![]() |
|
307 mi Çalıştıramadım |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <123> |
Yazar | ||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Akunun gucu zayif ise mars basmaz ama elektriksel donanimlari calistirmaya yetecek gucu olabilir. Akudendir diyorum cunku bahsettiginiz isitma bujilerinin calistigini gosteren isik bu iklimde gelmemesi lazimdi. Akunun zayif olmasi aracin beyninin dogru calismamasina neden oluyor ve bu tarz hatalar ortaya cikarabiliyor. |
||
![]() |
||
efe1988 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2012 Konum: KONYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kontak çevirirken kömürler bitmiş olabilirmi eski arabalarda olurdu bi anda tık diye biterdi
|
||
![]() |
||
muratoner ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ocak 2011 Konum: Nevşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı muratoner
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bence arkadaşın Aküden şaseye bağlanan bir kalın kablo var onun vidası gevşemiş şase almadığı için marşa basmıyor.Aynı sıkıntı benimde başıma gelmişti.Aracı lifte kaldırıp elektrikçi vidayı sıkmıştı.
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
marş motorunun kablosu çıkmış olabilir, daha önce bir arkadaşımızın da başına gelmişti.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
erenöz ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Mayıs 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kızdırma bujileri yaz kış ayrımı olmaksızın çalışır. yaz yada kış arasında sadece süre fark eder. kışın kontağı açtığınızda o lambanın sönmesi daha uzun sürer.
|
||
307 SW 1.6 OV PACK
|
||
![]() |
||
göktuğ ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Eylül 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 661 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yüzde yüz marş kömürün bitmiştir...
|
||
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
|
||
![]() |
||
Akeneton ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2012 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkadaşlar biribirinden değerli yorumlariniz için çok teşekkür ederm. Eve gittiğimde kontağı çevirdim çalisti.Yakinimdakiler akünün bosaldigini söylediler. Gün içerisinde toparlamış kendini ve o yüzden aracı çalıştırmış. Su anda bi sıkıntı yok. Demekki biseyi acikmi unuttum ne. Muhtemelen teyp olsa gerek. Basit bi sorun için başınızı agrittim, hakkınızı helal edin. Iyi forumlar;)
|
||
2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yanlis bilgi. Kizdirma bujileri sadece belirli bir sicakligin altinda calismaya baslar. |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Gecmis olsun. Teypten dolayi akunun sarji bitmez cunku acik biraksaniz bile economy mode'a girer. En buyuk ihtimallar farlardandir. Siz yine de bin kontrol yaptirin araciniza derim. |
||
![]() |
||
FeverDog ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Mayıs 2012 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Merhaba, bişey bildiğimden değil de daha önce benzer bir sorunla karşılaştığımdan yazıyorum :)
Arkadaşım da hiçbir sorun yokken bir sabah kalkıp aracını çalıştıramamış, yol yardımı aramış adamlar gelip her ne yaptılarsa çalıştırmışlar ancak kullandığı yakıttan olabileceğini söylemişler. Bu kadar ciddi bir fark yaratır mı bilmiyorum ama farklı bir yerden yakıt almışsanız falan ondan olabilirmiş. (söylediğim şey şuanda bana çok saçma geldi ama adamların yalancısıyım)
![]() |
||
Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
||
![]() |
||
Akeneton ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2012 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dostum sadece shell v-power kullanıyorum. Başka da birşey kullanmadım ki. Koliva ustamın dediği gibi yinede bir kontrol ettirmem gerekiyor sanırım. Farları açık unutsam araba ötüyor.Ses sistemi var uzun süredir kullanmıyorum. Söküp atayım onu belki ondandır.
|
||
2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
||
![]() |
||
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bu radyo olayındaki Ekonomi Modu arkadaşların dediği gibi doğru :) Bizzat yaşarak öğrendim, arabayı temizlerken bir yandan da radyo çalsın istedim (araba stop durumunda) belli bir süre sonra kapadı kendini hatta arıza sandım korktum
![]() |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bak bundan olabilir. Kapali durumda sistemin akim cekiyor olabilir. Istersen akim cekip cekmedigini bir elektrikcide kontrol ettir once. |
||
![]() |
||
erenöz ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Mayıs 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
307 SW 1.6 OV PACK
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dogru bilgi ama bahsettiginiz sistem eskide kaldi. Gunumuzdeki TDI araclarin hicbirisinde on isitmaya gerek yoktur cunku TDI Turbocharged Direct Injection demektir. Yani dogruden enjeksiyon vardir. Bu mekanizma dizel motorlarin daha kolay mars almalarina neden olur. O yuzden gunumuz araclarinda kizdirma bujilerine hava cok soguk olmadigi muddetce gerek yoktur. Bu yuzdendir ki kizdirma bujileri disarisinin -10 derece (Bu ayar ulkeden ulkeye degisebilir) veya daha dusuk oldugu durumlar haricinde devreye girmez. Belirtilen bu sicakligin daha ustunde kizdirma bujisi calisirsa ne olur. Hicbir sey olmaz, sadece ilk calistirmadaki emisyon degerini yukseltir ve cevreye zararlidir. Belki son kullanicilar bu noktada pek duyarli degiller ancak otomobil ureticileri bu noktaya cok dikkat etmek zorundalar. Düzenleyen koliva - 08 Haziran 2012 Saat 11:45 |
||
![]() |
||
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Merhaba bilmediğimden soruyorum kusuruma bakmayın. Bu dediğiniz HDI motorlarda geçerli değil demi? Benim aracımda (2005 model1.4 HDI) da yanlışlıkla stop etsem de kontağı kapatıp her açtığımda motor sıcakken bile yani o kızdırma teli resmi çıkıyor ve ancak kısa bir süre bekledikten sonra gidiyor. Bende sonrasında kontağı çeviriyorum. Böylesinin sağlıklı olduğunu söylediler. Peki bu kısımda bekleme süresi olmadan çalıştırsam nolur? Arıza yapma ihtimali var mı? Çünkü sıcaklığın -10 lara düştüğü bir ortama çok nadir denk geliriz. Ayrıca erenöz'ün dediği kadar bir fark hissetmiyorum ışığın yanık kalma süresinde onu da belirtmek isterim. Teşk.
|
||
![]() |
||
inceyasar ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Eylül - 1980 Kayıt Tarihi: 26 Ocak 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı inceyasar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bizlerdeki kızdırma bujileri -4 derecenin altında uzun yanar işlevini görür -4 dereceden sıcaksa sadece yanıp sönebilir ben 4 ünüde değiştirdim geçen bakımda 1 tanesi kopmuştu arıza kodu veriyordu araç kışa şimdiden hazır olalım dimi :)
|
||
2004 307 1.4HDI
|
||
![]() |
||
erenöz ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Mayıs 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Işıkları beklemeden marşa basmanız durumunda muhtemelen (soğuk havalarda) aracınız uzun süre marşa bastıktan sonra çalışacaktır. Bildiğim ve kullandığım kadarı ile (babamın racı 1,3cdti motorlu bir opel) yeni nisel dizel araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden evvell aracı rolantide bir dakika kadar çalıştırmalısınız. Bu ilk çalıştırmada turbo milinin yağlanması ve stop ederkende aynı milin soğuması için gereklidir. Sorunuza cevap verebildiysem ne mutlu:) |
||
307 SW 1.6 OV PACK
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ben TDI dedim ornek vermek icin. HDI ise high-pressure direct injection demek. Yani her iki durumda da direk enjeksiyon durumu var. Turkcesi nedir bilmiyorum ama common rail teknolojisini kullanan butun dizel araclarda kizdirma bujisi kolay mars basma ozelliginden daha cok cevre kirliligini onlemek icin vardir. Erenoz'un de bir ustteki mesajinda dedigi gibi eger aracinizda kizdirma bujisi bozuksa araciniz hava sicak ya da soguk olsun yine calisir. Hava cok cok soguk ise biraz daha uzun mars basarsiniz ancak motorun calismasi icin kizdirma bujisi elzem degildir. Düzenleyen koliva - 08 Haziran 2012 Saat 12:28 |
||
![]() |
||
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Çok teşekkürler bilgi için arkadaşlar.
Erenöz, hocam ben yokuşta oturduğum için özellikle o dediğini yapıyorum. Sabahları ilk kalkışta ve akşam eve gelince yaklaşık bir dakika rölantide bekletiyorum. Özellikle Turbonun ömrü için gerekli dediler o nedenle uyguluyorum. Yalnız işte bu kızdırma bujileri mi, teli mi bilemiyorum yaz, kış farketmez aynı süre ekranda kalıyorlar onlar için beklemek sıkıyor bazen
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |