![]() |
|
Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Metınım oyle bır durum var ıse arka balatalarda sıkılık olabılır hafıf hafıf surtuyordur.
|
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aynen katılıyorum bir sıkışıklık olabilir.balataları değiştirirken kaliperlerin bağlandığı yerdeki küçük pistonların çalışmalarını kontrol edip hafif gresletmenizi tavsiye ederim...
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende öyle düşünüyorum, bu olay yakıtı ve çekişide etkileyebilir, aracı krikoya alıp aynı kuvvetle döndürerek test edicem bakalım,
hadi önlere daha çok hava geliyor hemen soğuyor dicem ama sonuçda arka disklerede hava geliyor öyle değilmi, neyse ben bunu biraz araştırayım bakalım.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sogumayla alakası yok bence. Onlere ne kadar hava gelıyorsa arkalarada aynı sekılde gelır...
Zaten uzun yolda pek fren kullanmadan geldıgını yazmıssın. O durumda sıcaklık var ıse soyledıgımız gıbı bır bakımdan gecmesı gerekebılır. Kalıperlerın rahat calısması lazım...
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
zaten bir sıkıntı olduğunu farketmiştim, aklıma bir ayrıntı daha takıldı, yüklü olduğu zaman daha fazla fren yapacak şekilde ayarlanmıştır demiştin, benim aracım da bagaj dolu ve arkada 2 kişi vardı buna göre daha fazla tutmuştur dicem ama sonuçda önlerden daha sıcak olamazdı öyle değilmi. |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kanka ellerine sağlık sanırım frenci dükkanı açıcaksın :))
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bildigim kadariyla frenleme yapildiginda aractaki yuk miktarina gore fren dengelemesi yapilir. Bu yuzdendir ki arac yuklu olsun ya da yuksuz olsun one yumulma miktari hemen hemen ayni olur. Bunun yaninda sunu da belirtmek gerekir ki arka diskler ve balatalar onlere gore daha kucuktur. Ben senin aracinda balatalardan kaynakli herhangi bir problem oldugunu dusunmuyorum. Eger balatalar hangi lastikte geri birakmiyorsa, o yone arac cekme yapar ve bildigim kadariyla sende boyle bir problem yok. En guzeli birde yuksuzken bu olayi bir denemek. Eger gercekten balata kaynakli ise zaten o zaman da isinma yapacaktir. Düzenleyen koliva - 06 Eylül 2011 Saat 17:50 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkada her ne kadar yuk olsada on frende daha kuvvetlı hale gelmez... Yanı soyledıgın gıbı onden daha sıcak olmamasını beklerım.
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkadakı hafıf sıkılık araca cektırme yaparmı sence ???
Cok hafıf bır surtunme ısı uretmekle beraber aracın dengesınde bozulma yaratmaz dıye dusunuyorum
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ben boyle bir durumda her iki diskin isisinin esit olup olmadigini kontrol ederdim. Cunku bahsettiginiz sıkılık iki lastikte de farkli olacaktir ve iki diskte de farkli isilar olusacaktir. Cekme illa ki yapacaktir ama bu ne kadar sıkı olduguna bagli. Bir diger nokta da su. Eger balatalar sıkı olsa ve eger fren mekanizmasinda bir problem yoksa, bir muddet sonra fren balatasinin sıkan miktari kadari biter ve artik sıkamaz hala gelir. Bu kac kilometrede olur tahmin etmek guc ama sonucta eger son zamanlarda frenlerle oynama yapilmadiysa(balata, disk degisimi) ve uzerinden birkac bin kilometre gectiyse bu ihtimali curutecektir diye dusunuyorum. Olayin tamamen agirliga bagli frenleme sonucunda arka tarafa daha cok yuk dusmesinden ve buna oranla disk ve balatanin kucuk olmasindan kaynaklanan normal bir durum oldugu kanisindayim. Yine de tabii ki soylediklerim yaklasik 3000 kilometre oteden yapilmis yorumlar. Yakindan bir incelemek, yerinde gormek gerek. Düzenleyen koliva - 06 Eylül 2011 Saat 18:25 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kolıva pekı sunu desem nasıl olur??? Mısal olarak kalıper pımlerı sıkıysa rahat calısmıyorsa senın dedıgın gıbı asınıklık olsa bıle frenledıkcede pıston dısa cıktıgından yıne senın dedıgın gıbı bır rahatlama asla olmayacak ve sıkılık hep surecek... Dogrumu???
Gercı ıster 3000km ıstersen 3mt den bıle yorum yapsak ele alıp ıncelemedıkten sonra bırsey farketmez degıl mı
![]() ![]() Ayrıca ıddıa etmemekle bırlıkte arka taraf ne kadar yuklu olursa olsun yıne on kadar ısınmayacagı kanaatındeyım. Arka taraftakı fren basıncı daha dusuk oldugu ıcın kucuk ve dolu dısk konuyor zaten.
Cok ısı uretılebılecek daha buyuk, agır ve suratlı modellerde arkalarda da havalı dıskler var. Düzenleyen CeCoLi - 06 Eylül 2011 Saat 18:33 |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Iste tam o bahsettigin problem icin yukaridaki mesajimda soyle dedim. Bu pekala tabiki olabilir. |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Pekı bende sunu dıyeyım. Sıkılıgı yaratabılecek olan sey nedır kalıper harıcınde ??? Balata kendı kendıne sıkı olmaz. Onu kalıper sıktıgı ıcın sıkılık olur. Yanlıssam duzelt
![]() Senle ıyı anlasıyoruz bız. Hosuma gıdıyor boyle tartısmalar... Bılmedıgımız veya dusunemedıgımız bır nokta var ıse ogrenıyoruz ıste
![]() |
||
![]() |
||
Platinium ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ekim - 1986 Kayıt Tarihi: 06 Mayıs 2011 Konum: İST. / Bağcılar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 487 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Platinium
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bana göre kaliteli ve yeni bir lastikle ABS siz araçla daha erken durulacağını idda ediyorum
ABS aralıklı bastığı için bastığı anlarda aracı durdurmaya çalışır bıraktığı anda boştadır ve durma eylemi göstermez bu çok ufak ve çok hızlı gerçekleşen bir olaydır ama genede etki eder ama normal bir frende kilitledinmi araç durana kadar durma eylemi devam eder bana göre ABS nin asıl amacı daha çabuk durmak değil her koşulda daha emiyetli durmaktır bu benim görüşüm. |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bazilari orjinal fren balatasi yerine daha kalin baska balatalar takiyorlar. Bu durumda piston maximum geri itildiginde bile diske surtunuyor. Ancak bu extrem bir durum tabiki. Bunun haricinde kaliperlerden baska bir neden ben de goremiyorum. Bu arada belki konuyu takip edenlerin kafalari karisabilir. Burada aslinda kaliperden kastimiz kaliperdeki piston. Fren pedalina bastigimizda master silindirden gelen fren hidroligi kaliperlerdeki pistonlara basinc uygular. Bu basinc ile pistonlar fren balatalarini iter ve fren diskine surtmesine neden olur. Bu sayede frenleme yapilmis olur. Simdi ben olaya farkli bir boyuttan bakmak istiyorum. Diyoruz ki fren on ve arkalara ayni uygulanmaz. Bunun esas nedeni nosediving denilen olayi mumkun oldugunca sabit ve kontrollu tutmak. Aksi takdirde arac yuklu iken frene basildiginda one yumulma miktari ile yuklu iken one yumulma miktari ayni olmayacaktir. Bu da guvenlik acisindan riskler dogurur. Olaya bir de bu yonden inceleyelim. Yuk varken arka frenlere daha cok mu pres yapilir yoksa daha az mi? Tartismak her zaman guzel. Cok seyler ogreniyoruz ama bu genelde tek tarafli oluyor. Hep sen ogretiyorsun bizler ancak takip ediyoruz. Sonradan ayni konu acilirsa cok bilmis gibi atliyoruz ![]() Düzenleyen koliva - 06 Eylül 2011 Saat 20:27 |
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bu yazdığım sanırım gözünüzden kaçmış arkadaşlar |
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aracın arka dingiline uygulanan yük miktarı arttıkça araçtaki limitör denen parça aynı bir musluk gibi arka tekerleklere giden hidrolik miktarını arttırarak arka frenlerin gücünün artmasını sağlar.kısacası yük arttıkça arka frenler bu yükü durdurabilmek için daha çok basınç uygular...
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Iste bu nokta Metin'in basina gelen olayi aciklamiyor mu? Benim yazilarimda anlatmaya calistigim buydu. |
||
![]() |
||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Evet platinium,kesinlikle abs fren mesafesini kısaltmak için değil frenleme esnasında araç kontrolünü kaybetmemek içindir...
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Aracın arkası her ne kadar yuklu olursa olsun yınede on frenden daha fazla kuvvete sahıp olacagını dusunmuyorum ben. Bu bana mantıksız gelıyor...
Onun harıcınde bu olay tek taraflı degıl bence yaa. Bende o kadar matah bılgılı bırı degılım. Ogrenecegım daha cok sey var
![]() |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |