak ve heyecanlı izmir sönük kalıyor...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:44
tolga35 Yazdı:
tabi bu tebriklerimden cecoli'de üstüne alınabilir dediğim gibi istanbul grubuyla yüzyüze görüşmek isterim,sağolsun metinde çok yardımcı oluyor izmirdeki arkadaşlar darılmasın ama istanbullu peugeot'cular daha atak ve heyecanlı izmir sönük kalıyor...
| cecolinin hakkını ödeyemeyiz.. her konuda hızır gibi yardımımıza yetişiyor sağolsun .. biraz önce cecoliye yaptığın tebriği sanırım ben üstüme alındım .. kusura bakma.. cecolim arzular şelale abicim 
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:46
kusur yok kardeşim katılım sağlayan herkes değerli...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:47
by_ersin Yazdı:
iyiki bu konuyu açmışım.. gerçekten çok güzel veriler elde ettik..burdaki yorumlar gerçekten altın derecesinde.... herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.. sitemiz ve üyelerimiz adına güzel bir paylaşım oldu.. bide yapılan yorumlarda ne kadar seviye ne kadar hoş görü ve anlayış var... sanırım bunu çoğu site başaramıyor...
cecoli trafiğe kapalı alanda bi test yapıcaksan birlikte yapalım derim..gerçekten ben çok merak ediyorum abs li ve abs siz fren mesafesini ... güzel video çekimleriyle bu test verilerinde sana yardımcı olmak isterim..
|
Abıcım sen olayı kucuk caplı sandın galıba 
Bu fıkrım organızasyon mantıgında olacak. Sadece sen ben degıl bırcok kısı bu olusuma katılacak. Herkes aracıyla gelecek kendını test edecek sınayacak. Sadece baslangıcı ben yapacagım dedım 
Yoksa bunu ben kendım cok yerde denedım denıyorumda ama sızler denemeyın  Gecen senle lastık testımızı bıle bılıyorsun yanı. Bende daha ne testler var ama soylemıyorum 
Ayrıca sen zaten olacaksın. Bunu sana sormayacagım bıle 
Sen bızım sabıt zumredensın 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2011 Saat 23:52
tolga35 Yazdı:
yaratıcı düşüncelerin için tebrikler...istanbula gelince tanışırız inşallah.bu bayram olmadı kurbana sanırım gelicem nasipse. |
Allah razı olsun. Yolun ne zaman duserse gel her zaman beklerım... Bende olabıldıgınce herkesle tanısmaktan mutlu oluyorum. Imkan oldukca degısık yerlere turlara gıdıyoruz. Olabıldıgınce tanısmaya kaynasmaya calısıyoruz. Bunda basarı sagladıgımız kesın. Her gun cesıtlı ıllerden telefon gelıyor vs vs
Sızler gıbı degerlı arkadaslarım dostlarım benım en buyuk zengınlıgımdır... 
Sımdı Turkıyem ın neresıne gıdeyım desem tanıdıgım var. Bundan guzel bır zengınlık olabılır mı ? 
Bır ornek vermek ıstıyorum...
Gecen kulakları cınlasın Corludan Erbın kardesım ben Tekırdag sahılde yıne sıtemızden uyemız Eren kardesımle otururken bır anda masama tesrıf ederek elını uzatıp "merhaba cecoli nasılsın" demesı benı şok etti yanı 
Sıtemız cok buyuk bır aıle...
Bu aıleyı genısletmek korumak ve gozetmekte sıte uyelerı olaraktan bızlere dusuyor... 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 00:11
Güzel Paylaşım Emeğine Sağlık Kardeşim...
|
Mesajı Yazan: Platinium
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 00:24
CeCoLi Yazdı:
tolga35 Yazdı:
Evet platinium,kesinlikle abs fren mesafesini kısaltmak için değil frenleme esnasında araç kontrolünü kaybetmemek içindir... |
Kusura bakmayın ama ben sıze katılmıyorum... Kayan lastıgın daha uzun mesafede duracagına ınanıyorum
Aklımda cok degısık bır fıkır var yakında bunu ısleme koyacagım. Uygun bır yer arastırıyorum. Fren ve slalom testı yapacagız... 
Kaygan bır zemın olusturup abs lı ve abs sız testler gerceklestırecegız. Bunu o zaman gorecegız... |
Bidakka burda bir noktaya değinelim kaygan zeminde ABS li araç daha önce durabilir bu da dediğmiz gibi kontrollü durmaya girer ben normal asfalttan bahsediyorum hala idda ediyorum aynı lastik aynı hız aynı model araç olacak sadece abs farkı olacak bu testte ABS siz araç daha önce duracaktır :)
------------- 306 platinium 1.6 2000 Benzin
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 00:43
Platinium Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
tolga35 Yazdı:
Evet platinium,kesinlikle abs fren mesafesini kısaltmak için değil frenleme esnasında araç kontrolünü kaybetmemek içindir... |
Kusura bakmayın ama ben sıze katılmıyorum... Kayan lastıgın daha uzun mesafede duracagına ınanıyorum
Aklımda cok degısık bır fıkır var yakında bunu ısleme koyacagım. Uygun bır yer arastırıyorum. Fren ve slalom testı yapacagız... 
Kaygan bır zemın olusturup abs lı ve abs sız testler gerceklestırecegız. Bunu o zaman gorecegız... |
Bidakka burda bir noktaya değinelim kaygan zeminde ABS li araç daha önce durabilir bu da dediğmiz gibi kontrollü durmaya girer ben normal asfalttan bahsediyorum hala idda ediyorum aynı lastik aynı hız aynı model araç olacak sadece abs farkı olacak bu testte ABS siz araç daha önce duracaktır :)
|
Tamam senınkıyle kuruda da denerızz 
|
Mesajı Yazan: Platinium
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 00:51
Benimki ABS li bitane yanıma ABS siz lazım benim için sıkıntı yok deneriz :) yalnız aynı lastik olması lazım bu test tam sonuç alınacaksa dediğim gibi lastik olayı önemli biraz tefarruat gerektirir yada tesadüfen belki çıkar bu şartlara uyan araçlar aranmalı :)
------------- 306 platinium 1.6 2000 Benzin
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 00:55
Platinium Yazdı:
Benimki ABS li bitane yanıma ABS siz lazım benim için sıkıntı yok deneriz :) yalnız aynı lastik olması lazım bu test tam sonuç alınacaksa dediğim gibi lastik olayı önemli biraz tefarruat gerektirir yada tesadüfen belki çıkar bu şartlara uyan araçlar aranmalı :) |
Baska araba ısın ıcıne gırerse olmaz... Cunku fren kuvvetı farklıdır lastıgı farklıdır vs vs dogru bır kıyaslama olmaz 
Merak etme senın aracın ABS sını devre dısı bırakacagım o sekılde deneyecegız. Bırde ABS lı olarakta deneyıp kıyaslayacagız...
|
Mesajı Yazan: Platinium
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 01:02
http://www.uzmantv.com/abs-fren-sisteminin-calisma-prensibi-nasildir
Burda bu adamlar türlü türlü testler yapmakta ve fren mesafesinin uzadığını videoda söylemekte.
------------- 306 platinium 1.6 2000 Benzin
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 01:21
Platinium Yazdı:
http://www.uzmantv.com/abs-fren-sisteminin-calisma-prensibi-nasildir
Burda bu adamlar türlü türlü testler yapmakta ve fren mesafesinin uzadığını videoda söylemekte.
|
Deneyıp gorecegız abı  Ben zaten ıddıa etmıyorum. Sadece dusuncem bu yonde 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 10:07
CeCoLi Yazdı:
tolga35 Yazdı:
Evet platinium,kesinlikle abs fren mesafesini kısaltmak için değil frenleme esnasında araç kontrolünü kaybetmemek içindir... |
Kusura bakmayın ama ben sıze katılmıyorum... Kayan lastıgın daha uzun mesafede duracagına ınanıyorum
Aklımda cok degısık bır fıkır var yakında bunu ısleme koyacagım. Uygun bır yer arastırıyorum. Fren ve slalom testı yapacagız... 
Kaygan bır zemın olusturup abs lı ve abs sız testler gerceklestırecegız. Bunu o zaman gorecegız... |
abi bizim burada formula 1 pistinin otoparkı ve akfırat belediyesinin yolu çok müsait hem asfalt hemde hiç araba geçmiyor (:
hatta dizi çekimlerinde aksiyon sahneleri gibi sahneleri bu dediğim yerde çekiyorlar gelin slalom yapalım (:
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 10:15
tolga35 Yazdı:
tabi bu tebriklerimden cecoli'de üstüne alınabilir dediğim gibi istanbul grubuyla yüzyüze görüşmek isterim,sağolsun metinde çok yardımcı oluyor izmirdeki arkadaşlar darılmasın ama istanbullu peugeot'cular daha atak ve heyecanlı izmir sönük kalıyor... |
eyvallah (:
yakında daha çok görüşcez zaten. Kısa süreler ile istanbul denizli yapıyorum. Şimdilik afyon üzerinden gidiyorum ama İstanbul izmir otoyolu bitince o tarafdan geleceğim için daha çok görüşecez inşallah (:
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2011 Saat 16:27
her zaman beklerim izmire kapım tüm peugeot'culara açıktır arkadaşlar...
------------- 2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
Mesajı Yazan: tolgaa
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2017 Saat 09:51
arkadaşlar merhaba el freni çektikten 3 saniye sonra tak diye bir ses geldi bende tabi bende bir büyük sessizlik oldu ondan sonra sesin nerden geldiğini anlayamadım tabi arabayı çalıştırıp el freni indirdiğimde el freni inanaılmaz yumaşamış ve çok az tutmaya başladığını anladım yani kısacası kopma olmuş olabilirmi yada tellerde gevşeme ama şu net ki çok az tutma var , belki saçma olacak ama diğer frenlere bir zararı olabilirmi
------------- Kuantum
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2017 Saat 10:02
tolgaa Yazdı:
arkadaşlar merhaba el freni çektikten 3 saniye sonra tak diye bir ses geldi bende tabi bende bir büyük sessizlik oldu ondan sonra sesin nerden geldiğini anlayamadım tabi arabayı çalıştırıp el freni indirdiğimde el freni inanaılmaz yumaşamış ve çok az tutmaya başladığını anladım yani kısacası kopma olmuş olabilirmi yada tellerde gevşeme ama şu net ki çok az tutma var , belki saçma olacak ama diğer frenlere bir zararı olabilirmi |
öncelikle aramıza hoşgeldin. diğer frenlere bir zararı olmaz büyük ihtimal halat kopmuştur.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
|