Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 14:03
Metınım oyle bır durum var ıse arka balatalarda sıkılık olabılır hafıf hafıf surtuyordur.
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 14:09
aynen katılıyorum bir sıkışıklık olabilir.balataları değiştirirken kaliperlerin bağlandığı yerdeki küçük pistonların çalışmalarını kontrol edip hafif gresletmenizi tavsiye ederim...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 14:32
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Metınım oyle bır durum var ıse arka balatalarda sıkılık olabılır hafıf hafıf surtuyordur.
 
bende öyle düşünüyorum, bu olay yakıtı ve çekişide etkileyebilir, aracı krikoya alıp aynı kuvvetle döndürerek test edicem bakalım,
 
hadi önlere daha çok hava geliyor hemen soğuyor dicem ama sonuçda arka disklerede hava geliyor öyle değilmi, neyse ben bunu biraz araştırayım bakalım.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 14:40
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Metınım oyle bır durum var ıse arka balatalarda sıkılık olabılır hafıf hafıf surtuyordur.
 
bende öyle düşünüyorum, bu olay yakıtı ve çekişide etkileyebilir, aracı krikoya alıp aynı kuvvetle döndürerek test edicem bakalım,
 
hadi önlere daha çok hava geliyor hemen soğuyor dicem ama sonuçda arka disklerede hava geliyor öyle değilmi, neyse ben bunu biraz araştırayım bakalım.
 
Sogumayla alakası yok bence. Onlere ne kadar hava gelıyorsa arkalarada aynı sekılde gelır... 
Zaten uzun yolda pek fren kullanmadan geldıgını yazmıssın. O durumda sıcaklık var ıse soyledıgımız gıbı bır bakımdan gecmesı gerekebılır. Kalıperlerın rahat calısması lazım...
 
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 14:48

zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi.

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 15:09
kanka ellerine sağlık sanırım frenci dükkanı açıcaksın :))
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 17:49
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi.



Bildigim kadariyla frenleme yapildiginda aractaki yuk miktarina gore fren dengelemesi yapilir. Bu yuzdendir ki arac yuklu olsun ya da yuksuz olsun one yumulma miktari hemen hemen ayni olur. Bunun yaninda sunu da belirtmek gerekir ki arka diskler ve balatalar onlere gore daha kucuktur. Ben senin aracinda balatalardan kaynakli herhangi bir problem oldugunu dusunmuyorum. Eger balatalar hangi lastikte geri birakmiyorsa, o yone arac cekme yapar ve bildigim kadariyla sende boyle bir problem yok. En guzeli birde yuksuzken bu olayi bir denemek. Eger gercekten balata kaynakli ise zaten o zaman da isinma yapacaktir.


Düzenleyen koliva - 06 Eylül 2011 Saat 17:50
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 18:02
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi.

 
Arkada her ne kadar yuk olsada on frende daha kuvvetlı hale gelmez... Yanı soyledıgın gıbı onden daha sıcak olmamasını beklerım. Göz Kırpma
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 18:04
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi.



Bildigim kadariyla frenleme yapildiginda aractaki yuk miktarina gore fren dengelemesi yapilir. Bu yuzdendir ki arac yuklu olsun ya da yuksuz olsun one yumulma miktari hemen hemen ayni olur. Bunun yaninda sunu da belirtmek gerekir ki arka diskler ve balatalar onlere gore daha kucuktur. Ben senin aracinda balatalardan kaynakli herhangi bir problem oldugunu dusunmuyorum. Eger balatalar hangi lastikte geri birakmiyorsa, o yone arac cekme yapar ve bildigim kadariyla sende boyle bir problem yok. En guzeli birde yuksuzken bu olayi bir denemek. Eger gercekten balata kaynakli ise zaten o zaman da isinma yapacaktir.
 
Arkadakı hafıf sıkılık araca cektırme yaparmı sence ???
Cok hafıf bır surtunme ısı uretmekle beraber aracın dengesınde bozulma yaratmaz dıye dusunuyorum
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 18:24
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

 
Arkadakı hafıf sıkılık araca cektırme yaparmı sence ???
Cok hafıf bır surtunme ısı uretmekle beraber aracın dengesınde bozulma yaratmaz dıye dusunuyorum


Ben boyle bir durumda her iki diskin isisinin esit olup olmadigini kontrol ederdim. Cunku bahsettiginiz sıkılık iki lastikte de farkli olacaktir ve iki diskte de farkli isilar olusacaktir. Cekme illa ki yapacaktir ama bu ne kadar sıkı olduguna bagli.
Bir diger nokta da su. Eger balatalar sıkı olsa ve eger fren mekanizmasinda bir problem yoksa, bir muddet sonra fren balatasinin sıkan miktari kadari biter ve artik sıkamaz hala gelir. Bu kac kilometrede olur tahmin etmek guc ama sonucta eger son zamanlarda frenlerle oynama yapilmadiysa(balata, disk degisimi) ve uzerinden birkac bin kilometre gectiyse bu ihtimali curutecektir diye dusunuyorum.

Olayin tamamen agirliga bagli frenleme sonucunda arka tarafa daha cok yuk dusmesinden ve buna oranla disk ve balatanin kucuk olmasindan kaynaklanan normal bir durum oldugu kanisindayim. Yine de tabii ki soylediklerim yaklasik 3000 kilometre oteden yapilmis yorumlar. Yakindan bir incelemek, yerinde gormek gerek.


Düzenleyen koliva - 06 Eylül 2011 Saat 18:25
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 18:31
Kolıva pekı sunu desem nasıl olur??? Mısal olarak kalıper pımlerı sıkıysa rahat calısmıyorsa senın dedıgın gıbı asınıklık olsa bıle frenledıkcede pıston dısa cıktıgından yıne senın dedıgın gıbı bır rahatlama asla olmayacak ve sıkılık hep surecek...  Dogrumu???
 
Gercı ıster 3000km ıstersen 3mt den bıle yorum yapsak ele alıp ıncelemedıkten sonra bırsey farketmez degıl mı Sırıtma Beyın fırtınası yapıyoruz ıste Göz Kırpma
 
Ayrıca ıddıa etmemekle bırlıkte arka taraf ne kadar yuklu olursa olsun yıne on kadar ısınmayacagı kanaatındeyım. Arka taraftakı fren basıncı daha dusuk oldugu ıcın kucuk ve dolu dısk konuyor zaten.
 
Cok ısı uretılebılecek daha buyuk, agır ve suratlı modellerde arkalarda da havalı dıskler var.


Düzenleyen CeCoLi - 06 Eylül 2011 Saat 18:33
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 18:34
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Kolıva pekı sunu desem nasıl olur??? Mısal olarak kalıper pımlerı sıkıysa rahat calısmıyorsa senın dedıgın gıbı asınıklık olsa bıle frenledıkcede pıston dısa cıktıgından yıne senın dedıgın gıbı bır rahatlama asla olmayacak ve sıkılık hep surecek...  Dogrumu???
 
Gercı ıster 3000km ıstersen 3mt den bıle yorum yapsak ele alıp ıncelemedıkten sonra bırsey farketmez degıl mı Sırıtma


Iste tam o bahsettigin problem icin yukaridaki mesajimda soyle dedim.
Alıntı
Eger balatalar sıkı olsa ve eger fren mekanizmasinda bir problem yoksa...

Bu pekala tabiki olabilir.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 18:38
Pekı bende sunu dıyeyım. Sıkılıgı yaratabılecek olan sey nedır kalıper harıcınde ??? Balata kendı kendıne sıkı olmaz. Onu kalıper sıktıgı ıcın sıkılık olur. Yanlıssam duzelt Sırıtma
 
Senle ıyı anlasıyoruz bız. Hosuma gıdıyor boyle tartısmalar... Bılmedıgımız veya dusunemedıgımız bır nokta var ıse ogrenıyoruz ıste Sırıtma
Yukarı Dön
Platinium Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ekim - 1986

Kayıt Tarihi: 06 Mayıs 2011
Konum: İST. / Bağcılar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 487
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Platinium Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 19:24
Bana göre kaliteli ve yeni bir lastikle ABS siz araçla daha erken durulacağını idda ediyorum
ABS aralıklı bastığı için bastığı anlarda aracı durdurmaya çalışır bıraktığı anda boştadır ve durma eylemi göstermez bu çok ufak ve çok hızlı gerçekleşen bir olaydır ama genede etki eder ama normal bir frende kilitledinmi araç durana kadar durma eylemi devam eder bana göre ABS nin asıl amacı daha çabuk durmak değil her koşulda daha emiyetli durmaktır bu benim görüşüm.
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 20:13
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Pekı bende sunu dıyeyım. Sıkılıgı yaratabılecek olan sey nedır kalıper harıcınde ??? Balata kendı kendıne sıkı olmaz. Onu kalıper sıktıgı ıcın sıkılık olur. Yanlıssam duzelt Sırıtma
 
Senle ıyı anlasıyoruz bız. Hosuma gıdıyor boyle tartısmalar... Bılmedıgımız veya dusunemedıgımız bır nokta var ıse ogrenıyoruz ıste Sırıtma


Bazilari orjinal fren balatasi yerine daha kalin baska balatalar takiyorlar. Bu durumda piston maximum geri itildiginde bile diske surtunuyor. Ancak bu extrem bir durum tabiki. Bunun haricinde kaliperlerden baska bir neden ben de goremiyorum. Bu arada belki konuyu takip edenlerin kafalari karisabilir. Burada aslinda kaliperden kastimiz kaliperdeki piston. Fren pedalina bastigimizda master silindirden gelen fren hidroligi kaliperlerdeki pistonlara basinc uygular. Bu basinc ile pistonlar fren balatalarini iter ve fren diskine surtmesine neden olur. Bu sayede frenleme yapilmis olur.

Simdi ben olaya farkli bir boyuttan bakmak istiyorum. Diyoruz ki fren on ve arkalara ayni uygulanmaz. Bunun esas nedeni nosediving denilen olayi mumkun oldugunca sabit ve kontrollu tutmak. Aksi takdirde arac yuklu iken frene basildiginda one yumulma miktari ile yuklu iken one yumulma miktari ayni olmayacaktir. Bu da guvenlik acisindan riskler dogurur. Olaya bir de bu yonden inceleyelim. Yuk varken arka frenlere daha cok mu pres yapilir yoksa daha az mi?

Tartismak her zaman guzel. Cok seyler ogreniyoruz ama bu genelde tek tarafli oluyor. Hep sen ogretiyorsun bizler ancak takip ediyoruz. Sonradan ayni konu acilirsa cok bilmis gibi atliyoruz Göz Kırpma


Düzenleyen koliva - 06 Eylül 2011 Saat 20:27
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 20:26

Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

aynen katılıyorum bir sıkışıklık olabilir.balataları değiştirirken kaliperlerin bağlandığı yerdeki küçük pistonların çalışmalarını kontrol edip hafif gresletmenizi tavsiye ederim...

   bu yazdığım sanırım gözünüzden kaçmış arkadaşlarGülme

2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 21:39
aracın arka dingiline uygulanan yük miktarı arttıkça araçtaki limitör denen parça aynı bir musluk gibi arka tekerleklere giden hidrolik miktarını arttırarak arka frenlerin gücünün artmasını sağlar.kısacası yük arttıkça arka frenler bu yükü durdurabilmek için daha çok basınç uygular...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 21:54
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

aracın arka dingiline uygulanan yük miktarı arttıkça araçtaki limitör denen parça aynı bir musluk gibi arka tekerleklere giden hidrolik miktarını arttırarak arka frenlerin gücünün artmasını sağlar.kısacası yük arttıkça arka frenler bu yükü durdurabilmek için daha çok basınç uygular...


Iste bu nokta Metin'in basina gelen olayi aciklamiyor mu? Benim yazilarimda anlatmaya calistigim buydu.
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 22:23
Evet platinium,kesinlikle abs fren mesafesini kısaltmak için değil frenleme esnasında araç kontrolünü kaybetmemek içindir...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 22:28
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Pekı bende sunu dıyeyım. Sıkılıgı yaratabılecek olan sey nedır kalıper harıcınde ??? Balata kendı kendıne sıkı olmaz. Onu kalıper sıktıgı ıcın sıkılık olur. Yanlıssam duzelt Sırıtma
 
Senle ıyı anlasıyoruz bız. Hosuma gıdıyor boyle tartısmalar... Bılmedıgımız veya dusunemedıgımız bır nokta var ıse ogrenıyoruz ıste Sırıtma


Bazilari orjinal fren balatasi yerine daha kalin baska balatalar takiyorlar. Bu durumda piston maximum geri itildiginde bile diske surtunuyor. Ancak bu extrem bir durum tabiki. Bunun haricinde kaliperlerden baska bir neden ben de goremiyorum. Bu arada belki konuyu takip edenlerin kafalari karisabilir. Burada aslinda kaliperden kastimiz kaliperdeki piston. Fren pedalina bastigimizda master silindirden gelen fren hidroligi kaliperlerdeki pistonlara basinc uygular. Bu basinc ile pistonlar fren balatalarini iter ve fren diskine surtmesine neden olur. Bu sayede frenleme yapilmis olur.

Simdi ben olaya farkli bir boyuttan bakmak istiyorum. Diyoruz ki fren on ve arkalara ayni uygulanmaz. Bunun esas nedeni nosediving denilen olayi mumkun oldugunca sabit ve kontrollu tutmak. Aksi takdirde arac yuklu iken frene basildiginda one yumulma miktari ile yuklu iken one yumulma miktari ayni olmayacaktir. Bu da guvenlik acisindan riskler dogurur. Olaya bir de bu yonden inceleyelim. Yuk varken arka frenlere daha cok mu pres yapilir yoksa daha az mi?

Tartismak her zaman guzel. Cok seyler ogreniyoruz ama bu genelde tek tarafli oluyor. Hep sen ogretiyorsun bizler ancak takip ediyoruz. Sonradan ayni konu acilirsa cok bilmis gibi atliyoruz Göz Kırpma
 
Aracın arkası her ne kadar yuklu olursa olsun yınede on frenden daha fazla kuvvete sahıp olacagını dusunmuyorum ben. Bu bana mantıksız gelıyor...
 
Onun harıcınde bu olay tek taraflı degıl bence yaa. Bende o kadar matah bılgılı bırı degılım. Ogrenecegım daha cok sey var Göz Kırpma
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 84 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 36 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1087 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 54502 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 240 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 325 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 826 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 152 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1431 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 536 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 613 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15104 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17667 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 764 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 1149 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 5632 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 3459 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4952 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 645 0 muratatalay
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
Pyrs 1
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English